Suntour XCR LO wymiana sprezyny na twardsza

Data: 2010-03-31 02:33:48
Autor: Endrju
Suntour XCR LO wymiana sprezyny na twardsza
Kupilem ostatnio ww amortyzator. Niestety oryginalna sprezyna jest
duuuuuzo za miekka dla mnie, a ugiecie wstepne amortyzatora pode mna
przekracza granice przyzwoitosci. Druga sprawa, ze skok roboczy
pozostaje niewielki. (Raz ze mozliwowsc dobicia a dwa ze amortyzator
ma amortyzowac a nie uginac sie wstepnie ;-))

Wygoglałem mozliwosc utwardzenia amortyzaotra poprzez wymiane sprezyny
na motorowerowe.
Czy ktos moze potwierdzić ze sprezyna od motoroweru simson  długość
32cm, średnica zewn 22mm będzie się nadawać do tego celu? (Po ew
odpowiednim przycieciu?)

^Endrju

Data: 2010-03-31 12:26:18
Autor: Olo
W dniu 2010-03-31 11:33, Endrju pisze:
[...]

Problem z tym amorem jest taki, że jest on jedynie zabawką.
Założysz mocną sprężynę a pozniej na zjedzie rozpadnie ci się na 2 cześci.

Data: 2010-03-31 04:42:39
Autor: Endrju
On 31 Mar, 12:26, Olo <o...@poczta.fml> wrote:

Problem z tym amorem jest taki, że jest on jedynie zabawką.
Założysz mocną sprężynę a pozniej na zjedzie rozpadnie ci się na 2 cześci.

Rower sluzy do jazdy baaaaardzo rekraacyjnej i nie sadze zeby byl to
problem.
Jesli sprezyna motorowerowa nie okazalaby sie za twarda to moim
zdaniem było by git.
Zreszta kosztuje ona kilka zł, wiec nawet gdyby to nie jest jakas
strata duza...

AL

Data: 2010-03-31 12:51:25
Autor: ikov
[...]

Tak z ciekawości - ile ważysz? Mam XCMa (nie LO) i przy 65kg, nawet po regulacji, siedząc d**ą na siodełku, amortyzator średnio reaguje i jak dla mnie jest za twardy.

Data: 2010-03-31 04:51:03
Autor: Endrju
On 31 Mar, 12:51, ikov <ik...@t-l-e-n.pl> wrote:
Tak z ciekawości - ile ważysz? Mam XCMa (nie LO) i przy 65kg, nawet po
regulacji, siedząc d**ą na siodełku,

Niestety waze ponad 100kg i wiedzialem ze amor bedzie za mientki. Ale
byl w okazyjnej cenie i ostatecznie i tak wyladuje kiedys w rowerze
zony o ile go nie (do)(za)bije ;)

amortyzator średnio reaguje i jak
dla mnie jest za twardy.

Moja zona mowila, ze takze wydaje jej sie za twardy. (Wazy tyle co Ty
+/-.)
Moim zdaniem fabryczna sprezyna jest dla osoby tak z 75-85kg.

Endrju

Data: 2010-03-31 14:40:19
Autor: ikov
W dniu 2010-03-31 13:51, Endrju pisze:
[...]

Czyli mamy ten sam problem, ale w przeciwnym kierunku (zwrocie?).

Data: 2010-03-31 12:58:55
Autor: kml

Użytkownik "Endrju" <szafalesiaka1@gmail.com> napisał w wiadomości news:f1cf42c1-88d3-4765-9cc0-bd575b49e0f5l25g2000yqd.googlegroups.com...

Czy ktos moze potwierdzić ze sprezyna od motoroweru simson  długość
32cm, średnica zewn 22mm będzie się nadawać do tego celu? (Po ew
odpowiednim przycieciu?)
-- -- -- -

Wyjmij sprężyne z amor i węź ją na przymiarkę. OIDP to jak ja zmieniałem sprężyny to takie od motoroweru miały być raczej bardziej miękkie niż odwrotnie.

kml
Last update 14/03/2010 Jesienno-zimowa kurtka rowera Campus Vart.

Data: 2010-03-31 05:00:55
Autor: Endrju
On 31 Mar, 12:58, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

Wyjmij sprężyne z amor i węź ją na przymiarkę. OIDP to jak ja zmieniałem
sprężyny to takie od motoroweru miały być raczej bardziej miękkie niż
odwrotnie.

Hmm moim zdaniem powinny byc stywniejsze z uwagi na wieksza wage
motoroweru.

Endrju

Data: 2010-03-31 15:54:28
Autor: kml

Użytkownik "Endrju" <szafalesiaka1@gmail.com> napisał w wiadomości news:122dc614-110b-4b8f-9052-ec3e865f96d4g11g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

-- -

Nie wiem jak teraz ale kiedyś było dokładnie odwrotnie.

Data: 2010-03-31 13:09:38
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 31 Mar 2010 02:33:48 -0700 (PDT), Endrju napisał(a):

[...]

nie chciałbym siać defetyzmu ale przycinanie sprężyny i póżniejsze
druciarstwo tak by chciała być pionowo i aby w czasie sciskania nie
wyginała sie na wszelkie możliwe sposoby to nie jest wcale takie
hop-siup...

Data: 2010-03-31 13:17:02
Autor: kml

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:ovgtq7icep9w.dhvqqz70emcu$.dlg40tude.net...

[...]

Bez przesady. Procedura jest taka jak zwykle tzn. jak zrobisz tak masz czyli im dokładniej i staranniej tym lepiej.

Data: 2010-03-31 13:17:53
Autor: kml

Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:hovavd$5iv$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jedyną trudnością jest wyszlifowanie ostatniego zwoju żeby był płaski i równo się opierał o bebechy w amorze.

Data: 2010-03-31 05:06:22
Autor: Endrju
On 31 Mar, 13:17, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomościnews:hovavd$5iv$1inews.gazeta.pl...

> [...]
> czyli im dokładniej i staranniej tym lepiej.

Jedyną trudnością jest wyszlifowanie ostatniego zwoju żeby był płaski i

Mysle ze to akurat moglbym zlecic w warsztacie, ktory zajmuje sie
dorabianiem sprezyn (mam tu taki na dzielni ;), jesli by nie zazyczyli
sobie za duzo. Wiec jesli by tylko sprezyna nie byla za twarda i
pasowała na wymiar to widze spore szanse...

Endrju

Data: 2010-03-31 14:18:30
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 31 Mar 2010 05:06:22 -0700 (PDT), Endrju napisał(a):

[...]

to zleć dorobienie sprężyny. Majatu to nie powinno kosztować. A czasu i
kłopotów co sobie zaoszczędzisz to twoje. Dobiorą Ci i odpowiednią twardość
i nawet progresywna być może jakbyś miał taki kaprys..

Data: 2010-03-31 14:46:30
Autor: kml

Użytkownik "Endrju" <szafalesiaka1@gmail.com> napisał w wiadomości news:feb8c9bf-492a-467f-a09d-6fbdf75d130bv20g2000yqv.googlegroups.com...

[...]
-- -- --

To jeżeli masz taki warsztat to olej sprężyne gotową i zrób na zamówienie.

Data: 2010-03-31 14:21:51
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 31 Mar 2010 13:17:53 +0200, kml napisał(a):

[...]

tyle ze jak przytniesz sprężyne to ona przecież nie będzia maiła takiej
"płaskiej podstawki" która będzi ładnie przylegać do podłoża jak sprężyny
firmowe. Zwój sobie można wyszlifować ale będzie sie on opierł tylko w
określonym miejscu a nie po całości.

Data: 2010-03-31 14:47:28
Autor: kml

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:1ynk3rov0zb3.1tqsqtoxvq53b.dlg40tude.net...
[...]

Jeżeli zachowasz oryginalna podkładkę pod spręzyne a samą sprężynę dasz do wyrównania to nie bedzie kłopotu pawda ;)