Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Super ekonomiczny diesel (?)

Super ekonomiczny diesel (?)

Data: 2014-01-29 15:14:50
Autor: anacron
Super ekonomiczny diesel (?)
Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
zaczynajÄ… nowe koszty.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-29 06:28:51
Autor: zulusik25
Super ekonomiczny diesel (?)
Tak się zaczynam zastanawiać,

....a po co się zastanawiać? Zasadno¶ć zakupu diesela bardzo łatwo w ogłoszeniach sprawdzić.
Ot jaki¶tam ford: 49 egzemlarzy w benzynie na - uwaga - 239 sztuk dizla :)
Ludzie po prostu uciekaj± od ropniaków jak się tylko da.

____
grzech
626

Data: 2014-01-29 14:33:48
Autor: AZ
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-01-29, zulusik25@gmail.com <zulusik25@gmail.com> wrote:
Tak się zaczynam zastanawiać,

...a po co się zastanawiać? Zasadność zakupu diesela bardzo łatwo w ogłoszeniach sprawdzić.
Ot jakiśtam ford: 49 egzemlarzy w benzynie na - uwaga - 239 sztuk dizla :)
Ludzie po prostu uciekajÄ… od ropniakĂłw jak siÄ™ tylko da.

Bo diesle jada na opinii z czasow kiedy to naprawde byly ekonomiczne i malo
problematyczne :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-29 06:42:38
Autor: zulusik25
Super ekonomiczny diesel (?)
Bo diesle jada na opinii z czasow kiedy to naprawde byly ekonomiczne i malo
problematyczne :-)
-- Artur
ZZR 1200

i paliły co się wlało:)
Niestety po tej erze cena olejów sporzywczych została na sztucznym poziomie ON :(

____
grzech
626

Data: 2014-01-29 18:20:05
Autor: Adam
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 2014-01-29 15:42, zulusik25@gmail.com pisze:
Bo diesle jada na opinii z czasow kiedy to naprawde byly ekonomiczne i malo
problematyczne :-)
--
Artur
ZZR 1200

i paliły co się wlało:)
Niestety po tej erze cena olejów sporzywczych została na sztucznym poziomie ON :(

____
grzech
626


Ale przecież wtedy ON kosztował połowę ceny benzyny.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-29 16:20:25
Autor: elmer radi radisson
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-01-29 15:28, zulusik25@gmail.com wrote:

Zasadno¶ć zakupu diesela bardzo łatwo w ogłoszeniach sprawdzić.
Ot jaki¶tam ford: 49 egzemlarzy w benzynie na - uwaga - 239 sztuk dizla :)
Ludzie po prostu uciekaj± od ropniaków jak się tylko da.

I gdzies sie pewnie wyprzedaje flota poleasingowa.



--

memento lorem ipsum

Data: 2014-01-29 14:47:47
Autor: X-Man
Super ekonomiczny diesel (?)
"anacron" <anacron@anacron.pl> wrote in message news:lcb2co$mq9$1news.task.gda.pl...
Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony...

cóż to jest jak z każdym innym silnikiem, jedne są bardziej udane inne mniej, stare 1.9TDI na pompie wtryskowej latały po 500tys. KM i więcej przy spalaniu 5-7l a jak się kupuje wynalazki to potem tak jest niestety, przed zakupem trzeba po prostu trochę pogrzebać w necie i wybrać jakąś sprawdzoną już i w miare niezawodną konstrukcję.
Swoją drogą wiadomo że ceny w ASO są z kosmosu, mnie kiedyś (w normalnym sklepie)komplet 4 świec żarowych wyniósł 120zł czy coś, czy to jest dużo jak się je wymienia raz na kilka lat ? turbosprężarka? normalnie starcza na 200-300kkm jak dobrze poszukasz po allegro to z rozbitka z małym przebiegiem dostaniesz taką za mniej niz tysiąc zł. albo oddasz starą do regeneracji za 700-1000zł. (a w ASO ile 4-5k?) itd.... ważne żeby się nei wpakowac na jakąś wadliwą konstrukcję jak ta pompa wtryskowa co ci opiłkami zabiła cały układ paliwowy i nie trymać się ślepo ASO skoro wiadomo co tam się wyprawia...

Sam jeżdżę dieslem z 2006r na liczniku ma około 200kkm, pompowtryski oryginalne, DPF brak, turbosprężarkę wymieniłem tylko dlatego że chciałem moc podnieść tak jak i sprzęgło, poza tym padł czujnik ciśnienia w pompie ABS, zrobiili mi w serwisie pomp za 500zł z 2 letnią gwarancją. Poza tym nic co by mi przychodziło do głowy, poprzednią Octavię z przebiegiem 300kkm (O1 z 2005r) sprzedałem ojcu, jeździ do dziś bez większych problemów.

Ewentualnie brać auto z 7 lat gwarancji i pełnym assistance i się nie przejmować.

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-01-29 15:27:29
Autor: WOJO
Super ekonomiczny diesel (?)
Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
zaczynajÄ… nowe koszty.
Cóż, przebudzenie nastąpiło dość nieoczekiwanie...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-29 14:34:54
Autor: AZ
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-01-29, WOJO <sorry@address.unknown.hehe> wrote:
Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
zaczynajÄ… nowe koszty.
Cóż, przebudzenie nastąpiło dość nieoczekiwanie...

Hehe. No gdzies po drodze jest jeszcze stacja na ktorej kupil paliwo...

--
Artur
ZZR 1200


Data: 2014-01-29 15:35:02
Autor: anacron
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 15:27, WOJO pisze:
Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
zaczynajÄ… nowe koszty.
Cóż, przebudzenie nastąpiło dość nieoczekiwanie...

To nie przebudzenie, jak kupowałem swojego w ofercie nie było LPG, gdyby
było (jak teraz) w 100% byłby LPG. Silnik konstrukcyjnie lepszy (pod
względem awaryjności), koszt przejazdu niższy niż przy dieslu
(minimalnie) i brak w/w niezbyt trwałych podzespołów. Niechało mi się
przechodzić tej samej drogi, co poprzednio aby mieć LPG niefabryczne i
nadal gwarancjÄ™, chociaĹĽ dziĹ› zastanawiam siÄ™, czy aby na pewno dobrÄ…
decyzjÄ™ podjÄ…Ĺ‚em. SzczegĂłlnie, ĹĽe przy silnikach benzynowych w powaĹĽaniu
mam gwarancję i serwisuję taniej, a z dieslem postanowiłem (i to była na
pewno dobra decyzja) nie rezygnować z tej gwarancji.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-29 15:40:53
Autor: WOJO
Super ekonomiczny diesel (?)
To nie przebudzenie, jak kupowałem swojego w ofercie nie było LPG, gdyby
było (jak teraz) w 100% byłby LPG. Silnik konstrukcyjnie lepszy (pod
względem awaryjności), koszt przejazdu niższy niż przy dieslu
(minimalnie) i brak w/w niezbyt trwałych podzespołów. Niechało mi się
przechodzić tej samej drogi, co poprzednio aby mieć LPG niefabryczne i
nadal gwarancjÄ™, chociaĹĽ dziĹ› zastanawiam siÄ™, czy aby na pewno dobrÄ…
decyzjÄ™ podjÄ…Ĺ‚em. SzczegĂłlnie, ĹĽe przy silnikach benzynowych w powaĹĽaniu
mam gwarancję i serwisuję taniej, a z dieslem postanowiłem (i to była na
pewno dobra decyzja) nie rezygnować z tej gwarancji.
Nie chcę Cię martwić, ale warunki gwarancyjne są specjalnie preparowane przez sztaby marketingowców, którzy doskonale wiedzą, jak przyciągnąć potencjalne ofiary.
Następnym razem pie... gwarancję i kupuj używanego benzyniaka bez założonej instalacji LPG.
Instalacje założysz sam w warsztacie, który Ci będzie odpowiadał.
Koszty ewentualnych napraw wychodzÄ… taniej niĹĽ "naprawy gwarancyjne".
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-29 19:36:44
Autor: anacron
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 15:40, WOJO pisze:
To nie przebudzenie, jak kupowałem swojego w ofercie nie było LPG, gdyby
było (jak teraz) w 100% byłby LPG. Silnik konstrukcyjnie lepszy (pod
względem awaryjności), koszt przejazdu niższy niż przy dieslu
(minimalnie) i brak w/w niezbyt trwałych podzespołów. Niechało mi się
przechodzić tej samej drogi, co poprzednio aby mieć LPG niefabryczne i
nadal gwarancjÄ™, chociaĹĽ dziĹ› zastanawiam siÄ™, czy aby na pewno dobrÄ…
decyzjÄ™ podjÄ…Ĺ‚em. SzczegĂłlnie, ĹĽe przy silnikach benzynowych w powaĹĽaniu
mam gwarancję i serwisuję taniej, a z dieslem postanowiłem (i to była na
pewno dobra decyzja) nie rezygnować z tej gwarancji.
Nie chcę Cię martwić...

Zmartwili mnie w ASO. Świece żarowe liczone są ponoć na 40-50 kkm,
dwumasa na 100 kkm, wtryskiwacze na 80-100 kkm. No to ja w dobry rok
mogę w ASO po gwarancji zostawić całkiem niezłą sumkę. :/ Tylko dlaczego
jak kupowałem auto, to mi nikt tych danych nie podał? Za darmo bym nie
wziął, tylko bez oglądania się za siebie wziął jednostkę Pb i założył
STAGa z adaptacjÄ… (LPG).

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-29 20:06:31
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 o 19:36 anacron <anacron@anacron.pl> pisze:



Zmartwili mnie w ASO. Świece żarowe liczone są ponoć na 40-50 kkm,
dwumasa na 100 kkm, wtryskiwacze na 80-100 kkm. No to ja w dobry rok
mogę w ASO po gwarancji zostawić całkiem niezłą sumkę. :/ Tylko dlaczego
jak kupowałem auto, to mi nikt tych danych nie podał? Za darmo bym nie
wziął, tylko bez oglądania się za siebie wziął jednostkę Pb i założył
STAGa z adaptacjÄ… (LPG).


W ĹĽadnym ASO jeszcze nic mÄ…drego nie usĹ‚yszaĹ‚em. Nigdy Ĺ›wieca nie padĹ‚a mi  po 50kkm (u Ciebie tym bardziej nie ma takiej opcji jak gĹ‚Ăłwnie trasy  robisz).
Teraz mam 120kkm i Ĺ›wiece oryginalne. W sceniku przez te ponad 200kkm u  mnie wymieniĹ‚em moĹĽe w sumie ze 4 Ĺ›wiece.

TG

Data: 2014-01-29 20:13:14
Autor: WOJO
Super ekonomiczny diesel (?)
Zmartwili mnie w ASO. Świece żarowe liczone są ponoć na 40-50 kkm,
dwumasa na 100 kkm, wtryskiwacze na 80-100 kkm. No to ja w dobry rok
mogę w ASO po gwarancji zostawić całkiem niezłą sumkę. :/ Tylko dlaczego
jak kupowałem auto, to mi nikt tych danych nie podał?

Bo jesteĹ› kolejnÄ… ofiarÄ… marketingowcĂłw. :)
Jak wyślesz im linki do tej dyskusji, to okaże się, że wszystko się da zrobić na gwarancji (a dawcą części będzie kolejny "...eleń").
Ot mentalność polskich "przedsiębiorczych" ASO.

Za darmo bym nie wziął, tylko bez oglądania się za siebie wziął jednostkę Pb i założył
STAGa z adaptacjÄ… (LPG).
Święte słowa - WOJO ze Stagiem Premium.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-29 20:16:04
Autor: jerzu
Super ekonomiczny diesel (?)
On Wed, 29 Jan 2014 19:36:44 +0100, anacron <anacron@anacron.pl>
wrote:

Zmartwili mnie w ASO. ¦wiece żarowe liczone s± ponoć na 40-50 kkm,
dwumasa na 100 kkm, wtryskiwacze na 80-100 kkm. No to ja w dobry rok
mogę w ASO po gwarancji zostawić całkiem niezł± sumkę. :/ Tylko dlaczego
jak kupowałem auto, to mi nikt tych danych nie podał? Za darmo bym nie
wzi±ł, tylko bez ogl±dania się za siebie wzi±ł jednostkę Pb i założył
STAGa z adaptacj± (LPG).

Z czego to auto jest zrobione? Z plasteliny? To francuzki złom, co ma
ponad 400 tys. przejechane, ma trzy fabryczne ¶wiece żarowe (jedna
padła... podczas pobytu auta w ASO), fabryczne wtryskiwacze, fabryczn±
turbosprężarkę. A podobno to auta na F się psuj±.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-01-29 20:20:19
Autor: WOJO
Super ekonomiczny diesel (?)
Z czego to auto jest zrobione? Z plasteliny? To francuzki złom, co ma
ponad 400 tys. przejechane, ma trzy fabryczne ¶wiece żarowe (jedna
padła... podczas pobytu auta w ASO), fabryczne wtryskiwacze, fabryczn±
turbosprężarkę. A podobno to auta na F się psuj±.
Jeżeli masz na my¶li tego mastera z sygnaturki, to nie porównuj samochodu osobowego z dostawczym w trwało¶ci czę¶ci.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-29 20:23:50
Autor: jerzu
Super ekonomiczny diesel (?)
On Wed, 29 Jan 2014 20:20:19 +0100, "WOJO"
<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

Jeżeli masz na my¶li tego mastera z sygnaturki, to nie porównuj samochodu osobowego z dostawczym w trwało¶ci czę¶ci.

Ale ten sam silnik był montowany i w terenówkach Nissana :) I dlaczego
mam nie porównywać? Silnik jest silnik - jako¶ specjalnie
konstrukcyjnie nie odbiega od 2.2 dCi stosowanego w Lagunie. Wiele
czę¶ci ma wspólnych.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-01-29 20:43:50
Autor: Artur Ma¶l±g
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 2014-01-29 20:23, jerzu pisze:
On Wed, 29 Jan 2014 20:20:19 +0100, "WOJO"
<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

Jeżeli masz na my¶li tego mastera z sygnaturki, to nie porównuj samochodu
osobowego z dostawczym w trwało¶ci czę¶ci.

Ale ten sam silnik był montowany i w terenówkach Nissana :) I dlaczego
mam nie porównywać? Silnik jest silnik - jako¶ specjalnie
konstrukcyjnie nie odbiega od 2.2 dCi stosowanego w Lagunie. Wiele
czę¶ci ma wspólnych.

Tak, tylko że u Ciebie to 2.5dCi 100KM, a w Lagunie  2.2 dCi 150KM.
Odpowiednio dla 2,5 to 170KM, czyli 70% więcej mocy, a to 'drobna'
różnica. Szczegółów konstrukcyjnych nie sprawdzałem, nic do francuzów
nie mam (a wręcz jestem zdania, że jeżeli chodzi o diesle CR to jest
to klasa sama dla siebie) niemniej sprężarka leci szybciej, wtryski
też, podobnie będzie ze ¶wiecami. Niemniej faktem jest, że koreańska
konkurencja może się do Wisły sama spu¶cić i nakryć na końcu
dwumas± :)

Data: 2014-01-29 19:53:20
Autor: AZ
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-01-29, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

sprężarka leci szybciej, wtryski
też, podobnie będzie ze świecami. Niemniej faktem jest, że koreańska
konkurencja może się do Wisły sama spuścić i nakryć na końcu
dwumasÄ… :)

Ja to sie na tym nie wyznaje ale czy sprezarek nie robi 1-2 firmy i te
same sa montowane w sporej wiekszosci samochodow? Podobnie z wtryskami?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-29 21:33:21
Autor: Artur Maśląg
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 2014-01-29 20:53, AZ pisze:
On 2014-01-29, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

sprężarka leci szybciej, wtryski
też, podobnie będzie ze świecami. Niemniej faktem jest, że koreańska
konkurencja może się do Wisły sama spuścić i nakryć na końcu
dwumasÄ… :)

Ja to sie na tym nie wyznaje ale czy sprezarek nie robi 1-2 firmy i te
same sa montowane w sporej wiekszosci samochodow? Podobnie z wtryskami?

Nawet gdyby tak było (a nie jest) to jest to kwestia ile za taką
sprężarkę się płaci, jakie jest 'wysilenie silnika', eksploatacja itd.
W Lagunie II typową przypadłością jest pad turbosprężarki ~150kkm.
Czy się tym martwić? Nie :)

Data: 2014-01-29 20:58:24
Autor: jerzu
Super ekonomiczny diesel (?)
On Wed, 29 Jan 2014 20:43:50 +0100, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

Tak, tylko że u Ciebie to 2.5dCi 100KM, a w Lagunie  2.2 dCi 150KM.
Odpowiednio dla 2,5 to 170KM, czyli 70% więcej mocy, a to 'drobna'
różnica.

Jest też 2.5 dCi 145/150KM w Master/Movano/Interstar. Jako¶ bardziej
awaryjne nie s±. Jest tam inna turbosprężarka, to fakt, ale reszta
(blok/głowica) to samo.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-01-29 21:05:49
Autor: Artur Ma¶l±g
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 2014-01-29 20:58, jerzu pisze:
On Wed, 29 Jan 2014 20:43:50 +0100, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

Tak, tylko że u Ciebie to 2.5dCi 100KM, a w Lagunie  2.2 dCi 150KM.
Odpowiednio dla 2,5 to 170KM, czyli 70% więcej mocy, a to 'drobna'
różnica.

Jest też 2.5 dCi 145/150KM w Master/Movano/Interstar. Jako¶ bardziej
awaryjne nie s±. Jest tam inna turbosprężarka, to fakt, ale reszta
(blok/głowica) to samo.

Tak, ale dochodzi jednak inna eksploatacja. Sam blok/głowica to
jednak za mało, a dyskusja zasadniczo wskazywała na uszkodzenia
innych elementów :)

Data: 2014-01-29 15:28:10
Autor: abn140
Super ekonomiczny diesel (?)

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lcb2co$mq9$1news.task.gda.pl...
Tak się zaczynam zastanawiać, czy bior±c pod uwagę ceny czę¶ci, serwisu

temu sie chyba mimo wszystko d oplacal....
http://tiny.pl/q1dbg
mam nadzieje ze link chodzi...
ps
wnetrze tego auta przeraza....
ile maja w takim razie te w pl ?
ps2
faktycznie ciekawe ile wymian drogich czesci takie auto przerobilo....., ponoc nowe auta sa nietrwale.....

Data: 2014-01-29 16:20:10
Autor: Ergie
Super ekonomiczny diesel (?)
UĹĽytkownik "anacron"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:lcb2co$mq9$1@news.task.gda.pl...

To co dołożyłem do
diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
zaczynajÄ… nowe koszty.

Witamy w rzeczywistości :-)

Tak jest smutna prawda, że kupując Diesla, masz na starcie 5 tys. więcej do wydania + 15 tysięcy do wydania na remont po przejechaniu 100 tysięcy km. W tym czasie na paliwie oszczędzisz 4l / 100km czyli jakieś 16-20 tysięcy w zależności od cen paliwa. W najlepszym razie wyjdziesz na zero, a przecież w międzyczasie będziesz płacił droższe ubezpieczenie (procent wartości auta).

Turbo diesel w porĂłwnaniu z benzynÄ… (bez turbo) ekonomicznie nie ma sensu, ale ma lepszy moment i mniej w nim boli nieekonomiczna jazda.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-01-29 18:33:25
Autor: Cavallino
Super ekonomiczny diesel (?)

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcb67e$1jr$1@node2.news.atman.pl...
UĹĽytkownik "anacron"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:lcb2co$mq9$1@news.task.gda.pl...

To co dołożyłem do
diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
zaczynajÄ… nowe koszty.

Witamy w rzeczywistości :-)

Tak jest smutna prawda, że kupując Diesla, masz na starcie 5 tys. więcej do wydania

Nie masz.
Turbobenzyna potrafi kosztować podobnie, jak z gazem to dużo więcej.

Wolnossących badziewi do turbodiesla porównać się nie da, chyba że będą miały o 30% mocy więcej, ale wtedy też kosztują odpowiednio więcej i kółko się zamyka.

Data: 2014-01-29 18:37:38
Autor: anacron
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 18:33, Cavallino pisze:
Nie masz.

Masz, do diesla dopłaciłem 9k, instalacja LPG by mnie kosztowała poza
ASO niespełna 3k (dobra instalacja). Nie miałbym turbo, nie miałbym
FAPa, wtryskiwaczy, dmumasy etc. Miałbym tanie jeżdżenie i święty spokój.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-29 18:45:23
Autor: Cavallino
Super ekonomiczny diesel (?)

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcbe8v$937$1@news.task.gda.pl...
W dniu 29.01.2014 18:33, Cavallino pisze:
Nie masz.

Masz,

Nie masz.

do diesla dopłaciłem 9k

Nie dopłaciłeś.


, instalacja LPG by mnie kosztowała poza
ASO niespełna 3k (dobra instalacja).

Instalacja do turbobenzyniaka nie kosztuje 3k.

Nie miałbym turbo,

Czyli nie masz obiektu do porĂłwnania.
Chyba ĹĽe mĂłwisz o benzyniaku z silnikiem 150 KM.

nie miałbym
FAPa,

A nawalił Ci?


wtryskiwaczy

Ciekawe, a paliwo to pewnie przez gaźnik by przelatywało?

, dmumasy etc.

Zdarza siÄ™ i w benzyniakach.

Miałbym tanie jeżdżenie i święty spokój.

No chyba że ktoś by Ci sprzedał ochrzczone paliwo i rozsypałby Ci się układ paliwowy.
Myślisz, że wymiana byłaby wiele tańsza, albo że ASO nie potrafi popsuć benzyniaka?

Zapewniam CiÄ™, ĹĽe potrafi.
Kiedyś koszty kilku napraw Alfy 146, którą im zawiozłem z jakąś pierdołą zbliżały się do 30 tys.
Całe auto nie było już wtedy tyle warte.

Ale robili, bo było na przedłużonej gwarancji.

Data: 2014-01-30 08:39:46
Autor: ToMasz
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 18:37, anacron pisze:
W dniu 29.01.2014 18:33, Cavallino pisze:
Nie masz.

Masz, do diesla dopłaciłem 9k, instalacja LPG by mnie kosztowała poza
ASO niespełna 3k (dobra instalacja). Nie miałbym turbo, nie miałbym
FAPa, wtryskiwaczy, dmumasy etc. Miałbym tanie jeżdżenie i święty spokój.

wybierając silnik diesla a nie samochód, też mógłbyś uniknąć fapa dwumasy, drogiego turbo... mało tego. jeśli dobrze wylosujesz silnik, w przypadku dużej lub trudnej awarii, mozesz wstawić nowy silnik z rozbitka.

ToMasz

Data: 2014-01-30 22:07:14
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 2014-01-29 16:20, Ergie pisze:
UĹĽytkownik "anacron"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
dyskusyjnych:lcb2co$mq9$1@news.task.gda.pl...

To co dołożyłem do
diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
zaczynajÄ… nowe koszty.

Witamy w rzeczywistości :-)

Tak jest smutna prawda, że kupując Diesla, masz na starcie 5 tys. więcej
do wydania + 15 tysięcy do wydania na remont po przejechaniu 100 tysięcy
km. W tym czasie na paliwie oszczędzisz 4l / 100km czyli jakieś 16-20
tysięcy w zależności od cen paliwa. W najlepszym razie wyjdziesz na
zero, a przecież w międzyczasie będziesz płacił droższe ubezpieczenie
(procent wartości auta).


Teraz przesuń granicę tak drogiego remontu ze 100 na 200kkm i policz na nowo. Potem przesuń na 300kkm i policz jeszcze raz.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2014-01-31 10:31:24
Autor: Ergie
Super ekonomiczny diesel (?)
UĹĽytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:lceeu5$69h$1@news.dialog.net.pl...

Tak jest smutna prawda, że kupując Diesla, masz na starcie 5 tys. więcej
do wydania + 15 tysięcy do wydania na remont po przejechaniu 100 tysięcy
km. W tym czasie na paliwie oszczędzisz 4l / 100km czyli jakieś 16-20
tysięcy w zależności od cen paliwa. W najlepszym razie wyjdziesz na
zero, a przecież w międzyczasie będziesz płacił droższe ubezpieczenie
(procent wartości auta).

Teraz przesuń granicę tak drogiego remontu ze 100 na 200kkm i policz na nowo. Potem przesuń na 300kkm i policz jeszcze raz.

Rozumiem, że Ty mi gwarantujesz że auto tyle pojeździ bez remontu, tak? Bo to że komuś kto jeździ głównie na trasie rzeczywiście diesel pożyje 300 tyś to ja wiem, ale większość robi krótkie trasy dom-praca-sklep (ewentualnie szkoła) i dwa razy w roku na wakacje i dla tej większości diesel to droga modna zabawka.

Ps. Do benzyny można założyć gaz i tez policzyć "jeszcze raz". :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-01-31 18:28:54
Autor: Cavallino
Super ekonomiczny diesel (?)

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcfqhl$qkt$1@node1.news.atman.pl...
UĹĽytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:lceeu5$69h$1@news.dialog.net.pl...

Tak jest smutna prawda, że kupując Diesla, masz na starcie 5 tys. więcej
do wydania + 15 tysięcy do wydania na remont po przejechaniu 100 tysięcy
km. W tym czasie na paliwie oszczędzisz 4l / 100km czyli jakieś 16-20
tysięcy w zależności od cen paliwa. W najlepszym razie wyjdziesz na
zero, a przecież w międzyczasie będziesz płacił droższe ubezpieczenie
(procent wartości auta).

Teraz przesuń granicę tak drogiego remontu ze 100 na 200kkm i policz na nowo. Potem przesuń na 300kkm i policz jeszcze raz.

Rozumiem, ĹĽe Ty mi gwarantujesz ĹĽe auto tyle pojeĹşdzi bez remontu, tak?

A przy benzyniaku kto Ci gwarantuje?

Data: 2014-01-31 19:55:59
Autor: anacron
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 31.01.2014 18:28, Cavallino pisze:

A przy benzyniaku kto Ci gwarantuje?

Diesle nie są już tak twarde jak kiedyś, wydaje się, że trwałość obydwu
rodzajĂłw jednostek staje siÄ™ podobnÄ….

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-31 20:04:26
Autor: Cavallino
Super ekonomiczny diesel (?)

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lcgrjs$2kc$1@news.task.gda.pl...
W dniu 31.01.2014 18:28, Cavallino pisze:

A przy benzyniaku kto Ci gwarantuje?

Diesle nie sÄ… juĹĽ tak twarde jak kiedyĹ›

A benzyniaki nigdy nie były.
Teraz również dostały praktycznie WSZYSTKIE negatywne cechy nowoczesnych diesli.

Oczywiście nie mówię o wolnossących z poprzedniej epoki, ale ich nie idzie w żaden sposób porównać z nowoczesnym, małym turbodieslem.

Data: 2014-02-01 01:36:41
Autor: the_foe
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 2014-01-31 20:04, Cavallino pisze:
A benzyniaki nigdy nie były.

2-suwowe jak najbardziej.

--
@foe_pl

Data: 2014-02-01 07:10:48
Autor: Cavallino
Super ekonomiczny diesel (?)

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lchfio$fsl$3@news.dialog.net.pl...
W dniu 2014-01-31 20:04, Cavallino pisze:
A benzyniaki nigdy nie były.

2-suwowe jak najbardziej.

Nie słyszałem o niezawodnym 2-suwowym benzyniaku w samochodzie.
Za to znam kupę przykładów odwrotnych.

Data: 2014-01-29 18:10:59
Autor: ToMasz
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 15:14, anacron pisze:
Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
zaczynajÄ… nowe koszty.

wszystko zależy. Jak kupowałem pierwszego diesla to palił 6, ON był dużo tańszy od benzyny, a ja czasami lałem olej jadalny, albo "oranżadę". auto umnie było do 350 tyś, potem jeszcze u znajomego zrobiło 70 tyś bez napraw silnika!
drugie to hdi, bez fapa dwumasy, turbo niema zmiennej geometrii - zeby się dało bez problemu wymienić. Auto przejechało 202tyś i uległo wypadkowi. silnik dostał kpl rozrządu i naprawę uszczelnienia za 250zł
kolejne auto było szukane pod względem typu silnika - i nic więcej. 90% wiedza z tej grupy.
Każdy kto kupuje nowe auto, musi być "orżnięty". Tak to juz jest na świecie i nie zmienisz tego. niejednokrotnie są tu dyskusje porównawcze, gdzie jedni się chwalą że za 50tyś mają 7 lat gwarancji, ale po 3 latach "stracili" 25 tyś w wartości auta, a inni piszą że za 10 tyś kupili auto, za 5 zrobili kapitalkę i przez 3 lata wydają na naprawy zero zł. Kto ma lepiej? sam znajdź swoją drogę.

ToMasz

Data: 2014-01-29 19:05:51
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 o 15:14 anacron <anacron@anacron.pl> pisze:

Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
zaczynajÄ… nowe koszty.


Aktualnie jeĹĽdĹĽÄ™ 3 i 4 swoim dieslem.
Nr 3 to francuski HDI, nr 4 do koreaĹ„ski CRDI. Na jesieni sprzedaĹ‚em  swojego 2 diesla (jak sprzedawaĹ‚em miaĹ‚ ponad 350kkm - kupiĹ‚em gdy miaĹ‚  140kkm). Nr 1 teĹĽ byĹ‚ franzuzem z dci - miaĹ‚em go przez kilkadziesiÄ…t kkm  - sprzedaĹ‚em bo potrzebowaĹ‚em wiÄ™kszego.
W ĹĽadnym z nich poza Ĺ›wiecami nie wymieniaĹ‚em niczego z Twojej listy mimo,  ĹĽe ten z duĹĽym przebiegiem to byĹ‚ parszywy franzuz z dci pod maskÄ….
Wszystkie moje diesle na mrozie pala lepiej niĹĽ benzyny sÄ…siadĂłw, w ĹĽadnym  nigdy nie zamarzĹ‚o paliwo a lejÄ™ najtaĹ„sze z markowych stacji jakie znajdÄ™  w okolicy. Fap we wspĂłczesnym nowym dieslem nie jest ĹĽadnym problemem,  szczegĂłlnie jak siÄ™ ma auto od nowoĹ›ci. Po przejechanych 120kkm komp  pokazuje mi lekko ponad poĹ‚owÄ™ zuĹĽycia dodatku do fap - a nowy "woreczek"  kosztuje 300-500PLN.
Jak sobie przypomnÄ™ zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)  przewodĂłw WN bo nĂłwki sztuki trochÄ™ "Ĺ›wieciĹ‚y" to zastanawiam siÄ™ kto te  wszystkie gĹ‚upoty na necie pisze.


TG

Data: 2014-01-29 19:15:35
Autor: atm
Super ekonomiczny diesel (?)

Jak sobie przypomnÄ™ zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
wszystkie głupoty na necie pisze.



Mialem dwa samochody z gazem, jedyny mankament ktory byl zwiazany z instalacja to malo dokladny wskaznik poziomu LPG.
Przewodow zas nie mialem potrzeby wymieniac.

Natomiast co do diesli...W moim dwumasa juz zaczynala klekotac, znajomy   w swoim pojezdzie wymienil ja razem z kompletem sprzegla - 3k, drugi tez musial to zrobic choc wyszlo taniej bo starszy model (to tez jakas paranoja cenowa).

Data: 2014-01-29 19:23:25
Autor: Shrek
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-01-29 19:15, atm wrote:

Jak sobie przypomnÄ™ zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
wszystkie głupoty na necie pisze.



Mialem dwa samochody z gazem, jedyny mankament ktory byl zwiazany z
instalacja to malo dokladny wskaznik poziomu LPG.

A drugi to mały zbiornik paliwa i trzeba częściej tankować.
Trzeci to mniej miejsca w bagaĹĽniku lub brak zapasu,
Czwarty to 2 więcej filtry do wymiany i +kilkadziesiąt słoty na przeglądzie.
Piąty to trzeba częściej regulować zawory jak nie ma hyreaulicznego kasowania luzów.

Ogólnie da się przeżyć - ja też stawiałbym na LPG nie ON.

Shrek

Data: 2014-01-29 19:31:37
Autor: atm
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-01-29 19:23, Shrek wrote:
On 2014-01-29 19:15, atm wrote:

Jak sobie przypomnÄ™ zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
wszystkie głupoty na necie pisze.



Mialem dwa samochody z gazem, jedyny mankament ktory byl zwiazany z
instalacja to malo dokladny wskaznik poziomu LPG.

A drugi to mały zbiornik paliwa i trzeba częściej tankować.
Trzeci to mniej miejsca w bagaĹĽniku lub brak zapasu,
Czwarty to 2 więcej filtry do wymiany i +kilkadziesiąt słoty na
przeglÄ…dzie.
Piąty to trzeba częściej regulować zawory jak nie ma hyreaulicznego
kasowania luzĂłw.

Ogólnie da się przeżyć - ja też stawiałbym na LPG nie ON.

Shrek


Tak, to prawda - zbiornik na gaz jest problemem. Kiedys mialem bodajze 60L. Fajnie bo rzadko trzeba tankowac ale o czymkolwiek wiekszym w bagazniku mozna bylo zapomniec. Drugi w kolo cos ok. 30L. Dojazdowka luzem w bagazniku i znacznie mniejszy zasieg. Zawsze cos za cos :]

Data: 2014-01-29 19:38:41
Autor: anacron
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 19:31, atm pisze:

Tak, to prawda - zbiornik na gaz jest problemem.

Można zamówić integrowany, 10l Pb i 54 LPG w miejsce oryginalnego. Tylko
koszt zbiornika to tak 3 x cena normalnego.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-29 19:43:45
Autor: atm
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-01-29 19:38, anacron wrote:
W dniu 29.01.2014 19:31, atm pisze:

Tak, to prawda - zbiornik na gaz jest problemem.

Można zamówić integrowany, 10l Pb i 54 LPG w miejsce oryginalnego. Tylko
koszt zbiornika to tak 3 x cena normalnego.


Ha, dzieki za info. Nie wiedzialem, ze cos takiego istnieje.
Co do ceny, wiesz kwestia ile kosztuje zwykly zbiornik; odzyskana przestrzen ciezko przecenic.

Data: 2014-01-30 22:12:08
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 2014-01-29 19:23, Shrek pisze:
On 2014-01-29 19:15, atm wrote:

Jak sobie przypomnÄ™ zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
wszystkie głupoty na necie pisze.



Mialem dwa samochody z gazem, jedyny mankament ktory byl zwiazany z
instalacja to malo dokladny wskaznik poziomu LPG.

A drugi to mały zbiornik paliwa i trzeba częściej tankować.
Trzeci to mniej miejsca w bagaĹĽniku lub brak zapasu,
Czwarty to 2 więcej filtry do wymiany i +kilkadziesiąt słoty na
przeglÄ…dzie.
Piąty to trzeba częściej regulować zawory jak nie ma hyreaulicznego
kasowania luzĂłw.

Ogólnie da się przeżyć - ja też stawiałbym na LPG nie ON.


Pod warunkiem, że nie ma się ciśnienia/konieczności parkowania w garażach i parkingach, których zarządca, zamiast dostosować wentylację do wymogów technicznych, woli powiesić tabliczkę z zakazem wjazdu dla aut z LPG.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2014-01-31 07:40:56
Autor: Shrek
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-01-30 22:12, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

Pod warunkiem, że nie ma się ciśnienia/konieczności parkowania w
garażach i parkingach, których zarządca, zamiast dostosować wentylację
do wymogów technicznych, woli powiesić tabliczkę z zakazem wjazdu dla
aut z LPG.

W zasadzie jakie to konkretnie przepisy? SamochĂłd nie jest raczej instalacjÄ… w myĹ›l warunkĂłw technicznych jakim powinny odpowiadać budynki   i ich usytuowanie.

Shrek.

Data: 2014-01-31 09:12:21
Autor: Franc
Super ekonomiczny diesel (?)
Dnia Thu, 30 Jan 2014 22:12:08 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Pod warunkiem, że nie ma się ci¶nienia/konieczno¶ci parkowania w garażach i parkingach, których zarz±dca, zamiast dostosować wentylację do wymogów technicznych, woli powiesić tabliczkę z zakazem wjazdu dla aut z LPG.

Gdzie¶ czytałem, że te napisy to mog± sobie wieszać na zdrowie - jak maj±
ochotę, czas i kasę na takie bzdury.

--
Franc

Data: 2014-01-31 10:34:26
Autor: Ergie
Super ekonomiczny diesel (?)
Użytkownik "Franc"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:krlclgcv72yq$.5kawal3rv29m$.dlg@40tude.net...

Pod warunkiem, że nie ma się ci¶nienia/konieczno¶ci parkowania w
garażach i parkingach, których zarz±dca, zamiast dostosować wentylację
do wymogów technicznych, woli powiesić tabliczkę z zakazem wjazdu dla
aut z LPG.

Gdzie¶ czytałem, że te napisy to mog± sobie wieszać na zdrowie - jak maj±
ochotę, czas i kasę na takie bzdury.

To poczytaj jeszcze raz, bo choć znak faktycznie nie jest unormowany, więc nic nie znaczy to już tabliczka z napisem zakaz wjazdu pojazdów z instalacj± LPG lub podobna jak najbardziej jest obowi±zuj±ca.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-01-31 11:36:44
Autor: WOJO
Super ekonomiczny diesel (?)
To poczytaj jeszcze raz, bo choć znak faktycznie nie jest unormowany, więc nic nie znaczy to już tabliczka z napisem zakaz wjazdu pojazdów z instalacj± LPG lub podobna jak najbardziej jest obowi±zuj±ca.
Kogo obowi±zuj±ca ?
Ciekawe jak sprawdz±, że mam instalację gazow± - zajrz± mi pod maskę czy otworz± wlew paliwa?
A może maja zamontowane czujniki gazu na wjeĽdzie?
To byłby fenomenalny czujnik, bo wszystkie, które znam działaj± z odległo¶ci kilkudziesięciu centymetrów.
"Zabraniać" to sobie mog±, niech spróbuj± to wyegzekwować.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-31 11:38:26
Autor: yabba
Super ekonomiczny diesel (?)
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomo¶ci news:lcfubo$k58$1node2.news.atman.pl...
To poczytaj jeszcze raz, bo choć znak faktycznie nie jest unormowany, więc nic nie znaczy to już tabliczka z napisem zakaz wjazdu pojazdów z instalacj± LPG lub podobna jak najbardziej jest obowi±zuj±ca.
Kogo obowi±zuj±ca ?
Ciekawe jak sprawdz±, że mam instalację gazow± - zajrz± mi pod maskę czy otworz± wlew paliwa?
A może maja zamontowane czujniki gazu na wjeĽdzie?
To byłby fenomenalny czujnik, bo wszystkie, które znam działaj± z odległo¶ci kilkudziesięciu centymetrów.
"Zabraniać" to sobie mog±, niech spróbuj± to wyegzekwować.
:)


Wystarczy, że cokolwiek innego stanie się w takim garażu. W ramach ¶ledztwa może wypłyn±ć sprawa, że w tym samym czasie był zaparkowany samochód z LPG.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-31 11:59:40
Autor: Budzik
Super ekonomiczny diesel (?)
Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

Wystarczy, że cokolwiek innego stanie się w takim garażu. W ramach
¶ledztwa może wypłyn±ć sprawa, że w tym samym czasie był zaparkowany
samochód z LPG.

No i?

Data: 2014-01-31 12:59:01
Autor: yabba
Super ekonomiczny diesel (?)
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:XnsA2C67F07F19ACbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

Wystarczy, że cokolwiek innego stanie się w takim garażu. W ramach
¶ledztwa może wypłyn±ć sprawa, że w tym samym czasie był zaparkowany
samochód z LPG.

No i?

I wtedy mandat za przechowywanie LPG w budynku do tego nie przystosowanym. Ale zaraz, zaraz. Dla kogo mandat? Dla kierowcy, dla wła¶ciciela samochodu, czy dla administratora budynku?
Znaj±c jako¶ć prowadzenia ¶ledztw w Polsce, to jednak nikłe szanse, że kto¶ przy okazji zwróci uwagę na samochód z LPG. To nie NCIS. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-31 14:04:23
Autor: RadoslawF
Super ekonomiczny diesel (?)
Dnia 2014-01-31 12:59, Użytkownik yabba napisał:

Wystarczy, że cokolwiek innego stanie się w takim garażu. W ramach
¶ledztwa może wypłyn±ć sprawa, że w tym samym czasie był zaparkowany
samochód z LPG.

No i?

I wtedy mandat za przechowywanie LPG w budynku do tego nie przystosowanym. Ale zaraz, zaraz. Dla kogo mandat? Dla kierowcy, dla wła¶ciciela samochodu, czy dla administratora budynku?
Znaj±c jako¶ć prowadzenia ¶ledztw w Polsce, to jednak nikłe szanse, że kto¶ przy okazji zwróci uwagę na samochód z LPG. To nie NCIS. :)

Mandat to bardzo optymistyczna wersja.
Wjechałe¶ do garażu gdzie był zakaz dla pojazdów z LPG.
Wybuchł pożar, całkiem innego samochodu ale zanim zareagowali
nadpaliło twój zagazowany, butle podgrzało i zawór bezpieczeństwa
wypu¶cił LPG które po wymieszaniu z powietrzem odpaliło od
płomieni rozszerzaj±c pożar na kilkana¶cie kolejnych aut.
Dalej liczysz tylko na mandat ?
A powiniene¶ liczyć się że zwal± na ciebie koszty odszkodowań
za pozostałe spalone pojazdy.


Pozdrawiam

Data: 2014-01-31 13:57:14
Autor: Budzik
Super ekonomiczny diesel (?)
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

Wystarczy, że cokolwiek innego stanie się w takim garażu. W ramach
¶ledztwa może wypłyn±ć sprawa, że w tym samym czasie był zaparkowany
samochód z LPG.

No i?

I wtedy mandat za przechowywanie LPG w budynku do tego nie przystosowanym. Ale zaraz, zaraz. Dla kogo mandat? Dla kierowcy, dla wła¶ciciela samochodu, czy dla administratora budynku?
Znaj±c jako¶ć prowadzenia ¶ledztw w Polsce, to jednak nikłe szanse, że kto¶ przy okazji zwróci uwagę na samochód z LPG. To nie NCIS. :)

Mandat to bardzo optymistyczna wersja.

Raczej to co ponizej to bardzo pesymistyczna. :)

Wjechałe¶ do garażu gdzie był zakaz dla pojazdów z LPG.
Wybuchł pożar, całkiem innego samochodu ale zanim zareagowali
nadpaliło twój zagazowany, butle podgrzało i zawór bezpieczeństwa
wypu¶cił LPG które po wymieszaniu z powietrzem odpaliło od
płomieni rozszerzaj±c pożar na kilkana¶cie kolejnych aut.
Dalej liczysz tylko na mandat ?
A powiniene¶ liczyć się że zwal± na ciebie koszty odszkodowań
za pozostałe spalone pojazdy.

Jeżeliby ci udowodniono ze tak było, to wtedy jest temat do dyskusji.

Data: 2014-01-31 15:39:41
Autor: RadoslawF
Super ekonomiczny diesel (?)
Dnia 2014-01-31 14:57, Użytkownik Budzik napisał:

Wystarczy, że cokolwiek innego stanie się w takim garażu. W ramach
¶ledztwa może wypłyn±ć sprawa, że w tym samym czasie był zaparkowany
samochód z LPG.
No i?
I wtedy mandat za przechowywanie LPG w budynku do tego nie przystosowanym. Ale zaraz, zaraz. Dla kogo mandat? Dla kierowcy, dla wła¶ciciela samochodu, czy dla administratora budynku?
Znaj±c jako¶ć prowadzenia ¶ledztw w Polsce, to jednak nikłe szanse, że kto¶ przy okazji zwróci uwagę na samochód z LPG. To nie NCIS. :)
Mandat to bardzo optymistyczna wersja.

Raczej to co ponizej to bardzo pesymistyczna. :)

Wjechałe¶ do garażu gdzie był zakaz dla pojazdów z LPG.
Wybuchł pożar, całkiem innego samochodu ale zanim zareagowali
nadpaliło twój zagazowany, butle podgrzało i zawór bezpieczeństwa
wypu¶cił LPG które po wymieszaniu z powietrzem odpaliło od
płomieni rozszerzaj±c pożar na kilkana¶cie kolejnych aut.
Dalej liczysz tylko na mandat ?
A powiniene¶ liczyć się że zwal± na ciebie koszty odszkodowań
za pozostałe spalone pojazdy.

Jeżeliby ci udowodniono ze tak było, to wtedy jest temat do dyskusji.

Problem polega na tym że wła¶ciciel budynku/garażu ma
firmę ubezpieczeniow± a ta do¶wiadczonych prawników w takich
sprawach. Tobie zostaje zapytać na grupie lub wynaj±ć
najtańszego prawnika w okolicy którego do¶wiadczenie opiera
się w tematach rozwodowych. I nie tylko ci udowodni± ale
dolicz± nawet koszt kostki przed budynkiem zjechanej przez
wozy strażackie.


Pozdrawiam

Data: 2014-01-31 14:46:45
Autor: WOJO
Super ekonomiczny diesel (?)
Wjechałe¶ do garażu gdzie był zakaz dla pojazdów z LPG.
Wybuchł pożar, całkiem innego samochodu ale zanim zareagowali
nadpaliło twój zagazowany, butle podgrzało i zawór bezpieczeństwa
wypu¶cił LPG które po wymieszaniu z powietrzem odpaliło od
płomieni rozszerzaj±c pożar na kilkana¶cie kolejnych aut.
Znasz taki przypadek, czy tylko gdybasz?
Zanim podgrzeje butle do tego stopnia, że zawór zacznie działać, to najpierw wyleci w powietrze bak z benzyn±, a wtedy to już wszystko jedno, czy dodatkowo jeszcze zapali się rozprężaj±cy się powoli (po co¶ s± te zawory) gaz.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-31 15:46:25
Autor: RadoslawF
Super ekonomiczny diesel (?)
Dnia 2014-01-31 14:46, Użytkownik WOJO napisał:
Wjechałe¶ do garażu gdzie był zakaz dla pojazdów z LPG.
Wybuchł pożar, całkiem innego samochodu ale zanim zareagowali
nadpaliło twój zagazowany, butle podgrzało i zawór bezpieczeństwa
wypu¶cił LPG które po wymieszaniu z powietrzem odpaliło od
płomieni rozszerzaj±c pożar na kilkana¶cie kolejnych aut.
Znasz taki przypadek, czy tylko gdybasz?
Zanim podgrzeje butle do tego stopnia, że zawór zacznie działać, to najpierw wyleci w powietrze bak z benzyn±, a wtedy to już wszystko jedno, czy dodatkowo jeszcze zapali się rozprężaj±cy się powoli (po co¶ s± te zawory) gaz.

Jak ten bak będzie nie za pełny to nie koniecznie.
Takiego przypadku z gazem nie znam, znam podobne, gdzie
w sytuacji osoba prywatna która nie dopełniła jakiego¶
ż±dania czy warunku kontra duża firma wynik był zawsze
niekorzystny dla osoby prywatnej.
Ale oczywi¶cie zawsze możesz twierdzić że nie mam racji,
ile¶ tysięcy osób jeĽdzi na tej zasadzie bez PJ czy OC
o nic złego się nie dzieje. Tyle zę jak się jednak stanie
to koszt może być sporo wyższy niż byle mandat.


Pozdrawiam

Data: 2014-01-31 15:39:25
Autor: Ergie
Super ekonomiczny diesel (?)
Użytkownik "WOJO"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lcfubo$k58$1@node2.news.atman.pl...

Kogo obowi±zuj±ca ?

Wjeżdżaj±cego.

Ciekawe jak sprawdz±, że mam instalację gazow± - zajrz± mi pod maskę czy otworz± wlew paliwa?

Nikt nie sprawdzi, tak samo jak nikt nie sprawdza czy za każdym razem zapinasz pasy, ale jak już się wyda to możesz zostać poci±gnięty do odpowiedzialno¶ci za spowodowanie zagrożenia.

"Zabraniać" to sobie mog±, niech spróbuj± to wyegzekwować.

Niejeden tak my¶lał i się zdziwił jak go na prom nie wpu¶cili.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-01-31 15:46:50
Autor: WOJO
Super ekonomiczny diesel (?)
Niejeden tak my¶lał i się zdziwił jak go na prom nie wpu¶cili.
Ale odróżniasz parkingi od promów? Dyskutujemy o parkingach...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-31 16:33:12
Autor: Ergie
Super ekonomiczny diesel (?)
Użytkownik "WOJO"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lcgd0n$37h$1@node2.news.atman.pl...

Niejeden tak my¶lał i się zdziwił jak go na prom nie wpu¶cili.
Ale odróżniasz parkingi od promów?

Nie, ani tym ani tamtym nie można się ogolić.

Dyskutujemy o parkingach...

Dyskutowali¶my, ale już skończyli¶my. A prom podałem jako bardziej jaskrawy przykład że czyje¶ "wydaje mi się" ma niewiele wspólnego z rzeczywisto¶ci±.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-02-01 17:36:33
Autor: jerzu
Super ekonomiczny diesel (?)
On Fri, 31 Jan 2014 09:12:21 +0100, Franc <wp@wp.pl> wrote:

Gdzie¶ czytałem, że te napisy to mog± sobie wieszać na zdrowie - jak maj±
ochotę, czas i kasę na takie bzdury.

Kłania się prawo budowlane. Temat powracaj±cy jak bumerang.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-02-01 17:49:29
Autor: WOJO
Super ekonomiczny diesel (?)
Kłania się prawo budowlane. Temat powracaj±cy jak bumerang.
A jaki¶ konkretny art. dotycz±cy tematu grupy?
Może i powracaj±cy, ale nie wszyscy, wszystko przeczytali.
Chętnie poczytam.
WOJO

Data: 2014-02-01 17:30:51
Autor: Budzik
Super ekonomiczny diesel (?)
Użytkownik WOJO sorry@address.unknown.hehe ...

Kłania się prawo budowlane. Temat powracaj±cy jak bumerang.
A jaki¶ konkretny art. dotycz±cy tematu grupy?
Może i powracaj±cy, ale nie wszyscy, wszystko przeczytali.
Chętnie poczytam.

Poszukaj w kontek¶cie wymaganej wentylacji.

Data: 2014-02-01 20:21:01
Autor: Shrek
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-02-01 18:30, Budzik wrote:
Użytkownik WOJO sorry@address.unknown.hehe ...

Kłania się prawo budowlane. Temat powracaj±cy jak bumerang.
A jaki¶ konkretny art. dotycz±cy tematu grupy?
Może i powracaj±cy, ale nie wszyscy, wszystko przeczytali.
Chętnie poczytam.

Poszukaj w kontek¶cie wymaganej wentylacji.

Pytanie czy samochód z instalacj± LPG jest instalacj± w rozumieniu prawa budowlanego (a konkretnie rozporz±dzenia w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie)

Shrek.

Data: 2014-01-29 19:26:37
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 o 19:15 atm <_@vp.pl> pisze:



Natomiast co do diesli...W moim dwumasa juz zaczynala klekotac, znajomy    w swoim pojezdzie wymienil ja razem z kompletem sprzegla - 3k, drugi  tez musial to zrobic choc wyszlo taniej bo starszy model (to tez jakas  paranoja cenowa).


Dwumasa to nie jest specjalnoĹ›ci diesli - praktycznie kaĹĽda wiÄ™ksza nowa  benzyna ma dwumasÄ™ i turbinÄ™ (lub dwie).
Ja na oryginalnej dwumasie (od nowoĹ›ci) zrobiĹ‚em 220kkm - czy to jest  awaryjny element?
WiÄ™kszość porĂłwnuje nowego (współczesnego) diesla do 10-15 letniej   zagazowanej "beznyny" co nie ma zupeĹ‚nie sensu.

TG

Data: 2014-01-29 19:29:43
Autor: anacron
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 19:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Jak sobie przypomnÄ™ zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
wszystkie głupoty na necie pisze.

Na LPG w sumie zrobiłem kilkaset tysięcy kilometrów i nigdy nie miałem
problemu na trasie. Teraz znĂłw diesel (3 w moim ĹĽyciu) i ciach, 3
godziny czekania na lawetÄ™ na A1, a po lekturze for, obawa, co za chwilÄ™
pierdolnie.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-29 19:32:07
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 o 19:29 anacron <anacron@anacron.pl> pisze:

W dniu 29.01.2014 19:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Jak sobie przypomnÄ™ zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
wszystkie głupoty na necie pisze.

Na LPG w sumie zrobiłem kilkaset tysięcy kilometrów i nigdy nie miałem
problemu na trasie. Teraz znĂłw diesel (3 w moim ĹĽyciu) i ciach, 3
godziny czekania na lawetÄ™ na A1, a po lekturze for, obawa, co za chwilÄ™
pierdolnie.


Niefart do modelu lub konkretnego egzemplarza, zdarza siÄ™, ale nie trzeba  uogĂłlniać.

TG

Data: 2014-01-29 19:36:19
Autor: Cavallino
Super ekonomiczny diesel (?)

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.xagoftl0g01fvf@l-089.mshome.net...
W dniu 29.01.2014 o 19:29 anacron <anacron@anacron.pl> pisze:

W dniu 29.01.2014 19:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Jak sobie przypomnÄ™ zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
wszystkie głupoty na necie pisze.

Na LPG w sumie zrobiłem kilkaset tysięcy kilometrów i nigdy nie miałem
problemu na trasie. Teraz znĂłw diesel (3 w moim ĹĽyciu) i ciach, 3
godziny czekania na lawetÄ™ na A1, a po lekturze for, obawa, co za chwilÄ™
pierdolnie.


Niefart do modelu lub konkretnego egzemplarza,

Albo nawet konkretnej stacji benzynowej.

zdarza siÄ™, ale nie trzeba  uogĂłlniać.

Dokładnie, u mnie zepsuło się 100% samochodów pędzonych gazem (też 1 szt), ale nie piszę, że lpg to zło samo w sobie.

Data: 2014-01-29 20:18:40
Autor: jerzu
Super ekonomiczny diesel (?)
On Wed, 29 Jan 2014 19:36:19 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Dokładnie, u mnie zepsuło się 100% samochodów pędzonych gazem (też 1 szt), ale nie piszę, że lpg to zło samo w sobie.

Za to psuło ci się 100% renówek, i piszesz że Renault to zło :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-01-29 21:22:06
Autor: Cavallino
Super ekonomiczny diesel (?)

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kvkie9p5jqhj05hgg8e85inunrmui49hgb@4ax.com...
On Wed, 29 Jan 2014 19:36:19 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Dokładnie, u mnie zepsuło się 100% samochodów pędzonych gazem (też 1 szt),
ale nie piszę, że lpg to zło samo w sobie.

Za to psuło ci się 100% renówek

To już nie moja wina.

, i piszesz że Renault to zło :)

Bo to akurat prawda - na razie weryfikuję to tezę po raz kolejny w praktyce.
Kolejna renówka - już z fabryki wyjechała ze złym softem w kompie wtrysku,

Data: 2014-01-29 21:26:47
Autor: jerzu
Super ekonomiczny diesel (?)
On Wed, 29 Jan 2014 21:22:06 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Bo to akurat prawda - na razie weryfikuję to tezę po raz kolejny w praktyce.

Dziwie Ci się, że po traumatycznych przeżyciach z Megank±, kupiłe¶
kolejny produkt z tego koncernu :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-01-29 21:30:35
Autor: Cavallino
Super ekonomiczny diesel (?)

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:0voie9t19p24g7cqhlf6haqo9fgn8hvire@4ax.com...
On Wed, 29 Jan 2014 21:22:06 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Bo to akurat prawda - na razie weryfikuję to tezę po raz kolejny w praktyce.

Dziwie Ci się, że po traumatycznych przeżyciach z Megank±, kupiłe¶
kolejny produkt z tego koncernu :)

Przecież sami gardłowali¶cie, żeby dać im drug± szansę.... ;-)
Ale rzecz jasna nie omieszkam sprzedać zanim się gwarancja skończy.

Data: 2014-01-29 21:35:04
Autor: jerzu
Super ekonomiczny diesel (?)
On Wed, 29 Jan 2014 21:30:35 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Przecież sami gardłowali¶cie, żeby dać im drug± szansę.... ;-)

No tak, teraz to będzie nasza wina :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-01-29 21:41:22
Autor: Cavallino
Super ekonomiczny diesel (?)

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:bfpie9ddilnf9pign58mir3dt1amiu1b67@4ax.com...
On Wed, 29 Jan 2014 21:30:35 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Przecież sami gardłowali¶cie, żeby dać im drug± szansę.... ;-)

No tak, teraz to będzie nasza wina :)

A co my¶lałe¶? ;-)

Data: 2014-01-29 19:36:37
Autor: atm
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-01-29 19:29, anacron wrote:
W dniu 29.01.2014 19:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Jak sobie przypomnÄ™ zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
wszystkie głupoty na necie pisze.

Na LPG w sumie zrobiłem kilkaset tysięcy kilometrów i nigdy nie miałem
problemu na trasie. Teraz znĂłw diesel (3 w moim ĹĽyciu) i ciach, 3
godziny czekania na lawetÄ™ na A1, a po lekturze for, obawa, co za chwilÄ™
pierdolnie.


Az tak zle to chyba nie jest.
Ze swoim dieslem po prostu wtopilem, bardzo dobrze przygotowany do sprzedazy.
Natomiast znajomy ma od nowosci Skode Octavie 1.9 (cos ok. 2008). Obecnie na liczniku ma ok 150kkm i do tej pory nie robil przy niej zadnych wiekszych napraw. Silnik i bezposredni osprzet w ogole nie byl jeszcze ruszany.

Data: 2014-01-30 10:57:59
Autor: Lewis
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 2014-01-29 19:36, atm pisze:
On 2014-01-29 19:29, anacron wrote:
W dniu 29.01.2014 19:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Jak sobie przypomnÄ™ zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
wszystkie głupoty na necie pisze.

Na LPG w sumie zrobiłem kilkaset tysięcy kilometrów i nigdy nie miałem
problemu na trasie. Teraz znĂłw diesel (3 w moim ĹĽyciu) i ciach, 3
godziny czekania na lawetÄ™ na A1, a po lekturze for, obawa, co za chwilÄ™
pierdolnie.


Az tak zle to chyba nie jest.
Ze swoim dieslem po prostu wtopilem, bardzo dobrze przygotowany do
sprzedazy.
Natomiast znajomy ma od nowosci Skode Octavie 1.9 (cos ok. 2008).
Obecnie na liczniku ma ok 150kkm i do tej pory nie robil przy niej
zadnych wiekszych napraw. Silnik i bezposredni osprzet w ogole nie byl
jeszcze ruszany.


No wybacz żeby przy takim przebiegu miało coś paść w silniku...

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2014-01-30 10:06:30
Autor: AZ
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-01-30, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

Az tak zle to chyba nie jest.
Ze swoim dieslem po prostu wtopilem, bardzo dobrze przygotowany do
sprzedazy.
Natomiast znajomy ma od nowosci Skode Octavie 1.9 (cos ok. 2008).
Obecnie na liczniku ma ok 150kkm i do tej pory nie robil przy niej
zadnych wiekszych napraw. Silnik i bezposredni osprzet w ogole nie byl
jeszcze ruszany.


No wybacz żeby przy takim przebiegu miało coś paść w silniku...

Jak widzisz producenci juz nauczyli uzytkownikow jakie te samochody to nietrwale sa :-)

--
Artur
ZZR 1200

Super ekonomiczny diesel (?)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona