Suchy kontra mokry

Data: 2009-06-22 16:55:19
Autor:
Suchy kontra mokry
news-gazeta <news-gazeta@gazeta.pl> napisał(a):
Witajcie.
Jestem tradycjonalista, od lat plywam w półsuchej piance (w zasadzie to nie wiem czemu to sie tak nazywa - chyba powinno byc: mokra) ale coraz czesciej zastanawiam sie nad suchaczem.  Czy dobrze rozumuje ze ten skafander musi sie uszczelniac gdzies kolo szyi?
Poprosze jakies za i przeciw by zakupić taki skafander?

Tu wygląd suchego skafandra profesjonalnego, są też wersje z suwakiem.
http://portalnurkowy.pl/forum/viewtopic.php?t=412
Jak jesteś przywiązany do pianki, to jest odmiana sucha pianka, ma wady pianki
i trochę zalet suchego. Mam 9mm suchy neoprenowy, duże zmiany pływalności,
dużo balastu żeby się pogrążyć. Elastyczniejsze niż membranowy gruby skafander.

pozdrawiam rc

Data: 2009-06-22 17:51:46
Autor:
Suchy kontra mokry
  <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

i trochę zalet suchego. Mam 9mm suchy neoprenowy, duże zmiany pływalności,
dużo balastu żeby się pogrążyć. Elastyczniejsze niż membranowy gruby

Generalnie zaletą suchego (powłokowy lub cienki crash) jest właśnie mała zmiana pływalności w porównaniu z mokrym 7+7. Poza tym idealnie sprawdza się wiosną i jesienią, kiedy na dworze zimno i po wyjściu z wody trzeba się szybko ubrać. --

Data: 2009-06-22 21:02:29
Autor: jacekplacek
Suchy kontra mokry
  <tmkz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
się
wiosną i jesienią, kiedy na dworze zimno i po wyjściu z wody trzeba się szybko ubrać.
Powłokowy wogóle nie zmienia pływalności. Poza tym, chyba przebrać. I nie wiosną, jesienią i zimą, tylko latem. Bo poza latem, wystarczy zdjąć suchacza. Resztę miewamy na sobie.

Data: 2009-06-22 21:09:23
Autor:
Suchy kontra mokry
 jacekplacek <jacekiala.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
  <tmkz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > > > Generalnie zaletą suchego (powłokowy lub cienki crash) jest właśnie mała > zmiana pływalności w porównaniu z mokrym 7+7. Poza tym idealnie sprawdza się > wiosną i jesienią, kiedy na dworze zimno i po wyjściu z wody trzeba się > szybko ubrać. > Powłokowy wogóle nie zmienia pływalności. Poza tym, chyba przebrać. I nie wiosną, jesienią i zimą, tylko latem. Bo poza latem, wystarczy zdjąć suchacza. Resztę miewamy na sobie.

Chodziło mi o to, że z mokrego trzeba się rozebrać, wytrzeć i ubrać w suche rzeczy i to jest szczególnie "przykre" gdy na dworze jest zimno czyli wiosną i jesienią. Akurat w lecie nie jest to problem.

Data: 2009-06-22 21:11:20
Autor: jacekplacek
Suchy kontra mokry
  <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

Tu wygląd suchego skafandra profesjonalnego, są też wersje z suwakiem.
http://portalnurkowy.pl/forum/viewtopic.php?t=412

Miałem okazję widzieć próbę takiego w Jastarni, tydzień temu. Niezłe rozwiązanie uszczelnień. Normalnie, DUI nazad do przedszkola :D

Data: 2009-06-23 04:30:19
Autor:
Suchy kontra mokry
 jacekplacek <jacekiala.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
DUI nazad do przedszkola :D

http://portalnurkowy.pl/forum/viewtopic.php?t=420
To powiedz jakim cudem w Draegerze, Phoque czy PW2 może zdarzyć się 1
rozwarstwienie suwaka. 2 złamanie suwaka. 3 rozerwanie końca suwaka. 4
niedomknięcie które tylko kombinerkami daje się zamknąć, bo zęby są pokrzywione.
Nie ma takich problemów, są inne np. ekipa powierzchniowa. pozdrawiam rc

Data: 2009-06-23 05:49:38
Autor: jacekplacek
Suchy kontra mokry
  <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): >DUI nazad do przedszkola :D
> [...]
rozwarstwienie suwaka. 2 złamanie suwaka. 3 rozerwanie końca suwaka. 4
niedomknięcie które tylko kombinerkami daje się zamknąć, bo zęby są
.
Nie ma takich problemów, są inne np. ekipa powierzchniowa.
Jasne. Muszę tylko znaleźć chwilkę. Na razie jestem zajęty roztrząsaniem ważniejszych: skład chemiczny paliwa w moim aucie, nazwisko babki trasera blach do coli, kto wynalazł koło i z czego są dziury w serze.

Data: 2009-06-23 07:07:17
Autor:
[...]

Kolina jest rozmówcą który na pewno Tobie pomoże, w tym arcy trudnym
rozpoznaniu znanego stanu techniki. Ponieważ jadę do UP złożyć podanie, to
także nie służę Tobie pomocą, za co bardzo przepraszam.

pozdrawiam rc

--

Suchy kontra mokry