Sufit drewniany czy Teriva ?

Data: 2010-08-10 23:30:20
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
Witam !

Firma będzie budowała dla mnie domek :)

W projekcie był strop oparty na Teriva (betonowy). Jednakże firma budowlana aby "zaoferować konkurencyjną cenę" oferuje domy z stropem drewnianym.

W moim przypadku dom ma poddasze użytkowe , które firma budowlana oddaje w stanie "surowym" i raczej bez żadnych inwestycji może on służyć jako strych ....
Na poddaszu jest jedno okno i nic więcej ;)

Na poddaszu nie ma żadnych podłóg. Firma proponuje zakup płyt OSB 22mm aby zrobić z nich podłogę.

Powierzchnia poddasza o wysokości wyższej niż 180cm to 39m2. Razem potrzeba około 60m2 płyt OSB.

Na poddaszu mogły by powstać jeszcze 2 pomieszczenia i łazienka:

http://pprojekt.pl/projekt1494-madzia__95_1_m,rzuty.html

Widziałem jeden oddany dom od razu z urządzonym poddaszem. Sufit z drewnianych belek (firma mówi że są tak samo wytrzymałe jak ich betonowe odpowiedniki). Na podłogach były płyty OSB a na nich położone panele podłogowe.

Znajomy który buduje dom powiedział mi że sufit drewniany to porażka. Że będę miał popękane ściany (drewno pracuje) , że będzie skrzypiało , będzie niemiłosiernie głośno  i że nie warto i że jak już to kazać zrobić betonowy (teriva).

Na poddaszu jak już powstała by raczej sypialnia lub jakiś pokój gościnny.
Jeśli oczywiście kiedykolwiek powstanie ...

Na razie na poddasze będzie prowadziła drabina , ale miejsce na schody będzie ...

Firmie każę wyprowadzić rury aby w przyszłości mogła powstać tam łazienka ....

Jednakże jest to na razie gdybanie , bo nie wiadomo czy kiedykolwiek strych będzie "zamieszkały" .

Czy sufit drewniany w poddaszu użytkowym jest naprawdę złym pomysłem ?
Z jak dużą różnicą w cenie musiałbym się liczyć jakbym nie chciał sufitu drewnianego a zamiast tego zażyczył bym sobie sufit betonowy (teriva) ?

Dzięki !

Data: 2010-08-10 16:28:55
Autor: s_13
Sufit drewniany czy Teriva ?
Czy sufit drewniany w poddaszu użytkowym jest naprawdę złym pomysłem ?

nie zawsze, ja mam cały dom drewniany :-)... i u mnie właśnie
drewniany strop jest jak najbardziej na miejscu
grubość 22 mm to zdecydowanie za mało, zależy jaki jest rozstaw belek,
ale u mnie jest 25mm + 12mm w poprzek przy rozstawie średnio 80cm,
czyli razem 37mm i dopiero w tej konfiguracji wszystko jest stabilne i
się nie ugina,
koszty, nie wiem dokładnie, ale tak sobie myślę... ile zaoszczędzisz?
beleczki muszą być godziwe, dobrze wysuszone bo pokręci i popęka,
między belki musisz dać wełnę, pod nimi karton gips więc różnica
wyjdzie pewnie minimalna
poza tym strop drewniany trzeba zrobić z głową, dokładnie i bez
fuszerki, bo inaczej będzie skrzypieć i przenosić dźwięki, a z tego co
widzę, twoi fachowcy idą po najmniejszej linii oporu (proponując
cienkie płyty i nie mówiąc o dodatkach), więc nie powierzyłbym im tego
zadania...
ja bym w murowanym domu zrobił jednak strop lany z betonu...
.... a wybór firmy budowlanej jednak przemyśl, bo coś na wstępie
szukają ułatwień... może niezależne ekipy do różnych prac byłyby
lepszym rozwiązaniem, każdy się w czymś specjalizuje, nie ma takich co
się znają na wszystkim, przecież taka firma tez pewnie będzie zlecać
specjalistyczne prace jakimś fachowcom... i kasować prowizję, szukać
oszczędności... dla siebie... :-)

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-08-11 09:06:10
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
[...]

To niedokładnie tak ...

Ja kupuje "gotowy dom" od firmy http://www.setler.pl/

Wybiera się u nich projekt w którym podana jest cena w stanie developerskim (ale bardziej przypomina już stan pod klucz)

Po prostu ta oferta najbardziej mi pasuje bo płaci się zaliczkę 10tys a resztę po wybudowaniu domu. Ja muszę najpierw sprzedać mieszkanie , dołożyć resztę i dopiero mogę zapłacić resztę ...

Jedyny plus że mam pewien wpływ na budowę i dzięki temu trochę kazałem zwiększyłem trochę warstwy ocieplenia.

Firma ta wybudowała na nowo budowanym osiedlu kilkanaście już domków ...
Wszystkie mają strop właśnie drewniany.
Ocieplenie jest tylko i wyłącznie właśnie w suficie (wełna) ...

W dachu nie ma żadnego ocieplenia ...

Data: 2010-08-11 10:08:47
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
W dachu nie ma żadnego ocieplenia ...

No i jeszcze jedno ...

Schody przewidziane są w salonie. Jak na razie schodów nie będzie a bedzie jedynie drabina w przedpokoju.
W przyszłości wystarczy zdemontować płyty i wyciąć wyjście na schody.
Rozstaw belek w tym miejscu jest tak zrobiony że można bardzo szybko wyciąć miejsce na schody nie naruszająć konstrukcji ...

Na razie poddasze będzie służyło jako strych a być może w przyszłości jak będzie potrzeba zrobi się schody na górę , postawi wewnątrz ścianki , zrobi tynk , instalcje i itd ...

Czy w przypadku lanego betonu lub terivt będzie też taka możliwość ?

Nie chce schodów od razu bo dach nie ocieplony i by uciekało bardzo dużo ciepła , a niewykończone w stanie surowym poddasze to żadna "wizytówka" ;-)

Data: 2010-08-11 14:42:54
Autor: Tomek
Sufit drewniany czy Teriva ?
 v> Czy w przypadku lanego betonu lub terivt będzie też taka możliwość ?

Nie chce schodów od razu bo dach nie ocieplony i by uciekało bardzo dużo ciepła , a niewykończone w stanie surowym poddasze to żadna "wizytówka" ;-)

jaka cena za taki domek?

Data: 2010-08-11 15:00:22
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
jaka cena za taki domek?

Dom - projekt "madzia" z garażem 1 stanowiskowym z działkš 1000m2 wybudowany w stanie developerskim (brakuje jedynie podłóg (kafelki/panele) (choć w garażu i kotłowni sš kafelki) , armatury (wanna/prysznic/sedes/umywalki) i drzwi wewnętrznych.

Kosztuje 320 tys zł.

W cenie jest działka 1000 m2 ...

Data: 2010-08-11 14:55:38
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
[...]

Sam sobie odpowiadam ;)

Dzwoniłem do właściciela firmy budowlanej (www.setler.pl) i powiedział mi że robiono takie wyliczenie dla tego domu jaki mnie interesuje (większość wybudowanych domów to domy właśnie tego projektu (bestseller sprzedaży ;) i powiedział mi że gdybym chciał strop z Terivy to musiałbym dopłacić 20tys zł.

Strop lany nie wchodzi w rachubę.

Jak na razie mimo że wybudowano już kilkanaście domów nikt nie zdecydował się na terivę ...

Nawet ostatni wybudowany dom miał strop drewniany mimo że od razu właściciel zaadoptował poddasze na użytkowe.

Z tego co mówi właściciel firmy budowlanej strop jest zabezpieczony przez wilgocią folią i itd ...

W przypadku terivy musiałbym chyba od razu zrobić poddasze , bo potem  było by ciężko ze zrobieniem miejsca na schody , pociągnięcia instalcji wodno-energetycznych i itd ...
W przypadku drewnianego jest o wiele łatwiej i szybciej wykonać instalcje i przyłącza (tak się mi chociaż zdaje).

Chyba więc zostanę przy drewnianym stropie ...

Data: 2010-08-11 15:29:48
Autor: Kris
Sufit drewniany czy Teriva ?
Użytkownik "/// Kaszpir ///" <brak@adres.pl> napisał w wiadomości news:i3u6kb$6f0$1inews.gazeta.pl...
[...]

Idzie na łatwizne. 20tys drożej za strop?
Strop lany tak na szybko:
robocizna 3-5tys- ale robocizna równiez przy stropie drewnianym konieczna
stal- 3-4tys
beton- 3tys
Razem maks 15tys a raczej sporo taniej
A odpada koszt drewna, osb, wełny itp.
A masz dzieki temu pożądny sufit i pożadną podłogę na poddaszu.
Z przygotowaniem miejsca na ew. przyszłe schody to tez zaden większy problem

Data: 2010-08-11 15:47:15
Autor: Andrzej Lawa
Sufit drewniany czy Teriva ?
Kris pisze:

A odpada koszt drewna, osb, wełny itp.
A masz dzieki temu pożądny sufit i pożadną podłogę na poddaszu.
Z przygotowaniem miejsca na ew. przyszłe schody to tez zaden większy
problem

Ale strop lany jest dużo cięższy - może reszta konstrukcji tego nie
przewiduje?

Data: 2010-08-11 16:02:24
Autor: Kris
Sufit drewniany czy Teriva ?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4c62a9e0news.home.net.pl...
Kris pisze:

[...]

Wg info ze strony developera ściany sa z gazobetonu 25cm wiecna  99,99% może byc strop lany.

Krzysiek

Data: 2010-08-11 23:02:30
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
Wg info ze strony developera ściany sa z gazobetonu 25cm wiecna  99,99% może byc strop lany.

Dom według firmy projektowej miał mieć sufit z terivy.
Zostały wprowadzone pewne modyfikacje (na pewno zatwierdzone przez firmę projektową) i teraz zamiast terivy jest strop drewniany.

Stropu lanego nie podejmą się a dla mnie nie będą "bawili" się w zmiany projektu.

Ja kupuję od firmy gotowy produkt o specyfikacji wyszczególnionej i za to płace zadeklarowaną kwotę po "oddaniu" domku.

Być może nie chcą się bawić w Terivę z jakiegoś powodu , ale też nie zniechęcają.

Powiedział mi sam właściciel że na pewno teriva będzie wytrzymalsza , ale belki drewniane jakie montują są tez wytrzymałe ...

Data: 2010-08-12 07:54:12
Autor: Kris
Sufit drewniany czy Teriva ?

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <brak@adres.pl> napisał w wiadomości news:i3v357$9qk$1inews.gazeta.pl...
Stropu lanego nie podejmą się a dla mnie nie będą "bawili" się w zmiany projektu.

Ale to zadna zabwa. Ja tez w projekcje nie miałem stropu lanego a zrobilem. Jedn wpis kierbuda i po sprawie.
Ja bym na Twoim miejscu nie odpuścil ale zrobisz co zechcesz

Powiedział mi sam właściciel że na pewno teriva będzie wytrzymalsza , ale belki drewniane jakie montują są tez wytrzymałe ...

Wykonawcy mówia to co dla nich wygodne. I będą Tobie bajki cały czas opowiadać jak wyczuja zes podatny sluchacz.
Oni bedą Tobie proponować najwygodniejsze dla nich rozwiazania a ponieważ u Ciebie wykonawca=developer to jeszcze ostrzej beda cieli Swoje koszty. A jak coc dodatkowo to jak juz kilkakrotnie podawałes przyklady liczą jaies kosmiczne ceny(doplata do terrivy 20tys, kiedys pisałes o pogrubionym ociepleniu za który policzyc chcieli /Tobie podwójnie itp)
Czytam Twoje posty i dochodze do wniosku ze niby buuja dom dla Ciebie ale Ty tam za wiele do powiedzenia nie masz..
A to sie odbije czkawka jak zamieszkasz.
320tys za taki domek nie jest mało i powinieneś miec coś do powiedzenia jako inwestor

Data: 2010-08-12 02:49:23
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
[...]

Zadzwoniłem do właściciela z prośbą o wydanie projektu budowlano-
montażowego aby znajomy inspektor budowlany mu sie przyjrzał oraz o
wykonanie kosztorysu wykonania stropu z Teriy.

Wykonawca nie za szczególnie się ucieszył , bo podobno projekt jest
już na poddasze z belek (pytanie czy to belki odpowienio  suche ,
impregnowane , heblowane) czy zwykle od razu z lasu zawiezione do
tartaku ...
Ma do mnie zadzwonić , bo trzeba by tam coś zmieniać w projekcie , ale
z drugiej strony w oryginalnym projekcie był strop Teriva więc chyba
problemu by nie było ...

Na razie jeszcze czekam na kosztorys. Znajomy może mi Terivę załatwić
po dobre cenie , więc może jak będzie "kosztorys" to moze okaże się że
jednak nie będzie to 20 tys zł , ale decyzję podejmę później ....

Na razie chciałbym kosztorys , bo na "słowo" płacić 20tys więcej to
chyba coś nie tak ...
Osobiście uważam ze powinienem zapłacić tylko za różnicę w cenie
materiałów , a robocizna nie powinna być większa , bo przecież za
robociznę płacę już , a z tego co pokazywał mi kumpel ułożenie Terivy
nie jest jakieś skomplikowane ...

Zobaczymy jaka bedzie wycena i "chęć" firmy , bo może się okazać że
nie "da sie" i koniec a w umowie mam przecież napisane jaki miał być
strop i itd ...

Data: 2010-08-12 03:30:56
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
Zobaczymy jaka bedzie wycena i "chęć" firmy , bo może się okazać że
nie "da sie" i koniec a w umowie mam przecież napisane jaki miał być
strop i itd ...

Gościu oddzwonił i na "szybko" policzył i wyszło mu około 23-25tys zł.
Pytałem się o cenę samej Terivy to powiedział że około 8tys zł ..

Jednak chyba zrezygnuję z Terivy :(
Strop lany powiedział że się nie podejmą bo mają zle doświadczenia ...

Dzwoniłem do inspektora który nadzoruje budowy tych domów i powiedział
mi że strop belkowy jest co około 90 czy też 100cm i aby bezpiecznie
położyć na tym płyty OSB i bezpiecznie po poddaszu chodzić robi się
taką jakby "kratownicę" czyli zmiesza odległości do około 50-60cm ...

Czyli wygląda że płyt OSB nie położę od razu bo od razu wpadnę na dół :
(
Chyba będę kazał zrobić taką kratownicę ...

A z Terivą chyba się pożegnam :(

Belki według inwestora mają z dobrego źródła i są całkowicie
impregnowane (zanurzane w impregnacie).

Data: 2010-08-12 12:58:11
Autor: Kris
Sufit drewniany czy Teriva ?

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <zbigniew.maczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:08f6cdd7-e4ab-4434-91e0-0361cd2527e6x21g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Jeśli dobrze pamiętam to Ty tego stopu masz 60mkw
Nie wiem skąd mu wyszło 23-25 tys. ale ok. Tak to jest z developerami

Jednak chyba zrezygnuję z Terivy :(
Strop lany powiedział że się nie podejmą bo mają zle doświadczenia ...

Z czym? Nie potrafią robic czy co?

[...]

Tak masz w umowie która podpisałes wiec za bardzo nie masz wyjścia. Aczkolwiek ja bym tak łatwo nie odpuszczał i próbował zmienić

A z Terivą chyba się pożegnam :(

Belki według inwestora mają z dobrego źródła i są całkowicie
impregnowane (zanurzane w impregnacie).

W praktyce okaze się że sa zanurzane tylko w barwniku ze śladowa iloscia impregnatu. Weżmiesz śrubokręt zarysujesz belkę i okaze się ze barwnik tylko na wierzchu.
Chociaz to bez znaczenia bo nieimpregnowane tez ciebie przezyją.
Ale jak czytam Twoje posty to widze że bardzo ufasz swojemu developerowi. A w sytuacji gdy umówiłes się na cenę z materiałem wykonawcy to on nie ma żadnego interesu aby kupować lepszej jakości materiał i płacic drożej. A Tobie oczywiście mówi że ma super jakości itp bo co ma powiedzieć;)))

Krzysiek

Data: 2010-08-12 04:25:08
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
Tak masz w umowie która podpisałes wiec za bardzo nie masz wyjścia.
Aczkolwiek ja bym tak łatwo nie odpuszczał i próbował zmienić

Wiesz na pewno większe pole manewru ma się jak samemu sie buduje , nie
ma co ukrywać ...

Kupując dom od developera (choć nie jest to developer , bo w
większości developer wynajmuje podwykonawców i itd ...) , tutaj
właścicielem działek jest ta sama firma budowlana która sama buduje
domy , ale ok niech będzie to developer.

Developer ten oferuje domy w naprawdę dobrej cenie i do tego na
działkach 1000m2 ...

Inni "developerzy" budują na mniejszych działkach i bardzo często za
taki sam "standard" życzą sobie dużo , dużo więcej kasy ...

Ja wiem że będzie to dom "ekonomiczny" i nie ma co ukrywać ...

Jednakże wyboru nie ma ...

Żadna firma budowlana nie chce sama "kredytować" za własne pieniądze
budowy a ja pieniędzy od razu całych nie mam ...

I tu kółko się zamyka ...

Gdybym miał "wolne" leżące z 400tys zł to bym miał inne
"alternatywy" ...

Dlatego staram się chociaż "coś" zmienić aby nie okazało się że
wystarczyło dopłacić 100-500-1000zł i można by mieć coś sporo
lepszego ...

Są to plus i minusy budowanie z developerem. Plus największy że niczym
się nie martwimy i dostajemy gotowy dom i dopiero przy odbiorze za
niego płacimy. Żadnych formalności , żadnych problemów i itd ...

Co do zaufania to oczywiście nie mam ...
Dla tego zapewne będę miał własnego inspektora ...

Zapewne developerowi się nie chce i specjalnie daje taką zaporową
cenę ...
Należy pamiętać że oni budują niemalże kilka domów na raz , więc
zapewne niektóre elementy (podpory ?) są wykorzystywane wielokrotnie i
też może być dla nich zysk ...

Zmienić mogę strop , tyle że płacenie 23-25tys to lekkie przegięcie ,
tym bardziej nie wiadomo czy kiedykolwiek na poddaszu powstaną jakieś
pomieszczenia ...

Zastanawia mnie jedna rzecz. Inspektor mówił że legary są co chyba
90-100cm. Płyty OSB wytrzymałość mają do max 50-50cm odległości
legarów. Mówi że robi się jakąś kratownicę aby zmniejszyć
odległości , ale czy taka kratownica jest bezpieczna i trwała , czy
może niech dadzą legary co 50-60cm ?
No chyba że koszt "kratownicy" jest sporo niższy niż zmiejszenie
odległości legarów z 90-100cm do 50-60cm ... ?

Data: 2010-08-12 13:56:11
Autor: Kris
Sufit drewniany czy Teriva ?

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <zbigniew.maczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:c8227f0e-4097-4711-be0e-c30fd72a8939f6g2000yqa.googlegroups.com...
Developer ten oferuje domy w naprawdę dobrej cenie i do tego na
działkach 1000m2 ...

Cena normalna rzekłby. Wiem ze gdzie indziej jest drożej ale masz np kanalize, wodociąg itp.
Tu gdzie mieszkam tez za taką kasę jak Ty płacisz by wybudowali- standard i jakośc wykonania oczywiście developerski ale takie życie

Inni "developerzy" budują na mniejszych działkach i bardzo często za
taki sam "standard" życzą sobie dużo , dużo więcej kasy ...

Życzyć sobie mogą. A dostana tyle ile kupujacy im zapłacić zechcą

Są to plus i minusy budowanie z developerem. Plus największy że niczym
się nie martwimy i dostajemy gotowy dom i dopiero przy odbiorze za
niego płacimy. Żadnych formalności , żadnych problemów i itd ...

w trakcie budowy. Problemy moga zacząć się później jak widzę budowy developerskie.

Co do zaufania to oczywiście nie mam ...
Dla tego zapewne będę miał własnego inspektora ...

To podstawa

Zapewne developerowi się nie chce i specjalnie daje taką zaporową
<cenę ...

Takie mam wrażenie

Zmienić mogę strop , tyle że płacenie 23-25tys to lekkie przegięcie ,
tym bardziej nie wiadomo czy kiedykolwiek na poddaszu powstaną jakieś
pomieszczenia ...

Ta cena za terrive to duże przegięcie

Krzysiek

Data: 2010-08-12 05:15:13
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
[...]

Wiesz , były konkurencyjne oferty ale ... na działkach położonych o
kilkanaście kilometrów dalej , na działkach położonych gdzieś w głębi
lasu gdzie aby dostać się do działki trzeba jechać spory kawał przez
las ...
Te drogi więc nie będą nigdy odśnieżone i itd ...

Ta oferta były dość blisko Torunia (najbliżej jak sie dało) , a
osiedle jest położone niemalże przy drodze asfaltowej ...
To największe atuty ...

Konkurencja miała fajne domki , ale zawsze było ale ...
Większość kazała sobie od razu wpłacić całą kasę lub transzami przez
bank ...
A ja takiej gotówki nie miałem ...

Ofert jest sporo , tyle że dużo domków w ciekawych cenach jest na
działach bardzo oddalonych od miasta i jeszcze gorzej położonych i
bardzo często na dużo mniejszych działach ...

Pozstali developerzy trzymają ceny cały czas ...

W 2007r czy też 2006 powstał w Lubiczu szeregowiec. Nic specjalnego.
Połowa domków dalej nie sprzedana. Cena "astronomiczna" po 2600zł za
m2 za dom szeregowy z mini działką i to za powierzchnię całkowitą ! (a
nie użytkową) ...

I tak to wygląda ...

Cena działki tam gdzie sie buduje kosztuje około 60zł za m2.

Niestety wygląda na to że developerzy i ludzie którzy budują na
sprzedaż ceny oferowanych przez siebie domów mają delikatnie mówiąc
wysokie ...

Data: 2010-08-11 17:12:05
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
Ale strop lany jest dużo cięższy - może reszta konstrukcji tego nie
przewiduje?

oryginalnie projekt "Madzia" był z stropem "Teriva". Jednakże firma która sprzedaje gotowe domki pod klucz wprowadziła pewne zmiany aby cena końcowa domku była bardziej atrakcyjna ...

Pamiętajmy że mówimy tutaj o domku niemalże pod klucz z działką 1000m2 za 320tys zł ..

Domku w którym wystarczy położyć panele podłogowe/płytki , zamontować drzwi wewnętrzne i zamontować armaturę łazienkową i można się wprowadzić ...

Po rozmowie telefonicznej jest możliwość aby zamiast stropu z belek drewnianych był strop z terivy.

Tak jak pisałem , kilkanaście domów już postawili i wszystkie mają stropy z belek. Zapewne te które nie mają poddasza użytkowego mają słabsze belki a te które mają poddasze użytkowe mają grubsze belki.

Trzeba też pamiętać że dach jest zupełnie nie ocieplony. jest jedynie folia a na niej dachówki ...
Nie ma żadnej wełny ...

Ocieplony jest za to strop , w moim przypadku będzie 20cm wełna ...

Data: 2010-08-11 21:27:48
Autor: wolim
Sufit drewniany czy Teriva ?

Użytkownik "Kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> napisał

[...]

Jest to prawda, ale należy pamiętać, że to tylko koszty wylania stropu. Do tego dochodzi jeszcze podłoga w przyszłości - styropian i wylewka betonowa, a to kolejne pieniądze. Tak realnie patrząc, to koszty te trzeba będzie ponieść już na etapie budowy, po przecież jak się gość wprowadzi, to nie będzie za parę lat wylewał posadzek, jak wymyśli, że chce zaadoptować poddasze.

Na płytę OSB, jak jest dobrze położona, można od razu kleić kafle i kłaść panele, więc koszty posadzek odpadają.

Pzdry,
MW

Data: 2010-08-12 12:46:27
Autor: Kris
Sufit drewniany czy Teriva ?

Użytkownik "wolim" <nie@tutaj.pisz> napisał w wiadomości news:i3utjl$jt9$1inews.gazeta.pl...
Jest to prawda, ale należy pamiętać, że to tylko koszty wylania stropu. Do tego dochodzi jeszcze podłoga w przyszłości - styropian i wylewka betonowa, a to kolejne pieniądze.
 6mkw styropianu- 600zł
60mkw wylewek- pewnie 1500z materiałem
Razem 2000zł. zawsze to jakis dodatkowy koszt ale myślę że i tak strop lany wyjdzie poirównywalnie ze stropem drewniany.

Na płytę OSB, jak jest dobrze położona, można od razu kleić kafle i kłaść panele, więc koszty posadzek odpadają.

Tak na szybko jak spojrzałem w net to metr kw płyty osb 22mm kosztuje ok 10zł
Do tego gwożdzie wkręty no i robocizna itp.
Metr kwadratowy posadzki(robocizna+ materiał) to 25zł
Czyli pewno porównywalnie.

Krzysiek

Data: 2010-08-11 15:46:46
Autor: Marras
Sufit drewniany czy Teriva ?
On 11.08.2010 14:55, /// Kaszpir /// wrote:
[...]

Właśnie jestem po wykonaniu Terivy u siebie - około 100 m2.

Koszt belek i pustaków 12 komorowych Stropexa to 4500 zł.
Betonu weszło razem z wieńcami i podciągami około 10 m3.
Jeśli zyrezygnujesz ze zbrojenia podporowego to zbroisz tylko wieniec.
Podejrzewam, że przy stropie drewnainym też trzeba wieniec wykonać, więc nic nie dopłacasz.
Dolicz pare stów na podpory i to wszystko.

Koszt samych materiałów to około 7,5 tys.
Robociznę mi trudno oszacować, bo robiłem sam.

Jakoś trudno uwierzyć, że strop drewniany wyjdzie Tobie taniej.
W końcu belki z drewna konstrukczjnego tanie nie są, do tego OSB, impregnaty, wkręty, gwoździe etc.

Wykonawca pewnie idzie na łatwiznę i nie chce sie babrać w ustawianie belek, noszenie pustaków, podpór, betonowanie.

Radziłbym jeszcze raz temat przemyśleć.
Zwłaszcza, że źle wykoany strop drewniany lubi sie uginać, dudnić i czasem potwornie skrzypieć jak sie chodzi. Tak jest u moich Rodziców, ale to było budowane 20 lat temu.
--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2010-08-11 22:13:51
Autor: janusz_kk1
Sufit drewniany czy Teriva ?

Dzwoniłem do właściciela firmy budowlanej (www.setler.pl) i powiedział  mi Ĺźe robiono takie wyliczenie dla tego domu jaki mnie interesuje  (większość wybudowanych domĂłw to domy właśnie tego projektu (bestseller  sprzedaĹźy ;) i powiedział mi Ĺźe gdybym chciał strop z Terivy to  musiałbym dopłacić 20tys zł.
I co to jest do kosztów budowy, pamietaj ze stan surowy zamknięty to
  około 40% kosztĂłw, zobaczysz ile cię wykosztuje wykończeniĂłwka.
Wiem bo mam to juĹź za sobą, a firma prĂłbuje cię nabić na koszty bo ten  strop
tyle nie kosztuje, mnie prefabrykaty (belki + pustaki) kosztowały 10kzł ale
to była powierzchnia około 130m2, do tego beton chyba 3kzł, trochę stali.

Strop lany nie wchodzi w rachubę.

Jak na razie mimo Ĺźe wybudowano juĹź kilkanaście domĂłw nikt nie  zdecydował się na terivę ...

Zobaczysz Ĺźe będą Ĺźałować, w budowie domu nie moĹźna robić takich  oszczędności,
moĹźna sobie inne płytki kupić na podłogę ale stropu bym nie zmieniał, poza  tym
strop wiąże konstrukcję domu, pustaki zbyt wytrzymałe nie są i to dodatkowe
wiązanie powoduje Ĺźe np podczas wichury nie poskładają ci się ściany  szczytowe.
JeĹźeli by zmiana była bezbolesna to projekt domu by zakładał wariant  stropu a skoro
tak nie ma to znaczy Ĺźe taki ma być. Bo co potem, właściciel firmy  budowlanej
odbuduje ci dom za friko jak ci się poskłada? Da ci gwarancję że dom będzie
tak odporny na wiatr czy obciążenie śniegirm dachu Ĺźe ci się ściany nie  rozjadą na
boki?
To ty będziesz tam mieszkał a nie on i pamiętaj aby nie słuchać 'dobrych'   rad wykonawcĂłw
bo wyjdziesz na tym jak zabłocki na mydle.

Nawet ostatni wybudowany dom miał strop drewniany mimo Ĺźe od razu  właściciel zaadoptował poddasze na uĹźytkowe.

Z tego co mĂłwi właściciel firmy budowlanej strop jest zabezpieczony  przez wilgocią folią i itd ...

W przypadku terivy musiałbym chyba od razu zrobić poddasze , bo potem   było by ciężko ze zrobieniem miejsca na schody , pociągnięcia instalcji  wodno-energetycznych i itd ...
Ale w czym problem? wypuścić instalacje zaślepić zaizolować i zatynkować,  mur ją na tyle
zagrzeje, poza tym plastiki są odporne na lekki mróz.

-- --
JanuszK

Data: 2010-08-10 22:53:48
Autor: robercik-us
Sufit drewniany czy Teriva ?
On 10 Sie, 23:30, "/// Kaszpir ///" <b...@adres.pl> wrote:
Witam !

[...]

`Może i się nie znam... bo si nie znam :-)))), ale jak dla mnie strop
w domu murowanym powinien być co najmniej dopasowany technologią do
reszty. Chyba, że chcesz tam zrobić składzik na pudła po kupionych
sprzętach dla praw do gwarancji.

Ja mam strop lany monolityczny i uważam, że jest super - cinki,
sztywny, mocny, nie przenosi dźwięków, nie trzeszczy i nie będzie
trzeszczal.

Czy tańszy/droższy? Nie mam pojęcia. Ma swoje zalety i tyle.

pozdr
robercik-us

Data: 2010-08-11 00:56:50
Autor: kiki
Sufit drewniany czy Teriva ?

"/// Kaszpir ///" <brak@adres.pl> wrote in message news:i3sgdd$6b4$1inews.gazeta.pl...
[...]

I jak się zapali kiedyś instalacja to zostaniesz bez domu. Więźba już mnie przeraża mimo, że elektryki po niej się nie ciągnie, a co dopiero strop. Daj sobie spokój.

Data: 2010-08-11 09:01:22
Autor: Andrzej Lawa
Sufit drewniany czy Teriva ?
kiki pisze:

I jak się zapali kiedyś instalacja to zostaniesz bez domu. Więźba już
mnie przeraża mimo, że elektryki po niej się nie ciągnie, a co dopiero
strop. Daj sobie spokój.

To rób porządną instalację, a nie jakieś grzejące się gówno z
cieniutkimi przewodzikami.

Data: 2010-08-11 08:52:41
Autor: Kris
Sufit drewniany czy Teriva ?

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <brak@adres.pl> napisał w wiadomości news:i3sgdd$6b4$1inews.gazeta.pl...
Witam !
Z jak dużą różnicą w cenie musiałbym się liczyć jakbym nie chciał sufitu drewnianego a zamiast tego zażyczył bym sobie sufit betonowy (teriva) ?

Żaden drewniany żadna terriva. Zrób porządny lany strop. Koszty będą podobne.

Data: 2010-08-11 08:59:47
Autor: Andrzej Lawa
Sufit drewniany czy Teriva ?
/// Kaszpir /// pisze:

Znajomy który buduje dom powiedział mi że sufit drewniany to porażka. Że

Zależy gdzie i jaki.

będę miał popękane ściany (drewno pracuje) ,

Owszem, pracuje. IMHO łączenie konstrukcji elastycznej ze sztywną i
kruchą nie jest optymalne.

że będzie skrzypiało ,

Eeetam.

będzie niemiłosiernie głośno

Jak będzie sama płyta OSB i żadnego wytłumienia, to kroki na górze
będzie dość mocno słychać.

Uciążliwość tego zależy od wykorzystywania. Jeśli ewentualny sporadyczny
gościnny - to nie ma to znaczenia.

 i że nie warto i że jak już to kazać
zrobić betonowy (teriva).

Albo lany. Tylko uwaga - przy lanym musisz dopilnować właściwych dziur
na instalacje inaczej będziesz miał problem.

Data: 2010-08-11 09:47:51
Autor: na102
Sufit drewniany czy Teriva ?

[...]

Nie jest złym pomysłem jeżeli jest dobrze wykonany ale przy takim wykonaniu nie będzie tańszy.Pytanie czy możesz dać strop betonowy ,bo jeżeli projekt został zmieniony pod konstrukcje drewnianą to dla zmniejszenia kosztów mogły być zmienione ściany i może się okazać że ich nośność jest zbyt mała.
Ja proponuje Ci spojrzeć na to z innego punktu a mianowicie bezpieczeństwa, żeby zapewnić  odporność ogniową REI30 czyli masz 30 minut na opuszczenie budynku (przy pozarze w nocy to nie jest dużo )musiałbyś zastosować odpowiednią konstrukcje rusztu +wełna mineralna i okładzine z GKF 2x12,5 przy pojedyńczej  uzyskasz EI15 i nie uzyskasz R-nośnośći ogniowej .Teraz weź się zapytaj wykonawcy jak będzie robił strop i jaka płytę zastosuje (miedzy GK a GKF różnica w cenie to 12zł) i będziesz wiedział dlaczego u nich wyszło to tak tanio.Dla porównania Teriva z 15mm tynkiem cementowo wapiennym ma REI60.
Ze względu na to że swój dom budowałem sam, wybrałem projekt oparty na wiązarach dachowych i koszt sufitu  przy REI30 na tamtą chwile był na porównywalnym poziomie z Terivą.

Data: 2010-08-11 10:29:16
Autor: janusz_kk1
Sufit drewniany czy Teriva ?
Dnia 10-08-2010 o 23:30:20 /// Kaszpir /// <brak@adres.pl> napisał(a):

Witam !

Firma będzie budowała dla mnie domek :)

W projekcie był strop oparty na Teriva (betonowy). JednakĹźe firma  budowlana aby "zaoferować konkurencyjną cenę" oferuje domy z stropem  drewnianym.

I zostaw taki jak był w projekcie czyli terivę, cichszy od monolitycznego a
o drewnianym nie wspominając.

Znajomy ktĂłry buduje dom powiedział mi Ĺźe sufit drewniany to poraĹźka. Ĺťe  będę miał popękane ściany (drewno pracuje) , Ĺźe będzie skrzypiało ,  będzie niemiłosiernie głośno  i Ĺźe nie warto i Ĺźe jak juĹź to kazać  zrobić betonowy (teriva).
I dobrze mówi, posłuchaj go.

Na poddaszu jak juĹź powstała by raczej sypialnia lub jakiś pokĂłj  gościnny.
Jeśli oczywiście kiedykolwiek powstanie ...

Na razie na poddasze będzie prowadziła drabina , ale miejsce na schody  będzie ...

Firmie każę wyprowadzić rury aby w przyszłości mogła powstać tam  łazienka ...

JednakĹźe jest to na razie gdybanie , bo nie wiadomo czy kiedykolwiek  strych będzie "zamieszkały" .
Dlatego jak zrobisz strop to daj na niego styropian 10cm i wylewkę  podobnie jak na parterze
przynajmniej jak nie będzie ogrzewane poddasze  nie będzie ci wychładzać
stopu na parterze.
No i jak nie planujesz ogrzewać na razie góry to jest to dodatkowy argument
Ĺźeby nie robić drenianego stropu bo ci się zniszczy od wilgoci ktĂłra  będzie się
wykraplała, w terive z ociepleniem nie ma tgego problemu.

Czy sufit drewniany w poddaszu użytkowym jest naprawdę złym pomysłem ?
szczególnie w "mokrych" pomieszczeniach jest bardzo złym pomysłem.

Z jak dużą róşnicą w cenie musiałbym się liczyć jakbym nie chciał sufitu  drewnianego a zamiast tego zaĹźyczył bym sobie sufit betonowy (teriva) ?
Cenowo pewnie wyjdzie podobnie, tym bardziej Ĺźe drzewo podroĹźało a strop  drewniany trzeba
dokładnie izolować pwilgociowo i akustycznie a to kosztuje, w terivie  rozkładasz
styropian na to folia, rury od podłogĂłwki, siatka wszystko zalewasz  betonem (wylewka)
z miksokreta i masz gotowe.
--
-- --
JanuszK

Data: 2010-08-11 18:29:49
Autor: Jacek
Sufit drewniany czy Teriva ?
Jako użytkownik stropu drewnianego powiem tyle tylko, że więcej bym się na taki nie zdecydował.
Co z tego, że tańszy  i łatwiej zrobić, jak na tym zalety się kończą.

Jacek

Data: 2010-08-11 22:49:47
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
Jako użytkownik stropu drewnianego powiem tyle tylko, że więcej bym się na taki nie zdecydował.
Co z tego, że tańszy  i łatwiej zrobić, jak na tym zalety się kończą.

Możesz rozwinąć dlaczego ?

U mnie poddasze na dzień dzisiejszy będzie służyło jako magazyn. Być może w przyszłości jeśli były by fundusze i potrzeba powstała by tam sypialnia i pokój (sypialnia) dla gości ...

Tyle że to przyszłośc i nie wiadomo czy kiedykolwiek będzie coś na poddaszu ....

Data: 2010-08-13 05:56:00
Autor: Jacek
Sufit drewniany czy Teriva ?
Mogę rozwinąć:
1. mimo szpachlowania, zaklejania, cudowania nie udało się uniknąć pękania farby na suficie. Ostatecznie położyłem na nim boazerię (nie wiem, czy każdy lubi)
2. na strych rzadko wychodzę, ale jak wyjdę to na dole dokładnie słychać wszystkie kroki
3. przy zmianach ciśnienia (zniżka barometryczna) czuć "zapaszek" jaki jest pomiędzy podłogą strychu a sufitem, bo drewniany strop szczelny nigdy nie będzie. Zapaszek nie jest może bardzo paskudny, ale mnie w***wia.
4. strych jest nieogrzewany, więc zimą przez każdą najmniejszą nieszczelność stropu przedostaje się powietrze. Nie, nie wieje, ale po paru latach widać smugi biegnące z góry do dołu (podobne, jak nad kaloryferami, tylko odwrotnie).
5. ubezpieczenie: w razie spalenia ubezpieczyciel może sprawdzić, czy była zastosowana zwyżka składki na konstrukcję palną, a jak nie to nie wypłaci odszkodowania. Zależnie od firmy zwyżka jest nawet do 250%

itd. itp.
Jedyna zaleta drewnianego stropu, to łatwość wykonania
Jacek

Sufit drewniany czy Teriva ?