Stuknęło mi 10 tysięcy km ...

Data: 2019-12-01 18:43:52
Autor: Uzytkownik
Stuknęło mi 10 tysięcy km ...
W dniu 2019-11-25 o 22:15, kk pisze:
... Twizy.

I tak sobie pomy¶lałem by porównać koszty ładowania Twizy z kosztami paliwa RS'a.

Miałem niedawno do przejechania około 45km i powrót drugie 45km, czyli razem około 100km.

Realny zasięg Twizy jest około 70km, więc ... po przejechaniu pierwszych 45 trzeba doładować. Ładowanie od zera trwa 3,5h i kosztuje ponoć 3zł. Dwa ładowania 6zł. Ale skoro nie było od zera to cało¶ć była nieco tańsza, przyjmijmy 5zł.

Teraz RS. ¦rednie zużycie RS wychodzi 10,5l/100km, czyli na dystansie naszych 100km zużyje 10,5l. Jeden litr kosztuje ... 5zł, tyle co całe ładowanie Twizy. Tyle, że RS potrzebuje 10 litrów, czyli ... wyszło, że podróż RSem kosztuje 10x tyle co Twizy.

:-)

Jak porównasz wszystkie koszty to wyjdzie, że jeĽdzisz niewygodn± taczk± za 2 razy drożej niż wygodnym samochodem z silnikiem spalinowym.

Liczysz tylko i wył±cznie koszty pojedynczego ładowania, a nie liczysz kosztów wymiany akumulatorów.

Stuknęło mi 10 tysięcy km ...