Sumatory TV-SAT

Data: 2010-04-06 14:13:52
Autor: Remek
Sumatory TV-SAT
Użytkownik "spammtrapp" napisał:

Problem mam z antena TV. Obraz jest dobry tylko na pietrze, kable na parter sa widocznie zbyt dlugie i daje o sobie znac tlumienie.

Niemożliwe. Chyba piętra od parteru nie dzieli 100 m :) Jest jakiś błąd w połaczeniach, albo wpływ zakłócający innego kabla/instalacji. Na długości 3-4 m tłumienie jest minimalne.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-06 21:51:33
Autor: spammtrapp
Sumatory TV-SAT
W dniu 2010-04-06 14:13, Remek pisze:
[...]

Wlasnie juz sam nie wiem. Dzisiaj sie bawilem tym troche i wychodzi na to ze poprawny odbiór wszystkich kanałów jest tylko jednym telewizorze, dosc starym(15 lat?) - niezaleznie od miejsca wpiecia. Na wszystkich innych programy slabiej odbierane maja duchy.

Inna sprawa ze kabla mam troche wiecej niz 3-4 metry. Jest to jakies dwa razy po 18 metrów (parter) + 2 razy po 10 metrów (pietro).

Pozdrawiam

Data: 2010-04-06 23:23:41
Autor: pawell32
Sumatory TV-SAT
W dniu 06.04.2010 21:51, spammtrapp pisze:

Wlasnie juz sam nie wiem. Dzisiaj sie bawilem tym troche i wychodzi na
to ze poprawny odbiór wszystkich kanałów jest tylko jednym telewizorze,
dosc starym(15 lat?)

bo ma inną głowice i tak odbiera.

[...]

to nie ma takiego znaczenia, jak masz duchy to pewnie masz odbicia, może antene trzeba wyżej podnieść.
podłącz jeden odbiornik bezpośrednio do anteny i napisz jaki odbiór

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-04-07 16:15:37
Autor: Remek
Sumatory TV-SAT
Użytkownik "spammtrapp" napisał:

wychodzi na to ze poprawny odbiór wszystkich kanałów jest tylko jednym telewizorze, dosc starym(15 lat?) - niezaleznie od miejsca wpiecia.

Proponuję w miejscu najgorszego odbioru sprawdzić pozostałe telewizory pojedyńczo. Wszystko co może siać zakłóceniami np. komputer, lodówka itp. wyłącz. Najlepiej wyłącz wszystkie inne urządzenia elektryczne i wtedy sprawdzaj. Pozostaw włączony tylko jeden telewizor.

Można jeszcze podejrzewać wzmacniacz antenowy, który "sieje", lub daje zbyt duże wzmocnienie na które mogą byc wrażliwe nowcze, bardziej czułe telewizory. ja na takie podejrzenie stosuję wyłączanie zasilacza. Miałem taki przypadem, że w pewnym momencie od wyłaczenia pojawiał sie dobry obraz. Zastosowałem więc zasilacz regulowany i dobrałem napięcie zasilające. Następnie w tym roboczym zasilaczu ustawiłem takie właśnie napięcie.

W jednym z przypadków bardzo złego odbioru jednego z programów, winna okazała się skrętka biegnąca od routera do komputera w jednym kanale z kablem antenowym.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-07 21:28:00
Autor: noy
Sumatory TV-SAT
Dnia 07-04-2010 o 16:15:37 Remek <remciu@tlen.pl> napisa³(a):

Proponujê w miejscu najgorszego odbioru sprawdziæ pozosta³e telewizory  pojedyñczo. Wszystko co mo¿e siaæ zak³óceniami np. komputer, lodówka  itp. wy³±cz. Najlepiej wy³±cz wszystkie inne urz±dzenia elektryczne i  wtedy sprawdzaj. Pozostaw w³±czony tylko jeden telewizor.

A co w takim przypadku?
U szwagra jak w³±cz± mikrofalê, odkurzacz lub ¿elazko to paczka TVN i parê  innych na cyfrze przestaj± ¶wieciæ!!

pozdr
J/P

Data: 2010-04-08 11:02:34
Autor: Robert_J
Sumatory TV-SAT
Wszystko co może siać zakłóceniami np. komputer, lodówka itp. wyłącz. Najlepiej wyłącz wszystkie inne urządzenia elektryczne i wtedy sprawdzaj.

Człowieku, 70-te lata ub. wieku już dawno za nami ;-). Teraz przejeżdżający za oknem komarek lub jawka nie powoduje girlandów na ekranie... Kabel symetryczny, wrażliwy właśnie na zewnętrzne zakłócenia, raczej wyszedł z użycia w takich instalacjach. Przy prawidłowo wykonanej instalacji praktycznie nic do kabla nie powinno wnikać. No, chyba że chcesz zrobić to celowo ;-)

Można jeszcze podejrzewać wzmacniacz antenowy, który "sieje",

Co na przykład sieje?

..lub daje zbyt duże wzmocnienie na które mogą byc wrażliwe nowcze, bardziej czułe telewizory.

To nie kwestia wzmocnienia a raczej max. poziomu wyjściowego, co w przypadku rachitycznych wzmacniaczy montowanych przy antenach jest najczęstszym powodem nieprawidłowego odbioru. Wzmacniacz jest po prostu przesterowany :-). Nie wiem czemu przeciętny nabywca anteny (oczywiście laik) prawie zawsze szuka takiej ze wzmacniaczem...

ja na takie podejrzenie stosuję wyłączanie zasilacza.

I niby wzmacniacz bez zasilania dawał Ci lepszy odbiór? Raczej postawiłbym tezę, że syf mógł być mniejszy, zamiast przesterowania pojawił się tylko szum, co subiektywnie dawało poczucie "polepszenia" ;-)))

Zastosowałem więc zasilacz regulowany i dobrałem napięcie zasilające. Następnie w tym roboczym zasilaczu ustawiłem takie właśnie napięcie.

:-)).

Data: 2010-04-08 11:37:18
Autor: pawell32
Sumatory TV-SAT
Robert_J pisze:
[...]

w typowych antenach wzmacniacz bez zasilania tłumi, więc obrazu może nie być wcale. z tych co znam to televes daje wzmacniacze, które bez zasilania działają jako symetryzator.

--
oko widzi wszystko http://info.net-sat.pl/viewpage.php?page_id=4

Data: 2010-04-08 12:00:38
Autor: Robert_J
Sumatory TV-SAT
w typowych antenach wzmacniacz bez zasilania tłumi, więc obrazu może nie być wcale.

Dlatego ośmieliłem się zakwestionować to, co Kolega napisał ;-)). A jemu jeszcze się nawet polepszało ;-)).

...z tych co znam to televes daje wzmacniacze, które bez zasilania działają jako symetryzator.

Szczerze mówiąc nie spotkałem takich, ale nie używam akurat Televesa ;-)). Możliwe ze robią takie coś...

Data: 2010-04-08 16:12:41
Autor: Remek
Sumatory TV-SAT
Użytkownik "Robert_J" napisał:

[...]

Człowieku! Przestań udawać mądrego i poducz się. Kto pisał o kablu symetrycznym? Do "prawidłowo wykonanej instalacji". Masz na myśli kabel koncentryczny? I, że nie powinno wnikać? A jednak wnika.

To nie kwestia wzmocnienia a raczej max. poziomu wyjściowego...

A od czego tenże poziom zależy? Nie jest to przypadkiem:

Uwej * wzmocnienie?

I niby wzmacniacz bez zasilania dawał Ci lepszy odbiór?

Nie rozumiesz o czym piszesz, a wymądrzasz się. Po wyłączeniu zasilacza napięcie zasilające wzmacniacz nie znika natychmiast, lecz na skutek obecności kondensatora elektrolitycznego powoli spada. I przy pewnej jego wartości przez moment uzyskiwałem dobry odbiór. Rozumiesz w czym rzecz? Wątpię. Najlepiej udawać znawcę nie mając podstawowej wiedzy.

Remek

Data: 2010-04-08 17:39:53
Autor: Robert_J
Sumatory TV-SAT
Człowieku! Przestań udawać mądrego i poducz się.

Nie zauważyłeś sarkazmu w mojej wypowiedzi? Musisz być bardzo poważnym człowiekiem ;-)))

Kto pisał o kablu symetrycznym? Do "prawidłowo wykonanej instalacji".

Podałem kabel symetryczny jako podatny na wnikanie zakłóceń.

> I, że nie powinno wnikać? A jednak wnika.

Zastosuj dobry kabel, a nie za 20 gr/m, z ekranem o skuteczności 50-60 dB :-))

A od czego tenże poziom zależy? Nie jest to przypadkiem:
Uwej * wzmocnienie?

Po pierwsze jeśli już przytaczasz wzór to raczej Uwej PLUS wzmocnienie, a nie RAZY ;-). To może jeszcze zrozumiesz. Natomiast widzę że obce jest Ci pojęcie max. poziomu wyjściowego wzmacniacza RF :-). Powyżej tego poziomu wzmacniacz po prostu zostaje przesterowany. I poziom ten nie zależy (w skrócie) od wzmocnienia wzmacniacza, a raczej od typu i jakości elementów...

Nie rozumiesz o czym piszesz, a wymÄ…drzasz siÄ™.

Mam wrażenie że jest odwrotnie ;-). Tzn. może Ty się nie wymądrzasz, ale też i nie rozumiesz o czym piszesz...

[...]

Tak, rozumiem. Tylko zauważ że zasilanie wzmacniacza niższym napięciem mocno zmienia jego parametry, charakterystykę itd. Chociaż w przypadku przedwzmacniacza z puszki, pracującego z jednym lub max kilkoma kanałami, na jednym tranzystorku, za dużo się nie zmieni. Po prostu lekko spadnie jego wzmocnienie i całkiem prawdopodobne że akurat trafisz w lepszy odbiór... Osobiście uważam że lepszym rozwiązaniem jest po prostu dobranie odpowiedniego niż kombinacje z napięciem :-).

Najlepiej udawać znawcę nie mając podstawowej wiedzy.

Po czym wnosisz że nie mam wiedzy?

Data: 2010-04-09 23:48:35
Autor: Remek
Sumatory TV-SAT
Użytkownik "Robert_J" napisał:

Po pierwsze jeśli już przytaczasz wzór to raczej Uwej PLUS wzmocnienie, a nie RAZY ;-).

Poważnie? Osłabiasz mnie. Sprawdź to lepiej w podręcznikach.

[...]

Tak. Opisałem konkretny przypadek, spodziewając się, że może podobnie zachowa się wzmacniacz w przypadku autora wątku. Wcale tak być nie musi, bo są różne rozwiązania i przewidywalność zachowania wzmacniacza jest na bardzo niskim poziomie.

? Osobiście uważam że lepszym rozwiązaniem
jest po prostu dobranie odpowiedniego niż kombinacje z napięciem :-).

Też tak uważam, ale... Diagnoza się przyda do wnioskowania. Nie zawsze w sklepie kupisz odpowiedni wzmacniacz, a i nie zawsze to co jest na nim napisane będzie zgodne z prawdą. Racjonalne to może być w przypadku serwisu anten, który ma "w torbie" kilkanaście sztuk. Poza tym jeśli moje rozwiązanie pozwoliło mi uniknąć dachowej wspinaczki, rozhermetyzowywania puszki itd. to swoje rozwiązanie uważam za lepsze.

Pozdrawiam Remek

Sumatory TV-SAT