Superkondensatory w Solarisie

Data: 2017-11-10 12:01:52
Autor: T.
Superkondensatory w Solarisie
No wiec słowo stało się ciałem - ktoś zwrócił uwagę na zalety tych urządzeń:

Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest możliwość odzyskania podczas hamowania energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje później zamieniana w energię elektryczną i w tej postaci jest gromadzona w magazynach energii - superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh.

Na razie ma to sens w autobusach, bowiem superkondensatory mają 4-krotnie mniejszą gęstość energii. Ale już się pracuje nad mniejszymi tego typu urządzeniami. W osobówkach też będą, pewnie w ciągu kilku lat. Z drugiej strony Toyota zapowiedziała właśnie nowe baterie Litowo-jonowe ze stałym elektrolitem o podwójnej gęstości energii. Tak więc wyścig trwa :-)

Więcej:
Tu na temat Solarisów:
http://glowny-mechanik.pl/2017/11/10/hybrydowe-solarisy-dla-plocka/

A tu o superkondensatorach:
http://glowny-mechanik.pl/2017/08/08/superkondensatory-skali-mikro/

A tu jeszcze kilka ciekawostek i przykładów użycia superkondensatorów:

http://glowny-mechanik.pl/2017/02/07/europa-systems-zapowiada-premiere-wozka-agv-wykorzystujacego-najnowsza-technologie-zasilania/

http://glowny-mechanik.pl/2016/07/19/nowoczesne-rozwiazania-wozkach-widlowych/

http://glowny-mechanik.pl/2017/10/13/drukarka-ebs-6600-sukcesem-konstruktorow-ebs/

T.

Data: 2017-11-10 17:52:41
Autor: ToMasz
Superkondensatory w Solarisie
superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh.

Czy mogę prosić coś więcej o tym konkretnym ( nie w skali mikro) superkondensatorze? Napięcie, wielkość, cena....

ToMasz

Data: 2017-11-10 18:01:50
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2017-11-10 o 17:52, ToMasz pisze:
superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh.

Czy mogę prosić coś więcej o tym konkretnym ( nie w skali mikro) superkondensatorze? Napięcie, wielkość, cena....

Tu coś pokazali.
http://www.hybridrive.com/pdf/bus/ESS-3G-1K.pdf

Robert

Data: 2017-11-10 18:10:41
Autor: J.F.
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a058722$0$15207$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

baterie z kondesatorami nie musza konkurowac, moga sie uzupelniac.
Do odzyskania energii z hamowania swietne.

Tylko ze ... wymaga elekrycznego napedu, a co najmniej hybrydowego.

J.

Data: 2017-11-11 13:13:09
Autor: Slavekk
W dniu 2017-11-10 o 12:01, T. pisze:
No wiec słowo stało się ciałem - ktoś zwrócił uwagę na zalety tych urządzeń:

Ich zalety były znane od dawna.
A nie były stosowane bo są wielkie i ciężkie.
Nawet ten zasobnik z Solarisa waży ponad 400kg/kWh, czyli ze 30x więcej niż zasobnik o tej samej energii zbudowany z akumulatorów.

Sławek

Superkondensatory w Solarisie