Data: 2017-11-10 18:10:41 | |
Autor: J.F. | |
Superkondensatory w Solarisie | |
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a058722$0$15207$65785112@news.neostrada.pl...
Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest możliwość odzyskania podczas hamowania energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje później zamieniana w energię elektryczną i w tej postaci jest gromadzona w magazynach energii - superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh. Na razie ma to sens w autobusach, bowiem superkondensatory mają 4-krotnie mniejszą gęstość energii. Ale już się pracuje nad mniejszymi tego typu urządzeniami. W osobówkach też będą, pewnie w ciągu kilku lat. Z drugiej strony Toyota zapowiedziała właśnie nowe baterie Litowo-jonowe ze stałym elektrolitem o podwójnej gęstości energii. Tak więc wyścig trwa :-) baterie z kondesatorami nie musza konkurowac, moga sie uzupelniac. Do odzyskania energii z hamowania swietne. Tylko ze ... wymaga elekrycznego napedu, a co najmniej hybrydowego. J. |
|