Subkonto dla operacji bezpinowych

Data: 2012-06-09 11:03:46
Autor: MarcinF
Subkonto dla operacji bezpinowych
W dniu 2012-06-08 16:04, Marcin N pisze:
Czy banki mają opcję utworzenia subkonta dla operacji płatności
bezpinowych? Nie chcę, by taki sposób płacenia dotyczył całego konta,
ale odważyłbym się to stosować, gdyby dało się przelać na subkonto
drobnÄ… sumÄ™.

To miałoby sens tylko w przypadku gdyby wszystkie transakcje bez pinu
były autoryzowane online (czyli w trakcie transakcji sprawdzany
byłby stan tego konta i zakładania blokada).

Data: 2012-06-09 13:59:52
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-09 11:03, MarcinF pisze:
[...]

Sugerujesz, ĹĽe nie ma nad tym ĹĽadnej kontroli?
Czyli złodziej może nie tylko oskubać, ale narobić długów?

Cóż za znakomity system...

Data: 2012-06-09 13:58:30
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 09 Jun 2012 13:59:52 +0200, Marcin N wrote:

> To miałoby sens tylko w przypadku gdyby wszystkie transakcje bez pinu
> były autoryzowane online (czyli w trakcie transakcji sprawdzany
> byłby stan tego konta i zakładania blokada).

 Sugerujesz, że nie ma nad tym żadnej kontroli?

Transakcje podpisywane, IO s± autoryzowane online. ,,Żelazko'' nie.
Paypass/Paywave różnie.

 Czyli złodziej może nie tylko oskubać, ale narobić długów?

W przypadku karty kredytowej, to niejako z definicji :-)

 Cóż za znakomity system...

Zostaje gotówka. Ale tę też złodziej może podpieprzyć.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-06-09 16:13:34
Autor: MarcinF
W dniu 2012-06-09 13:59, Marcin N pisze:

Sugerujesz, ĹĽe nie ma nad tym ĹĽadnej kontroli?

Ograniczona jest, zaleĹĽnie od banku i konkretnej karty.
Np. w przypadku kart zbliżeniowych paywave bank może ustalić limit
liczby kolejnych transakcji jakich można dokonać bez podania pinu.

Czyli złodziej może nie tylko oskubać, ale narobić długów?

Może, dlatego kartę należy zastrzec niezwłocznie po kradzieży.
Teoretycznie zanim klient zastrzeĹĽe kartÄ™, odpowiada za transakcje
złodzieja do kwoty 150 EUR, ale nie wiem jak to działa w praktyce.

Cóż za znakomity system...

Wszystko dla wygody klienta.

Data: 2012-06-09 22:31:26
Autor: Miernik
Subkonto dla operacji bezpinowych
A nie ma jakiej¶ opcji by stale unieszkodliwić to RFID na karcie, nie
wiem - elektromagnes, mikrofalówka? Bo mi to do niczego się nie
przydaje a tylko kłopot.

Data: 2012-06-10 12:26:02
Autor: Piotr
W dniu 2012-06-10 07:31, Miernik pisze:
A nie ma jakiej¶ opcji by stale unieszkodliwić to RFID na karcie, nie
wiem - elektromagnes, mikrofalówka? Bo mi to do niczego się nie
przydaje a tylko kłopot.

Zupełnie przypadkiem unieszkodliwiłem RFID w karcie. Wystarczyło lekko zgi±ć kartę w miejscu gdzie znajduj± się styki, co¶ chrupnęło i od tego czasu RFID nie działa ;) W zwykłych czytnikach nie ma problemów (fakt że płacę ni± tylko 2 -3 razy w miesi±cu, żeby mi w Getinie prowizji za konto nie policzyli).

pozdrawiam

Data: 2012-06-10 05:31:46
Autor: Miernik
On Jun 10, 12:26 pm, Piotr <spamerzy.spadaj...@madagaskar.mil> wrote:
[...]

Ale w zwykłych czytnikach z chipa Ci dalej działa?
Bo może połamałe¶ chipa i działa tylko pasek.

Subkonto dla operacji bezpinowych