Subkultury w PRL

Data: 2013-10-28 22:30:33
Autor: miś z okienka
Subkultury w PRL
Data: 2013-10-29 09:25:53
Autor: Trybun
Subkultury w PRL
W dniu 2013-10-28 22:30, miś z okienka pisze:
http://www.wpsnz.uz.zgora.pl/pliki/prace_studentow/prace/subkultury.pdf

Wtedy stać nas było nawet na własną, rodzimą subkulturę - dzisiaj tylko na popłuczyny z tzw zachodu. Nawet debil jeden z drugim nie potrafi nazwać po polsku koncertu tylko powiela  jakąś nazwę z USA.

Data: 2013-10-29 17:54:12
Autor: miś z okienka
Subkultury w PRL

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l4nrek$diu$1node1.news.atman.pl...

| Wtedy stać nas było nawet na własną, rodzimą subkulturę - dzisiaj tylko
| na popłuczyny z tzw zachodu.

Jaką rodzimą subkulturę?
Prawie wszystkie subkultury PRL ucieleśniały tęsknotę za wolnością i Zachodem (bikiniarze, RSA), albo wywodziły się prost z Zachodu (hipisi, poppersi). Wyjątek stanowili gitowcy - środowisko pochodzące z więziennej grypsery. Na wolności zmobilizowała ich Służba Bezpieczeństwa w celu zwalczania ruchu hipisowskiego i im podobnych grup.

 Nawet debil jeden z drugim nie potrafi
| nazwać po polsku koncertu

A 'koncert' to nazwa prasłowiańska, czy tylko peerelowska?

Data: 2013-10-29 18:15:13
Autor: Trybun
Subkultury w PRL
W dniu 2013-10-29 17:54, miś z okienka pisze:
> [...]

  Nawet debil jeden z drugim nie potrafi
| nazwać po polsku koncertu

A 'koncert' to nazwa prasłowiańska, czy tylko peerelowska?

Słusznie zauważyłeś - "prawie wszystkie", i o jakiej tęsknocie za wolnością i Zachodem piszesz? Czy to nie coś podobnego jak tęsknota Kubańczyków do stylu życia propagowanego przez gwiazdy  Hollywoodu?
I nie wiem czy masz rację co do tych gitowców wykreowanych przez SB. Polacy raczej tak nie postępują i nie postępowali jak jankesi, którzy to wobec widma obalenia odwiecznej dyktatury dwu partii obsadzili centrale związków zawodowych członkami gangów i mafii.

Tak, "przystanek" łud-cośtam to starosłowiańska nazwa.

Data: 2013-10-29 20:06:49
Autor: miś z okienka
Subkultury w PRL

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l4orbq$fnq$1node1.news.atman.pl...

| Słusznie zauważyłeś - "prawie wszystkie", i o jakiej tęsknocie za
| wolnością i Zachodem piszesz?

Ty się zapytaj bikiniarzy, za czym oni tęsknili i po co im były amerykańskie krawaty

 Czy to nie coś podobnego jak tęsknota
| Kubańczyków do stylu życia propagowanego przez gwiazdy  Hollywoodu?

Nu trybunie.. Mniej więcej tak.

Data: 2013-10-29 22:26:33
Autor: Trybun
Subkultury w PRL
W dniu 2013-10-29 20:06, miś z okienka pisze:

| Słusznie zauważyłeś - "prawie wszystkie", i o jakiej tęsknocie za
| wolnością i Zachodem piszesz?

Ty się zapytaj bikiniarzy, za czym oni tęsknili i po co im były amerykańskie
krawaty

Nie znam osobiście żadnego bikiniarza. Z drugiej strony - po co dzisiejszym polskim matołom grill skoro maja rożen czy ruszt?

  Czy to nie coś podobnego jak tęsknota
| Kubańczyków do stylu życia propagowanego przez gwiazdy  Hollywoodu?

Nu trybunie.. Mniej więcej tak.

Czyli łatwe pieniądze i pławienie się w luksusie. I jak się okazało bardzo nielicznych Kubańczyków można na to nabrać.

Data: 2013-10-30 14:48:25
Autor: miś z okienka
Subkultury w PRL

> [...]
| dzisiejszym polskim matołom grill skoro maja rożen czy ruszt?

| Czyli łatwe pieniądze i pławienie się w luksusie.

Generalnie chodzi o tęsknotę za szczęsciem zniszczonym przez czerwony obłęd.

Data: 2013-10-29 20:13:36
Autor: miś z okienka
Subkultury w PRL
| I nie wiem czy masz rację co do tych gitowców wykreowanych przez SB.
| Polacy raczej tak nie postępują

Ty się odpierdol od Polaków (i od Rosjan też komuchu)

Data: 2013-10-29 22:29:00
Autor: Trybun
Subkultury w PRL
W dniu 2013-10-29 20:13, miś z okienka pisze:
| I nie wiem czy masz rację co do tych gitowców wykreowanych przez SB.
| Polacy raczej tak nie postępują

Ty się odpierdol od Polaków (i od Rosjan też komuchu)

To ty sie od nich odczep - zarzucasz im bez najmniejszych dowodów najgorsze cechy które posiadają pieski na łańcuchu jankeskiego kapitalizmu.

Data: 2013-10-30 14:50:47
Autor: miś z okienka
Subkultury w PRL

| To ty sie od nich odczep - zarzucasz im bez najmniejszych dowodów
| najgorsze cechy które posiadają pieski na łańcuchu jankeskiego kapitalizmu.

Są na świecie cechy ludzkie (np. pragnienie wolności i szczęścia), oraz są na świecie cechy sowieckie. Główną cechą sowieciarza jest pragnienie podzielenia się własną hańbą z innymi, a więc zero tolerancji dla ludzkiej wolności i szczęścia. Jak widzisz, cechy ludzkie i sowieckie są niemożliwe do pogodzenia ze sobą. Dlatego ty również nigdy nie pogodzisz się z wolnym światem.

Subkultury w PRL