Sudety - jak ze ¶niegie?

Data: 2011-03-01 10:11:01
Autor: gautama
Sudety - jak ze ¶niegie?
Witajcie,
macie może pomysł, gdzie obecnie w Sudetach jest jaka¶ przyzwoita ilo¶ć ¶niegu?
Chciałbym się gdzie¶ ruszyć z Wrocławia w wersji ¶nieżnej, a wszystkie znaki na niebie i ziemi mówi±, że już zeszło...

pozdr.
g.

Data: 2011-03-01 13:09:58
Autor: J.F.
Sudety - jak ze śniegie?
On Tue, 1 Mar 2011 10:11:01 +0100,  gautama wrote:
macie może pomysł, gdzie obecnie w Sudetach jest jaka¶ przyzwoita ilo¶ć ¶niegu?
Chciałbym się gdzie¶ ruszyć z Wrocławia w wersji ¶nieżnej, a wszystkie znaki na niebie i ziemi mówi±, że już zeszło...

A tam zeszlo
http://www.hala-szrenicka.pl/webcam.html

Pod sniezka pewnie tez nie brakuje.

J.

Data: 2011-03-01 13:14:24
Autor: Waldek Brygier
Sudety - jak ze ?niegie?
J.F. wrote:
A tam zeszlo
http://www.hala-szrenicka.pl/webcam.html

Widok ze ¦nieżki:
http://www.hscr.cz/index.php?option=com_custompages&Itemid=135&task=cam&oid=52
Widok na ¦nieżkę:
http://www.hscr.cz/index.php?option=com_custompages&Itemid=135&task=cam&oid=51

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GG 415880

Data: 2011-03-01 18:27:22
Autor: gautama
Sudety - jak ze ?niegie?
W dniu 2011-03-01 13:14, Waldek Brygier pisze:
J.F. wrote:
A tam zeszlo

czyli w Karkonoszach jeszcze siÄ™ trzyma - tyle dobrze,
bo w Kotlinie Kłodzkiej ponoć już tylko na samych szczytach, więc zabawa kiepska

g.

Data: 2011-03-01 19:07:40
Autor: Waldek Brygier
Sudety - jak ze ?niegie?
gautama wrote:
bo w Kotlinie Kłodzkiej ponoć już tylko na samych szczytach, więc
zabawa kiepska

A na ktĂłrych to szczytach w Kotlinie KĹ‚odzkiej?

Data: 2011-03-01 19:22:47
Autor: gautama
Sudety - jak ze ?niegie?
W dniu 2011-03-01 19:07, Waldek Brygier pisze:
gautama wrote:
bo w Kotlinie Kłodzkiej ponoć już tylko na samych szczytach, więc
zabawa kiepska

A na ktĂłrych to szczytach w Kotlinie KĹ‚odzkiej?

z relacji jakie zebrałem po weekendzie wynikało, że do wysokości 500-700 metrów śniegu prawie nie ma. Dotyczyć to miało Bardzkich i Bystrzyckich.

Data: 2011-03-01 22:28:40
Autor: Waldek Brygier
Sudety - jak ze ?niegie?
gautama wrote:
z relacji jakie zebrałem po weekendzie wynikało, że do wysokości
500-700 metrów śniegu prawie nie ma. Dotyczyć to miało Bardzkich i
Bystrzyckich.

No to Bardzkich, Bystrzyckich, czy Kotliny KĹ‚odzkiej?
Tak się czepiam, by odróżnić ziemię kłodzką, o którą Ci chodziło od Kotliny Kłodzkiej :-)

Data: 2011-03-01 23:11:14
Autor: Czarek
Sudety - jak ze ?niegie?
Może przynajmniej na Ptaszniku zostało parę milimetrów:-)
Użytkownik "Waldek Brygier" <waldek@naszesudety.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ikjoeg$oi3$1news.onet.pl...
gautama wrote:
z relacji jakie zebrałem po weekendzie wynikało, że do wysoko¶ci
500-700 metrów ¶niegu prawie nie ma. Dotyczyć to miało Bardzkich i
Bystrzyckich.

No to Bardzkich, Bystrzyckich, czy Kotliny Kłodzkiej?
Tak się czepiam, by odróżnić ziemię kłodzk±, o któr± Ci chodziło od Kotliny Kłodzkiej :-)

-- pozdrawiam

Data: 2011-03-02 07:24:07
Autor: gautama
Sudety - jak ze ?niegie?

Użytkownik "Waldek Brygier" <waldek@naszesudety.pl> napisał w wiadomości news:ikjoeg$oi3$1news.onet.pl...
Tak się czepiam, by odróżnić ziemię kłodzką, o którą Ci chodziło od Kotliny Kłodzkiej :-)

cóż, pewnie masz rację.
http://tinyurl.com/4o8oovy

pozdr.
a.

Data: 2011-03-02 07:20:22
Autor: Dawid Pastusiak
Sudety - jak ze ?niegie?
J.F. wrote:
A tam zeszlo

czyli w Karkonoszach jeszcze siÄ™ trzyma - tyle dobrze,
bo w Kotlinie Kłodzkiej ponoć już tylko na samych szczytach, więc zabawa
kiepska

W sobote bylem na najwyzszym szczycie Lužických hor (Luž/Lausche) i bylo tam jeszcze calkiem sporo sniegu. Spotkac mozna bylo narciarzy na biegowkach, choc warunki byly dobre tylko w wyzszych partiach (btw: jak sie mowi po polsku "na hřebenu"? na grzbiecie gorskim?).

Dawid Pastusiak (Liberec)
http://www.dejw.estranky.cz
"Prostě Polsko, no. To rozumově nepochopíte, to můžete akorát milovat nebo nenávidět" T.H.

Data: 2011-03-02 14:28:47
Autor: Remigiusz Zukowski
Sudety - jak ze ?niegie?
W dniu 2011-03-01 18:27, gautama pisze:
bo w Kotlinie Kłodzkiej ponoć już tylko na samych szczytach, więc zabawa
kiepska

Eee tam kiepska (trasa szczyt ĹšnieĹĽnika -> schronisko pod ĹšnieĹĽnikiem):
http://www.youtube.com/watch?v=thX2JOoUpHE
Ale wracając do tematu, w Masywie Śnieżnika od 1000 m.n.p.m. śniegu jest naprawdę dużo.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-03-02 15:25:21
Autor: Przemek
Sudety - jak ze ?niegie?

Użytkownik "Remigiusz Zukowski" <rolandDWADZIESCIAPIEC@gmail.com> napisał w wiadomości news:iklgmg$38p$1inews.gazeta.pl...
[...]

A da radę podejść na nartach z dołu od jakieś strony (nie ważne kórej) do schroniska a potem na szczyt?

pozdr
przemek

Data: 2011-03-02 16:48:59
Autor: Remigiusz Zukowski
Sudety - jak ze ?niegie?
W dniu 2011-03-02 15:25, Przemek pisze:

A da radę podejść na nartach z dołu od jakieś strony (nie ważne kórej)
do schroniska a potem na szczyt?

Nie jestem narciarzem ale na moje oko to na nartach da się poruszać gdzieś dopiero od około 800 m.n.p.m. Np. trasa Śnieżnik - Czarna Góra przez Żmijowiec jest rewelacyjnie naśnieżona, ze Śnieżnika też spokojnie można by na nartach dotrzeć na Trójmorski wierch. Chyba nie będzie problemem podejść np. Międzygórza czy też od Siennej na Czarnej góze na tą wysokość (to ledwie będzie 3-4 km), żeby się potem rozkoszować białym puchem.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-03-06 08:58:26
Autor: Waldek Brygier
Sudety - jak ze ¶niegie?
gautama wrote:
macie może pomysł, gdzie obecnie w Sudetach jest jaka¶ przyzwoita
ilo¶ć ¶niegu?

Je¶li komu¶ się przyda, to na Puchaczówce ¶niegu prawie nie ma, przy schronisku pod ¦nieżnikiem jest, w wielu miejscach zlodowaciały, ale sporo też wystaj±cej już ziemi, powyżej schroniska ¶nieg leży, ale tam już nas nie zawieĽli, więc nie wiem, jaka jego struktura? O¶rodek narciarski na Czarnej Górze, gdy zobaczyłem pomy¶lałem, że pewnie już nie da się jeĽdzić, ale okazało się, że ludziska ¶migali, wyci±gi czynne. Generalnie tak gdzie¶ do 800-900 metrów to ze ¶niegiem krucho, ale to dobrze :-)