Data: 2017-11-10 12:01:52 | |
Autor: T. | |
Superkondensatory w Solarisie | |
No wiec słowo stało się ciałem - ktoś zwrócił uwagę na zalety tych urządzeń:
Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest możliwość odzyskania podczas hamowania energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje później zamieniana w energię elektryczną i w tej postaci jest gromadzona w magazynach energii - superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh. Na razie ma to sens w autobusach, bowiem superkondensatory mają 4-krotnie mniejszą gęstość energii. Ale już się pracuje nad mniejszymi tego typu urządzeniami. W osobówkach też będą, pewnie w ciągu kilku lat. Z drugiej strony Toyota zapowiedziała właśnie nowe baterie Litowo-jonowe ze stałym elektrolitem o podwójnej gęstości energii. Tak więc wyścig trwa :-) Więcej: Tu na temat Solarisów: http://glowny-mechanik.pl/2017/11/10/hybrydowe-solarisy-dla-plocka/ A tu o superkondensatorach: http://glowny-mechanik.pl/2017/08/08/superkondensatory-skali-mikro/ A tu jeszcze kilka ciekawostek i przykładów użycia superkondensatorów: http://glowny-mechanik.pl/2017/02/07/europa-systems-zapowiada-premiere-wozka-agv-wykorzystujacego-najnowsza-technologie-zasilania/ http://glowny-mechanik.pl/2016/07/19/nowoczesne-rozwiazania-wozkach-widlowych/ http://glowny-mechanik.pl/2017/10/13/drukarka-ebs-6600-sukcesem-konstruktorow-ebs/ T. |
|
Data: 2017-11-10 17:52:41 | |
Autor: ToMasz | |
Superkondensatory w Solarisie | |
superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh. Czy mogę prosić coś więcej o tym konkretnym ( nie w skali mikro) superkondensatorze? Napięcie, wielkość, cena.... ToMasz |
|
Data: 2017-11-10 18:01:50 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Superkondensatory w Solarisie | |
W dniu 2017-11-10 o 17:52, ToMasz pisze:
superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh. Tu coś pokazali. http://www.hybridrive.com/pdf/bus/ESS-3G-1K.pdf Robert |
|
Data: 2017-11-10 18:10:41 | |
Autor: J.F. | |
Superkondensatory w Solarisie | |
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a058722$0$15207$65785112@news.neostrada.pl...
Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest możliwość odzyskania podczas hamowania energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje później zamieniana w energię elektryczną i w tej postaci jest gromadzona w magazynach energii - superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh. Na razie ma to sens w autobusach, bowiem superkondensatory mają 4-krotnie mniejszą gęstość energii. Ale już się pracuje nad mniejszymi tego typu urządzeniami. W osobówkach też będą, pewnie w ciągu kilku lat. Z drugiej strony Toyota zapowiedziała właśnie nowe baterie Litowo-jonowe ze stałym elektrolitem o podwójnej gęstości energii. Tak więc wyścig trwa :-) baterie z kondesatorami nie musza konkurowac, moga sie uzupelniac. Do odzyskania energii z hamowania swietne. Tylko ze ... wymaga elekrycznego napedu, a co najmniej hybrydowego. J. |
|
Data: 2017-11-11 13:13:09 | |
Autor: Slavekk | |
Superkondensatory w Solarisie | |
W dniu 2017-11-10 o 12:01, T. pisze:
No wiec słowo stało się ciałem - ktoś zwrócił uwagę na zalety tych urządzeń: Ich zalety były znane od dawna. A nie były stosowane bo są wielkie i ciężkie. Nawet ten zasobnik z Solarisa waży ponad 400kg/kWh, czyli ze 30x więcej niż zasobnik o tej samej energii zbudowany z akumulatorów. Sławek |