Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?

Data: 2013-08-12 09:45:10
Autor: Franc
Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?
Witam grupę,

Zastanawiam się nad kombi rodzinnym.

Wychodzi, że Super Combi może być fajną propozycją. Tylko kwestia
silnika...
1,4 TSI odpada
3,6 odpada

zostają silniki:
1,6 TDI
1,8 TSI
2,0 TDI

"Fachowcy" z branży snują opowieści, że 1,6 TDI ma mieć osiągi
"legendardnego" silnika 1,9 TDI przy zachowaniu niskpiej paliwożerności i w
ogóle ma być super. No i ma wystarczać do poruszania się po drodze.

Macie kontakt z tymi silnikami? 1,6 TDI napędzi taką krowę? Nie planuję
jeździć jak wariat, ani ścigać się spod świateł. Awaryjne te silniki?

1,8 TSI i 2,0 TDI to już parę tysięcy więcej, automatycznej skrzyni nie
planuję (9K do ceny, to już wolę dopłacić do panoramicznego dachu).

--
Franc

Data: 2013-08-12 06:45:56
Autor: Dman666
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2013 09:45:10 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

Macie kontakt z tymi silnikami? 1,6 TDI napędzi taką krowę? Nie planuję

jeździć jak wariat, ani ścigać się spod świateł. Awaryjne te silniki?

W robocie poganiaja Octavie kombi z tymi motorami. Nie jest problemem rozpedzic toto nawet do 200-slowa kolegi, ktory raczej nie buja.
Sam lecialem tym ok 160-170 i do tej predkosci zbieral sie podobnie jak 1.9 (3 osoby na pokladzie)-zreszta ma zalety 1.9 i dodatkowo nie bierze oleju, jest cichy, mniej zlopie przy predkosciach miejskich.
W Octavi ten silnik jest wystarczajacy to wiecej niz tylko turlania-daje rade.

W moim odczuciu to bardzo fajny slnik - jedynie czipowanie tego na obecna chwile jest drogie (przez dluzszy czas byl problem z fabryczna blokada ale juz robia kity do tego silnika)
--
Dman-666

Data: 2013-08-12 12:54:16
Autor: Lewis
W dniu 2013-08-12 09:45, Franc pisze:

1,8 TSI i 2,0 TDI to już parę tysięcy więcej, automatycznej skrzyni nie
planuję (9K do ceny, to już wolę dopłacić do panoramicznego dachu).

Nigdy nie miałem takiego dachu ale na dobrą sprawę po co Ci to?
Jadą gapisz się na chmurki i ptaszki czy przed siebie?
Zdecydowanie bardziej wolałbym DSG niż szybe nad łbem.

Lewis

Data: 2013-08-12 12:57:25
Autor: Franc
Dnia Mon, 12 Aug 2013 12:54:16 +0200, Lewis napisał(a):

Nigdy nie miałem takiego dachu ale na dobrą sprawę po co Ci to?
Jadą gapisz się na chmurki i ptaszki czy przed siebie?
Zdecydowanie bardziej wolałbym DSG niż szybe nad łbem.
Miło wspominam szyberdach, a automatem nigdy nie jeździłem. Sam fakt wstawianiu dachu uważam za taki mały "kaprys", tak jak nawigację
fabrycznę (akurat jak dla mnie "must-have").

--
Franc

Data: 2013-08-12 13:09:06
Autor: Lewis
W dniu 2013-08-12 12:57, Franc pisze:
[...]

Hmm jak masz możliwość przejdź się z DSG - nie będziesz chciał nic innego :)

Lewis

Data: 2013-08-12 13:24:16
Autor: BUNIEK
Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?
Hmm jak masz możliwość przejdź się z DSG - nie będziesz chciał nic innego :)

No chyba ze manuala ;).

A co do silników - 1.8 TSI jest bardzo przyjemny, miałem okazje poruszać się passatem z tym motorem, bardzo fajna charakterystyka, ale na pewno mniej oszczędny od diesla choć mniejsze ryzyko wystąpienia kosztownej  awarii.

Buniek

Data: 2013-08-12 13:52:52
Autor: Lewis
W dniu 2013-08-12 13:24, BUNIEK pisze:
[...]

Jeździłem Passatem CC z 2012r 2.0TSI właśnie z 7biegowym DSG - jak manualem w tym samochodzie jesteś w stanie tak sprawnie zmieniać biegi i kręcić takie czasy 0-100 to szacun :)

Owszem swoim manualem kręcę lepsze ale mocy mam blisko x2 :)

Lewis

Data: 2013-08-12 16:50:31
Autor: BUNIEK
[...]

Ja wole manuale ale może dlatego ze czerpie przyjemność z jazdy autem i po prostu lubię zmieniać biegi, może z klika latek już nie będzie mi się chciało, słyszałem ze do automatu trzeba dorosnąć (zestarzeć się). Z drugiej zaś strony jedyny automat który w/g suchych danych byłby fajny to DSG, choć nie miałem przyjemności jeździć z DSG.
Nie wiem czy jeździłem czymkolwiek z dwusprzęgłowa skrzynka, chyba ze jest w LEKSUSIE IS-F którym miałem przyjemność się przejechać, ale przy jego mocy skrzynia nie miałaby znaczenia w tworzeniu banana na twarzy podczas przyspieszania.

Buniek

Data: 2013-08-12 17:14:40
Autor: Lewis
W dniu 2013-08-12 16:50, BUNIEK pisze:
[...]

Odpowiedni samochód z odpowiednią mocą i tak będzie tworzyć uciechę.
Braciak ma 9-5 z ASB Aisin 5biegowa, zmierzone 282KM/410Nm i banan jest naprawdę srogi :)

Lewis

Data: 2013-08-13 23:41:44
Autor: hisjusz
W dniu 2013-08-12 13:09, Lewis pisze:
[...]

O ile go na to stać*

Data: 2013-08-14 09:36:14
Autor: Franc
Dnia Tue, 13 Aug 2013 23:41:44 +0200, hisjusz napisał(a):

Hmm jak masz możliwość przejdź się z DSG - nie będziesz chciał nic
innego :)
O ile go na to stać*
To też - cena zakupu mocno zwyżkuje. No i potencjalny serwis po upłynięciu
gwarancji.

--
Franc

Data: 2013-08-12 15:19:33
Autor: HANA

Użytkownik "Franc" <wp@wp.pl> napisał w wiadomości news:1d32e9tvhg8o0$.1kglcma3qwk9p.dlg40tude.net...
[...]

o jak nigdy nie jezdziles automatem to fakt lepiej nie kupuj automatu
bo do konca zycia bedziesz na niego skazany ;-)

Andrzej

Data: 2013-08-12 15:36:43
Autor: Franc
Dnia Mon, 12 Aug 2013 15:19:33 +0200, HANA napisał(a):

o jak nigdy nie jezdziles automatem to fakt lepiej nie kupuj automatu
bo do konca zycia bedziesz na niego skazany ;-)

Aż tak jest źle :-)
Żona mi marudzi, że on automatem to never-ever i w ogóle. --
Franc

Data: 2013-08-12 21:31:22
Autor: Marek Dyjor
Franc wrote:
[...]

przejedź sie sensownym automatem to zobaczysz...

naprawdę machanie wajchą i pedałowanie jak na rowerze nie jest kwientesencją przyjemnosci z jazdy.

dla mnie przyjmność jazdy to wygodne fotele, na tyle wysokei aby popierały uda na całej długości, wyciszona kabina żeby można było sobie spokojnie słuchac muzyki, dobre zawieszenie żeby nie czuć dziur. W miarę mocny silnik żeby sie nie slimaczyć.

Data: 2013-08-12 21:27:36
Autor: Marek Dyjor
Franc wrote:
[...]

na diabła ci szyber dach... przecież masz chyba tam klimę automatyczną?

w sumie to dla mnie samochód mógłby miec tylko jedno okno otwierane to od kierowcy :)
żeby zapłacić za autostradę czy za parking.

Data: 2013-08-12 15:55:31
Autor: tᴏ
Franc wrote:

Macie kontakt z tymi silnikami? 1,6 TDI napędzi taką krowę? Nie planuję
jeździć jak wariat, ani ścigać się spod świateł. Awaryjne te silniki?

Weź pod uwagę, że to co zyskasz przy kupnie wybierając mały silnik stracisz pewnie przy odsprzedaży. Ludzie szukają raczej aut z przeciętnymi silnikami, ani przesadnie mocnymi ani słabymi. Zresztą czy wydanie 150 tys. na takiego muła to nie jest przesadny ekscentryzm?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-08-12 18:20:17
Autor: Franc
Dnia 12 Aug 2013 15:55:31 GMT, tᴏ napisał(a):

[...]
:-)
Raczej 90.kilka po cenie cennikowej + ewentualne dodatki.
Za 150 tys. to masz 2,0 TDI z DSG + ostry wypas.

--
Franc

Data: 2013-08-12 22:07:16
Autor: Excite
W dniu 2013-08-12 17:55, tᴏ pisze:
[...]

Jeśli mowa o wersji 105KM bo chyba tylko takie są w Superbie to nie jest aż tak źle aby nazwać ją mułem. Jeździłem Passatem B6 z 1.9tdi w wersji 105KM/250Nm i o ile ktoś nie wymaga ponadprzeciętnych osiągów to nie jest źle. Jak ktoś spokojnie jeździ, raczej pasywnie to te 105KM będzie w zupełności wystarczające.

Data: 2013-08-13 23:44:37
Autor: hisjusz
W dniu 2013-08-12 22:07, Excite pisze:
[...]

Nie porĂłwnuj 1,9 do 1,6!

Data: 2013-08-14 00:04:05
Autor: Excite
Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?
W dniu 2013-08-13 23:44, hisjusz pisze:
Nie porównuj 1,9 do 1,6!

Dlaczego nie ?

Data: 2013-08-14 08:57:09
Autor: Franc
Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?
Dnia Wed, 14 Aug 2013 00:04:05 +0200, Excite napisał(a):

Nie porównuj 1,9 do 1,6!
Dlaczego nie ?
Również się dołożę - dlaczego?

POmijam marketingowy przekaz wszelkich redaktorów, którzy piszą bez
owijania w bawełnę - 1,6 w miejsce 1,9 i właśnie je porównują. Dodatkowo
piszą, że 1,6 to ta sama konstrukcja co 2,0, tylko o zmniejszonej
pojemności.

--
Franc

Data: 2013-08-14 10:33:04
Autor: hisjusz
W dniu 2013-08-14 08:57, Franc pisze:
[...]

Mniejsza moc samego słupka.
Mam Polo 1,4 tdi 2000 co niby ma tyle samo koni co passat 1,9 tdi 1996. To 1,4 naprawdę trzeba cisnąc żeby to zaczęło jechać. Gdy podjeżdżam pod wzniesienie 1,4 trzęsie się cały silnik, odpowiednio trzeba dawać gaz bo zgaśnie. Te same wzniesienie 1,9 tdi samochód pokonuje bez bulu tylko z odpuszczanym sprzęgłem, nie widziałem w 1,9 żeby trząsł się silnik jak by chciał wyskoczyć z ramy.

Data: 2013-08-14 08:43:34
Autor: AZ
On 2013-08-14, hisjusz <hisjusz@wp.pl> wrote:

[...]

Tylko przy ilu obrotach to Polo ma tyle koni co ten Passat? Moc to nic
innego jak moment obrotowy x obroty.

No i jak Ty tym Polo wjezdzasz pod to wzniesienie? Na 5 biegu i
500 obrotach czy jak?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-14 13:50:02
Autor: hisjusz
W dniu 2013-08-14 10:43, AZ pisze:
On 2013-08-14, hisjusz <hisjusz@wp.pl> wrote:

[...]

Racja z mocą:) Spojrzałem na głupka na cyferkę bez obrotów. Wjeżdżam Polo 1,4 TDi na 1 biegu z posesji na drogę różnica poziomów może z 30 cm, mowa o zimnym silniku.

Data: 2013-08-14 11:57:59
Autor: AZ
On 2013-08-14, hisjusz <hisjusz@wp.pl> wrote:

Racja z mocą:) Spojrzałem na głupka na cyferkę bez obrotów. Wjeżdżam Polo 1,4 TDi na 1 biegu z posesji na drogę różnica poziomów może z 30 cm, mowa o zimnym silniku.

30cm to wzniesienie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-14 12:09:49
Autor: Excite
Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?
W dniu 2013-08-14 10:33, hisjusz pisze:
Mniejsza moc samego słupka.

Że co ? :) Jakiego słupka ?
Moc i moment obrotowy jest ten sam ! Przebieg momentu względem obrotów jest na tyle zbliżony że nie ma to większego znaczenia. 250Nm z 1.9 nie będzie mocniejsze niż 250Nm z 1.6.

Mam Polo 1,4 tdi 2000 co niby ma tyle samo koni co passat 1,9 tdi 1996.

Czy 1.4tdi ma tyle samo Nm i taki sam lub przynajmniej podobny przebieg momentu co 1.9 ? Z pewnością nie więc porównanie bez sensu.

Data: 2013-08-14 10:16:08
Autor: AZ
On 2013-08-14, Excite <niema@nie.bedzie.pl> wrote:
W dniu 2013-08-14 10:33, hisjusz pisze:
Mniejsza moc samego słupka.

Że co ? :) Jakiego słupka ?

Bo naczytal sie, ze blok silnika to slupek ;-)

Moc i moment obrotowy jest ten sam ! Przebieg momentu względem obrotów jest na tyle zbliżony że nie ma to większego znaczenia. 250Nm z 1.9 nie będzie mocniejsze niż 250Nm z 1.6.

Tyle, ze to raczej nie mozliwe ;-)

Mam Polo 1,4 tdi 2000 co niby ma tyle samo koni co passat 1,9 tdi 1996.

Czy 1.4tdi ma tyle samo Nm i taki sam lub przynajmniej podobny przebieg momentu co 1.9 ? Z pewnością nie więc porównanie bez sensu.

Bo malo kto wie, ze nie ma znaczenia moc a moment i jego przebieg.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-14 12:52:15
Autor: Lewis
W dniu 2013-08-14 12:16, AZ pisze:

Bo malo kto wie, ze nie ma znaczenia moc a moment i jego przebieg.

Niektórzy też twierdzą że moment się nie liczy, ważna jest MOC!! ;)

Lewis

Data: 2013-08-14 14:04:17
Autor: hisjusz
W dniu 2013-08-14 12:52, Lewis pisze:
W dniu 2013-08-14 12:16, AZ pisze:

Bo malo kto wie, ze nie ma znaczenia moc a moment i jego przebieg.

Niektórzy też twierdzą że moment się nie liczy, ważna jest MOC!! ;)

Poklikałem i naczytałem się że:

1,9 owego Passata ma maks moment 230 Nm przy 1900 obrotĂłw (4 cylindry)
1,4 owego Polo ma maks moment 190 Nm przy 3200 obrotĂłw (3 cylindry)

moc jednak również mają inną
1,9 TDi 110 koni
1,4 TDi 75 koni

Data: 2013-08-14 15:56:15
Autor: Excite
Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?
W dniu 2013-08-14 14:04, hisjusz pisze:
1,9 owego Passata ma maks moment 230 Nm przy 1900 obrotów (4 cylindry)
1,4 owego Polo ma maks moment 190 Nm przy 3200 obrotów (3 cylindry)

moc jednak również mają inną
1,9 TDi 110 koni
1,4 TDi 75 koni

I Ty takim porównaniem dwóch _całkowicie_ różnych silników chcesz udowodnić że nie można porównywać 1.6 i 1.9tdi ? :)

Data: 2013-08-14 13:54:27
Autor: hisjusz
On 2013-08-14, Excite <niema@nie.bedzie.pl> wrote:
W dniu 2013-08-14 10:33, hisjusz pisze:
Mniejsza moc samego słupka.

Że co ? :) Jakiego słupka ?

Bo naczytal sie, ze blok silnika to slupek ;-)
Blok+całe oprzyrządowanie tłoków+głowica i jej oprzyrządowanie.

Mniej Nm ma Polo.

Data: 2013-08-14 11:58:40
Autor: AZ
On 2013-08-14, hisjusz <hisjusz@wp.pl> wrote:

Blok+całe oprzyrządowanie tłoków+głowica i jej oprzyrządowanie.

Czyli silnik.

Mniej Nm ma Polo.

To nie dziwne.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-14 15:53:36
Autor: Excite
[...]

Oczywiście że możliwe, szczególnie w silniku doładowanym gdzie przebieg momentu obrotowego (a więc i mocy) można sobie łatwo ustawić regulując ciśnienie doładowania. 1.6tdi i 1.9tdi w wersjach 105KM mają tyle samo czyli 250Nm co już pisałem wcześniej więc chyba mi nie wierzysz ? :)
Dokładnie to wygląda tak:

1.6 TDI:
Moc silnika: 105 KM, przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm, przy 1500-2500 obr/min

1.9 TDI:
Moc silnika: 105 KM, przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm, przy 1900 obr/min

Data: 2013-08-16 10:37:53
Autor: wchpikus
Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?

1.6 TDI:
Moc silnika:    105 KM, przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:    250 Nm, przy 1500-2500 obr/min
raczej 250Nm przy 2500tys, to sie zgodze
oraz 100KM do 119KM od 3000obr/min do 4900...
Wszystko przesuniete w gore, fizyki nie oszukasz...

Data: 2013-08-16 12:55:20
Autor: Excite
W dniu 2013-08-16 10:37, wchpikus pisze:
1.6 TDI:
Moc silnika:    105 KM, przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:    250 Nm, przy 1500-2500 obr/min
raczej 250Nm przy 2500tys, to sie zgodze

Stały moment maksymalny w przedziale 1500-2500 obr/min to nie jest nic niezwykłego w turbo ze zmienną geometrią. Dane techniczne dla 1.6tdi podają to co napisałem wcześniej.

oraz 100KM do 119KM od 3000obr/min do 4900...
Wszystko przesuniete w gore, fizyki nie oszukasz...

Ty piszesz o jakichś własnych wyliczeniach czy opierasz się na danych technicznych ? VAG nigdzie nie podaje 100 ani 119KM mocy maksymalnej dla wersji 105KM. Moment w wyższych obrotach idzie tak w dół że wychodzi te 105KM przy 4400.

Data: 2013-08-16 12:58:47
Autor: wchpikus
W dniu 2013-08-16 12:55, Excite pisze:
w przedziale 1500-2500 obr/min to nie jest

zobacz tutaj
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=41587

nie mowie o chip-owanym silniku, fabryka

Data: 2013-08-16 14:22:21
Autor: Excite
W dniu 2013-08-16 12:58, wchpikus pisze:
zobacz tutaj
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=41587
nie mowie o chip-owanym silniku, fabryka

Odchylenia zawsze będą (błąd hamowni + różnice temperatur + dotarcie silnika + różne paliwo + różne zapchanie filtra powietrza) ale z danych fabrycznych wynika że ma być 250Nm w zakresie 1500-2500.

Bonus mocy jak widać na wykresie nadal występuje, jak 1.9tdi 105KM były sprawdzane na hamowni to nie rzadko dawały 115-120KM mocy maksymalnej. 1.6tdi 105KM można traktować jako brata bliźniaka 1.9tdi 105KM którego zastąpił, różnice są tak małe że pomijalne.

Data: 2013-08-16 16:54:34
Autor: Shrek
On 2013-08-14 12:16, AZ wrote:

Bo malo kto wie, ze nie ma znaczenia moc a moment

Tak było w samochodach napędzanych maszyną parowa. Potem wynaleźli skrzynie biegów.

i jego przebieg.

A to zalezy juĹź do czego ci ta moc czy moment potrzebny.

Shrek.

Data: 2013-08-16 20:50:04
Autor: AZ
On 2013-08-16, Shrek <1@wp.pl> wrote:
Bo malo kto wie, ze nie ma znaczenia moc a moment

Tak było w samochodach napędzanych maszyną parowa. Potem wynaleźli skrzynie biegów.

Czyli teraz liczy sie tylko moc?
i jego przebieg.

A to zalezy juĹź do czego ci ta moc czy moment potrzebny.

Do jazdy bo do czego innego?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-17 00:18:05
Autor: Excite
W dniu 2013-08-16 22:50, AZ pisze:
Czyli teraz liczy sie tylko moc?

Liczy się przebieg momentu obrotowego względem obrotów co przekłada się na moc.

Do jazdy bo do czego innego?

Inna jest jazda ciągnika rolniczego a inna motocykla sportowego więc i wymagania co do momentu i mocy są inne. Moc wynika z momentu więc nie ma czegoś takiego jak tylko moment lub tylko moc bo te dwie kwestie są ze sobą połączone. Tyle tylko że nie każdy ogarnia tą zależność stąd uproszczenia "liczy się moc" lub "liczy się moment".

Data: 2013-08-17 07:29:30
Autor: Shrek
On 2013-08-16 22:50, AZ wrote:

Tak było w samochodach napędzanych maszyną parowa. Potem wynaleźli
skrzynie biegĂłw.

Czyli teraz liczy sie tylko moc?

W bardzo dużym uproszczeniu tak. Jak masz wystarczajco mocy to ją skrzynią biegów na moment przerobisz. Jak masz moment, ale nie masz mocy, to wyjdzie ci traktor.

i jego przebieg.

A to zalezy juĹź do czego ci ta moc czy moment potrzebny.

Do jazdy bo do czego innego?

To z grubsza wszystkim da się pojechać jak tylko ma odpowiednią moc, kwestia jak często trzeba wajchą machać. Co innego, gdybyś się miał scigać na 1/4 mili, albo holować samoloty na lotnisku.

Shrek.

Data: 2013-08-14 13:50:59
Autor: hisjusz
W dniu 2013-08-14 12:09, Excite pisze:
[...]

Moment jest stały niezależnie od obrotów?

Data: 2013-08-14 12:00:04
Autor: AZ
On 2013-08-14, hisjusz <hisjusz@wp.pl> wrote:

Czy 1.4tdi ma tyle samo Nm i taki sam lub przynajmniej podobny przebieg
momentu co 1.9 ? Z pewnością nie więc porównanie bez sensu.

Moment jest stały niezależnie od obrotów?

Nie. Poszukaj sobie byle jakich wykresow z hamowni, na nich masz moment i moc.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-12 21:52:07
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 12-08-2013 o 09:45:10 Franc <wp@wp.pl> napisał(a):

Witam grupę,

Zastanawiam się nad kombi rodzinnym.

(...)

1,8 TSI i 2,0 TDI to już parę tysięcy więcej, automatycznej skrzyni nie
planuję (9K do ceny, to już wolę dopłacić do panoramicznego dachu).

Kolego, zastanów się jeszcze raz :-) - jak kupujesz nowe auto i mieści się  to  budżecie bierz automat (nawet kosztem rezygnacji z bajerów takich jak  dach pan. navi czy skóra). Zmienisz w nim olej tak jak zaleca producent  skrzyni - silnik i skrzynia będą wieczne.
Mi też wszyscy mówili, że frajda z jazdy jest tylko wtedy gdy wachlujemy  "wajchą". Teraz wiem, że wszystkich tych doradców poje...ało. Gdy  człowiek, dzień w dzień musi dojeżdżać autem do roboty, stać w korkach,  jechać 10h z Wawy do Zakopanego czy innego "kurortu" - nie ma nic lepszego  niż automat.
Teraz po prawie trzech latach jazdy automatem wiem, że w życiu nie kupię  nic innego.

TG

Data: 2013-08-13 21:55:06
Autor: Marek Dyjor
Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]

AMEN   :)

najlepsze jak sie nasłuchałem jak to ciężko sie jest przestawić na automat itp bzdeciny

kupiłem brykę wsiadłem odpaliłem wsadziłem D i pojechałem do domu :)

dwa momenty które są super w automacie:
1. ruszanie pod górkę (szczególnie jak sie zrobi pod górkę większy korek). puszczasz hamulec naciskasz gaz i jedziesz :)  żadnego ruszania z ręcznego cofania sie auta itp...
2. manewrowanie na wstecznym. dajesz R, puszczasz hamulec i sobie spokojnie manewrujesz nie pałując sie ze sprzęgłem i gazem. Możesz sie spokojnie skupić na kręceniem.

Data: 2013-08-13 23:48:40
Autor: hisjusz
[...]

No i musi Cię być stać;] Nie ma sprzętu który się nie psuje. Nie zaholujesz sobie automatu na lince. Zdzichu z rogu nie naprawi DSG. Czechu z Boku nie ze stroi skrzyni z silnikiem.
No i jak nie DSG. To więcej musi spalić i basta.
Krótko automat albo manual z podwójnym sprzęgłem i mechatroniką nie jest dla słabo zarabiających.
Amen!

Data: 2013-08-15 23:08:32
Autor: Marek Dyjor
hisjusz wrote:
[...]

zholujesz sobie na lince...  tylko nie wolno przekraczac 30km/h

zgadza sie ale za wygodę sie płaci

Data: 2013-08-16 16:59:57
Autor: Shrek
On 2013-08-12 21:52, Tomasz Gorbaczuk wrote:

[...]

Zalezy - ja prywatnie jeżdzę manualem, w pracy wszystkie to automaty. I prywatnie wole jednak manual - może to nie kwestia skrzyni a silników - jedna wolę swoją benzynę, niż disle.

Jedyny automat jaki był fajny to BMW 850 - choć też wolałbym żeby był manual;)

Shrek.

Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?