Super mocna latarka - proszę o poradę.

Data: 2013-02-26 21:22:41
Autor: ToMasz
Super mocna latarka - proszę o poradę.
witam

oświetlenie w rowerze mam, ale zastanawiam sie nad super ultra punktowo mocnym. Taki intensywny strumień świetlny troszkę usuwa pieszych z alejki rowerowej. (trąbki pneumatyczne też mam)
Problem w tym, że sam nie wiem czego chcę. tzn ma być mocne, świecić wąskim strumieniem i nie być niepotrzebnie drogie. Mogę zapłacić, 50zł, a mogę 200. Z tym że nie chciałbym płacić za akumulatorek, ładowarkę, dla mnie to niepotrzebne przedmioty. Wolałbym na r6/r3, ale na akumulatorek (18650?) też może być, ładowarkę mam. Miło by było z allegro, dealextrem, ebaya...
Po co się Tutaj "rzucam" ? już tłumaczę. mam/miałem  takie lampy:
http://allegro.pl/i3052234545.html
http://allegro.pl/i3040005648.html
a właściwie ich prawdziwe wersje, które świecą mocno. pobór prądu mają ok 2 watów, a to już jest coś. Pytanie czy lampa 3 razy droższa będzie 3 razy mocniejsza? Tak na oko, nie amperomierz? 10 razy droższa, musiała by świecić tak jak reflektor z auta, czyli pobierać 10-20 Wat mocy?

ToMasz

Data: 2013-02-26 21:37:35
Autor: p0li
T->Dnia 2013-02-26 21:22:41 niejaki ToMasz napisał:
[...]

styknie?

http://www.zweibrueder.com/ENG/produkte/html_highperformance/html_Xserie/x21r.php?id=x21r

--
http://42.pl/u/y68
Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

Data: 2013-02-26 12:47:13
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 26 lutego 2013 21:37:35 UTC+1 użytkownik p0li napisał:

styknie?

http://www.zweibrueder.com/ENG/produkte/html_highperformance/html_Xserie/x21r.php?id=x21r

MagicShine... 868? o tym samym strumieniu świetlnym (i.e.1600lm nominalnie)
wydaje się być trochę tańszy niż 440EUR i trochę wygodniejszy na rower...

Data: 2013-02-26 22:33:02
Autor: ToMasz
W dniu 26.02.2013 21:47, rmikke pisze:
[...]

ale to teraz mamy konkurs najdroższych lamp? Te 200 zł o których wspomnałem, to sobie wyliczyłem tak: lampa z samochodu (fragment) ze złomu, żarówka xsenon 35W, przetwornica, zestaw 4 akumulatorków. wyjdzie mi 100zł. i pytanie jak będzie świecić? Będzie miało 200 lm czy 2000lm?

ToMasz

Data: 2013-02-26 13:41:39
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 26 lutego 2013 22:33:02 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]

ale to teraz mamy konkurs najdroższych lamp? Te 200 zł o których wspomnałem, to sobie wyliczyłem tak: lampa z samochodu (fragment) ze złomu, żarówka xsenon 35W, przetwornica, zestaw 4 akumulatorków. wyjdzie mi 100zł. i pytanie jak będzie świecić?

Krótko.

Będzie miało 200 lm czy 2000lm?

Tyle, co i w samochodzie... A, i samochodowe mają OIDP 55W.

Data: 2013-02-26 13:49:01
Autor: Gom
On 26 Lut, 22:41, rmikke <spamca...@mailinator.com> wrote:
Tyle, co i w samochodzie... A, i samochodowe mają OIDP 55W.

55 W. to mają żarówki halogenowe (H1, H7). Palniki ksenonowe (D2R,
D2S) mają właśnie 35 W.

Data: 2013-02-26 22:57:21
Autor: SN .. AP
Super mocna latarka - proszę o poradę.
Ja bym kupil tą... Kumpel ma i jest fajna - nie wiele gorsza od mojej 900 lumenowej...
http://allegro.pl/latarka-taktyczna-led-aku-cree-q5-zoom-500-lumen-i3018492955.html

Data: 2013-02-26 23:05:08
Autor: ToMasz
W dniu 26.02.2013 22:57, SN .. AP pisze:
Ja bym kupil tą... Kumpel ma i jest fajna - nie wiele gorsza od mojej 900
lumenowej...
http://allegro.pl/latarka-taktyczna-led-aku-cree-q5-zoom-500-lumen-i3018492955.html

dzięki, o to chodziło. tylko znowu mam zwątpienie. zakładając że ona naprawdę ma 500 lumenów, to 2 razy tyle lumenów jest nie wiele mocniejsze, czy też Twoja ma znacząco mniej lumenów niz 900?
ToMasz

Data: 2013-02-27 10:03:26
Autor: SN .. AP
[...]

Ja mam cos takiego i raczej ma te 900 lumenow jak piszą
http://www.ceneo.pl/11310015#tab=spec
A ta co ci podalem nie wiele gorzej świeci i ma mozliwosc fajna skupiania i rozpraszania swiatla...
Dodam jeszcze ze ta 900 lumenowa za miastem mnie troche wkurza bo nie mozna z nia jechac z zapalonym swiatlem maxymalnym
bo tak mocno razi kierowcow z naprzeciwka ze czasem az trąbią - migaja swiatlami zebym to przygasil i co chwile trzeba zmieniac na slabsze swiecenie co mnie wkurza bo jest po srodku jeszcze tryb migajacy i off

Chcialbym zeby byl przelacznik normalny gora to slabo srodek to OFF a dół to mocne ale nie umiem tego zrobic :(
Podobnie jest w tej 500 lumenowej ale tam nie trzeba przygaszac bo ona swieci ciutke mocniej niz ta 900 lumenowa na srednim swieceniu wiec akurat bo i tak jest mocno...

Data: 2013-02-27 04:08:43
Autor: Iguan_007
On Wednesday, February 27, 2013 7:03:26 PM UTC+10, SN .. AP wrote:
[...]

No wlasnie tak sie zastanawialem, jaki jest tak naprawde sens tych 900 lumenow zamknietych w jednej malej lampce? Tylko nie traktuj tego jak ataku, pytam z czystej ciekawosci. Czy to ma jakies zalety "pozamarketingowe"? Mam zestaw 2 lamp po 500lm z rozproszona wiazka  (http://www.ayup-lights.com/products/170/ ) na rower gorski i to w zupelnosci wystarcza, nawet do ostrej jazdy nocnej po lesie. Jezdzilem kiedys z kims kto mial mocniejsza lampe na kierownicy i to byla porazka - na kretym szlaku swiatlo odbijalo sie od drzew, wiecej oslepiajac niz oswietlajac. Na rowerze szosowym stosuje pojedyncza lampe tego samego producenta, tym razem ze skupiona wiazka swiatla. I znowu, nigdy nie widzialem potrzeby mocniejszego strumienia swiatla. Te deklarowane 500lm wystarczy w zupelnosci do nocnej jazdy nawet po gorskich drogach.  Czy naprawde jest nam to 1000lm do czegos potrzebne? W aspekt bezpieczenstwa na ulicy srednio wierze - jesli ktos ma taka wade wzroku ze 500lm w rowerze nie widzi to pewnie i tego 1000 nie zobaczy. Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2013-02-28 10:47:03
Autor: SN .. AP
[...]

dla mnie 500 lumenowa (o ile tyle ma faktycznie) jest dobra na asfalty i ubite drogi, a 900 lumenowa do lasów ze zjazdami podjazdami gdzie jest mieki piach i korzenie na zjazdach i rozniaste dziurasy i niespodzianki... Powiem ci ze na 500 lumenowej pewnego zjazdu z zakretami po piachu z dziurami i korzeniami balem sie zjechac i naciskalem klamki co chwile, a jak jechalem z 900 lumenowa ten sam odcinek to klamek nie wcisnalem ani razu... Dla mnie jest sens mocnej jak tylko sie da lampki ale tylko wtedy kiedy nie oslepiam ludzi z naprzeciwka jak jade sam lub z kims obok po lesie itp. miejscach gdzie nie przeszkadzam innym...

Data: 2013-02-28 22:16:16
Autor: ToMasz
Super mocna latarka - proszę o poradę.
(...)
>  Czy naprawde jest nam to 1000lm
do czegos potrzebne?

Tak, do usuwania pieszych z drogi dla rowerów. narazie skłaniam się w kierunku reflektora samochodowego, (xenon 35W) ale jeszcze rozważam, zamontowanie lasera z jakimś rozpraszaczem.

ToMasz

Data: 2013-02-28 14:36:34
Autor: Iguan_007
Super mocna latarka - proszę o poradę.
On Friday, March 1, 2013 7:16:16 AM UTC+10, ToMasz wrote:
(...)

 >  Czy naprawde jest nam to 1000lm

> do czegos potrzebne?

Tak, do usuwania pieszych z drogi dla rowerów. narazie skłaniam się w

Przykrec sobie dwonek a nie wal bezsensownie po oczach wspoluzytkownikom sciezki. Nawet kolega wyzej pisze ze musi te 900 przygaszac bo sie ludzie w samochodach denerwuja, Ty to chcesz uzywac mocniejszego swiatla na sciezce rowerowej. Bez urazy, ale moim zdaniem to albo bezmyslnosc albo zwyczajne chamstwo. Z mojej strony EOT. Pozdrawiam,   Iguan   - Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2013-03-01 00:05:59
Autor: ToMasz
W dniu 28.02.2013 23:36, Iguan_007 pisze:
> [...]

Przykrec sobie dwonek a nie wal bezsensownie po oczach wspoluzytkownikom sciezki. Nawet kolega wyzej pisze ze musi te 900 przygaszac bo sie ludzie w samochodach denerwuja, Ty to chcesz uzywac mocniejszego swiatla na sciezce rowerowej. Bez urazy, ale moim zdaniem to albo bezmyslnosc albo zwyczajne chamstwo. Z mojej strony EOT.

przeczytaj jeszcze raz. Oświetlenie rowerowe mam. mam też 2 trąbki. Ze ścieżki rowerowej chcę usuwać PIESZYCH, bo policjant odpowiada " no to chyba wszystkim bym musiał mandaty wystawić" i nic nie robi.
ToMasz

Data: 2013-03-01 00:28:25
Autor: Ludek Vasta
On 28/02/2013 23:36, Iguan_007 wrote:
Tak, do usuwania pieszych z drogi dla rowerów. narazie skłaniam się w

Przykrec sobie dwonek

Jak taki osobnik ma w uszach słuchawki, to dzwonek go nie rusza i nie wzrusza. Sprawdzone po raz kolejny kilka godzin temu.

Ludek

Data: 2013-03-01 06:46:57
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Fri, 01 Mar 2013 00:28:25 +0100, Ludek Vasta napisał(a):

Jak taki osobnik ma w uszach słuchawki, to dzwonek go nie rusza i nie
wzrusza. Sprawdzone po raz kolejny kilka godzin temu.

Działa to też w drugą stronę. Ilu z was jedzie po drodze skoro obok biegnie ścieżka? Oczywiście po prawej stronie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-03-01 19:26:01
Autor: ToMasz
W dniu 01.03.2013 07:46, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Fri, 01 Mar 2013 00:28:25 +0100, Ludek Vasta napisał(a):

Jak taki osobnik ma w uszach słuchawki, to dzwonek go nie rusza i nie
wzrusza. Sprawdzone po raz kolejny kilka godzin temu.

Działa to też w drugą stronę.
nie masz racji. już tłumaczę. czasami "naginam" przepisy ruchu drogowego. czasami jadę chodnikiem. Ale wtedy mam oczy dookoła głowy, na chodniku przesadnie ustępuje pieszym.
Pieszy na rowerówce jest w 100% pewien że to chodnik i ma pierwszeństwo, od którego odstępuje tylko dlatego, że w przypadku kolizji on będzie bardziej poszkodowany (wiem, dyskusyjne). Tak czy siak, wieczorem, jak świece światłem skupionym, i owo światło "majaczy" pod stopami pieszego, zaczyna się rozglądać. jak mu jeszcze sięgnie oczu, złazi na trawę i pozwala mi przejechać. Jedna kropka z laserka jest za mała, za mało zwraca na siebie uwagę.
ToMasz

Data: 2013-02-28 14:45:04
Autor: rmikke
Super mocna latarka - proszę o poradę.
W dniu czwartek, 28 lutego 2013 22:16:16 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
(...)

> [...]

Tak, do usuwania pieszych z drogi dla rowerów. narazie skłaniam się w kierunku reflektora samochodowego, (xenon 35W) ale jeszcze rozważam, zamontowanie lasera z jakimś rozpraszaczem.

Do tego też całkowicie wystarcza 180lm, testowane przez rok na tym jednym
kawałku śmieszki, którym prawie co dzień jeżdżę. Raz nawet doganiany przeze mnie rowerzysta tak się zaczął rozglądać, co go oświetla, że w końcu
opuścił rower w trybie awaryjnym.

Data: 2013-02-26 23:59:36
Autor: Andrzej W.
Super mocna latarka - proszę o poradę.
W dniu 2013-02-26 22:57, SN .. AP pisze:> Ja bym kupil tą... Kumpel ma i
jest fajna - nie wiele gorsza od mojej 900
lumenowej...

http://allegro.pl/latarka-taktyczna-led-aku-cree-q5-zoom-500-lumen-i3018492955.html

Dane umieszczone w opisie tej aukcji to jedna wielka ściema.
Na zdjęciu nie ma diody XP-E, (to chyba XR-E) nieważne z którą diodą to
ta latarka da może z 200 lm.
Akumulator "18650 - 4000mAh" to ma może z 2Ah.
Żeby poszło te 200 lm to potrzeba minimum 4W, czyli aku pociągnie
niecałe 2h a nie sześć.
Uważał bym też z zostawianiem na dłużej aku w tej ładowarce.

W tej cenie, z ładowarką i akumulatorem ta latarka jest jak najbardziej OK.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2013-02-26 15:29:48
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 26 lutego 2013 23:59:36 UTC+1 użytkownik Andrzej W. napisał:
> [...]

Uważał bym też z zostawianiem na dłużej aku w tej ładowarce.

W tej cenie, z ładowarką i akumulatorem ta latarka jest jak najbardziej OK.

Na diodach to ja się nie znam, ale lampka 180lm sprzed paru lat
spokojnie ciągnęła 5h na czterech paluszkach 2Ah...

Data: 2013-02-26 15:33:34
Autor: rmikke
Super mocna latarka - proszę o poradę.
Ech, za szybko Enter nacisnąłem.

Dodam, że lampka 180lm spokojnie wystarczała do skłonienia kierowcy
do zgaszenia długich _zanim_ wyjechał zza wzniesienia.

Oraz, że potem używałem znacznie mocniejszej lampki, ale na drodze całkowicie wystarczało miganie na ćwierć mocy,
więc może nie ma sensu zabijać się dla więcej, niż 200lm?

Chyba, że planujesz również przebijanie się z tą lampką
przez błoto i krzale...

Data: 2013-02-27 01:49:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 26 Feb 2013, rmikke wrote:

ale na drodze całkowicie wystarczało miganie na ćwierć mocy,

  Na jezdni rzadko usiłuje się coś dać znać kierowcy pojazdu
jadącego w tę samą stronę przed sobą, a i on jest wyposażony
w newralgiczny wspomagacz (lustra).
  Całkiem wyraźne świecenie migającym w pieszych (którym
świeci się w plecy) powoduje statystycznie rozglądanie
się po lampach ulicznych, która to miga :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-27 10:09:42
Autor: SN .. AP
[...]

ta latarka a okolo 500 lumenow - i na trybie maxymalnym swieci tylko 50-60 minut z w trybie oszczednym okolo 3 godzin rowno wszystko sprawdzone z oryginalna bateria.
A na paluszkach akumulatorkach 3 x AAA swieci z pol godziny w maxie i slabiej troche swieci tym maxem niz na oryginalnym 1 aku.
dane na bateriach z tymi mahami to ściema faktycznie...

Data: 2013-02-27 01:52:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 26 Feb 2013, ToMasz wrote:

witam

oświetlenie w rowerze mam, ale zastanawiam sie nad super ultra punktowo
mocnym.

  Dobrze rozumiem, że należy to czytać "czyli koniecznie wyposażone
w tzw. zoom czyli zmienną ogniskową"?
  Prawdą jest, że możliwość namalowania obrazu struktury LEDa
na ogół tę "punktowość" podkreśla ;)
(mam na myśli obraz powstający w drugim ognisku - co najmniej
część "lamp z zoomem" na to pozwala).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-27 10:17:51
Autor: SN .. AP
[...]

Ta 500 lumenowa wlasnie tak ma...
Z kumplemm mowimy na ten skupiony punkt swiatla i budowe diody "transformers" :D
Transformers ciagnie fest na 200-300 metrow po znakach za miastem i fajnie to wyglada bo taka
wiazka swiatla jest widoczna ala kij samobij Yody Mistrza hihihi : ]]]

Data: 2013-02-27 17:14:53
Autor: emil
[...]

Dobrze, te z reflektorem tez świecą punktowa ale poza punktem dają też światło na boki, zoomy walą tylko punktowo.
a jak ma być mocno to z diodą/diodami CREE XML z driverem na ~2.5A.

Data: 2013-03-02 09:36:36
Autor: Wojciech Waga
Super mocna latarka - proszę o poradę.
On 26/02/13 21:22, ToMasz wrote:> witam

[...]

Reflektor samochodowy na H7 dajw 1200-1400 lumenów, czyli wygląda na to
że możesz dostać połowę tego w postaci latarki z chin. Problemem jest
tylko to, że zwykle jest "max 900lumens" co w zasadzie niewiele znaczy.
Z drugiej strony ja mam taką 900tkę i na brak światła w terenie nie
narzekam. Na mieście jest już gorzej bo najnormalniej oślepia innych
rowerzystów i pieszych. Muszę wykombinować jakiś daszek chyba żeby
świeciło niżej.

pozdr.
w.

Data: 2013-03-02 09:57:27
Autor: Akarm
W dniu 2013-03-02 09:36, Wojciech Waga pisze:
Na mieście jest już gorzej bo najnormalniej oślepia innych
rowerzystów i pieszych.
Jakiś czas temu, trafił mi się na DDR jadący z naprzeciwka kutas z mocną i na dokładkę migającą lampką. Stroboskop, że aż musiałem zatrzymać rower bo nic nie widziałem.
Kutas zadowolony pojechał dalej, pewnie nadal szkodzi innym rowerzystom.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-03-02 12:57:48
Autor: Igor
Super mocna latarka - proszę o poradę.
Tako rzecze Akarm:
W dniu 2013-03-02 09:36, Wojciech Waga pisze:
Na mieście jest już gorzej bo najnormalniej oślepia innych
rowerzystów i pieszych.

Mam 400 lumenów i zawsze kieruję lampę lekko w dół, zwłaszcza kiedy ktoś
jedzie z przeciwka. Zresztą zwykle jeżdżę na pół mocy, to jest naprawdę
dużo światła.

Jakiś czas temu, trafił mi się na DDR jadący z naprzeciwka kutas z mocną i na dokładkę migającą lampką. Stroboskop, że aż musiałem zatrzymać rower bo nic nie widziałem.

Takich ludzi nie rozumiem. Albo mocne, albo migające - przecież on tez
gorzej widzi drogę oświetloną stroboskopem.

Igor

Super mocna latarka - proszę o poradę.