Sufit drewniany czy Teriva ?

Data: 2010-08-11 18:29:49
Autor: Jacek
Sufit drewniany czy Teriva ?
Jako użytkownik stropu drewnianego powiem tyle tylko, że więcej bym się na taki nie zdecydował.
Co z tego, że tańszy  i łatwiej zrobić, jak na tym zalety się kończą.

Jacek

Data: 2010-08-11 22:49:47
Autor: /// Kaszpir ///
Sufit drewniany czy Teriva ?
Jako użytkownik stropu drewnianego powiem tyle tylko, że więcej bym się na taki nie zdecydował.
Co z tego, że tańszy  i łatwiej zrobić, jak na tym zalety się kończą.

Możesz rozwinąć dlaczego ?

U mnie poddasze na dzień dzisiejszy będzie służyło jako magazyn. Być może w przyszłości jeśli były by fundusze i potrzeba powstała by tam sypialnia i pokój (sypialnia) dla gości ...

Tyle że to przyszłośc i nie wiadomo czy kiedykolwiek będzie coś na poddaszu ....

Data: 2010-08-13 05:56:00
Autor: Jacek
Sufit drewniany czy Teriva ?
Mogę rozwinąć:
1. mimo szpachlowania, zaklejania, cudowania nie udało się uniknąć pękania farby na suficie. Ostatecznie położyłem na nim boazerię (nie wiem, czy każdy lubi)
2. na strych rzadko wychodzę, ale jak wyjdę to na dole dokładnie słychać wszystkie kroki
3. przy zmianach ciśnienia (zniżka barometryczna) czuć "zapaszek" jaki jest pomiędzy podłogą strychu a sufitem, bo drewniany strop szczelny nigdy nie będzie. Zapaszek nie jest może bardzo paskudny, ale mnie w***wia.
4. strych jest nieogrzewany, więc zimą przez każdą najmniejszą nieszczelność stropu przedostaje się powietrze. Nie, nie wieje, ale po paru latach widać smugi biegnące z góry do dołu (podobne, jak nad kaloryferami, tylko odwrotnie).
5. ubezpieczenie: w razie spalenia ubezpieczyciel może sprawdzić, czy była zastosowana zwyżka składki na konstrukcję palną, a jak nie to nie wypłaci odszkodowania. Zależnie od firmy zwyżka jest nawet do 250%

itd. itp.
Jedyna zaleta drewnianego stropu, to łatwość wykonania
Jacek

Sufit drewniany czy Teriva ?