Su-27 rozbil sie w Radomiu

Data: 2009-08-31 18:43:42
Autor: robert
Su-27 rozbil sie w Radomiu
Mógł zassać ptaki.

Na chwilę przed katastrofą przy zniżaniu się, pojawia się smużka ciemnego dymu z silników.

http://img151.imageshack.us/img151/3395/crashmsi.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=6uHQXBvBmLE (58 sekunda)

Data: 2009-08-31 23:03:35
Autor: Dariusz K. Ładziak
Su-27 rozbil sie w Radomiu
Użytkownik robert@mailinator.com napisał:
Mógł zassać ptaki.

Na chwilę przed katastrofą przy zniżaniu się, pojawia się smużka ciemnego dymu z silników.

Albo strugi kondensacyjne powstające przy przeciągnięciu. Bo schodził z przeciągnięciem (raczej celowo, na tym polega ta figura - schodzi z przeciągnięciem i wychodzi na dopalaczu) - czy przeholował z tym schodzeniem (ale nie byłoby wówczas tej końcowej łagodnej fazy odlotu za las, wcześniej by uderzył) czy mu faktycznie silniki nie dały w odpowiednim momencie ciągu to nadal pozostaje otwartym pytaniem.

--
Darek

Data: 2009-09-03 12:24:09
Autor: Dariusz K. Ładziak
Su-27 rozbil sie w Radomiu
Użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:
[...]

Po obejrzeniu kilku innych filmów z wypadku dochodzę jednak do wniosku że faktycznie raczej było to rzucenie dymu z dysz - tak jakby dopalacz uruchamiał (moment na to był akurat stosowny) i nie wyszło. W ogóle na paru filmach zaobserwowałem (może to niedoskonałość zapisu, może wpływ światła ale może rzeczywiste zjawisko) że w czasie lotu po prostej, w warunkach kiedy nie ma powodów do istotnej zmiany ciągu te silniki raz kopciły bardziej a raz mniej - tak jakoś nierówno.

--
Darek

Data: 2009-09-03 20:36:31
Autor: Marex
Su-27 rozbil sie w Radomiu
Dariusz K. Ładziak <ladzk@waw.pdi.net> napisał(a):
U=BFytkownik Dariusz K. =A3adziak napisa=B3:
> [...]
>=20
> Albo strugi kondensacyjne powstaj=B1ce przy przeci=B1gni=EAciu. Bo scho=
dzi=B3 z=20
> przeci=B1gni=EAciem (raczej celowo, na tym polega ta figura - schodzi z=
=20
> przeci=B1gni=EAciem i wychodzi na dopalaczu) - czy przeholowa=B3 z tym =

> schodzeniem (ale nie by=B3oby w=F3wczas tej ko=F1cowej =B3agodnej fazy =
odlotu za=20
> las, wcze=B6niej by uderzy=B3) czy mu faktycznie silniki nie da=B3y w=20
> odpowiednim momencie ci=B1gu to nadal pozostaje otwartym pytaniem.

Po obejrzeniu kilku innych film=F3w z wypadku dochodz=EA jednak do wniosk=
u=20
=BFe faktycznie raczej by=B3o to rzucenie dymu z dysz - tak jakby dopalac=
z=20
uruchamia=B3 (moment na to by=B3 akurat stosowny) i nie wysz=B3o. W og=F3=
le na=20
paru filmach zaobserwowa=B3em (mo=BFe to niedoskona=B3o=B6=E6 zapisu,
mo=BF=
e wp=B3yw=20
=B6wiat=B3a ale mo=BFe rzeczywiste zjawisko) =BFe w czasie lotu po proste=
j, w=20
warunkach kiedy nie ma powod=F3w do istotnej zmiany ci=B1gu te silniki ra=
z=20
kopci=B3y bardziej a raz mniej - tak jako=B6 nier=F3wno.

-- =20
Darek
    Też mnie uderzyło, gdy przegladalem swój zapis na taśmie, że po wyjsciu z pętli na prostą, silniki kopcą.No, pomyslalem jak to w rosyjskich samolotach, leje sie paliwo do wtryskiwaczy strumieniem... Ale  zaiste, są fragmenty lotu o nadmiernym wylocie ciemnych spalin, wręcz z dymem. Podczas kręcenia zgubiłem samolot w ostatniej fazie, bo zoom był silny, a ciasnota tłumu robila swoje.
   http://www.youtube.com/watch?v=D_9eo5A9lRM
                                                    pozdr      Marex

Data: 2009-09-04 02:17:53
Autor: Andrzej
Su-27 rozbil sie w Radomiu

Użytkownik "Marex" <marksv@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7p9cf$dtk$1inews.gazeta.pl...
[...]

dopoki mi sie nie jara z silnika i nie puszcza duszkow to nic niezwyczajnego w tym nie widac
dym z silnikow pokazuje jedynie pewnie zbyt bogata mieszanke
ale moge sie mylic

Data: 2009-09-04 11:33:41
Autor: Qwinto
Su-27 rozbil sie w Radomiu
"Marex" <marksv@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:h7p9cf$dtk$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pewnie chodzi o tą faze lotu:
http://dofiga.net/photos/102286.jpg

Cały temat: http://dofiga.net/?post=8328

Qwinto

Data: 2009-09-04 11:49:11
Autor: JasiekS
Su-27 rozbil sie w Radomiu

Użytkownik "Qwinto" <qwinto@go2.pl> napisał w wiadomości

Cały temat: http://dofiga.net/?post=8328

Nie oglądać w pracy! Serio.

--
JasiekS

Data: 2009-09-04 12:17:03
Autor: Qwinto
Su-27 rozbil sie w Radomiu
"JasiekS" <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl> wrote in message news:h7qnqn$pa0$1news.onet.pl...

Użytkownik "Qwinto" <qwinto@go2.pl> napisał w wiadomości

Cały temat: http://dofiga.net/?post=8328

Nie oglądać w pracy! Serio.

Słuszna uwaga!

Qwinto

Data: 2009-09-04 19:47:30
Autor: Dariusz K. Ładziak
Su-27 rozbil sie w Radomiu
[...]

A po wysłuchaniu nagrania rozmów z kanału na którym nie słuchałem (wejście w półpętlę po skosie, odliczanie koordynatora do momentu zwiększenia ciągu, brak ciągu i polecenie katapultowania...) już ostatecznie jasnym dla mnie jest co dalej miało być (wyjście z pętli na wschód od lotniska i dalsza część pokazu - czy nie ta górka z flarami?) i co nie zadziałało - ewidentnie silniki. Pytania pozostają dwa - czemu te silniki nie zadziałały i czemu nie zdążyli się w ostatnim momencie (jak ryją skrzydłem glebę to już i tak nic od nich nie zależy a jeszcze prawie sekundę do rozwalenia kabiny mają) się nie strzelili. Zawsze jakieś szanse by mieli.

--
Darek

Data: 2009-09-07 13:42:34
Autor: JJR
Su-27 rozbil sie w Radomiu
Dariusz K. Ładziak wrote:

[...]

We Lwowie strzelili się już szorując po ziemi - widać jak odchodzi osłona
kabiny
  http://www.youtube.com/watch?v=ATahHZ-r26I&NR=1
Tylko że byli w luksusowej sytuacji horyzontalnego położenia - co do Radomia
słyszałem wersję że byli w pozycji na żyletkę (robili głęboki zakręt
omijający zabudowania).

--
pzdr,
Jędrzej

pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata

Data: 2009-09-07 18:46:37
Autor: Dariusz K. Ładziak
Su-27 rozbil sie w Radomiu
Użytkownik JJR napisał:
Dariusz K. Ładziak wrote:

[...]

Ale te fotele sporo potrafią - nadal sporo szansy mieli. Zresztą plącze mi się po głowie film w którym fotel leci prawie poziomo, spadochron wyhamowuje dużą składową poziomą a składowa pionowa prędkości jest mała - czy to nie z drugiego strzelenia się Kwoczura?

--
Darek

Data: 2009-09-07 19:19:18
Autor: JasiekS
Su-27 rozbil sie w Radomiu

Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w wiadomości
Użytkownik JJR napisał:

[...]

Sprawdź MiG-29 Le Bourget (nie pamiętam roku).

--
JasiekS

Data: 2009-09-07 21:27:28
Autor: Michal Jankowski
Su-27 rozbil sie w Radomiu
"JasiekS" <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl> writes:

[...]

Jest coś takiego (katapultowanie w pionowym nurkowaniu tuż nad
ziemią, owszem, Kwoczur):

http://www.youtube.com/watch?v=YL1FblthxQ0

Ale Mig-29 to inny samolot...

  MJ

Data: 2009-09-08 08:02:10
Autor: Big Jack
Su-27 rozbil sie w Radomiu
W wiadomości
*Michal Jankowski* napisał(-a):

Jest coś takiego (katapultowanie w pionowym nurkowaniu tuż nad
ziemią, owszem, Kwoczur):

http://www.youtube.com/watch?v=YL1FblthxQ0

Ale Mig-29 to inny samolot...

Ale fotel ten sam

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2009-09-07 22:04:38
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
Su-27 rozbil sie w Radomiu
Użytkownik JJR napisał:

słyszałem wersję że byli w pozycji na żyletkę (robili głęboki zakręt
omijający zabudowania).

A widzieli je w ogóle przy takim kącie natarcia?

Pozdrawiam

Rafal "RAV" Miszczak        rav@e-rav.pl          http://www.e-rav.pl/
Skype: rav_wroc_pl            GG: 9783                tel: 0606-198315

Su-27 rozbil sie w Radomiu