Suntour Raidon Air vs Epicon

Data: 2011-07-05 23:54:42
Autor: Maciej Browarczyk
Suntour Raidon Air vs Epicon
Hej.
Ktoś używa w/w amortyzatorów?
Czy właściwości jezdne różnią się bardzo mocno? Bo różnica w cenie jest.

ps. Orientuje się ktoś gdzie NA PEWNO można kupić Epicona LOD 2011 w rozsądnej cenie? Na Allegro prawie same starsze modele w kosmicznych cenach albo 2011 w jeszcze bardziej kosmicznej cenie.
ps2. Jak to jest z gwarancją Suntour, jest międzynarodowa czy nie? Dystrybutor uzna gwarancję jeśli kupię nowy amortyzator z ebay'a np. z Chin? Bo mają dużo różnych wersji Epicona.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-07-06 11:01:11
Autor: Wojtek Sobociński
Maciej Browarczyk wrote:

Hej.
Ktoś używa w/w amortyzatorów?

Nie i nie zamierzam. Nie możesz sobie kupić bombera? W airbike'u w
Warszawie powinny być poniżej 700 pln...
--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze, raz na motorze :D

Data: 2011-07-06 13:10:03
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2011-07-06 11:01, Wojtek Sobociński  pisze:

Nie i nie zamierzam. Nie możesz sobie kupić bombera? W airbike'u w
Warszawie powinny być poniżej 700 pln...

http://www.rowerowysklep.pl/szukaj-f_c_184_p_44.html
Nie widzę tutaj Bombera.
A czemu takie nastawianie do Epicona? Zbiera bardzo dobre opinie z różnych źródeł.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-07-06 13:18:20
Autor: de Fresz
On 2011-07-06 13:10:03 +0200, Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> said:

A czemu takie nastawianie do Epicona? Zbiera bardzo dobre opinie z różnych źródeł.

I bardze złe od tych, co go widzieli może na obrazku. Też rozważam tego amora (lub Titana Air) i mnogość opinii (zazwyczaj negatywnych) na jego temat ludzi, którzy nigdy na nim nie jeździli znacznie przewyższa ilość wypowiedzi aktualnych użytkowników.

de Fresz

Data: 2011-07-06 13:23:42
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2011-07-06 13:18, de Fresz pisze:

[...]

Właśnie zauważyłem, że panuje trend na zgnojenie (jakby nie patrzeć na wcześniejsze produkty) firmy Suntour a popadanie w euforie jak tylko padnie hasło Marzocchi (gdzie podobno ostatnie produkty zeszły na psy i nie mają nic wspólnego z jakością i niezawodnością sprzed lat - pojawia się dużo takich opinii). Może rzeczywiście ten nowy Epicon od Suntoura jest odbiciem się od ogólnie niezbyt dobrych, poprzednich produktów?

ps. Gdzie chcesz kupić Epicona? Dystrybutor podobno praktycznie nic nie ma, sklepy mają resztki ale najczęściej RLD i z pivotami co niezbyt mi pasuje, bo chciałem LOD (bez manetki) i bez pivotów :/

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-07-06 14:17:22
Autor: de Fresz
On 2011-07-06 13:23:42 +0200, Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> said:

Może rzeczywiście ten nowy Epicon od Suntoura jest odbiciem się od ogólnie niezbyt dobrych, poprzednich produktów?

Ta seria to raczej ogólne odbicie od produkcji taniej masówki, bardzo często montowanej fabrycznie w niedrogich rowerach. Nie pamiętam w czym to było, ale widziałem Epicona fabrycznie wsadzonego do roweru którejś z uznanych marek (Cube? Kona?) z półki ponad 4 czy 5k zł.

ps. Gdzie chcesz kupić Epicona? Dystrybutor podobno praktycznie nic nie ma, sklepy mają resztki ale najczęściej RLD i z pivotami co niezbyt mi pasuje, bo chciałem LOD (bez manetki) i bez pivotów :/

No właśnie nie wiem. Ogólnie w tym roku dostępność i ceny są mało zachęcające (podobnie z Titanem Air), dlatego na razie nie podjąłem jeszcze decyzji i na bieżąco śledzę rynek używek bardziej uznanych firm. U mnie dochodzi jeszcze perspektywa zmiany ramy na przyszły sezon, więc nie chcę wydać za dużo na coś, co może się okazać tymczasówką.

Wniosek jaki mi się wysunął z lektury wielu opinii, to potencjalne problemy z późniejszym serwisem Epicona - ponoć bywają problemy z dostępnością uszczelek/ślizgów, nie każdy serwis chce się brać za te amory. Ale może to tylko legendy.

de Fresz

Data: 2011-07-06 21:06:03
Autor: Wojtek Sobociński
Maciej Browarczyk wrote:

> [...]

Właśnie zauważyłem, że panuje trend na zgnojenie (jakby nie patrzeć na wcześniejsze produkty) firmy Suntour a popadanie w euforie jak tylko padnie hasło Marzocchi (gdzie podobno ostatnie produkty zeszły na psy i

To się późno zorientowałeś, ziom. A trend się wziął stąd, że suntoury i
rst pchane masowo do rowerów to gówno, i tyle... Natomiast co do euforii
na hasło bomber to ja mam foxa :D. Ale dwoje znajomych jeździ na nowych
bomberach 44-kach i chwalą sobie.

Data: 2011-07-06 21:17:49
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2011-07-06 21:06, Wojtek Sobociński  pisze:

[...]

No większość RST i Suntourów to szajs, racja. Ale jak widać każda firma potrafi wyprodukować coś przyzwoitego (RST First tylko cena trochę wysoka lub właśnie Raidon/Epicon za całkiem niezłą kasę).

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-07-06 21:52:45
Autor: Wojtek Sobociński
Maciej Browarczyk wrote:

> [...]

No większość RST i Suntourów to szajs, racja. Ale jak widać każda firma potrafi wyprodukować coś przyzwoitego (RST First tylko cena trochę wysoka lub właśnie Raidon/Epicon za całkiem niezłą kasę).

Powiem Ci tak: jak zobaczę to uwierzę :D
PS. Jak kupisz i pokatujesz przez rok to napisz rzetelną recenzję, będę
czekał :)

Data: 2011-07-07 13:42:47
Autor: Raist
Użytkownik "Wojtek Sobociński " <sobocinski@NOSPAM.vp.pl> napisał w wiadomości news:iv2efb$muu$1inews.gazeta.pl...
Powiem Ci tak: jak zobaczę to uwierzę :D
PS. Jak kupisz i pokatujesz przez rok to napisz rzetelną recenzję, będę
czekał :)

siejesz ferment Waść, podobnie jak ci, co generalizują że Foxy ciekną ;)
mam Epicona rocznik 2009 w rowerze 4X i daje radę, jeszcze nie musialem w nim nic grzebać
cały czas pracuje na takim poziomie jak wtedy gdy go kupiłem, od czasu do czasu psiknę golenie Brunoxem

Raist

Data: 2011-07-08 01:03:36
Autor: Wojtek Sobociński
Raist wrote:

> [...]
> Powiem Ci tak: jak zobaczę to uwierzę :D
> PS. Jak kupisz i pokatujesz przez rok to napisz rzetelną recenzję, będę

siejesz ferment Waść

trzeźwy głos w dyskusji, nic więcej ;)

, podobnie jak ci, co generalizują że Foxy ciekną ;)

mój nie :)

mam Epicona rocznik 2009 w rowerze 4X i daje radę, jeszcze nie musialem w nim nic grzebać
cały czas pracuje na takim poziomie jak wtedy gdy go kupiłem, od czasu do czasu psiknę golenie Brunoxem

głos na plus - dodano do bazy danych :D

Data: 2011-07-06 22:34:09
Autor: wojtek_w_pracy
On 6 Lip, 21:06, Wojtek Sobociński <sobocin...@NOSPAM.vp.pl> wrote:
Maciej Browarczyk wrote:

> W a nie zauwa y em, e panuje trend na zgnojenie (jakby nie patrze na
> wcze niejsze produkty) firmy Suntour a popadanie w euforie jak tylko
> padnie has o Marzocchi (gdzie podobno ostatnie produkty zesz y na psy i

To si p no zorientowa e , ziom. A trend si wzi st d, e suntoury i
rst pchane masowo do rower w to g wno, i tyle... Natomiast co do euforii
na has o bomber to ja mam foxa :D. Ale dwoje znajomych je dzi na nowych
bomberach 44-kach i chwal sobie.
--
Wojtek Soboci ski
Raz na rowerze, raz na motorze :D

I jak rozbiora te 44, to moze sie nagle okazac, ze maja zadziwiajaco
duzo wspolnego z produktami suntoura. Od trzech lat cala produkacja
marcoka odbywa sie w zaladach suntoura na Tajwanie, w tanich modelach
marcoka (mz) są tlumiki z iksceera, 44 rlo (produkt z 2010 roku) tez
ma zamkniety tlumik suntoura. Raidon vs. Epicon: raidon ma slabszy
tlumik (imo wziety z wersji sprezynowej), jest mniej czuly na male
nierownosci (epicon tez nie jest tu wzorem do nasladowania).
pozdrawiam
wojtek_n

Data: 2011-07-06 13:24:39
Autor: ...::QRT::...

On 2011-07-06 13:10:03 +0200, Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> said:

[...]

bo działa to tak iż praktycnie kazdy kiedyś miał do czynienia z jakimś
tanim RST czy suntourem (najczesciej kupionym wraz z rowerem)
I co tu dużo mówić najczęściej bardzo mocno zraził sie do marki :)

Data: 2011-07-06 13:37:29
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2011-07-06 13:24, ...::QRT::... pisze:

bo działa to tak iż praktycnie kazdy kiedyś miał do czynienia z jakimś
tanim RST czy suntourem (najczesciej kupionym wraz z rowerem)
I co tu dużo mówić najczęściej bardzo mocno zraził sie do marki :)

Racja. Ja mam teraz w rowerze sprężynowy beton produkcji RST. Tragedia dlatego szukam czegoś bardziej 'dla ludzi' i podobno powietrzne produkty Suntoura są za tą kasę bardzo dobre.
Ludzie chwalą mocno Epicona, mniej Raidona (trochę cięższy ale tańszy), jednak nikt wprost się nie wypowie jaka jest w zasadzie różnica.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-07-06 13:47:38
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 06 Jul 2011 13:37:29 +0200, Maciej Browarczyk napisał(a):

[...]

te nowe  i drogie RST też sa ponoć niczego sobie. Tyle ze w sumie za tą
kwotę czesto można znależć coś o znacznie lepsze renomie. Wiec zo z tego ze
taki RST First jest niby bardzo ok skoro wiekszość woli dołozyć 200 zeta i
kupić rebe.

Data: 2011-07-06 22:18:21
Autor: biodarek
W dniu 06.07.2011 13:24, ...::QRT::... pisze:
[...]

Długo jeździłem na crossowym Suntourze NRX-9100RL. To chyba był najwyższy model. Powietrzny. I naprawdę działał. Jednak patrząc z perspektywy czasu, do RS Reby brakowało mu kilka klas. A jak padł zamknięty tłumik olejowy, to amortyzator musiał polecieć na złom. Pomimo tego, że komora powietrzna nadal nie traciła powietrza.

Myślałem ostatnio o powietrznym Suntourze 26" (córka ma w rowerze fabrycznego, sprężynowego XCR i chciałbym go zmienić), ale chyba jednak trzeba będzie dozbierać.

Epicony i Raidony też mają zamknięte kartusze olejowe, prawda?

--
biodarek

Data: 2011-07-07 00:20:18
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2011-07-06 22:18, biodarek pisze:

Epicony i Raidony też mają zamknięte kartusze olejowe, prawda?

Mają zamknięte ale z tego co wiem nie ma problemu z częściami zamiennymi O DZIWO w normalnych cenach. Ten kartridż podobno kosztuje ~50zł i w Epiconie jest rozbieralny (w Raidonie nie), ślizgi/uszczelki ~36zł. Całkiem nieźle o ile to prawda ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-07-06 14:49:51
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał w wiadomości

[...]

Ciekawa kwestia bo macałem Epicona bardzo dokładnie http://tiny.pl/hfs29 i gdybym miał brać jakiś wideł to zapewne bym się na niego skusił. Jakość wykonanie etc. naprawdę dobra i budząca same pozytywne skojarzenia. Co do mnogości negatywnych opinii to ja nie zauważyłem ich aż tak dużo, jednak muszę zaznaczyć iż nie badałem tematu dogłębnie.

Na koniec jedna uwaga: produkty SR Suntoura, które najczęściej nie są dostępne w PL, to jest naprawdę sprzęt dobrej jakości i odpowiednio zaawansowany technologicznie - wystarczy rzucić okiem na ich stronę. Kiedyś bawiłem sie widelecem powietrznym gdzie jego wysokość (skok) regulowało sie w locie manetką z kierownicy i było to rewelacyjne rozwiązanie.

Co do do serwisu i ślizgów to też się tego obawiałem kupując Duro, ale póki co nic złego się nie dzieje a na upartego można coś dobrać.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-06 21:06:53
Autor: Wojtek Sobociński
Maciej Browarczyk wrote:

> [...]

> Nie i nie zamierzam. Nie możesz sobie kupić bombera? W airbike'u w
> Warszawie powinny być poniżej 700 pln...

Na KEN mają. Do netsklepu, jak widać, nie wstawili