Super oszczędny samolot w 2035r.

Data: 2012-04-11 19:13:44
Autor: PL(N)umber_One
Super oszczędny samolot w 2035r.
Data: 2012-04-11 19:54:01
Autor: TJ_Blues
Super oszczędny samolot w 2035r.
On Apr 11, 3:13 pm, "PL(N)umber_One " <pawprac.WYT...@gazeta.pl>

Siem zobaczy :-) Artykul obszerniejszy niz te, ktore pojawily sie
Gazecie jakis czas temu, a to sie chwali. Niestety przemilczano dosc
istotna sprawe; predkosc przelotowa "Babelka". Jesli dobrze pamietam
to chodzi predkosci rzedu 280 - 350 wezlow. I juz z samego faktu
obnizenia predkosci wynikaja oszczednosci paliwa. Pisza tez cos o
zastosowaniu w miare "normalnych" silnikow, z tym, ze zamieniono
silniki odrzutowe na otunelowane turbofany.

Pomysl MITu w zasadzie mi sie podoba. Mam tylko nadzieje, ze
przedluzenie lotu np. Londyn - NY usprawiedliwia wygodniejsze fotele,
jakas pokladowa knajpka i taras widokowy.... Czy cos mi sie nie
pomieszala ze sterowcami??? lol

cheers TJ

Data: 2012-04-12 14:29:22
Autor: RR
W dniu 2012-04-12 04:54, TJ_Blues pisze:

[...]

Powietrze nagrzane przez silniki mogłoby wypełniać poszycie kadłuba celem uzyskania siły nośnej. :-)

Data: 2012-04-12 06:50:07
Autor: TJ_Blues
On Apr 12, 7:29 am, RR <mykswsta...@wstawkago2.pl> wrote:
> [...]

> Czy cos mi sie nie
> pomieszala ze sterowcami??? lol

Powietrze nagrzane przez silniki mogłoby wypełniać poszycie kadłuba
celem uzyskania siły no¶nej. :-)

Moznaby tez helem podmienic atmosferyczny azot lol

Data: 2012-04-12 21:55:25
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2012-04-12 15:50, TJ_Blues pisze:
[...]

Ale je¶li brzoza przebije kadłub, hel wypłynie na zewn±trz, spowoduje utratę siły no¶nej i eksplozję pokładowej bomby izowolumetrycznej.

Data: 2012-04-12 20:59:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "RR" <mykswstawka@wstawkago2.pl> napisał w wiadomości news:jm6hqu$lk3$1news.task.gda.pl...
[...]

I ile niutonow siły nośnej możnaby w ten sposób uzyskać bez usmarzenia pasażerów? :-))

Data: 2012-04-12 21:09:08
Autor: fruuu
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(a):

> Powietrze nagrzane przez silniki mogłoby wypełniać poszycie kadłuba celem
 > uzyskania siĹ‚y noĹ›nej. :-)

I ile niutonow siły nośnej możnaby w ten sposób uzyskać bez usmarzenia pasażerów? :-))
Po dwa na glowe...

--

Super oszczędny samolot w 2035r.