Subkonto dla operacji bezpinowych

Data: 2012-06-08 16:04:49
Autor: Marcin N
Subkonto dla operacji bezpinowych
Czy banki mają opcję utworzenia subkonta dla operacji płatności bezpinowych? Nie chcę, by taki sposób płacenia dotyczył całego konta, ale odważyłbym się to stosować, gdyby dało się przelać na subkonto drobną sumę.

Data: 2012-06-09 11:03:46
Autor: MarcinF
W dniu 2012-06-08 16:04, Marcin N pisze:
Czy banki mają opcję utworzenia subkonta dla operacji płatności
bezpinowych? Nie chcę, by taki sposób płacenia dotyczył całego konta,
ale odważyłbym się to stosować, gdyby dało się przelać na subkonto
drobnÄ… sumÄ™.

To miałoby sens tylko w przypadku gdyby wszystkie transakcje bez pinu
były autoryzowane online (czyli w trakcie transakcji sprawdzany
byłby stan tego konta i zakładania blokada).

Data: 2012-06-09 13:59:52
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-09 11:03, MarcinF pisze:
[...]

Sugerujesz, że nie ma nad tym żadnej kontroli?
Czyli złodziej może nie tylko oskubać, ale narobić długów?

Cóż za znakomity system...

Data: 2012-06-09 13:58:30
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 09 Jun 2012 13:59:52 +0200, Marcin N wrote:

> To mia³oby sens tylko w przypadku gdyby wszystkie transakcje bez pinu
> by³y autoryzowane online (czyli w trakcie transakcji sprawdzany
> by³by stan tego konta i zak³adania blokada).

 Sugerujesz, ¿e nie ma nad tym ¿adnej kontroli?

Transakcje podpisywane, IO s± autoryzowane online. ,,¯elazko'' nie.
Paypass/Paywave ró¿nie.

 Czyli z³odziej mo¿e nie tylko oskubaæ, ale narobiæ d³ugów?

W przypadku karty kredytowej, to niejako z definicji :-)

 Có¿ za znakomity system...

Zostaje gotówka. Ale tê te¿ z³odziej mo¿e podpieprzyæ.

--
Micha³

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-06-09 16:13:34
Autor: MarcinF
W dniu 2012-06-09 13:59, Marcin N pisze:

Sugerujesz, że nie ma nad tym żadnej kontroli?

Ograniczona jest, zależnie od banku i konkretnej karty.
Np. w przypadku kart zbliżeniowych paywave bank może ustalić limit
liczby kolejnych transakcji jakich można dokonać bez podania pinu.

Czyli złodziej może nie tylko oskubać, ale narobić długów?

Może, dlatego kartę należy zastrzec niezwłocznie po kradzieży.
Teoretycznie zanim klient zastrzeże kartę, odpowiada za transakcje
złodzieja do kwoty 150 EUR, ale nie wiem jak to działa w praktyce.

Cóż za znakomity system...

Wszystko dla wygody klienta.

Data: 2012-06-09 22:31:26
Autor: Miernik
Subkonto dla operacji bezpinowych
A nie ma jakiej¶ opcji by stale unieszkodliwiæ to RFID na karcie, nie
wiem - elektromagnes, mikrofalówka? Bo mi to do niczego siê nie
przydaje a tylko k³opot.

Data: 2012-06-10 12:26:02
Autor: Piotr
W dniu 2012-06-10 07:31, Miernik pisze:
A nie ma jakiej¶ opcji by stale unieszkodliwiæ to RFID na karcie, nie
wiem - elektromagnes, mikrofalówka? Bo mi to do niczego siê nie
przydaje a tylko k³opot.

Zupe³nie przypadkiem unieszkodliwi³em RFID w karcie. Wystarczy³o lekko zgi±æ kartê w miejscu gdzie znajduj± siê styki, co¶ chrupnê³o i od tego czasu RFID nie dzia³a ;) W zwyk³ych czytnikach nie ma problemów (fakt ¿e p³acê ni± tylko 2 -3 razy w miesi±cu, ¿eby mi w Getinie prowizji za konto nie policzyli).

pozdrawiam

Data: 2012-06-10 05:31:46
Autor: Miernik
On Jun 10, 12:26 pm, Piotr <spamerzy.spadaj...@madagaskar.mil> wrote:
[...]

Ale w zwyk³ych czytnikach z chipa Ci dalej dzia³a?
Bo mo¿e po³ama³e¶ chipa i dzia³a tylko pasek.

Subkonto dla operacji bezpinowych