Super 8

Data: 2011-07-17 17:45:20
Autor: Atlantis
Super 8
Ostatnio wybrałem się do kina i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem.
Parę razy miałem wrażenie, że ogl±dam film nakręcony w latach
osiemdziesi±tych - dopiero współczesne efekty specjalne wyprowadzały
mnie z tego złudzenia. Zarzucanie tej produkcji "wtórno¶ci" moim zdaniem
jest kompletnie pozbawione sensu - ten film w założeniach miał odwoływać
się do w±tków kilku kultowych produkcji SF sprzed około trzydziestu lat.
I faktycznie - przywodzi na my¶l "ET", "Bliskie Spotkania Trzeciego
Stopnia", "Lot Nawigatora", tudzież "Gry Wojenne".

Produkcja do¶ć specyficzna - wiek głównych bohaterów mógłby wskazywać,
iż jest przeznaczona dzieciaków, jednak niektóre IMO trochę zbyt
"krwawe" jak na młodsz± widownie. Tak naprawdę to film dla ludzi, którzy
ogl±dali wymienione wyżej produkcje w swoim własnym dzieciństwie (w
kinie w latach osiemdziesi±tych albo na VHS w dziewięćdziesi±tych) i za
spraw± "Super 8" na swój sposób, po pewnego stopnia mog± to przeżyć raz
jeszcze.

Inni twórcy powinni brać przykład ze Spielberga i Abramsa. Zamiast
kręcić kolejny, niepotrzebny nikomu remake klasyki, o którym od pocz±tku
wiadomo, iż będzie kompletnie pozbawiony klimatu oryginału (choćby z
powodu przeniesienia akcji w czasy współczesne) niech lepiej spróbuj±
skopiować klimat starej produkcji, opowiadaj±c własn± historię.

Swoj± drog± czy tylko ja odniosłem zakończenie, ale finał był wybitnie
"lostowy" - ta muzyczka w tle, wymowne spojrzenia głównych bohaterów.
Ile razy już to widzieli¶my... ;)

Ciekawostka: podczas seansu byłem jedyn± osob± na sali. Cena mojego
biletu pewnie nawet nie wyrównała koszu zużytego pr±du. ;) Co robi±, gdy
nikt nie wykupi biletu? Seans odwołany, czy z jakich¶ "proceduralnych"
powodów musi się odbyć, je¶li tylko został zapowiedziany?

Data: 2011-07-25 11:11:08
Autor: Grzegorz Staniak
Super 8
On 17.07.2011, Atlantis <nospam@nospam.pl> wroted:

Tak naprawdÄ™ to film dla ludzi, ktĂłrzy oglÄ…dali wymienione
wyżej produkcje w swoim własnym dzieciństwie (w kinie w latach
osiemdziesiątych albo na VHS w dziewięćdziesiątych) i za sprawą
"Super 8" na swój sposób, po pewnego stopnia mogą to przeżyć
raz jeszcze.

Inni twórcy powinni brać przykład ze Spielberga i Abramsa.
Zamiast kręcić kolejny, niepotrzebny nikomu remake klasyki, o którym od początku wiadomo, iż będzie kompletnie pozbawiony
klimatu oryginału (choćby z powodu przeniesienia akcji w czasy
współczesne) niech lepiej spróbują skopiować klimat starej
produkcji, opowiadając własną historię.

Abrams mówił w wywiadach, że ten film to jest jego podróż
sentymentalna, takie amerykańskie "Cinema Paradiso". Postać
reżyserującego grubaska jest wzorowana na nim samym (kręcił
na Super 8 jako dzieciak), a film jako taki jest hołdem dla kina tamtych lat, które jego wrażliwość kształtowało.

GS
--
Grzegorz Staniak   <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

Data: 2011-07-25 21:04:25
Autor: rs
Super 8
On Mon, 25 Jul 2011 11:11:08 +0000 (UTC), Grzegorz Staniak
<gstaniak@gmail.com> wrote:

[...]

reżyseruj±cego grubaska jest wzorowana na nim samym (kręcił
na Super 8 jako dzieciak) ...

postac glownego bohatera jest wzorowana na przezyciach Abramsa, nie
tego rezyserka. <rs>

Super 8