Data: 2020-11-10 17:44:09 | |
Autor: PeJot | |
Suntour XCM opłacalność serwisu | |
Czołem. Pacjent jak w topiku, cierpi na klekot starczy i samodzielne szukanie drogi. Czy serwis połączony z wymianą ślizgów ( średnica goleni 28 mm ) jest opłacalny ?
-- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2020-11-11 10:19:28 | |
Autor: Maciek | |
Suntour XCM opłacalność serwisu | |
W dniu 10.11.2020 o 17:44, PeJot pisze:
Czołem. Pacjent jak w topiku, cierpi na klekot starczy i samodzielne szukanie drogi. Czy serwis połączony z wymianą ślizgów ( średnica goleni 28 mm ) jest opłacalny ? Reanimowałem w ten sposób XCRa więc praktycznie taka sama konstrukcja. Podobnie, miał duże luz. Na ślizgi wrzuciłem jakiś smar syntetyczny ze względu na plastiki. Finalnie wrócił do żywych i nie widziałem aby odbiegał w działaniu od nowego egz. IMO opłacalność jest wprost proporcjonalna do ewentualnej rdzy na goleni. Jeżeli jej nie ma lub są śladowe ilości możliwe do delikatnego spolerowania bez pozostawienia wżerów, można serwisować. |
|
Data: 2020-11-11 10:28:24 | |
Autor: PeJot | |
Suntour XCM opłacalność serwisu | |
W dniu 2020-11-11 o 10:19, Maciek pisze:
W dniu 10.11.2020 o 17:44, PeJot pisze: Ślizgi wymienione ? IMO opłacalność jest wprost proporcjonalna do ewentualnej rdzy na goleni. Chyba raczej *odwrotnie* proporcjonalna :) -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2020-11-11 10:47:43 | |
Autor: Maciek | |
Suntour XCM opłacalność serwisu | |
> Ślizgi wymienione ?
Tak wymienione. To był warunek konieczny. Kupiłem na alle, przyszły identyczne jak te oryginalne w amortyzatorze. Potem jeszcze znalazłem: https://activia.sgl.pl/ Do suntourów mają sporo części (jak i nowe amory często w dobrych cenach ;-) ) > >> IMO opłacalność jest wprost proporcjonalna do ewentualnej rdzy na goleni. > > Chyba raczej *odwrotnie* proporcjonalna :) > > ....ano racja :) |
|
Data: 2020-11-11 13:52:59 | |
Autor: Jacek G. | |
Suntour XCM opłacalność serwisu | |
W dniu 2020-11-10 o 17:44, PeJot pisze:
Czołem. Pacjent jak w topiku, cierpi na klekot starczy i samodzielne szukanie drogi. Czy serwis połączony z wymianą ślizgów ( średnica goleni 28 mm ) jest opłacalny ?Ostatnio zmuszony byłem przeserwisować dogłębnie xcm'a w rowerze żony - nie klekotał, ale zacinał się i ciężko chodził. Jakieś pół roku wcześniej wymieniałem w nim kardridż olejowy, ale to prostsza operacja. Cała zabawa jest opłacalna wyłącznie jeśli robi się to samemu. Amor kosztował 350, kardridż 180, serwis kosztowałby pewnie ze 150 - 200 jak się dowiadywałem. Fajna instrukcja jest np. tu: https://www.youtube.com/watch?v=eW2819rP9Tw Szczególnie pomocny był moment wyjęcia ślizgów, bo to nie jest oczywiste jak je wyciągnąć. Ja ślizgów nie wymieniałem bo były w porządku, ale było sporo syfu i trochę rdzy. Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu jest OK. A z Activii korzystałem przy kupnie amorów i kardridży - do Gliwic mam blisko - właściciel specyficzny, ale pasjonat i zna się, a ceny i wybór też dobre. -- Jacek G. |