Sufit drewniany czy Teriva ?

Data: 2010-08-11 09:47:51
Autor: na102
Sufit drewniany czy Teriva ?

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <brak@adres.pl> napisał w wiadomości news:i3sgdd$6b4$1inews.gazeta.pl...

Czy sufit drewniany w poddaszu użytkowym jest naprawdę złym pomysłem ?
Z jak dużą różnicą w cenie musiałbym się liczyć jakbym nie chciał sufitu drewnianego a zamiast tego zażyczył bym sobie sufit betonowy (teriva) ?
Nie jest złym pomysłem jeżeli jest dobrze wykonany ale przy takim wykonaniu nie będzie tańszy.Pytanie czy możesz dać strop betonowy ,bo jeżeli projekt został zmieniony pod konstrukcje drewnianą to dla zmniejszenia kosztów mogły być zmienione ściany i może się okazać że ich nośność jest zbyt mała.
Ja proponuje Ci spojrzeć na to z innego punktu a mianowicie bezpieczeństwa, żeby zapewnić  odporność ogniową REI30 czyli masz 30 minut na opuszczenie budynku (przy pozarze w nocy to nie jest dużo )musiałbyś zastosować odpowiednią konstrukcje rusztu +wełna mineralna i okładzine z GKF 2x12,5 przy pojedyńczej  uzyskasz EI15 i nie uzyskasz R-nośnośći ogniowej .Teraz weź się zapytaj wykonawcy jak będzie robił strop i jaka płytę zastosuje (miedzy GK a GKF różnica w cenie to 12zł) i będziesz wiedział dlaczego u nich wyszło to tak tanio.Dla porównania Teriva z 15mm tynkiem cementowo wapiennym ma REI60.
Ze względu na to że swój dom budowałem sam, wybrałem projekt oparty na wiązarach dachowych i koszt sufitu  przy REI30 na tamtą chwile był na porównywalnym poziomie z Terivą.

Sufit drewniany czy Teriva ?