Sukces programu 500 plus

Data: 2016-07-02 13:19:53
Autor: u2
Sukces programu 500 plus
http://zbigniewkuzmiuk.salon24.pl/719109,juz-po-3-miesiacach-sukces-programu-500-plus

1. Wczoraj premier Beata Szydło razem z ministrami Elżbietą Rafalską, Anną Streżyńską i Pawłem Szałamachą dokonała pierwszych podsumowań realizacji programu 500 plus w związku z upływem 3 miesięcy od daty rozpoczęcia jego realizacji.

Jest to ważny moment jego realizacji ponieważ jest on tak skonstruowany, że złożenie wniosku o świadczenie w ciągu tych pierwszych miesięcy daje możliwość uzyskania świadczenia z wyrównaniem od 1 kwietnia tego roku, złożenie wniosku po tym terminie wprawdzie także uruchamia wypłaty ale już bez rekompensaty za poprzedni okres.

Jak podała minister pracy Elżbieta Rafalska do 30 czerwca samorządy wydały 2,1 mln decyzji o wypłacie świadczeń, decyzje te dotyczą ponad 3 mln dzieci, a do tej pory wypłacono rodzinom 4,1 mld zł.

Do rozpatrzenia przez samorządy zostało jeszcze 410 tysięcy wniosków i w związku z tym, że do tej pory przeciętnie na 1 złożony wniosek przypadało 1,4 dziecka, wszystko wskazuje na to, że po ich rozpatrzeniu świadczenia będzie otrzymywało w każdym miesiącu około3, 6 mln dzieci (szacowano na początku jego wdrażania, ze takich uprawnionych będzie około 3,7 mln dzieci).

2. Przypomnijmy tylko, że wsparcie rodzin wychowujących dzieci było jednym z głównych przesłań w kampanii wyborczej Prawa i Sprawiedliwości i trzeba wyrazić uznanie dla rządu premier Beaty Szydło, że tak szybko możemy wywiązać się z deklaracji wyborczych w tej sprawie.

Po zaledwie 5 miesiącach funkcjonowania rząd premier Beaty Szydło, mimo tego, że otrzymał w spadku od koalicji PO-PSL projekt budżetu państwa, który nie posiadał żadnych rezerw finansowych, ale w krótkim czasie udało się go na tyle przepracować, że znaleziono kwotę 17 mld zł aby ten program finansować w ciągu 3 kwartałów tego roku.

Przypomnijmy także, że tzw. program 500+, to wydatki 500 zł (bez podatku i bez zaliczania tej kwoty do dochodu rodziny) na drugie i każde kolejne dziecko we wszystkich rodzinach bez ograniczeń dochodowych, a w rodzinach mniej zamożnych o dochodach do 800 zł na głowę i 1200 zł na głowę w rodzinach wychowujących dziecko niepełnosprawne, także na pierwsze dziecko.

3. Minister finansów Paweł Szałamacha podkreślił, że mimo znacznych wydatków związanych z realizacją programu realizacja deficytu budżetowego za 5 miesięcy jest niewielka stanowi zaledwie 1/4 deficytu na cały rok.

Ponadto znacznie lepiej niż w roku poprzednim ,,idzie" realizacja dochodów podatkowych.

Dochody z 4 podstawowych podatków (VAT, akcyza, PIT i CIT), były wyższe aż o 6,5 mld zł za pierwsze 5 miesięcy tego roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, a razem z tzw. podatkiem bankowym (który w poprzednim roku nie obowiązywał), aż o 7,6 mld zł o tych z roku poprzedniego.

Według ministra nie ma więc żadnych zagrożeń związanych z realizacją tego programu, ani do końca tego roku, ani w roku następnym.

Z kolei minister pracy Elżbieta Rafalska ustosunkowała się do pojawiającego się w mediach często zarzutu, że w rodzinach dysfunkcyjnych środki z tego programu nie są wykorzystywane na rzecz dzieci ale na inne cele np. alkohol.

Minister poinformowała, że od 1 kwietnia samorządy prowadzą zaledwie 237 spraw o zamianę świadczenia pieniężnego na świadczenia rzeczowe, co stanowi zaledwie 0,01% w stosunku do wszystkich wydanych decyzji w ramach tego programu.

Stwierdziła także, że w środowiskach wiejskich zlikwidowana została sprzedaż w sklepach na tzw. zeszyt (bardzo powszechna w ostatnich latach), a rodziny wielodzietne nie tylko uzyskały stabilne finansowanie ale odzyskały godność.

Po raz pierwszy od wielu lat stać je na zakup nowej odzieży i obuwia dla dzieci, wyposażenia w przybory szkolne, a także na wspólny wyjazd na chociaż krótkie wakacje poza miejsce swojego stałego zamieszkania.

Nie ulega wątpliwości, że już po 3 miesiącach funkcjonowania programu 500 plus można ogłosić jego wielki sukces.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-07-02 15:52:16
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
u2 pisze na pl.soc.polityka w sobota, 2 lipca 2016 13:19 :

http://zbigniewkuzmiuk.salon24.pl/719109,juz-po-3-miesiacach-sukces-programu-500-plus

Zgadza się. Już widać sukcesy. Wczoraj w sklepie widziałem rodzinę +. Kupili cztery piwa i dwa lody. Dawniej to musieli by kupić tylko winiacza. A tak dzieci nie będą poszkodowane.

Data: 2016-07-02 17:21:38
Autor: u2
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-02 o 15:52, Marek Czaplicki pisze:
Zgadza się. Już widać sukcesy. Wczoraj w sklepie widziałem rodzinę +. Kupili
cztery piwa i dwa lody. Dawniej to musieli by kupić tylko winiacza. A tak
dzieci nie będą poszkodowane.

te czeplik to ty winiacze kupujesz ?:)

Data: 2016-07-02 17:25:27
Autor: u2
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-02 o 17:23, Marek Czaplicki pisze:
Mniej żreć.

otyły jesteś czeplik ?:)

Data: 2016-07-02 17:32:13
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
u2 pisze na pl.soc.polityka w sobota, 2 lipca 2016 17:25 :

W dniu 2016-07-02 o 17:23, Marek Czaplicki pisze:
Mniej żreć.

jeśc

Data: 2016-07-02 21:41:46
Autor: z
Sukces programu 500 plus
[...]

Twoje doświadczenia nikogo tu nie obchodzą.
Fakt jest taki że wrosła sprzedaż wycieczek wakacyjnych dla dzieci w porównaniu z okresem roku ubiegłego.
Takie są fakty choćby nie wiem jak kody wyły :-)

Data: 2016-07-02 22:14:39
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
z pisze na pl.soc.polityka w sobota, 2 lipca 2016 21:41 :

[...]

A to co Ty gadasz to są Twe doświadczenia czy innych "naukowców". Jak Twoje to mnie nie obchodzą, tak jak moje Ciebie. :-)

Data: 2016-07-02 22:32:48
Autor: z
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-02 o 22:14, Marek Czaplicki pisze:
A to co Ty gadasz to są Twe doświadczenia czy innych "naukowców". Jak Twoje
to mnie nie obchodzą, tak jak moje Ciebie. :-)

Podaję suche fakty. Skoro Ciebie nie obchodzą... :-)

Data: 2016-07-02 22:35:48
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
z pisze na pl.soc.polityka w sobota, 2 lipca 2016 22:32 :

[...]

Ja zda się też suche fakty o sukcesach rządu.

Data: 2016-07-02 22:42:48
Autor: z
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-02 o 22:35, Marek Czaplicki pisze:

Ja zda się też suche fakty o sukcesach rządu.

Nie jestem orłem polonistyki ale chyba nie tylko ja nie rozumiem tego zdania.

Przeczytaj temat wątku, potem dodaj do tego fakt który podałem i napisz co Ci wyszło tylko merytorycznie poproszę :-)

Jak masz jakieś inne potwierdzone statystyki to chętnie się zapoznam.

Data: 2016-07-02 22:49:22
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
z pisze na pl.soc.polityka w sobota, 2 lipca 2016 22:42 :

[...]

Jakie statystyki? Po chyba dwóch miesiącach ogłaszać sukces programu pro demograficznego. Ja rozumiem. Czasami dzieci się rodzą wcześnie, ale o takich wcześniakach nie słyszałem. :-)

Data: 2016-07-03 09:34:34
Autor: z
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-02 o 22:49, Marek Czaplicki pisze:

Jakie statystyki? Po chyba dwóch miesiącach ogłaszać sukces programu pro
demograficznego. Ja rozumiem. Czasami dzieci się rodzą wcześnie, ale o
takich wcześniakach nie słyszałem. :-)

No i zatrybił :-) Nie ma powodu ani się chwalić 500+ ani go krytykować bo nie wiemy nic o jego skutkach.
Za to wiemy że ktoś coś w tym kierunku zrobił. Do ku... nędzy :-)

Data: 2016-07-03 17:15:36
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
z pisze na pl.soc.polityka w niedziela, 3 lipca 2016 09:34 :

[...]

A w jakim kierunku "rząd coś zrobił"? Potrafisz wyjaśnić.

Data: 2016-07-03 17:36:09
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
Marek Czaplicki pisze na pl.soc.polityka w niedziela, 3 lipca 2016 17:15 :

[...]

O przepraszam, nie rząd tylko "ktoś"

A w jakim kierunku "rząd coś zrobił"? Potrafisz wyjaśnić.

Data: 2016-07-02 16:00:19
Autor: Budzik
Sukces programu 500 plus
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

[...]

Nic nowego.
Juz Jezus karmił tłumy jedna ryba i chlebem...
Zwykły cud.

Nie ulega wątpliwości, że już po 3 miesiącach funkcjonowania programu 500 plus można ogłosić jego wielki sukces.

ROTFL
To juz zapomnielismy, ze to miał być program prodemograficzny...?

Data: 2016-07-02 18:35:25
Autor: u2
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-02 o 18:00, Budzik pisze:
To juz zapomnielismy, ze to miał być program prodemograficzny

serio bucuś to wy zrobiliście ten program ?:)))))))))

Data: 2016-07-02 18:40:16
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
Budzik pisze na pl.soc.polityka w sobota, 2 lipca 2016 18:00 :

ROTFL
To juz zapomnielismy, ze to miał być program prodemograficzny...?

Komuchy miały lepsze "programy pro-demo". Po prostu wyłączały prąd i bractwo zabierało się za wytwarzanie ludności. :-)

Data: 2016-07-02 19:01:29
Autor: u2
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-02 o 18:40, Marek Czaplicki pisze:
Komuchy miały lepsze "programy pro-demo". Po prostu wyłączały prąd i bractwo
zabierało się za wytwarzanie ludności.

te czeplik, to wtedy zostałeś zrobiony ?:)

Data: 2016-07-02 19:03:44
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
u2 pisze na pl.soc.polityka w sobota, 2 lipca 2016 19:01 :

W dniu 2016-07-02 o 18:40, Marek Czaplicki pisze:
Komuchy miały lepsze "programy pro-demo". Po prostu wyłączały prąd i
bractwo zabierało się za wytwarzanie ludności.

te czeplik, to wtedy zostałeś zrobiony ?:)

A ty pamiętasz czy był prąd czy lampa naftowa gdy Cię robili? :-)

Data: 2016-07-02 22:05:58
Autor: u2
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-02 o 19:03, Marek Czaplicki pisze:
te czeplik, to wtedy zostałeś zrobiony ?:)

A ty pamiętasz czy był prąd czy lampa naftowa

te czeplik, to ciebie zrobili przy lampie ?:)

Data: 2016-07-02 14:03:06
Autor: Zenek Kapelinder
Sukces programu 500 plus
Moze pod latarnia?

Data: 2016-07-03 07:38:02
Autor: u2
Sukces programu 500 plus
Moze pod latarnia?

bo tam najciemniej ?:)

Data: 2016-07-02 22:10:37
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
u2 pisze na pl.soc.polityka w sobota, 2 lipca 2016 22:05 :

W dniu 2016-07-02 o 19:03, Marek Czaplicki pisze:
te czeplik, to wtedy zostałeś zrobiony ?:)

A ty pamiętasz czy był prąd czy lampa naftowa

te czeplik, to ciebie zrobili przy lampie ?:)

Dla mnie to możesz tego kota zabrać do domu. O ile się u Ciebie zmieści?

Data: 2016-07-03 07:37:45
Autor: u2
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-02 o 22:10, Marek Czaplicki pisze:
Dla mnie to możesz tego kota zabrać do domu.

masz kota czeplik ?:)

Data: 2016-07-03 08:32:55
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
u2 pisze na pl.soc.polityka w niedziela, 3 lipca 2016 07:37 :

W dniu 2016-07-02 o 22:10, Marek Czaplicki pisze:
Dla mnie to możesz tego kota zabrać do domu.

mam kota czeplik ?:)

Data: 2016-07-02 21:47:49
Autor: z
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-02 o 18:00, Budzik pisze:
To juz zapomnielismy, ze to miał być program prodemograficzny...?

A ty chciałbyś żeby po 9 mies. od razu przybyły miliony dzieci?
Zachęta jest finansowa więc ta kasa musi być wydana żeby to zadziałało.

Ale że co? Można wpłacić na lokatę do banku?
Dość debilny pomysł :-)

Data: 2016-07-02 22:13:11
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
z pisze na pl.soc.polityka w sobota, 2 lipca 2016 21:47 :

[...]

Pierwszy w historii przypadek że za publiczne pieniądze kupuje się ludzi? Tych nie narodzonych jeszcze. Jak jest z godnością człowieka od poczęcia?

Data: 2016-07-02 22:29:48
Autor: z
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-02 o 22:13, Marek Czaplicki pisze:
Pierwszy w historii przypadek że za publiczne pieniądze kupuje się ludzi?
Tych nie narodzonych jeszcze. Jak jest z godnością człowieka od poczęcia?

A co Ci tak na sercu teraz nienarodzeni? Powołaj może się jeszcze na JPII :-)
Tu trzeba ratować kraj przed zapaścią demograficzną. Masz jakiś inny pomysł? Może taki jak rzutem na taśmę przedstawiła PO. Tylko że ci nieudacznicy nie umieli go przez 8 lat wymyślić już o wprowadzeniu w życie nie wspominając.
Poczekajmy te następne 2 kadencje i zobaczymy czy się udało. Jak nie to nic nowego. Za PO też czekała nas czarna dziura.
Jest sprajt jest impreza. Demokracja do ku... nędzy. Chcieliście to macie:-)

Raz się kupuje ludzi a raz korporacje które doją tych ludzi.
Zawsze ktoś kogoś kupuje.
Demokracja. Zdziwiony? :)

Data: 2016-07-02 22:43:07
Autor: Marek Czaplicki
Sukces programu 500 plus
z pisze na pl.soc.polityka w sobota, 2 lipca 2016 22:29 :

[...]

Ano na sercu. Jak spodziewaliśmy się maleństwa to nie pozwalałem kląć nawet, bo mówiłem że nie kląć przy dziecku.

Tu trzeba ratować kraj przed zapaścią demograficzną. Masz jakiś inny
pomysł?

Najfajniejsze, że najwięcej o ratowaniu gadają ci którzy innych chcą "ratować" przed wszelakim seksem i niewiele o rozpłodzie wiedzą patrząc na to do czego doszli.

[...]

O piknie. Za Cesarstwa Rzymskiego też chyba były jakoweś korporacje, bo ludzi wtedy można było kupić na targu z materiałami do uprawy roli i rozrywek w Koloseum. Do ale wtedy to była całą gębą demokracja bo jeden człowiek wystarczał za parlament, rząd i sądy.

Data: 2016-07-03 03:00:17
Autor: Budzik
Sukces programu 500 plus
Użytkownik z z@z.pl ...

Tu trzeba ratować kraj przed zapaścią demograficzną. Masz jakiś inny pomysł?

A ty nie masz zadnego, jak mozna to bylo zrobić lepiej?

Cel szczytny (pomoc rodzinom) i wcale nie jestem wielkim krytykiem 500+ ale pytasz o inne pomysły a własciwie o ich brak tak jakby 500+ był jedynym mozliwym sposobem.

Masz inne pomysły które byc moze dałyby lepsze efekty i zniwelowały niebezpieczenstwa?

Data: 2016-07-03 09:27:00
Autor: z
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-03 o 05:00, Budzik pisze:
Masz inne pomysły które byc moze dałyby lepsze efekty i zniwelowały
niebezpieczenstwa?

Lepszym pomysłem jest wyjście z UE zmniejszenie podatków do minimum, usprawnienie sądownictwa i pozwolenie ludziom normalnie żyć.
Ale... debilny naród ciągle wybiera opiekuńcze państwo.
Dlatego w obecnych realiach podaj mi inny plan niż 500+ który ktoś wymyślił i przynajmniej próbował wdrożyć.
Słucham

PS. O lokowaniu oszczędności w bankach nawet nie zaczynaj :-)

Data: 2016-07-03 10:58:56
Autor: Budzik
Sukces programu 500 plus
Użytkownik z z@z.pl ...

[...]

Ustalmy najpierw warunki brzegowe.
Rozumiem, ze z Twojej wypowiedzi wynika, ze program 500+ jest be, ale debilizm spoleczenstwa sprawia ze nic innego niz kasa bezposrednio do reki spoleczenstwa nie kupi?

PS. O lokowaniu oszczędności w bankach nawet nie zaczynaj :-)

A dlaczego miałbym...
Oszczedzanie to dla debili... ;-)

Data: 2016-07-03 13:38:28
Autor: z
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-03 o 12:58, Budzik pisze:
Ustalmy najpierw warunki brzegowe.
Rozumiem, ze z Twojej wypowiedzi wynika, ze program 500+ jest be, ale
debilizm spoleczenstwa sprawia ze nic innego niz kasa bezposrednio do reki
spoleczenstwa nie kupi?

Wszystkie opiekuńcze państwa tak działają. Różnią się tylko sposobem redystrybucji i kupowania głosów wyborców.

PS. O lokowaniu oszczędności w bankach nawet nie zaczynaj :-)

A dlaczego miałbym...
Oszczedzanie to dla debili... ;-)

Oszczędzanie w banku jest dla debili. :-)

Swego czasu pewien ojciec chrzestny chciał odkładać swojemu chrześniakowi do 18 roku życia pewną sumę. Po rozejrzeniu się na rynku i zasięgnięciu opinii specjalistów doszedł do wniosku że lepiej te pieniądze wydać na siebie, na podniesienie swoich kwalifikacji (lepsza praca...) niż wpłacać do banku na lokaty czy spekulacyjne interesy.
A potem po prostu zrobić mu jednorazowy prezent.
Tak jest mądrzej.

Data: 2016-07-03 02:00:17
Autor: Budzik
Sukces programu 500 plus
Użytkownik z z@z.pl ...

[...]

Ja bym chciał zeby w polityce było troche mniej hipokryzji.
Skoro mowiło sie o programie prodemograficznym to jak mozna po 3 miesiacach obtrabiac sukces skoro program nie dał zadnego mierzalnego efektu w zakresie jego celu...?

Rozumiesz? Nie krytykuje tego, ze dzieci w wielkszej liczbie zaczeły wyjezdzac na kolonie. Krytykuje fałszywa propagande.

Data: 2016-07-03 09:31:05
Autor: z
Sukces programu 500 plus
W dniu 2016-07-03 o 04:00, Budzik pisze:

Ja bym chciał zeby w polityce było troche mniej hipokryzji.
Skoro mowiło sie o programie prodemograficznym to jak mozna po 3 miesiacach
obtrabiac sukces skoro program nie dał zadnego mierzalnego efektu w
zakresie jego celu...?ie

Nie słuchaj propagandy tylko myśl człowieku. :-)
Oprócz wspomnianego przezemnie wzrostu sprzedaży wycieczek (może coś jeszcze się znajdzie) nie ma prawa być teraz żadnych efektów 500+
Krytykowanie go jak i chwalenie się jego efektami jest teraz tak samo głupie.
Efekty będą po latach.

Data: 2016-07-03 10:58:56
Autor: Budzik
Sukces programu 500 plus
Użytkownik z z@z.pl ...

Ja bym chciał zeby w polityce było troche mniej hipokryzji.
Skoro mowiło sie o programie prodemograficznym to jak mozna po 3
miesiacach obtrabiac sukces skoro program nie dał zadnego mierzalnego
efektu w zakresie jego celu...?ie

Nie słuchaj propagandy tylko myśl człowieku. :-)

Rozumiem, ze to taka sugestia ze nie mysle...
Naprawde w tym tonie bedziemy probowac prowadzic dyskusje...?

[...]

No własnie.
To teraz spójrz na temat i przestań sie dziwic mojej krytycy *obtrabiania sukcesu* a nie samego programu.

Data: 2016-07-03 03:07:54
Autor: bronek.tallar
Sukces programu 500 plus
 użytkownik Budzik napisał:

To juz zapomnielismy, ze to miał być program prodemograficzny....?

Ustawowo odciąć prund na 3 dni w miesiącu i może
liczba urodzeń wzrośnie:)

Pytanie dodatkowe, dlaczego ukraińcy walą tak do PL,
a białorusini już mniej? Czyżby łukaszka nie był
aż tak wielkim dyktatorem jak go malują?

Data: 2016-07-03 13:50:50
Autor: Ciemny Lud
Sukces programu 500 plus
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5777a359$0$645$65785112news.neostrada.pl...
http://zbigniewkuzmiuk.salon24.pl/719109,juz-po-3-miesiacach-sukces-programu-500-plus

Jest sukces bo gdyby go nie było Kużmiuk by wisiał na pastronku na kolumnie na Nowogrodzkiej. Razemz tobą durniu!

CL

Sukces programu 500 plus