Super fotoradary - więcej szczegółów?

Data: 2013-07-28 22:38:29
Autor: anacron
Super fotoradary - więcej szczegółów?
W dniu 27.07.2013 09:48, Jurek pisze:
Interesują mnie szczegóły fotoradarów
takich jak na skrzyżowaniu Sobieskiego
z Sikorskiego-Witosa w Warszawie.

Nie wiem, jaki stoi tam, ale w tzw. super radarach numer polega na
stosowaniu wielu głowic (min 4) i modulacji sygnału radaru w którym
zawarty jest czas "wystrzelenia wiązki i numer głowicy". Na zasadzie
widzenia stereoskopowego system określa prędkość i położenie pojazdu.
Jedynie moc procesora ogranicza możliwości dotyczące ilości pojazdów
śledzonych "na raz". Po sprzężeniu z zapisem wideo system praktycznie
idealny.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-28 23:06:54
Autor: Pawel O'Pajak
Super fotoradary - więcej szczegółów?

Powitanko,

Nie wiem, jaki stoi tam, ale w tzw. super radarach numer polega na
stosowaniu wielu głowic (min 4) i modulacji sygnału radaru w którym
zawarty jest czas "wystrzelenia wiązki i numer głowicy".

Ja sie nie znam na w.cz. ale mozna tak mala glowica dac tak zbiezna wiazke? To nie laser. No i leci z ukosa, wiec strefa pomiaru jest chyba dosyc niewielka.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-07-28 14:33:35
Autor: kogutek444
Super fotoradary - więcej szczegółów?
W dniu niedziela, 28 lipca 2013 23:06:54 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
Powitanko,

> [...]

Ja sie nie znam na w.cz. ale mozna tak mala glowica dac tak zbiezna wiazke? To nie laser. No i leci z ukosa, wiec strefa pomiaru jest chyba dosyc niewielka.

-- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?

To nie musi być robione przy użyciu radarów. Jak będziesz miał dwa zdjęcia tego samego obiektu wykonane jednym aparatem z tego samego miejsca i znał czas jaki upłynął od wykonania drugiego od pierwszego. I ze zdjęć będziesz mógł określić odległość o jaką przemieścił się obiekt. To będziesz potrafił obliczyć z jaką prędkością wtedy się poruszał? Film to zdjęcia robione co jakiś określony czas.

Data: 2013-07-29 00:01:29
Autor: z
W dniu 2013-07-28 23:33, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

O właśnie.
Przypomniał mi się interaktywny plac zabaw dla dziecka.
Normalnie czary mary - star trek.
Wszystko było zrobione optycznie. Projektory, kamery, komputer.
Technologia już dawno istnieje. Trochę softu i wio... :-)

Data: 2013-07-28 16:27:32
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 00:01:29 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Wszystko było zrobione optycznie. Projektory, kamery, komputer.

Technologia już dawno istnieje. Trochę softu i wio... :-)

Numerów rejestracyjnych radary nie rozpoznają. Kiedyś mówili o kamerach na bramkach. Rozpoznają markę i typ samochodu, jak jest w bazie danych na 99%. Do tego kolor no i oczywiście numery. Z tym że przy numerach jest lepiej niż 99%. Nawet jak będzie mało czytelny to porówna markę typ i kolor z tym co się udało odczytać z tablicy. I będzie system starał się dopasować rejestrację. Na filmiku to widać. Niektóre numery wyświetla od razu a w kilku przypadkach chwilę pomyślał. Jednego chyba nie rozpoznał. To jak system optyczny ma numery to dalej czysta matematyka i to taka nie najwyższych lotów. Z jakiś sinusów da się zrobić prędkość. Z Pitagorasa też by się dało ale tam kwadraty pierwiastki i liczenie mogło by dłużej trwać. Metodą może być trochę nieczytelny numer i inny kolor niż w dowodzie. A jak by jeszcze lampy i lusterka zmienić to system zgłupieje. Gorzej jak w takiej sytuacji da cynk do policji żeby ręcznie namierzyli ufo.

Data: 2013-07-28 23:44:42
Autor: Tomasz Pyra
Super fotoradary - więcej szczegółów?
Dnia Sun, 28 Jul 2013 23:06:54 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):

Powitanko,

[...]

Przy zastosowaniu przesunięcia fazy, powinno się udać uzyskać sporą
rozdzielczość.

Takie radary od lat używane są w wojsku, a jak na dzisiejsze czasy to
technologia nie brzmi nawet jakoś szczególnie drogo.

Data: 2013-07-29 09:52:46
Autor: anacron
W dniu 28.07.2013 23:06, Pawel O'Pajak pisze:
Ja sie nie znam na w.cz. ale mozna tak mala glowica dac tak zbiezna
wiazke? To nie laser. No i leci z ukosa, wiec strefa pomiaru jest chyba
dosyc niewielka.

Sygnał jest modulowany i w nim zawarte są czas wysłania i numer głowicy.
System ma dwie głowice nadawcze i dwie odbiorcze. Zlicza liczbę odbić
danej wiązki i jej czas po jaki powróciła. Na podstawie czasu powrotu
konkretnego sygnału wylicza odległość auta, mają takie dane z dwóch
głowic wektorami wyznacza położenie. Prędkość wyznacza tradycyjnie z
Dopplera i Furie. Teraz tylko oprogramowanie, które odczyta rejestrację
z zapisu wideo i nałoży na zapis dane z radaru. Byłem na targach gdzie
prezentowali takie rosyjskie cudeńko.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-29 12:24:27
Autor: elmer radi radisson
On 2013-07-28 22:38, anacron wrote:

[...]

Na Sikorskiego stoi TraffiStar SR520, uzywajacy petli indukcyjnej.

Natomiast uwazany za prawdziwy "superradar" Traffistar SR590 ma
pojedyncza antene a za wlasciwa analize predkosci na wielu pasach
odpowiada system analizy obrazu.

--

memento lorem ipsum

Super fotoradary - więcej szczegółów?