Supercharger Tesli w Polsce

Data: 2015-12-31 13:58:56
Autor: gobo
Supercharger Tesli w Polsce
Hej,
Sporo jeżdżę po Europie, a najwięcej po niemieckich drogach - zdjęcie zrobiłem w maju jadąc w stronę Bazylei. Podczas może 15 minutowej przerwy na kawę spod ładowarki odjechały 2 Tesle i podjechała ta ze zdjęcia.
Wydaje mi się, że to całkiem niezły rezultat i aut z takim napędem przybywa dość sporo. Sam z chęcią kupiłbym taki pojazd:) Codziennie robię około 90km i gdyby pojawiłby się pojazd o zasięgu powiedzmy 150km i rozsądnej cenie, to pewnie bym go kupił. Oczywiście oprócz niego trzymałbym inne auto - dla frajdy i w dłuższe trasy:)
http://podgorniak.net/tesla.jpg

Pozdrawiam
Piotrek

Data: 2015-12-31 07:23:04
Autor: Pszemol
"gobo" <gobo007@poczta.onet.pl> wrote in message news:56852693$0$690$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ładna fotka.
150km mówisz? A jaki zasięg ma najnowsza wersja Leaf od Nissana?

Data: 2015-12-31 14:38:46
Autor: gobo
Supercharger Tesli w Polsce
Patrzę na stronę z zasięgiem Leaf`a i szału nie ma:
http://www.nissan.pl/PL/pl/vehicle/electric-vehicles/leaf/charging-and-battery/range.html

Mój dojazd do pracy to ok. 80% trasa w tym 30% po górkach - bałbym się, że wraz z kolejnymi ładowaniami i spadkiem sprawności akku któregoś dnia ostatnie kilometry musiałbym Nissana pchać, lub ciągnąć:)
Ale nie jest źle - auto jest w miarę rozsądne cenowo i gdyby zasięg był jeszcze z 30-50km większy to bez namysłu bym się na nie zdecydował. Boję się tylko, że z czasem będzie trzeba płacić dodatkową akcyzę, czy inny podatek od energii spożytkowanej na ładowanie auta. Znając życie rząd stwierdzi że dziura w budżecie osiągnęła drugie dno i że każdy kto ma auto elektryczne zarejestrowane musi płacić comiesięczny ryczałt...
Wcale się nie zdziwię takim obrotem sprawy:)
Piotr

Supercharger Tesli w Polsce