Sudan a karty

Data: 2009-10-12 17:43:30
Autor: Titus Atomicus
Sudan a karty
Witam,
Czy w Sudanie (Chartum) sa bankomaty albo mozna placic karta (za bilet na samolot powrotny bede musial zaplacic)?
Bo cos czytalem o jakims embargo USA (VISA, MC) ze to niby kraj wspierajacy terroryzm.
Pozdrav
TA

Data: 2009-10-12 15:42:05
Autor: szczurwa
Sudan a karty
On 12 Paź, 17:43, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

http://www.yahodeville.com/

Spytaj się gościa. To ekspert od Afryki !

Data: 2009-10-13 02:35:17
Autor: Titus Atomicus
Sudan a karty
In article <a1bb3c01-504d-459b-83a7-4976645a2c09@l13g2000yqb.googlegroups.com>,
 szczurwa <szczurwa@gmail.com> wrote:

On 12 Paź, 17:43, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

http://www.yahodeville.com/

Spytaj się gościa. To ekspert od Afryki !

Ale w Chartumie wieki nie byl.
No, ale juz zapytalem na tamtejszym forum.

TA

Data: 2009-10-12 17:46:33
Autor: Tomasz Chmielewski
Sudan a karty
[...]

Najlepiej zrobisz, dzwoniac do swojego banku/bankow *i* Visy/MC.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-10-12 23:04:35
Autor: Titus Atomicus
Sudan a karty
In article <havj0p$l75$1@online.de>,
 Tomasz Chmielewski <mangoo@nospam.wpkg.org> wrote:

> [...]

Najlepiej zrobisz, dzwoniac do swojego banku/bankow *i* Visy/MC.

Raczej Visy/MC. W mBanku i ING pytalem to odpowiedz byla w stylu 'nie ma takiego miasta, Londyn'.

TA

Data: 2009-10-13 00:28:55
Autor: MichalL
Sudan a karty

"Tomasz Chmielewski" <mangoo@nospam.wpkg.org> wrote in message news:havj0p$l75$1online.de...

Najlepiej zrobisz, dzwoniac do swojego banku/bankow *i* Visy/MC.

Zapytaem kiedy w Citi czy ich KK działa na Kubie, bo przecież działa na całym świecie. Konsultant się zmieszał i powiedział że nie wie.
Odpowiadam - nie działa, bo karty banków amerykańskich nie działają.

pozdrawiam,

MichalL

Data: 2009-10-13 08:14:16
Autor: MK
Sudan a karty

Data: 2009-10-13 11:08:07
Autor: bradley.st
Sudan a karty
On 13 Paź, 02:14, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

A czy jakakolwiek VISA dziala na Kubie? ;)

Tak, dziala. Dzialaja np. brytyjskie VISA, o ile np. nie sa wydane
przez MBNA UK. Dzialaja rowniez kanadyjskie karty VISA.

Data: 2009-10-13 22:10:11
Autor: MK
Sudan a karty
Użytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:6a6ed7f5-e5c0-4db7-bc88-3b89c52c51cbj32g2000yqd.googlegroups.com...

Tak, dziala. Dzialaja np. brytyjskie VISA, o ile np. nie sa wydane
przez MBNA UK. Dzialaja rowniez kanadyjskie karty VISA.

Ciekawy przypadek z tymi kanadyjskimi, czyzby ich rozliczenie nie szlo przez US? Europejskie jestem w stanie sobie wyobrazic choc to dziwne, bo z tego co pamietam nawet spolki corki firm amerykanskich sa zobowiazane do przestrzegania restrykcji wobec wymienionych na SDN czy innych podobnych listach...

http://www.treas.gov/offices/enforcement/ofac/sdn/sdnlist.txt

A moze cos sie zmienilo?

MK

Data: 2009-10-13 16:41:17
Autor: bradley.st
Sudan a karty
On 13 Paź, 16:10, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

Kanadyjski Foreign Extraterritorial Measures Act (FEMA) zakazuje
firmom, o ktorych piszesz (Canadian subsidiaries of U.S. companies),
podporzadkowywania sie amerykanskiemu embargu Kuby. Od 18 stycznia
1996.

http://www.canadiannetworkoncuba.ca/Documents/FEMA-96.shtml

Data: 2009-10-14 07:05:19
Autor: MK
Sudan a karty
Użytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:05a2d58b-212e-4f15-bcf5-89ed6d544c02m11g2000yqf.googlegroups.com...

[...]

Ok. Mimo wszystko jednak gdyby pieniadze byly transferowane przez terytorium US to jest pewne, ze by zostaly zatrzymane... dlatego ciekawi mnie jak technicznie rozwiazali ten problem...

MK

Data: 2009-10-14 07:49:32
Autor: bradley.st
Sudan a karty
On 14 Paź, 01:05, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Ok. Mimo wszystko jednak gdyby pieniadze byly transferowane przez terytorium
US to jest pewne, ze by zostaly zatrzymane... dlatego ciekawi mnie jak
technicznie rozwiazali ten problem...

Ale co USA mialoby ewentualnie zatrzymac? Informacje ze karta o
numerze 4XXX XXXX XXXX XXXX wydana przez jakistam bank w Kanadzie
zaplacono ilestam peso w sklepie w Havanie?

Wysilek nieproporcjonalny do korzysci, a Kubanczycy i tak znalezliby
jakies rozwiazanie gdyby sie uparli - dokladnie jak np. Iranczycy
handlujacy dywanami w Tehranie, gdzie transakcje kartowe ida via
rodzina w Londynie. :)

Data: 2009-10-12 17:58:09
Autor: MarekZ
Sudan a karty
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-317D82.17433012102009@news.onet.pl...
[...]

Nie byłem wprawdzie w Chartumie ale wydaje mi się kompletnie niemożliwe aby na KRT nie były honorowane karty. Kompletnie. I żadna walka z terroryzmem raczej tego nie zmieni. Szkoda czasu na dowiadywanie się IMO. Zresztą przecież zawsze można przez internet kupić (tak, tam też).

Data: 2009-10-12 23:02:54
Autor: Titus Atomicus
Sudan a karty
In article <havje3$ak9$1@srv.cyf-kr.edu.pl>,
 "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:

> [...]

Nie byłem wprawdzie w Chartumie ale wydaje mi się kompletnie niemożliwe aby na KRT nie były honorowane karty. Kompletnie. I żadna walka z terroryzmem raczej tego nie zmieni. Szkoda czasu na dowiadywanie się IMO.

Mozliwe ze cie ci sie wydaje. Sam tego nie wymyslilem, a przeczytalem w przewodniku Bradta ('karty w Sudanie sa zupelnie nieprzydatne ze wzgedu na sankcje US&A'

Zresztą przecież zawsze można przez internet kupić (tak, tam też).

Nie zawsze.
Dzieki za takie rady.
Czy ty wiesz przynajmniej gdzie lezy Chartum?
:-(

TA

Data: 2009-10-13 00:32:29
Autor: MarekZ
Sudan a karty
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-D5C2E1.23025412102009@news.onet.pl...

Mozliwe ze cie ci sie wydaje. Sam tego nie wymyslilem, a przeczytalem w
przewodniku Bradta ('karty w Sudanie sa zupelnie nieprzydatne ze wzgedu
na sankcje US&A'

Naturalnie nikomu nie będzie przeszkadzało jeśli ktoś uwierzy w to, że nie da się zapłacić kartą na lotnisku... Zastanów się jednak jak USA mogą mieć wpływ na akceptowanie albo nie kart płatniczych. Jak sobie wyobrażasz taki mechanizm?

Nie zawsze.
Dzieki za takie rady.

Proszę bardzo, do usług.

Czy ty wiesz przynajmniej gdzie lezy Chartum?
:-(

Ależ wiem! Papua - Nowa Gwinea? Ludożercy!

MSPANC

Data: 2009-10-12 15:44:03
Autor: szczurwa
Sudan a karty
On 13 Paź, 00:32, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

[...]

Podobno Citka-Psitka nie użyjesz na Kubie. Ale to chyba bardziej
chodzi o to, że jest to amerykański bank ?

Data: 2009-10-12 23:53:52
Autor: BK
Sudan a karty

Data: 2009-10-13 02:34:07
Autor: Titus Atomicus
Sudan a karty
In article <hb0ahg$tqn$1@srv.cyf-kr.edu.pl>,
> [...]

Naturalnie nikomu nie będzie przeszkadzało jeśli ktoś uwierzy w to, że nie da się zapłacić kartą na lotnisku... Zastanów się jednak jak USA mogą mieć wpływ na akceptowanie albo nie kart płatniczych. Jak sobie wyobrażasz taki mechanizm?
No, po prostu brak odpowiednich umow i brak obecnosci VISY w tym kraju.

TA

Data: 2009-10-13 07:09:25
Autor: Olgierd
Sudan a karty

Data: 2009-10-13 09:24:56
Autor: MarekZ
Sudan a karty

Data: 2009-10-13 16:09:57
Autor: Krzysztof Halasa
Sudan a karty
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> writes:

Kolega niemłody zdaje się, a czegoś takiego jak COCOM nie pamięta? To się zawsze dawało załatwić.

Ale koszt byl duzy. W tym przypadku metody podobne do omijania COCOMu sa
nieprzydatne, to tak jakby acquirer zaspiewal prowizje 50%.

Poza tym, czy z tym COCOMem bylo "zawsze", to nie jestem pewien. Moze
jesli nabywca byla armia itp, to tak.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-13 14:21:55
Autor: Olgierd
Sudan a karty
Dnia Tue, 13 Oct 2009 16:09:57 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

Poza tym, czy z tym COCOMem bylo "zawsze", to nie jestem pewien. Moze
jesli nabywca byla armia itp, to tak.

Nie tylko armia, COCOM obejmował całość eksportu do państw z listy. Np. najnowocześniejsze swego czasu Nikon F4 i Canon EOS-1 były na tej liście (1988 r.); nawet miałem katalog F4, w którym była taka wzmianka na ostatniej stronie okładki ("subject to COCOM restrictions" czy jakoś tak).

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-13 17:59:42
Autor: Krzysztof Halasa
Sudan a karty
[...]

Tak, ale "obchodzenie" COCOMu bylo zalezne od tego, kto byl ew. nabywca.
Armia mogla wyslac swoich szpiegow i np. kupic z trzeciej reki za XXX %
ceny. Ktos inny - niekoniecznie.
BTW duzo bardziej trywialne rzeczy byly na liscie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-13 08:25:45
Autor: Tomasz Chmielewski