Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!

Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!

Data: 2009-09-03 12:59:26
Autor: FD
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
Darkac pisze:

potrzebował pomocy. O wiele bliżej było sporo ludzi. Spodziewałem się, że za kilka sekund zobaczę ratunkowy śmigłowiec.
Czekam i czekam, a tu nic. Za jakąś minutę ze strony centrum lotniska usłyszałem kilka sygnałów typu "kojak". A śmigłowca dalej nie ma. W końcu od strony lotniska jedzie pojazd na sygnale. Ciężko przebija się przez ciąg pieszych idących asfaltem, bo wielu ludzi idzie bezmyślnie środkiem i głęboko ma w organizmie pojazd na sygnale.
I co widzę? Jedzie Staż Pożarna? A może sanitarka? Nic z tego. To jedzie Straż Miejska.Minęło jeszcze kilka minut i w końcu przejechał wóz strażacki. Minęło jeszcze trochę czasu, aż w końcu widać lecący śmigłowiec.
Ile czasu minęło zanim wystartował? Według mnie z 5 minut. Zanim doleciał na miejsce minęło jeszcze kilka. Jakby ktoś potrzebował szybkiej pomocy, to już dawno "po ptokach".
Nie prawdą jest wiadomość opisywana i powielana w mediach, że "na miejscu katastrofy natychmiast pojawił się śmigłowiec ratunkowy".
W 10 minut, to jednak chyba miałbym szansę przebiec te 2 kilometry. A śmigłowiec to powinien już startować jak tylko Su zniknął za drzewami.

stałem jakies 200m od smiglowca SAR... rozruch turbin zaczął sie w pierwszej minucie od katastrofy...
z reszta ... w taki momence poczucie czasu zawodzi, ale mam zdjecia a na nich czasy
- 13h16m14s  - ostatnie zdjecie suki w powietrzu
- 13:16:53 - dym nad lasem
- 13:19:52 - odlatujacy SAR (start byl jakies 20s wczesniej)

z reszta z nasluchu TWR na skanerze slychac bylo od razu korespondencje z Ratownikiem 147..
wywolanie, potwierdzenie ratowinka, zgode na start po gotowosci... i calą reszte

takie sa mierzalne fakty
a nie Twoje poczucie uplywu czasu i imaginacje

smiglowiec to nie samochód gdzie przekrecasz kluczyk i jedziesz, jest to jednak
nieco bardziej skomplikowane...

chyba sobie nie wyobrazasz zeby podczas kilkugodzinnych pokazów SAR stał cały
czas na pracujacych silnikach?? :|

Data: 2009-09-03 13:01:23
Autor: J.Kolina
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!

chyba sobie nie wyobrazasz zeby podczas kilkugodzinnych pokazów SAR stał
cały
czas na pracujacych silnikach??

Dlaczego nie?
Obserwowałem to w RFN i tak było

jkolina

Data: 2009-09-03 14:22:16
Autor: FD
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
J.Kolina pisze:
chyba sobie nie wyobrazasz zeby podczas kilkugodzinnych pokazów SAR stał
cały
czas na pracujacych silnikach??

Dlaczego nie?
Obserwowałem to w RFN i tak było

konkrety... gdzie, w ktorym roku i w jakich okolicznosciach....

Data: 2009-09-03 15:49:07
Autor: Sebastian Kaliszewski
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
FD wrote:
J.Kolina pisze:
chyba sobie nie wyobrazasz zeby podczas kilkugodzinnych pokazów SAR stał
cały
czas na pracujacych silnikach??

Dlaczego nie?
Obserwowałem to w RFN i tak było

konkrety... gdzie, w ktorym roku i w jakich okolicznosciach....

Zrób sobie google na kolina. Konkrety od trolla koliny?

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2009-09-03 15:42:24
Autor: FD
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
Sebastian Kaliszewski pisze:


Zrób sobie google na kolina. Konkrety od trolla koliny?

cicho!
psujesz zabawe :|

Data: 2009-09-03 21:04:32
Autor: J.Kolina
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
konkrety... gdzie, w ktorym roku i w jakich okolicznosciach....

2009 w Zeltweg

lol mlotku

jk

Data: 2009-09-03 22:57:12
Autor: FD
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
J.Kolina pisze:
konkrety... gdzie, w ktorym roku i w jakich okolicznosciach....

2009 w Zeltweg

lol mlotku


i widzisz barani łbie jak klamstwo ma krotkie nogi....
Zeltweg to Austria a nie Niemcy... te twoje nieszczesne RFN
żenujacy jestes

Data: 2009-09-03 23:09:14
Autor: J.Kolina
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
Zeltweg to Austria a nie Niemcy... te twoje nieszczesne RFN

W NIemczech stndartem jest, że helikopter jest cały czas wpowierzu. Mam nadzieję że twoj aAustria do tego doanszlusuje

jk

Data: 2009-09-03 15:47:50
Autor: Sebastian Kaliszewski
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
J.Kolina wrote:
chyba sobie nie wyobrazasz zeby podczas kilkugodzinnych pokazów SAR stał
cały
czas na pracujacych silnikach??

Dlaczego nie?
Obserwowałem to w RFN i tak było

kłamiesz trollu

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2009-09-03 13:18:39
Autor: Darkac
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!

z reszta ... w taki momence poczucie czasu zawodzi, ale mam zdjecia a na
nich czasy
- 13h16m14s  - ostatnie zdjecie suki w powietrzu
- 13:16:53 - dym nad lasem
- 13:19:52 - odlatujacy SAR (start byl jakies 20s wczesniej)

Zgadzam się w zupełności. Nie patrzyłem na zegarek, a z niecierpliwością czekałem na jakieś oznaki akcji ratowniczej.
Wtedy czas subiektywnie biegnie innym tempem. Człowiek jest nabuzowany adrenaliną i wszystkie procesy zachodzą szybciej.
A obiektywnie to jednak 3 minuty.

Przesłuchałem nagrania z łączności z wieżą. Rzeczywiście reakcja (zezwolenie na start) była prawie natychmiastowa. Do ludzi nie można mieć pretensji. Czyli ogranicza nas technika lub procedury.

Czy zupełnie pozbawione byłoby sensu, gdyby sobie taki śmigłowiec stał gdzieś daleko od publiki żeby nie hałasować i kręcił sobie silnikami na wolnych obrotach w czasie pokazów, jeśli już nie całych, to tych odrzutowych, które wylatują daleko poza teren lotniska?

Darkac

Data: 2009-09-03 14:21:05
Autor: FD
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
Darkac pisze:
Zgadzam się w zupełności. Nie patrzyłem na zegarek, a z niecierpliwością czekałem na jakieś oznaki akcji ratowniczej.
Wtedy czas subiektywnie biegnie innym tempem. Człowiek jest nabuzowany adrenaliną i wszystkie procesy zachodzą szybciej.
A obiektywnie to jednak 3 minuty.

wszystkim nam te pare sekund jak znikną za lasem strasznie sie dłuzyło.... :(


Przesłuchałem nagrania z łączności z wieżą. Rzeczywiście reakcja (zezwolenie na start) była prawie natychmiastowa. Do ludzi nie można mieć pretensji. Czyli ogranicza nas technika lub procedury.


mysiał bys miec jasnowidzących jak w "Raporcie mniejszosci"
zeby wiedziec gdzie i o ktorej ustawic jednostki ratownicze....
choc wtedy i katastrofe udalo by sie przewidziec i jej zapobiec

to jest po prostu życie....
pomoc nadeszla najszybciej jak sie dało, co w tamtych warunkach bylo
i tak juz bez znacenia


Czy zupełnie pozbawione byłoby sensu, gdyby sobie taki śmigłowiec stał gdzieś daleko od publiki żeby nie hałasować i kręcił sobie silnikami na wolnych obrotach w czasie pokazów, jeśli już nie całych, to tych odrzutowych, które wylatują daleko poza teren lotniska?

twoje kolejne wątpliwosci rozwiazą dwa magiczne słowa:
- resurs
- koszty

ze o czasie czynnosci lotniczych zalogi juz nie wspomne...

Data: 2009-09-03 14:43:10
Autor: Dariusz K. Ładziak
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
Użytkownik FD napisał:

twoje kolejne wątpliwosci rozwiazą dwa magiczne słowa:
- resurs

Czynnik do obejścia...

- koszty

ze o czasie czynnosci lotniczych zalogi juz nie wspomne...

Też czynnik do obejścia - całość sprowadza się do czynnika drugiego - czyli kosztów. Jak się resurs wyczerpie to należy po prostu kupić następną maszynę, jak dopuszczalny czas czynności lotniczych załogi (a siedzenie w śmigłowcu z zapuszczonymi silnikami o ile wiem się do tego czasu wlicza) zostanie przekroczony to należy wymienić załogę na następną. To wszystko jest do obejścia jak się ma dostatecznie dużo kasy - czyli to są tylko i wyłącznie koszty.

--
Darek

Data: 2009-09-03 14:58:36
Autor: FD
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
Dariusz K. Ładziak pisze:

Też czynnik do obejścia - całość sprowadza się do czynnika drugiego - czyli kosztów. Jak się resurs wyczerpie to należy po prostu kupić następną maszynę, jak dopuszczalny czas czynności lotniczych załogi (a siedzenie w śmigłowcu z zapuszczonymi silnikami o ile wiem się do tego czasu wlicza) zostanie przekroczony to należy wymienić załogę na następną. To wszystko jest do obejścia jak się ma dostatecznie dużo kasy - czyli to są tylko i wyłącznie koszty.


HAAAALO!!
POBUDKA!!!

mieszkasz w Polsce!

==
jedyny znany mi przypadek gdzie maszyna SAR jest w powietrzu przed startami
to amerykanskie lotniskowce...
z wiadomych wzgledów

Data: 2009-09-03 15:56:30
Autor: Dariusz K. Ładziak
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
Użytkownik FD napisał:
Dariusz K. Ładziak pisze:

Też czynnik do obejścia - całość sprowadza się do czynnika drugiego - czyli kosztów. Jak się resurs wyczerpie to należy po prostu kupić następną maszynę, jak dopuszczalny czas czynności lotniczych załogi (a siedzenie w śmigłowcu z zapuszczonymi silnikami o ile wiem się do tego czasu wlicza) zostanie przekroczony to należy wymienić załogę na następną. To wszystko jest do obejścia jak się ma dostatecznie dużo kasy - czyli to są tylko i wyłącznie koszty.


HAAAALO!!
POBUDKA!!!

mieszkasz w Polsce!

Ale o sso chodzi???

Czy w Polsce zużycie śmigłowca to nie są koszty? czy dodatkowe załogi to nie koszty? Wszystkie ograniczenia techniczno - organizacyjne są do wyeliminowania po poniesieniu dodatkowych kosztów. Pozostaje pytanie - kto zapłaci i czy naprawdę warto - w innym poście już pisałem, gdyby się strzelili to te trzy minuty by im raczej nie zaszkodziły, skoro się nie strzelili - to już i tak żadne skracanie czasu reakcji ratowników nie mogło im pomóc.

=> jedyny znany mi przypadek gdzie maszyna SAR jest w powietrzu przed startami
to amerykanskie lotniskowce...
z wiadomych wzgledów

I z wiadomym ograniczeniem czasu w jakim ta maszyna jest potrzebna - starty z lotniskowca to nie pokazy lotnicze, nie trwają zazwyczaj nieprzerwanie przez cały dzień.

A względy są dwa a nie jeden - poza dużym ryzykiem operacji startu i lądowania na lotniskowcu istnieje (wynikające z tego pierwszego) ryzyko zniszczenia bądź czasowego uniemożliwienia użycia śmigłowca SAR w razie wypadku na pokładzie - to nie lotnisko, tu śmigłowiec nie może stać pół kilometra z boku. Lepiej żeby w czasie startów/lądowań był w powietrzu choćby dla własnego bezpieczeństwa.

--
Darek

Data: 2009-09-03 21:03:53
Autor: KZ
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
Darkac wrote:

Czy zupełnie pozbawione byłoby sensu, gdyby sobie taki śmigłowiec stał
gdzieś daleko od publiki żeby nie hałasować i kręcił sobie silnikami
na wolnych obrotach w czasie pokazów, jeśli już nie całych, to tych
odrzutowych, które wylatują daleko poza teren lotniska?

Darkac

Ja tylko powiem że w tym roku na Airpower w Zeltweg w powietrzu śmigłowiec był przez cały czas trwania pokazów (9-19 !), tyle że to nie był SAR. Ale fizycznie jest to możliwe...

KZ

Data: 2009-09-04 00:42:26
Autor: Dariusz K. Ładziak
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
Użytkownik KZ napisał:
Darkac wrote:

Czy zupełnie pozbawione byłoby sensu, gdyby sobie taki śmigłowiec stał
gdzieś daleko od publiki żeby nie hałasować i kręcił sobie silnikami
na wolnych obrotach w czasie pokazów, jeśli już nie całych, to tych
odrzutowych, które wylatują daleko poza teren lotniska?

Darkac

Ja tylko powiem że w tym roku na Airpower w Zeltweg w powietrzu śmigłowiec był przez cały czas trwania pokazów (9-19 !), tyle że to nie był SAR. Ale fizycznie jest to możliwe...

Niech zgadnę - jakiejś stacji telewizyjnej? Zysk skali - na dużej imprezie co najmniej jedna stacja telewizyjna powiesi na stałe śmigło, jak coś się stanie - to śmigło natychmiast poleci w rejon wypadku, operator ze sprawozdawcą będą kręcili newsa a pilot z nawigatorem/obserwatorem/operatorem systemów będą wypatrywali poszkodowanych i na kanale lotniczym relacjonowali na bieżąco. Szukanie poszkodowanych i szukanie mięcha w rozumieniu newsowym (jak pies pogryzie człowieka to jest żadna wiadomość...) ma wspólne cele przestrzenne. Może nie mają na pokładzie ratowników i wyciągarki ale są oczami akcji - a wiadomo że oczy to połowa sukcesu...

--
Darek

Data: 2009-09-04 08:11:56
Autor: KZ
Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!
"Dariusz K. Ładziak" wrote:

Ja tylko powiem że w tym roku na Airpower w Zeltweg w powietrzu
śmigłowiec był przez cały czas trwania pokazów (9-19 !), tyle że to
nie był SAR. Ale fizycznie jest to możliwe...

Niech zgadnę - jakiejś stacji telewizyjnej? Zysk skali - na dużej

Nie - Aloutte Austriackiej armii. Może i to był SAR w sumie...

KZ

Su27 w Radomiu - natychmiastowa pomoc? Bzdura!

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona