Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Super ekonomiczny diesel (?)

Super ekonomiczny diesel (?)

Data: 2014-01-29 15:27:29
Autor: WOJO
Super ekonomiczny diesel (?)
Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
zaczynajÄ… nowe koszty.
Cóż, przebudzenie nastąpiło dość nieoczekiwanie...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-29 14:34:54
Autor: AZ
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-01-29, WOJO <sorry@address.unknown.hehe> wrote:
Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
zaczynajÄ… nowe koszty.
Cóż, przebudzenie nastąpiło dość nieoczekiwanie...

Hehe. No gdzies po drodze jest jeszcze stacja na ktorej kupil paliwo...

--
Artur
ZZR 1200


Data: 2014-01-29 15:35:02
Autor: anacron
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 15:27, WOJO pisze:
Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
zaczynajÄ… nowe koszty.
Cóż, przebudzenie nastąpiło dość nieoczekiwanie...

To nie przebudzenie, jak kupowałem swojego w ofercie nie było LPG, gdyby
było (jak teraz) w 100% byłby LPG. Silnik konstrukcyjnie lepszy (pod
względem awaryjności), koszt przejazdu niższy niż przy dieslu
(minimalnie) i brak w/w niezbyt trwałych podzespołów. Niechało mi się
przechodzić tej samej drogi, co poprzednio aby mieć LPG niefabryczne i
nadal gwarancję, chociaż dziś zastanawiam się, czy aby na pewno dobrą
decyzję podjąłem. Szczególnie, że przy silnikach benzynowych w poważaniu
mam gwarancję i serwisuję taniej, a z dieslem postanowiłem (i to była na
pewno dobra decyzja) nie rezygnować z tej gwarancji.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-29 15:40:53
Autor: WOJO
Super ekonomiczny diesel (?)
To nie przebudzenie, jak kupowałem swojego w ofercie nie było LPG, gdyby
było (jak teraz) w 100% byłby LPG. Silnik konstrukcyjnie lepszy (pod
względem awaryjności), koszt przejazdu niższy niż przy dieslu
(minimalnie) i brak w/w niezbyt trwałych podzespołów. Niechało mi się
przechodzić tej samej drogi, co poprzednio aby mieć LPG niefabryczne i
nadal gwarancję, chociaż dziś zastanawiam się, czy aby na pewno dobrą
decyzję podjąłem. Szczególnie, że przy silnikach benzynowych w poważaniu
mam gwarancję i serwisuję taniej, a z dieslem postanowiłem (i to była na
pewno dobra decyzja) nie rezygnować z tej gwarancji.
Nie chcę Cię martwić, ale warunki gwarancyjne są specjalnie preparowane przez sztaby marketingowców, którzy doskonale wiedzą, jak przyciągnąć potencjalne ofiary.
Następnym razem pie... gwarancję i kupuj używanego benzyniaka bez założonej instalacji LPG.
Instalacje założysz sam w warsztacie, który Ci będzie odpowiadał.
Koszty ewentualnych napraw wychodzą taniej niż "naprawy gwarancyjne".
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-29 19:36:44
Autor: anacron
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 15:40, WOJO pisze:
To nie przebudzenie, jak kupowałem swojego w ofercie nie było LPG, gdyby
było (jak teraz) w 100% byłby LPG. Silnik konstrukcyjnie lepszy (pod
względem awaryjności), koszt przejazdu niższy niż przy dieslu
(minimalnie) i brak w/w niezbyt trwałych podzespołów. Niechało mi się
przechodzić tej samej drogi, co poprzednio aby mieć LPG niefabryczne i
nadal gwarancję, chociaż dziś zastanawiam się, czy aby na pewno dobrą
decyzję podjąłem. Szczególnie, że przy silnikach benzynowych w poważaniu
mam gwarancję i serwisuję taniej, a z dieslem postanowiłem (i to była na
pewno dobra decyzja) nie rezygnować z tej gwarancji.
Nie chcę Cię martwić...

Zmartwili mnie w ASO. Świece żarowe liczone są ponoć na 40-50 kkm,
dwumasa na 100 kkm, wtryskiwacze na 80-100 kkm. No to ja w dobry rok
mogę w ASO po gwarancji zostawić całkiem niezłą sumkę. :/ Tylko dlaczego
jak kupowałem auto, to mi nikt tych danych nie podał? Za darmo bym nie
wziął, tylko bez oglądania się za siebie wziął jednostkę Pb i założył
STAGa z adaptacjÄ… (LPG).

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-29 20:06:31
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 29.01.2014 o 19:36 anacron <anacron@anacron.pl> pisze:



Zmartwili mnie w ASO. Świece żarowe liczone są ponoć na 40-50 kkm,
dwumasa na 100 kkm, wtryskiwacze na 80-100 kkm. No to ja w dobry rok
mogę w ASO po gwarancji zostawić całkiem niezłą sumkę. :/ Tylko dlaczego
jak kupowałem auto, to mi nikt tych danych nie podał? Za darmo bym nie
wziął, tylko bez oglądania się za siebie wziął jednostkę Pb i założył
STAGa z adaptacjÄ… (LPG).


W żadnym ASO jeszcze nic mÄ…drego nie usÅ‚yszaÅ‚em. Nigdy Å›wieca nie padÅ‚a mi  po 50kkm (u Ciebie tym bardziej nie ma takiej opcji jak głównie trasy  robisz).
Teraz mam 120kkm i Å›wiece oryginalne. W sceniku przez te ponad 200kkm u  mnie wymieniÅ‚em może w sumie ze 4 Å›wiece.

TG

Data: 2014-01-29 20:13:14
Autor: WOJO
Super ekonomiczny diesel (?)
Zmartwili mnie w ASO. Świece żarowe liczone są ponoć na 40-50 kkm,
dwumasa na 100 kkm, wtryskiwacze na 80-100 kkm. No to ja w dobry rok
mogę w ASO po gwarancji zostawić całkiem niezłą sumkę. :/ Tylko dlaczego
jak kupowałem auto, to mi nikt tych danych nie podał?

Bo jesteś kolejną ofiarą marketingowców. :)
Jak wyślesz im linki do tej dyskusji, to okaże się, że wszystko się da zrobić na gwarancji (a dawcą części będzie kolejny "...eleń").
Ot mentalność polskich "przedsiębiorczych" ASO.

Za darmo bym nie wziął, tylko bez oglądania się za siebie wziął jednostkę Pb i założył
STAGa z adaptacjÄ… (LPG).
Święte słowa - WOJO ze Stagiem Premium.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-29 20:16:04
Autor: jerzu
Super ekonomiczny diesel (?)
On Wed, 29 Jan 2014 19:36:44 +0100, anacron <anacron@anacron.pl>
wrote:

Zmartwili mnie w ASO. ¦wiece ¿arowe liczone s± ponoæ na 40-50 kkm,
dwumasa na 100 kkm, wtryskiwacze na 80-100 kkm. No to ja w dobry rok
mogê w ASO po gwarancji zostawiæ ca³kiem niez³± sumkê. :/ Tylko dlaczego
jak kupowa³em auto, to mi nikt tych danych nie poda³? Za darmo bym nie
wzi±³, tylko bez ogl±dania siê za siebie wzi±³ jednostkê Pb i za³o¿y³
STAGa z adaptacj± (LPG).

Z czego to auto jest zrobione? Z plasteliny? To francuzki z³om, co ma
ponad 400 tys. przejechane, ma trzy fabryczne ¶wiece ¿arowe (jedna
pad³a... podczas pobytu auta w ASO), fabryczne wtryskiwacze, fabryczn±
turbosprê¿arkê. A podobno to auta na F siê psuj±.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-01-29 20:20:19
Autor: WOJO
Super ekonomiczny diesel (?)
Z czego to auto jest zrobione? Z plasteliny? To francuzki z³om, co ma
ponad 400 tys. przejechane, ma trzy fabryczne ¶wiece ¿arowe (jedna
pad³a... podczas pobytu auta w ASO), fabryczne wtryskiwacze, fabryczn±
turbosprê¿arkê. A podobno to auta na F siê psuj±.
Je¿eli masz na my¶li tego mastera z sygnaturki, to nie porównuj samochodu osobowego z dostawczym w trwa³o¶ci czê¶ci.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-29 20:23:50
Autor: jerzu
Super ekonomiczny diesel (?)
On Wed, 29 Jan 2014 20:20:19 +0100, "WOJO"
<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

Je¿eli masz na my¶li tego mastera z sygnaturki, to nie porównuj samochodu osobowego z dostawczym w trwa³o¶ci czê¶ci.

Ale ten sam silnik by³ montowany i w terenówkach Nissana :) I dlaczego
mam nie porównywaæ? Silnik jest silnik - jako¶ specjalnie
konstrukcyjnie nie odbiega od 2.2 dCi stosowanego w Lagunie. Wiele
czê¶ci ma wspólnych.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-01-29 20:43:50
Autor: Artur Ma¶l±g
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 2014-01-29 20:23, jerzu pisze:
On Wed, 29 Jan 2014 20:20:19 +0100, "WOJO"
<sorry@address.unknown.hehe> wrote:

Je¿eli masz na my¶li tego mastera z sygnaturki, to nie porównuj samochodu
osobowego z dostawczym w trwa³o¶ci czê¶ci.

Ale ten sam silnik by³ montowany i w terenówkach Nissana :) I dlaczego
mam nie porównywaæ? Silnik jest silnik - jako¶ specjalnie
konstrukcyjnie nie odbiega od 2.2 dCi stosowanego w Lagunie. Wiele
czê¶ci ma wspólnych.

Tak, tylko ¿e u Ciebie to 2.5dCi 100KM, a w Lagunie  2.2 dCi 150KM.
Odpowiednio dla 2,5 to 170KM, czyli 70% wiêcej mocy, a to 'drobna'
ró¿nica. Szczegó³ów konstrukcyjnych nie sprawdza³em, nic do francuzów
nie mam (a wrêcz jestem zdania, ¿e je¿eli chodzi o diesle CR to jest
to klasa sama dla siebie) niemniej sprê¿arka leci szybciej, wtryski
te¿, podobnie bêdzie ze ¶wiecami. Niemniej faktem jest, ¿e koreañska
konkurencja mo¿e siê do Wis³y sama spu¶ciæ i nakryæ na koñcu
dwumas± :)

Data: 2014-01-29 19:53:20
Autor: AZ
Super ekonomiczny diesel (?)
On 2014-01-29, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

sprężarka leci szybciej, wtryski
też, podobnie będzie ze świecami. Niemniej faktem jest, że koreańska
konkurencja może się do Wisły sama spuścić i nakryć na końcu
dwumasÄ… :)

Ja to sie na tym nie wyznaje ale czy sprezarek nie robi 1-2 firmy i te
same sa montowane w sporej wiekszosci samochodow? Podobnie z wtryskami?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-29 21:33:21
Autor: Artur Maśląg
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 2014-01-29 20:53, AZ pisze:
On 2014-01-29, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

sprężarka leci szybciej, wtryski
też, podobnie będzie ze świecami. Niemniej faktem jest, że koreańska
konkurencja może się do Wisły sama spuścić i nakryć na końcu
dwumasÄ… :)

Ja to sie na tym nie wyznaje ale czy sprezarek nie robi 1-2 firmy i te
same sa montowane w sporej wiekszosci samochodow? Podobnie z wtryskami?

Nawet gdyby tak było (a nie jest) to jest to kwestia ile za taką
sprężarkę się płaci, jakie jest 'wysilenie silnika', eksploatacja itd.
W Lagunie II typową przypadłością jest pad turbosprężarki ~150kkm.
Czy się tym martwić? Nie :)

Data: 2014-01-29 20:58:24
Autor: jerzu
Super ekonomiczny diesel (?)
On Wed, 29 Jan 2014 20:43:50 +0100, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

Tak, tylko ¿e u Ciebie to 2.5dCi 100KM, a w Lagunie  2.2 dCi 150KM.
Odpowiednio dla 2,5 to 170KM, czyli 70% wiêcej mocy, a to 'drobna'
ró¿nica.

Jest te¿ 2.5 dCi 145/150KM w Master/Movano/Interstar. Jako¶ bardziej
awaryjne nie s±. Jest tam inna turbosprê¿arka, to fakt, ale reszta
(blok/g³owica) to samo.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-01-29 21:05:49
Autor: Artur Ma¶l±g
Super ekonomiczny diesel (?)
W dniu 2014-01-29 20:58, jerzu pisze:
On Wed, 29 Jan 2014 20:43:50 +0100, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

Tak, tylko ¿e u Ciebie to 2.5dCi 100KM, a w Lagunie  2.2 dCi 150KM.
Odpowiednio dla 2,5 to 170KM, czyli 70% wiêcej mocy, a to 'drobna'
ró¿nica.

Jest te¿ 2.5 dCi 145/150KM w Master/Movano/Interstar. Jako¶ bardziej
awaryjne nie s±. Jest tam inna turbosprê¿arka, to fakt, ale reszta
(blok/g³owica) to samo.

Tak, ale dochodzi jednak inna eksploatacja. Sam blok/g³owica to
jednak za ma³o, a dyskusja zasadniczo wskazywa³a na uszkodzenia
innych elementów :)

Super ekonomiczny diesel (?)

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona