Sturmey Archer AWC - diagnoza i naprawa

Data: 2012-05-11 10:48:12
Autor: Michał Rz.
Sturmey Archer AWC - diagnoza i naprawa
Cześć, dostałem piastę Sturmey Archer AWC 93-4 (to rok produkcji?).
Piasta sprawiała problemy jak jeździłem na niej rok temu, miała iść na
śmietnik, ale pomyślałem że może uda się naprawić.
Nie wchodziły chyba biegi, niestety nie jestem w stanie tego opisać bo
nie pamiętam.

Podstawowe pytanie - jak ją zdiagnozować czy warto inwestować czas i
pieniądze? Da się bez zakładania w ramę i linki?
Mam łańcuszek, mam manetkę (bez linki).

Wydaje mi się, że to manetka sprawia problemy - maksymalne wychylenie
jak na zdjęciach, a między 2. i 3. biegiem przesuwa się luźno.

http://i.imgur.com/NDqow.jpg (1 bieg)
http://i.imgur.com/y23wa.jpg (3 bieg, max dociśnięta)

Jak z awaryjnością tego modelu? O ile mam jako takie pojęcie o SACHS
S7 i Nexusach, to S-A nie jeździ nikt kogo znam.
Czy linkę mozna poprowadzić całkowicie w kablu - oryginalnie były
przelotki na obejmy, ale dużo cieńsza rama, na nową nie wejdą.
Mam już instrukcję serwisową i znalazłem conieco u Sheldona, tylko nie
chcę na marne brudzić łapek i pokoju:)

Sturmey Archer AWC - diagnoza i naprawa