Stwierdzenie własności rzeczy ruchomej

Data: 2009-08-19 10:23:03
Autor: Jacek
Stwierdzenie własności rzeczy ruchomej
W roku 1985 teść podarował mi stary motorower (rocznik 1958). Po prostu dał mi go bez żadnych pisemnych umów. Motorower nie był wówczas zarejestrowany. W roku 1988 teść zmarł a postępowania spadkowego nie przeprowadzono.
Po 20 latach odremontowełm ten stary motorower i chciałbym go zarejestrować, jednakże nie mam dokumentu stwierdzajacego własność.
Od motoroweru nie mam żadnych dokumentów.
Czy mogę spróbować drogi nabycia rzeczy ruchomej przez używanie jej w dobrej wierze? Czy wymagana tu będzie sprawa sądowa?
Jacek

Data: 2009-08-19 12:34:15
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Jacek" <maps@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6gct0$6ro$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Jedyny sposób zarejestrowania tego motoroweru - o ile się nie mylę - to potraktowanie go jako zabytku.

Data: 2009-08-19 14:53:43
Autor: Jacek
Stwierdzenie własności rzeczy ruchomej
Może być jeszcze jako unikat (PORD art. 79 ust.4 p. 3) ale muszę udokumentować, że motorower jest mój. Zgodnie z prawdą najłatwiej by mi było stwierdzić zasiedzenie - jest odpowiednio długi czas i korzystanie w dobrej wierze.
Jacek

Stwierdzenie własności rzeczy ruchomej