Sufit z regipsu i wieszanie zyrandola

Data: 2009-09-23 08:15:41
Autor: Piotr
Sufit z regipsu i wieszanie zyrandola
Witam
Mam do powieszenia w w miare ciezki zyrandol na suficie wykoannym z
regipsu. Mam watpliwosci co do "kolkow regipsowych" - czy nie spadnie mi
to na glowe? Macie jakies patenty na wieszanie zyrandola na regipsach?
Watpliwosci co do tych kolkow mam poniewaz wczesniej przy wieszaniu
lekkiej lapmpy wystarczylo ze troche bardziej dociagnalem kolek i
wykruszyl mi sie fragment sufitu - zostalem z calym kolkiem w rece ;-(

Piotr

Data: 2009-09-23 08:36:17
Autor: Lagoda
[...]

Najbezpieczniej będzie jak przymocujesz go do profilu. Profil stalowy znajdziesz magnesem. Jeśli profile są drewniane to możesz znaleść wkręty przy pomocy malutkiego magnesu neodymowego i w ten sposób zlokalizować przebiek konstrukcji pod GK. Wtedy żyrandol o dowolnej masie.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-09-23 09:09:39
Autor: Druid29

Użytkownik "Piotr" <p_1974@nospam.tlen.pl> napisał w wiadomości news:h9ceee$i0a$1inews.gazeta.pl...
[...]

Co masz na myśli pod hasłem kołki regipsowe?? Do płyt regipsów, w zależniue od obciążenia stosujemy bardzo różne rodzaje kołków.
Najmocniesze to "śruby Molly", które mogą przenieśc ciężar nawet 30 kg. Są to kołki metalowe, które po włożeniu do otworu i ściągnięciu śrubą spłaszczają się i tworzą grzybek o średnicy 4 cm. Nie ma możliwości wyrwania tego kołka ani poluzowania, chyba że razem z połową płyty gipsowej lub ze stelażem. Widziałem też śruby Molly z hakiem do wieszania żyrandola.
http://www.paszkiewicz.pl/akcesoria_do_plyt.html

Druga możliwość to zastosowanie długiego kołka rozporowego mocowanego do stropu (o ile masz żelbet). Rozejrzyj się w sklepie specjalizującym się w technice mocowań. Są na przykład takie bardzo długie kołki do mocowania rynien na elewacji ocieplonej styropianem - mają nawet 20-25 cm.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2009-09-23 09:30:57
Autor: Piotr
Sufit z regipsu i wieszanie zyrandola

Co masz na myśli pod hasłem kołki regipsowe?? Do płyt regipsów, w zależniue od obciążenia stosujemy bardzo różne rodzaje kołków.

Na mysli mam kolki kupione w Brico, ktore wygladaja jak prztoczone przez
Ciebie sruby Molly. Taki wlasnie kolek wypadl mi wraz z kawalkiem
regipsu przy mocniejszym dociagnieciu.

Piotr

Data: 2009-09-23 10:09:42
Autor: Prawusek

"Piotr" <p_1974@nospam.tlen.pl> wrote in message

> [...]

Na mysli mam kolki kupione w Brico, ktore wygladaja jak prztoczone przez
Ciebie sruby Molly. Taki wlasnie kolek wypadl mi wraz z kawalkiem

    Przewierć do dachu, nagwintuj koniec pręta ze zbrojeniówki, na dachu
połóż kawałek szyny kolejowej z otworem, tam drugi nagwintowany koniec,
załóż podkładkę, podkładke sprężynujacą i nakrętkę, a nawewt kontrnakrętkę -
będzie podwójna korzyść - żyrandol nie spadnie, a dach z huraganem nie
pofrunie.
    Na początku zważ zyrandol...  :-)))))))))))

Data: 2009-09-23 13:10:57
Autor: Ghost

Użytkownik "Piotr" <p_1974@nospam.tlen.pl> napisał w wiadomości news:h9ciri$5op$1inews.gazeta.pl...

[...]

To jest niezla sztuczka wyrwac molly - jestes pewien, ze dobra wybrales? One maja okreslona grubosc scianki w jaka moga bys wkrecane (jako zakres).

Data: 2009-09-23 13:20:54
Autor: Marek Dyjor
Piotr wrote:
[...]

po pierwsze to trzeba było myśleć wcześniej, i przewidzieć w suficie miejsce na montaż cięzkeigo żyrandola
po drugie sa takie haczyki które sie przekłada złożone przez dziurkę 10mm a potem one sie rozkąłdają i opierają o płytę od tyłu tyłko trzeba sprawdzić w katalogu jaka jest ich nośność  :)

Data: 2009-09-23 20:23:45
Autor: JS
Sufit z regipsu i wieszanie zyrandola
A od tego rigipsu do właściwego stropu daleko?
Jacek

Data: 2009-09-24 07:04:51
Autor: Piotr
JS pisze:
A od tego rigipsu do właściwego stropu daleko?
Jacek

20 cm

Piotr

Data: 2009-09-24 10:29:48
Autor: JS
Sufit z regipsu i wieszanie zyrandola
Jak tylko 20 cm i masz już dziurę po wyłamanym fragmencie to bym dał porządny kołek rozporowy do stropu właściwego.
http://www.koelner.pl/c?lang=pl&mod=products&c=list&p1=335 np. taka kotwa rozprężna plus jakiś hak do żyrandola. No koniec dziurę zalepić i gotowe.
Jacek

Data: 2009-09-25 08:10:51
Autor: Ghost

Użytkownik "JS" <maps@gmail.com> napisał w wiadomości news:h9faqa$7uu$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Moze leiej by to jednak zlecil komus obytemu, skoro molly potrafil wyrwac to tu bedzie wieksze pole do popisu.

Data: 2009-09-28 20:37:26
Autor: Kane
Sufit z regipsu i wieszanie zyrandola
Moze leiej by to jednak zlecil komus obytemu, skoro molly potrafil wyrwac to tu bedzie wieksze pole do popisu.

ROTFL :)
Ostre ale dobre ;)

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-09-28 21:51:16
Autor: Prawusek

"Kane" <smaptrap@spamtrap.pl> wrote in message
> Moze leiej by to jednak zlecil komus obytemu, skoro molly potrafil
> [...]

Pętla wytrzymała? No to się zawiódł.

Sufit z regipsu i wieszanie zyrandola