Su-27 w radomiu...

Data: 2009-12-17 16:37:47
Autor: FD
Su-27 w radomiu...
...... śledztwo umorzono z powodu... śmierci sprawcy.

Umorzono śledztwo ws. katastrofy na radomskim Air Show
prot, PAP

  Ze względu na śmierć sprawcy Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie
umorzyła śledztwo w sprawie katastrofy białoruskiego Su-27 podczas Air
Show w Radomiu - poinformował zastępca wojskowego prokuratora okręgowego
płk Ireneusz Szeląg.
Postanowienie nie jest prawomocne. - Prawo złożenia zaskarżenia
przysługuje instytucjom i osobom prywatnym z Białorusi, czyli
białoruskiemu Ministerstwu Obrony Narodowej oraz wdowom po pilotach -
powiedział płk Szeląg. Dodał, że do czasu uprawomocnienia się
postanowienia, prokuratura nie będzie ujawniać szczegółów ustaleń śledczych.

Szeląg zapytany, czy powodem katastrofy był błąd pilota, jak spekulowano
po wypadku, powiedział, że "przyjęta przez prokuraturę podstawa
umorzenia - śmierć sprawcy - wskazuje wprost w czyim działaniu
prokuratura widzi sprowadzenie katastrofy".

calosc
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,7376471,Umorzono_sledztwo_ws__katastrofy_na_radomskim_Air.html

Data: 2009-12-20 15:15:03
Autor: Jurek
Su-27 w radomiu...
Szeląg zapytany, czy powodem katastrofy był błąd pilota, jak spekulowano

Zauważ, że bład sprawdy wskazałemjuz w dniu wypadku, Przypadek?

jk

Data: 2009-12-21 21:42:35
Autor: Dariusz K. Ładziak
Su-27 w radomiu...
Użytkownik FD napisał:

[...]

Białorusini utajnili raport - bo lepiej im zwalić wszystko na pilotów jak się przyznać że od góry do dołu wszyscy mają w tej sprawie coś za uszami.

Piloci popełnili błąd o tyle że za nisko kończyli tę półpętlę z przeciągnięciem - nie zostawili sobie zapasu na okoliczność awarii dopalacza. Bo silniki jako takie pracowały - gdyby mieli jeszcze ze dwieście metrów wysokości to pewnie udało by się im maszynę wyprowadzić do lotu poziomego i ostrożnie wrócić na lotnisko.

Ale to nie piloci tak przygotowali maszynę że dopalacze nie zadziałały wtedy kiedy powinny!

--
Darek

Data: 2009-12-22 07:14:17
Autor: Jan Górski
Su-27 w radomiu...
W przeszłości zdarzyły się już sytuacje podobnie wyglądających
katastrof z udziałem Su 27. Nie wiem, czy zgodzicie się z autorem
filmu. Youtube nie jest wieczny, film pokazuje sytuacje z AirShow:

1990r. - Włochy - śmierć pilotów.
2002r. - Ukraina - piloci się katapultowali, przeżyli, ale podobno
trafili do więzienia, bo podczas katastrofy (z ich winy?) zginęło
wielu ludzi.
2009r. - Polska - śmierć pilotów.

Oryginalny film tutaj : http://www.youtube.com/watch?v=X720vIv05yw

Wspólną cechą katastrof są ryzykowne, niskie wyjścia z pętli/półpętli.
We Włoszech bardzo silne uderzenie o ziemię płasko, na Ukrainie prawie
udało się wyjść z pętli, z dużym kątem natarcia, w Polsce podejrzana
utrata mocy.

Na pewno w Polsce była kontrola manewrów i dokładne prowadzenie
samolotu (włącznie z informacją dla pilota o kierunku wiatru i
szczegółach manewrów - za opublikowanie tych informacji radioamator
był oskarżony, omawiane na grupach dyskusyjnych), natomiast nie wiem
jak to wyglądało wcześniej.

Ciekawi mnie Wasze porównanie tych sytuacji ? Czy coś nie tak z tym
samolotem z założenia, a może stan techniczny pozostawia do życzenia.
Ta maszyna bardzo mi się podoba, a to dość częste tragedie z jej
udziałem.

Data: 2009-12-23 19:38:08
Autor: Conrado
Przyczyna wypadku Su-27
Na youtube jest bardzo dobrze zrobiony filmik, pokazujacy ćwiczenia z piątku przed pokazami i z dnia katastrofy http://www.youtube.com/watch?v=Gdq4rv0RKsk&feature=related. Widać ewidenty bląć pilota, który nie dokręcił obrotu o 45' i zamiast wyprowadzic w ciasny zakręt w lewo, poszedł na plecy w stronę ziemi. Nie ma tu żadnej awarii dopalaczy, ptaków czy innych bzdur. Pomylił sie człowiek.

Jednak koleją rzeczą, nie do końca jasną jest to, że piloci sie nie katapultowali. Pewnym wyjaśnieniem może byc ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=Gdq4rv0RKsk&feature=related. Zobaczcie co sie dzieje w 2min 22 sek filmu. Na tym ujęciu też to widać http://www.youtube.com/watch?v=-6qXoK7zhMs&feature=related. Wyglada na to, że była próba odpalenia katapult. Jesli tak to dlaczego nie zadziałały....
I tu kolejny temat: jeśli nie zadziałały, to dlaczego? W tym momecie oprócz błędów pilota, dochodzi wada sprzętu i odpowiedzialność za jego sprawność. To jedna z pierwszych wersji Su-27, która trafiłą do Białorusi po rozpadzie Związku Radzieckiego. Serwis i modernizacje tego modelu Białoruś wykonywała na własną rękę i własnymi metodami. Jeśli nie zadziałała katapulta, to nalezałoby uziemić wszyskie Su-27 i dociec przyczyny, ale wtedy wychodzą na światło dzienne ewidentne nieprawidłowości z serwisem, obsługą, modernizacjami.... Więc ew. błąd pilota i zamykamy sprawę.

Conrado

PS Jest to oczywiście moje zdanie i własne przypuszczenie z którymi nie każdy musi się zgadzać.

Data: 2009-12-23 19:47:18
Autor: Napletec
Przyczyna wypadku Su-27
PS Jest to oczywiście moje zdanie i własne przypuszczenie z którymi nie każdy musi się zgadzać.

ja akurat się zagadzam , bo to samo już stweiredziłemz naalizy obrazu w dniu katasrofy

jk

Data: 2009-12-23 19:47:39
Autor: Conrado
Przyczyna wypadku Su-27 - sprostowanie

">który nie dokręcił obrotu o 45' i zamiast wyprowadzic w ciasny... "
Oczywiście chodziło mi o 90' - przepraszam

Conrado

Data: 2009-12-23 20:21:57
Autor: FD
Przyczyna wypadku Su-27
Conrado pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=Gdq4rv0RKsk&feature=related. Zobaczcie co sie dzieje w 2min 22 sek filmu. Na tym ujęciu też to widać

jakie 2m22s jak filmik ma 1m43s :>

Data: 2009-12-23 11:40:47
Autor: Jan Górski
Przyczyna wypadku Su-27
On 23 Gru, 20:21, FD <fakedetec...@o2.pl> wrote:
Conrado pisze:

>http://www.youtube.com/watch?v=Gdq4rv0RKsk&feature=related. Zobaczcie co sie
> dzieje w 2min 22 sek filmu. Na tym ujęciu też to widać

jakie 2m22s jak filmik ma 1m43s :>

No rzeczywiście, nie ma tu 2m22s :-)

Data: 2009-12-23 20:32:10
Autor: Napletec
Przyczyna wypadku Su-27
jakie 2m22s jak filmik ma 1m43s :>

a jaki masz odwarzacz?

jk

Data: 2009-12-23 20:41:14
Autor: Conrado
Przyczyna wypadku Su-27 - właściwy link

http://www.youtube.com/watch?v=Gdq4rv0RKsk&feature=related. Zobaczcie co sie
dzieje w 2min 22 sek filmu. Na tym ujęciu też to widać

jakie 2m22s jak filmik ma 1m43s :>

Tak masz rację, chodziło o ten link i 2min 22 sek filmu http://www.youtube.com/watch?v=AEau4HVuR2g&feature=PlayList&p=9F21C72C8B6C5563&index=6&playnext=2&playnext_from=PL

Conrado

Data: 2009-12-24 00:54:14
Autor: Kroolo
Conrado pisze:
[...]

Nic takiego nie miało miejsca - ot kompresja pliku wideo...

Data: 2009-12-24 22:04:47
Autor: Conrado
Przyczyna wypadku Su-27 - właściwy link
Możliwe, ale to zbieg okoliczności, że z dwóch ujęć kamery?

Conrado

Data: 2009-12-24 23:06:42
Autor: FD
Conrado pisze:
Możliwe, ale to zbieg okoliczności, że z dwóch ujęć kamery?

posluchaj tych co byli i widzieli na wlasne oczy
nic takiego nie mialo miejsca i juz

Data: 2009-12-25 01:53:53
Autor: Conrado
Przyczyna wypadku Su-27 - właściwy link
Byłem i widziałem...i to nie pierwszy raz. A jak mówisz, że widziałeś wiecej niz te ujecia to wybacz, bo ja doskonale wiem co z "trybun" mozna było widzieć....

Conrado

Data: 2009-12-27 21:08:16
Autor: Qwinto

"Conrado" <zizo@wp.pl> wrote in message news:hgtror$49v$1news.onet.pl...

[...]

Na przyszlosc: http://www.youtube.com/watch?v=AEau4HVuR2g#t=2m22s

Qwinto

Data: 2009-12-25 21:55:49
Autor: Big Jack
Przyczyna wypadku Su-27
W wiadomości
*Conrado* napisał(-a):

Wyglada na to,
że była próba odpalenia katapult. Jesli tak to dlaczego nie zadziałały....

Próba była, ale nieudana. Pierwszy (a w zasadzie drugi) fotel wyszedł równolegle do ziemi, pierwszy już nie zdążył, co i tak nie ma znaczenia w sytuacji kiedy drugiemu pilotowi nie uratowało to życia

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Su-27 w radomiu...