Super ekonomiczny diesel (?)

Data: 2014-01-29 14:47:47
Autor: X-Man
Super ekonomiczny diesel (?)
"anacron" <anacron@anacron.pl> wrote in message news:lcb2co$mq9$1news.task.gda.pl...
Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony...

cóż to jest jak z każdym innym silnikiem, jedne są bardziej udane inne mniej, stare 1.9TDI na pompie wtryskowej latały po 500tys. KM i więcej przy spalaniu 5-7l a jak się kupuje wynalazki to potem tak jest niestety, przed zakupem trzeba po prostu trochę pogrzebać w necie i wybrać jakąś sprawdzoną już i w miare niezawodną konstrukcję.
Swoją drogą wiadomo że ceny w ASO są z kosmosu, mnie kiedyś (w normalnym sklepie)komplet 4 świec żarowych wyniósł 120zł czy coś, czy to jest dużo jak się je wymienia raz na kilka lat ? turbosprężarka? normalnie starcza na 200-300kkm jak dobrze poszukasz po allegro to z rozbitka z małym przebiegiem dostaniesz taką za mniej niz tysiąc zł. albo oddasz starą do regeneracji za 700-1000zł. (a w ASO ile 4-5k?) itd.... ważne żeby się nei wpakowac na jakąś wadliwą konstrukcję jak ta pompa wtryskowa co ci opiłkami zabiła cały układ paliwowy i nie trymać się ślepo ASO skoro wiadomo co tam się wyprawia...

Sam jeżdżę dieslem z 2006r na liczniku ma około 200kkm, pompowtryski oryginalne, DPF brak, turbosprężarkę wymieniłem tylko dlatego że chciałem moc podnieść tak jak i sprzęgło, poza tym padł czujnik ciśnienia w pompie ABS, zrobiili mi w serwisie pomp za 500zł z 2 letnią gwarancją. Poza tym nic co by mi przychodziło do głowy, poprzednią Octavię z przebiegiem 300kkm (O1 z 2005r) sprzedałem ojcu, jeździ do dziś bez większych problemów.

Ewentualnie brać auto z 7 lat gwarancji i pełnym assistance i się nie przejmować.

Pzdr
Piotrek

Super ekonomiczny diesel (?)