Superstrady we W³oszech

Data: 2017-03-11 14:16:39
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
Korzysta³ kto¶ w wiêkszym zakresie z darmowych dróg ekspresowych we W³oszech?
Podczas mojego ostatniego wyjazdu uda³o mi siê w ten sposób przejechaæ prawie ca³e W³ochy bez op³at (droga SS3Bis i SS434, a potem darmowa autostrada z Salerno do Reggio di Calabria).

Tym razem cel to Toskania, a te trasy ju¿ s± nie bardzo po drodze, nie licz±c odcinka Florencja-Piza.

Czy gdzie¶ jeszcze na pó³nocy W³och, na trasie przez Brennero do Toskanii, mo¿na spotkaæ jakie¶ dwupasmowe drogi w standardzie co najmniej naszej gierkówki (DK1)?
Wzglêdnie co¶ na odcinku Piza-Rzym?

Mo¿e kto¶ jecha³, albo wie ¿e takowe istniej±?

Data: 2017-03-13 18:54:51
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Superstrady we WÅ‚oszech
W dniu .03.2017 o 14:16 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

[...]

Ja w takich sytuacjach (ostatnio 2 tygodnie temu :-) ) ustawiam w navi  opcjê "unikaj dróg p³atnych" i wybieram profil trasy "najszybsza". Jadê za  darmo drogami o najwy¿szym standardzie.
W W³oszech darmowe autostrady i superstrady s± niemi³osiernie zat³oczone.  Czasowo wychodzi s³abo. P³atne te¿ s± zat³oczone, czasami bardziej ni¿  darmowe - ale to w lecie.

Z innej bajki, faktycznie w cholerê siê tam szwenda "uchod¼ców".
Szczyt/szczytów to "uchod¼ca" w knajpie w o¶rodku narciarskim na ponad 2k  m n.p.m  z kartk± z zeszytu w kratkê z jak±¶ piecz±tka urzêdow± domagaj±cy  siê 5 EUR.

TG

Data: 2017-03-13 19:18:21
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 13-03-2017 o 18:54, Tomasz Gorbaczuk pisze:

[...]

Problem w tym, ¿e zw³aszcza za granic±, nie lubiê je¼dziæ drogami z dwoma pasami w obu kierunkach, musz± byæ takie z minimum 3-4.
Inaczej jedziesz 40-tk± przez jakie¶ pipidówy - to odpada.
100 km to mo¿na tak przejechaæ (i planujê to wykonaæ w Austrii, omijaj±c przy okazji Brenner, wiêc na W³ochy ju¿ nie bêdzie zapasu).

To ju¿ wolê zap³aciæ na autostradzie, o ile nie ma ¿adnej alternatywy w podobnym kierunku.

Dlatego pytam czy takowe alternatywy s±.

Data: 2017-03-13 21:21:29
Autor: mk4
Superstrady we W³oszech
On 2017-03-11 14:16, Cavallino wrote:
[...]

Jak chcesz sprawnie dojechaæ ot nie ma siê co szczypaæ - tylko lecieæ autostrada. Owszem, tam gdzie s± takie niep³atne drogi to ¶mia³o mo¿na korzystaæ. Ale nie ma ich tak wiele - przynajmniej jak przychodzi³o do sytuacji, ze trzeba gdzie¶ w konkretne miejsce dojechaæ - a nie tylko ogl±daæ na mapie, ze s±.

Podsumowuj±c - to jest kalkulacja - albo p³acisz i dzielisz czas przejazdu przez oko³o 2 albo krêcisz siê po lokalnych. W sumie bardziej ni¿ op³aty za drogi bola³y mnie ceny paliwa - jako¶ tak drogo by³o.

--
mk4

Data: 2017-03-13 21:25:49
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Superstrady we WÅ‚oszech
W dniu .03.2017 o 21:21 mk4 <mk4@dev.null> pisze:

W sumie bardziej ni¿ op³aty za drogi bola³y mnie ceny paliwa - jako¶ tak  drogo by³o.

Dwa tygodnie temu tankowa³em ON na pó³nocy W³och po 1,24 EUR (nie przy  autostradzie).

TG

Data: 2017-03-13 21:47:14
Autor: mk4
Superstrady we W³oszech
On 2017-03-13 21:25, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]

Ja bylem latem i tankowa³em benzynê. Szacuj±c wydatki po prostu za³o¿y³em sobie zbyt optymistycznie cenê. Jak zobaczy³em ceny faktyczne ju¿ na miejscu to z ciekawo¶ci sprawdzi³em w necie jak te ceny siê kszta³tuj± w Europie. No i w Italii by³y jedne z najwy¿szych.

No ale jakie by nie by³y - trzeba by³o laæ ;)

--
mk4

Data: 2017-03-13 21:57:04
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Superstrady we WÅ‚oszech
W dniu .03.2017 o 21:47 mk4 <mk4@dev.null> pisze:

[...]

W tamtym roku faktycznie by³o dro¿ej - ON tankowa³em po 1,4 -1,5 EUR za  litr.
W listopadzie 2015 za to by³ rekord - ON tankowa³em po 1,7-1.8 EUR za litr.

TG

Data: 2017-03-13 22:43:07
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 13-03-2017 o 21:21, mk4 pisze:
On 2017-03-11 14:16, Cavallino wrote:
[...]

Dlatego pytam.
Jak by by³o du¿o i ³atwo znale¼æ, to pewnie bym znalaz³.
A tak to nie wiem, czy nie znajdujê bo nie ma, czy dlatego ¿e nie s± jako¶ specjalnie pooznaczane na mapach.

Data: 2017-03-20 05:16:02
Autor: lpalczynski
Superstrady we W³oszech
W dniu poniedzia³ek, 13 marca 2017 22:43:09 UTC+1 u¿ytkownik Cavallino napisa³:

> [...]

A tak to nie wiem, czy nie znajdujê bo nie ma, czy dlatego ¿e nie s± jako¶ specjalnie pooznaczane na mapach.

Zasiêgn±³em info u ¼ród³a i niestety musisz szykowaæ $$$ na autostradê. Od Brennero w kierunku Toskanii alternatyw± s± drogi lokalne, ale nie w standardzie gierkówki i pe³no wiosek po drodze (val Isarco oraz val Adige/Lagarina - tu jeszcze wiêcej, ni¿ na pierwszym odcinku).

Je¿eli chodzi o przejazd Piza - Rzym to najpro¶ciej jednak autostrad±. Mo¿na próbowaæ naoko³o przez SS67 (SGC Firenze-Pisa-Livorno) i potem w dó³ superstrad± Firenze - Siena. Odbiæ na ss73 Siena - Bettolle i dalej do Perugii. gdzie wbijasz na znan± Ci ss3bis do Orte i dalej autostrad± do Rzymu. Ale to strasznie naoko³o...

Pzdr

Data: 2017-03-20 17:49:33
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 20-03-2017 o 13:16, lpalczynski@gmail.com pisze:

[...]

Jak jednopasmowe to odpada - ju¿ tego we W³oszech próbowa³em - nie na moj± cierpliwo¶æ.
Dwa pasy musz± byæ.

> [...]
Odbiæ na ss73 Siena - Bettolle i dalej do Perugii. gdzie wbijasz na znan± Ci ss3bis do Orte i dalej autostrad± do Rzymu.

Noo - 130 km nadk³adaæ przy 300 km trasie, to ju¿ prawie 50%, totalnie bez sensu, zapewne równie¿ ekonomicznego.

Ale jak masz ¼ród³a to mo¿e pytanie z innej beczki:
mianowicie o parkingi w Florencji, Pizie i Rzymie.

Chcia³bym wysadziæ rodzinê blisko atrakcji, pojechaæ zaparkowaæ gdzie¶ poza p³atnymi strefami, na w miarê bliskich przedmie¶ciach i ew. wróciæ do centrum metrem/komunikacj± miejsk±.
Zna kto¶ namiary na takie parkingi/okolice?

O zat³oczone ulice, z gwarancj± poobijania auta mi nie chodzi - raczej jakie¶ bezpieczne miejsca w stylu naszych blokowisk - darmowe parkingi albo place.

W Pizie pamiêtam ¿e tak siê uda³o - zostawi³em auto za free w odleg³o¶ci kilkusetmetrowego spaceru od Krzywej Wie¿y, ale we Florencji i Rzymie by³em tylko poci±giem, wiêc z dwroca by³o wszêdzie blisko z buta....

Data: 2017-03-21 00:46:43
Autor: lpalczynski
Superstrady we W³oszech
W dniu poniedzia³ek, 20 marca 2017 17:49:34 UTC+1 u¿ytkownik Cavallino napisa³:
> [...]

Jak jednopasmowe to odpada - ju¿ tego we W³oszech próbowa³em - nie na moj± cierpliwo¶æ.

No to dwa pasy tylko na obwodnicach Bolzano i Trento ;-)

Reszta krajówkami przez wioski i góry...

Odpada

> [...]

Noo - 130 km nadk³adaæ przy 300 km trasie, to ju¿ prawie 50%, totalnie bez sensu, zapewne równie¿ ekonomicznego.

Mo¿na zaplanowaæ tak trasê w jedn± stronê i zaliczyæ po drodze Asy¿, Rocca Paolina w Perugii (dzieciaki bêd± zadowolone 0 podziemne miasto robi fajne wra¿enie), po drodze jest Deruta i mo¿na kupiæ fajn± ceramikê na pami±tki/prezenty. Dalej koniecznie trzeba zaliczyæ wodospady Marmore w Terni (wygóglaj sobie, tylko trzeba pojawiæ siê w godzinach spustu wody).

I wtedy trasa nabiera sensu turystycznego :-)

[...]

Florencja - proponujê szukaæ czego¶ w bocznych uliczkach od Lungarno Torrigiani (to jest po drugiej stronie Arno ni¿ centrum), przej¶æ Ponte Vecchio i ju¿ mo¿na zwiedzaæ do woli. Tam jest niby p³atna strefa, ale jak wykupisz bilet na godzinê i wrócisz po 3-4 to nic siê nie stanie ;-)

Piza - tak samo, szukaæ w bocznych od wie¿y, kupiæ bilet na 0,5 - 1 godzinê i zwiedzaæ...

Rzym to ju¿ inna bajka - ogólnie ciê¿ko z miejscami i krótkie bilety s³abiej dzia³aj± ;-)
W jakim okresie jedziesz?

Je¿eli pobyt jednodniowy i wjazd od pó³nocy autostrad± to proponujê zaparkowaæ przy markecie Carrefour na Via dei Prati Fiscali 59. S± otwarci ca³odobowo i maj± du¿y parking na dachu (tam jest mniejszy ruch i mniejsze szanse na poobijanie auta...). Ostatnio zostawili¶my tam 3 samochody na ca³y dzieñ. 5 minut spacerem jest metro (linia B1, stacja Jonio), kupujesz ca³odniowy bilet i zwiedzasz ma maksa.
Je¿eli pobyt d³u¿szy, to jest fajny i rozs±dny cenowo hotel z parkingiem w okolicach Via Tiburtina i blisko metra (linia B, stacja Rebibbia).

Przy zakupach biletów w automacie nie wk³adaj zbyt du¿ych nomina³ów - potrafi po³kn±æ albo nie wydaæ reszty (jest jaki¶ maks limit wydawania reszty, nie pamiêtam ile...).

A w ogóle to pomy¶l nad pobytem w Umbrii zamiast w Toskanii - IMO jest ³adniej i bardziej przystêpnie cenowo ;-)

Pzdr

Data: 2017-03-21 18:06:38
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 21-03-2017 o 08:46, lpalczynski@gmail.com pisze:

Jak jednopasmowe to odpada - ju¿ tego we W³oszech próbowa³em - nie na
moj± cierpliwo¶æ.
Dwa pasy musz± byæ.

No to dwa pasy tylko na obwodnicach Bolzano i Trento ;-)

Ale jak rozumiem, krótkie odcinki, wiêc zje¿d¿anie Z autostrady bez sensu...

> [...]

I wtedy trasa nabiera sensu turystycznego :-)

Jest to jaka¶ koncepcja, dziêki za podpowied¼.

[...]

Prze³om czerwiec lipiec, Rzym ju¿ lipiec.

Je¿eli pobyt jednodniowy i wjazd od pó³nocy autostrad±

Zaplanowa³em dwa noclegi na campingu w Prima Porta.
Ale to trochê daleko ¿eby kolejk± w 8 osób jechaæ do Rzymu, dlatego wola³bym podjechaæ autem bli¿ej, tak blisko jak siê da.

to proponujê zaparkowaæ przy markecie Carrefour na Via dei Prati Fiscali 59.

Dziêki, to faktycznie trochê bli¿ej, choæ wola³bym co¶ bardziej od strony Watykanu....

[...]

Taki bilet dzia³a te¿ na autobusy?
Ile kosztuje mniej wiêcej?

A w ogóle to pomy¶l nad pobytem w Umbrii zamiast w Toskanii - IMO jest ³adniej i bardziej przystêpnie cenowo ;-)

Tym razem Toskania, z tej strony mnie jeszcze nie by³o na pla¿ach.....

Data: 2017-03-22 00:39:58
Autor: lpalczynski
Superstrady we W³oszech
W dniu wtorek, 21 marca 2017 18:06:37 UTC+1 u¿ytkownik Cavallino napisa³:

> No to dwa pasy tylko na obwodnicach Bolzano i Trento ;-)

Ale jak rozumiem, krótkie odcinki, wiêc zje¿d¿anie Z autostrady bez sensu...

Zupe³nie bez sensu - zw³aszcza, ¿e jad±c tranzytem p³acisz za autostradê. Zje¿d¿aj±c gdzie¶ po drodze wychodzi dro¿ej, bo ANAS dolicza sobie infrastrukturê ³±cz±c± z drogami lokalnymi ;-)

Przy systemie zamkniêtym najbardziej op³acalna jest jazda z punktu A do B bez zjazdu z autostrady.

> [...]

> W jakim okresie jedziesz?

Prze³om czerwiec lipiec, Rzym ju¿ lipiec.

Bardzo dobry termin :-)

Na drogach jeszcze nie bêdzie pe³nego ob³o¿enia ruchem turystycznym...

> [...]

Ale to trochê daleko ¿eby kolejk± w 8 osób jechaæ do Rzymu, dlatego wola³bym podjechaæ autem bli¿ej, tak blisko jak siê da.

Namiot czy bungalow?

Z Prima Porta do ca³a wyprawa do Rzymu (zw³aszcza tak± gromadk±).
Nie wiem jaki masz bud¿et, ale przelicz sobie stratê czasu na dojazd razy osobo/godzina i byæ mo¿e jaki¶ motel/hotel bli¿ej metra per saldo wyjdzie taniej ;-)

Chyba, ¿e zatrzymasz siê na kempingu i dwa razy wykonasz manewr z parkingiem Carrefoura ;-)

Bêdzie jakie¶ pó³ godzinki samochodem (chyba, ¿e w³adujesz siê w poranne korki...)

> to proponujê zaparkowaæ przy markecie Carrefour na Via dei Prati Fiscali 59.

Dziêki, to faktycznie trochê bli¿ej, choæ wola³bym co¶ bardziej od strony Watykanu....

Camping Village Roma?

Via Aurelia, 2,5 kilometra od metra Cornelia, autobusem w 15 minut ;-)

> [...]
>5 minut spacerem jest metro (linia B1, stacja Jonio), kupujesz ca³odniowy bilet i zwiedzasz ma maksa.

Dzia³a na wszystkie ¶rodki masowego ra¿enia - metro, autobusy, tramwaje.

?roma tourist card - karta elektroniczna, ceny: 24H (EUR 7,00), 48H (EUR 12,50), 72H (EUR 18,00)

Ewentualnie Romapass z muzeami w cenie - 48H (EUR 28,00) lub 72H (EUR 38,50), info tutaj http://www.romapass.it/p.aspx?l=it&tid=2

> A w ogóle to pomy¶l nad pobytem w Umbrii zamiast w Toskanii - IMO jest ³adniej i bardziej przystêpnie cenowo ;-)

Tym razem Toskania, z tej strony mnie jeszcze nie by³o na pla¿ach.....

Lepsze pla¿e nad Adriatykiem ;-)

Tak w po³owie buta ju¿ jest fajnie...

Jakby co - pytaj dalej ;-)

Pzdr

Data: 2017-03-22 17:02:53
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 22-03-2017 o 08:39, lpalczynski@gmail.com pisze:

Zaplanowa³em dwa noclegi na campingu w Prima Porta.
Ale to trochê daleko ¿eby kolejk± w 8 osób jechaæ do Rzymu, dlatego
wola³bym podjechaæ autem bli¿ej, tak blisko jak siê da.

Namiot czy bungalow?

Bungalow i mobile home - to co w booking mieli w dobrej cenie....

Z Prima Porta do ca³a wyprawa do Rzymu (zw³aszcza tak± gromadk±).

No w³a¶nie.

Nie wiem jaki masz bud¿et, ale przelicz sobie stratê czasu na dojazd razy osobo/godzina i byæ mo¿e jaki¶ motel/hotel bli¿ej metra per saldo wyjdzie taniej ;-)

Nie s±dzê, ró¿nice by³y spore, rzêdu 100% ceny noclegu.

Chyba, ¿e zatrzymasz siê na kempingu i dwa razy wykonasz manewr z parkingiem Carrefoura ;-)

Ja tylko jeden dzieñ w Rzymie planujê.
Dwa noclegi, przy czym jeden PRZED Rzymem, a drugi PO.

Bêdzie jakie¶ pó³ godzinki samochodem (chyba, ¿e w³adujesz siê w poranne korki...)

W niedzielê te¿ s±?
A w³a¶nie - czy w niedzielê s± jakie¶ lu¼niejsze godziny w okolicach Watykanu?
Nie chcia³bym siê cisn±æ razem z t³umami.

[...]

Zale¿y co kto lubi - po tej stronie by³em ju¿ chyba z 6 razy, od Bibione, przez Ravennê i Riccione, a¿ po koniec buta prawie.
Czas na drug±.

Data: 2017-03-22 18:45:11
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Superstrady we WÅ‚oszech
W dniu .03.2017 o 17:02 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Zale¿y co kto lubi - po tej stronie by³em ju¿ chyba z 6 razy, od  Bibione, przez Ravennê i Riccione, a¿ po koniec buta prawie.
Czas na drug±.

Spróbuj Hiszpaniê - ja odk±d 7 lat temu przerzuci³em siê na Hiszpaniê nie  mam jej do¶æ. W³ochy objecha³em autem dooko³a ze 2 razy (³±cznie z  Sycyli±) - Hiszpania oferuje wiêcej za sporo mniej :-)

TG

Data: 2017-03-22 18:53:49
Autor: J.F.
Superstrady we W³oszech
U¿ytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.yxijllrpg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

Ma jedna wade - lepiej tam poleciec :-)

J.

Data: 2017-03-22 19:05:48
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Superstrady we WÅ‚oszech
W dniu .03.2017 o 18:53 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

To nie wada - to zaleta :-)

Autem te¿ nie ma problemu, raptem jakie¶ 3,5k km z Wawy na dalekie  po³udnie (Costa del Sol).
To¿ to raptem 2 dni drogi (ze spaniem w hotelu) z piêknymi widokami za  oknem :-)  (æwiczy³em wielokrotnie).

Nawet jad±c autem tak daleko (zazwyczaj jadê trochê bli¿ej - 3kkm) za te  same pieni±dze otrzymuje siê sporo wiêcej ni¿ we W³oszech, przy  zdecydowanie mniejszym t³oku w sezonie.

TG

Data: 2017-03-22 19:15:50
Autor: J.F.
Superstrady we W³oszech
U¿ytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.yxikjyzxg01fvf@l-089.harvard.local...
W dniu .03.2017 o 18:53 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Spróbuj Hiszpaniê - ja odk±d 7 lat temu przerzuci³em siê na Hiszpaniê
Ma jedna wade - lepiej tam poleciec :-)
To nie wada - to zaleta :-)

Czasem tak - po co jechac caly dzien do Wloch, skoro w Hiszpanii mozna byc  za 4h :-)

Autem te¿ nie ma problemu, raptem jakie¶ 3,5k km z Wawy na dalekie po³udnie (Costa del Sol).
To¿ to raptem 2 dni drogi (ze spaniem w hotelu)

2 dni w jedna, 2 dni w druga i urlop sie kurczy :-)
Porfel tez.

z piêknymi widokami za  oknem :-)  (æwiczy³em wielokrotnie).

na ekrany przy autostradach :-)

J.

Data: 2017-03-22 19:32:57
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Superstrady we WÅ‚oszech
W dniu .03.2017 o 19:15 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

2 dni w jedna, 2 dni w druga i urlop sie kurczy :-)
Porfel tez.

Na po³udnie W³och te¿ wypada³o by jechaæ 2 dni (ponad 2k kkm).
To ju¿ lepiej siê parê godzin wiêcej "przemêczyæ" i pojechaæ do ES.

W Hiszpanii wiêkszo¶æ "atrakcji" za które we W³oszech trzeba sporo p³aciæ  jest darmowa.
Paliwo te¿ sporo tañsze, nie mówi±c o cenach w sklepach czy restauracjach.

z piêknymi widokami za  oknem :-)  (æwiczy³em wielokrotnie).

na ekrany przy autostradach :-)

W Hiszpanii ekranów ma³o - przy AP7/A7 (trasa na po³udnie) chyba wcale.
Gdzie¶ od Walencji zaczynaj± siê za to krajobrazy wyjête z starych  westernów z przebijaj±cym siê lazurowym morzem.
Jedyna trauma po trasie to byle jakie Niemcy, ale to raptem 800km :-)

TG

Data: 2017-03-22 21:38:20
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 22-03-2017 o 19:32, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Na po³udnie W³och to pojecha³em g³ównie z uwagi na wulkany.
Wiêc jak do Hiszpanii to musia³bym na Kanary.

I owszem - bywam, nawet czê¶ciej ni¿ w Hiszpanii kontynentalnej, która jako¶ mnie nie ci±gnie zbytnio.
Na p³w. Iberyjskim by³em dwa razy, raz samolotem, raz poci±giem - i moim zdaniem le¿y za daleko, ¿eby by³ sens to czê¶ciej powtarzaæ.
Ju¿ prêdzej do Portugalii siê wybiorê w jaki¶ wrzesieñ, bo nie by³em jeszcze.

Data: 2017-03-22 19:24:35
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 22-03-2017 o 19:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Samolotem na wakacje to latam zim±.
Jakbym mia³ jeszcze latem - to po co mi samochód i ta grupa? ;-)

W zesz³ym rok tak zrobi³em latem, nawet 2 razy, no i brakowa³o mi podró¿y po prostu.

[...]

3 kkm - nie ma takiej opcji, nawet podczas podró¿y do Francji przewa¿nie wychodzi³o bli¿ej 5 kkm ni¿ 3.

Data: 2017-03-22 19:22:26
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 22-03-2017 o 18:45, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Zale¿y co kto lubi - jak dla mnie Hiszpania jest za daleko ¿eby gra by³a warta ¶wieczki.
Ju¿ wolê Ba³kany, zw³aszcza Grecjê czy Albaniê, przynajmniej taniej jest.

Hiszpania jest ok, ale samolotem, a wtedy albo dop³acasz za samochód, albo siê kisisz w jednym miejscu.
No i zawsze pozostaje ¶wiadomo¶æ ¿e np. na Kretê, gdzie pla¿e i woda ³adniejsze, leci siê tak samo d³ugo, ale zazwyczaj taniej.

Data: 2017-03-22 19:45:58
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Superstrady we WÅ‚oszech
W dniu .03.2017 o 19:22 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

[...]

Wyspy to nie to samo. Ja gdy jadê na wakacje to miejsce docelowe traktujê  jako Camp Nr 1 :-)
Z bazy wypadowej zapuszczam siê na dalsze (dwudniowe) wycieczki z  noclegami w klimatycznych hotelikach.
Z Hiszpanii mogê zrobiæ np. wypad do Lizbony lub nad ocean dok³adaj±c  kolejne setki km w jedn± stronê.
Hiszpania ma wszelkie mo¿liwe warianty pla¿, gór, pustyñ, zabytków z  ka¿dej epoki, wysokie góry ze ¶niegiem w lipcu/sierpniu, zagubione wioski  w wysokich górach i przestrzeñ, której mocno brakuje we W³oszech.

Ale jak napisa³e¶ - zale¿y kto co lubi, no i urlopu trzeba mieæ trochê  wiêcej ni¿ 10 dni...

TG

Data: 2017-03-22 21:34:46
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 22-03-2017 o 19:45, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Ja tak samo, przy czym jednodniowe, z powrotem na nocleg do bazy.

Z Hiszpanii mogê zrobiæ np. wypad do Lizbony lub nad ocean dok³adaj±c
kolejne setki km w jedn± stronê.

Ale to sposób, ¿eby wakacje w samochodzie spêdziæ.
A rodzina nie lubi tego tak jak ja. :-(

Hiszpania ma wszelkie mo¿liwe warianty pla¿, gór, pustyñ, zabytków z
ka¿dej epoki, wysokie góry ze ¶niegiem w lipcu/sierpniu, zagubione
wioski w wysokich górach i przestrzeñ, której mocno brakuje we W³oszech.

Owszem - W³ochy to te¿ nie moja bajka (g³ównie przez dro¿yznê na ka¿dym kroku), ale raz po raz mo¿na pojechaæ.

Ale jak napisa³e¶ - zale¿y kto co lubi, no i urlopu trzeba mieæ trochê
wiêcej ni¿ 10 dni...

Ano w³a¶nie.
A jak siê 10 dni rezerwuje na zimowe tropiki, to zbytnio nie poszalejesz latem.

Data: 2017-03-23 00:23:41
Autor: lpalczynski
Superstrady we W³oszech
W dniu ¶roda, 22 marca 2017 17:02:53 UTC+1 u¿ytkownik Cavallino napisa³:

> Namiot czy bungalow?

Bungalow i mobile home - to co w booking mieli w dobrej cenie....

No to popatrz na ten kemping na Via Aurelia, powinno byæ to najbardziej optymalne rozwi±zanie, bez nadmiernej straty czasu na transfery.

Prima Porta to nawet nie przedmie¶cia - wszystko poza GRA to ju¿ wiocha, nie miasto ;-)

Ja tylko jeden dzieñ w Rzymie planujê.
Dwa noclegi, przy czym jeden PRZED Rzymem, a drugi PO.

To tym bardziej ten bli¿ej atrakcji...

> Bêdzie jakie¶ pó³ godzinki samochodem (chyba, ¿e w³adujesz siê w poranne korki...)

W niedzielê te¿ s±?

W niedzielê ciut mniejsze ;-)

A w³a¶nie - czy w niedzielê s± jakie¶ lu¼niejsze godziny w okolicach Watykanu?
Nie chcia³bym siê cisn±æ razem z t³umami.

Nie ma regu³y.

Je¿eli chodzi o Watykan i muzea watykañskie to zale¿y jak trafisz - czasem wpadasz z biegu, czasem trzeba odstaæ :-(

Ostatnio jak by³em to plac przed bazylik± ¶wieci³ pustkami (pod muzea nie podchodzi³em), innym razem kolejka zakrêca³a kilka razy na placu - wiêc...

Generalnie w tygodniu powinny byæ mniejsze szanse na t³umy (weekend jednak generuje trochê wiêkszy ruch...)

> Lepsze pla¿e nad Adriatykiem ;-)

Zale¿y co kto lubi - po tej stronie by³em ju¿ chyba z 6 razy, od Bibione, przez Ravennê i Riccione, a¿ po koniec buta prawie.
Czas na drug±.

Ok - ale potem przyznasz, ¿e Adriatyk jednak lepszy ;-)

Powodzenia

Data: 2017-03-23 16:43:47
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 23-03-2017 o 08:23, lpalczynski@gmail.com pisze:
[...]

Co¶ kojarzê, ¿e ju¿ to ogl±da³em i nie by³o konkurencyjne.
Na jeden dzieñ mi wiocha nie przeszkadza, mo¿e nawet w lepiej, ile mo¿na po mie¶cie ³aziæ....

Ja tylko jeden dzieñ w Rzymie planujê.
Dwa noclegi, przy czym jeden PRZED Rzymem, a drugi PO.

To tym bardziej ten bli¿ej atrakcji...

A¿ takim fanem zwiedzania miast nie jestem, wiêcej ni¿ kilka godzin i tak nie wy³a¿ê, wiêc ten Twój pomys³ z Carrefour jest lepszy ni¿ wydanie dodatkowych 100 Eur.

[...]

Raczej sam Watykan, mo¿e bazylika etc, muzea to nie dla mnie.

[...]

No ale z kalendarza mi wynika ¿e to bêdzie niedziela i nie ma szans na zmianê, bo turnusy we W³oszech koñcz± siê w soboty i inaczej ciê¿ko co¶ trafiæ.
A jak w sobotê wyjadê, zobaczê te wodospady i resztê atrakcji po drodze o których pisa³e¶, to na Rzym bêdzie niedziela.

[...]

Ale ten od Chorwackiej strony. ;-)
Generalnie chcê zobaczyæ turkusy w Vadzie...

Data: 2017-03-24 00:31:18
Autor: lpalczynski
Superstrady we W³oszech
W dniu czwartek, 23 marca 2017 16:43:46 UTC+1 u¿ytkownik Cavallino napisa³:

> To tym bardziej ten bli¿ej atrakcji...

A¿ takim fanem zwiedzania miast nie jestem, wiêcej ni¿ kilka godzin i tak nie wy³a¿ê, wiêc ten Twój pomys³ z Carrefour jest lepszy ni¿ wydanie dodatkowych 100 Eur.

W takiej sytuacji faktycznie Prima Porta + Carrefour to sensowne rozwi±zanie.

Raczej sam Watykan, mo¿e bazylika etc, muzea to nie dla mnie.

No to proponujê zacz±æ zwiedzanie od centrum historycznego (Piazza di Spagna, Fontana di Trevi, Panteon, Piazza Navona, Castel S. Angelo i do Watykanu - albo wystartowaæ spod Koloseum, Piazza Venezia, Via del Corso i dalej jak powy¿ej).

Nim dotrzesz do Watykanu to siê skoñcz± poranne t³umy wiernych ;-)

Pzdr

Data: 2017-03-24 08:39:26
Autor: quent
Superstrady we WÅ‚oszech
On 24.03.2017 08:31, lpalczynski@gmail.com wrote:
[...]

Kiedy¶ pewien w³och powiedzia³ mi, ¿e na zwiedzanie Geniu wystarczy tydzieñ, aby zwiedziæ Florencjê wystarczy miesi±c ale na zwiedzanie Rzymu nie starczy ca³ego ¿ycia ;-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-03-24 01:34:16
Autor: lpalczynski
Superstrady we W³oszech
W dniu pi±tek, 24 marca 2017 08:39:28 UTC+1 u¿ytkownik quent napisa³:

Kiedy¶ pewien w³och powiedzia³ mi, ¿e na zwiedzanie Geniu wystarczy tydzieñ, aby zwiedziæ Florencjê wystarczy miesi±c ale na zwiedzanie Rzymu nie starczy ca³ego ¿ycia ;-)

Co racja to racja ;-)

Dlatego zaproponowa³em plan minimum na pocz±tek ;-)

Takie jednodniowe pobudzenie apetytu na wiêcej - nawet nie wspomina³em o wizycie na Trastevere, Palatynie i wielu innych miejscach...

Pzdr

Data: 2017-03-24 16:53:11
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 24-03-2017 o 08:31, lpalczynski@gmail.com pisze:
> [...]

Nim dotrzesz do Watykanu to siê skoñcz± poranne t³umy wiernych ;-)

Te¿ o tym my¶la³em, ale ju¿ takie trasê kiedy¶ osobi¶cie odbyli¶my, bez Watykanu.
Wiêc chêtnie bym tym razem zacz±³ od Watykanu, ¿eby byæ mniej zmêczonym, a tam polaz³ pó¼niej.
Ale pewnie w niedzielê to siê nie uda, ¿eby cokolwiek widzieæ poza plecami ludzi przed nami....?

Data: 2017-03-24 14:54:21
Autor: lpalczynski
Superstrady we W³oszech
W dniu pi±tek, 24 marca 2017 16:53:09 UTC+1 u¿ytkownik Cavallino napisa³:

> W dniu czwartek, 23 marca 2017 16:43:46 UTC+1 u¿ytkownik Cavallino napisa³:
Ale pewnie w niedzielê to siê nie uda, ¿eby cokolwiek widzieæ poza plecami ludzi przed nami....?

Nie wiem ;-)

Raz by³em na imprezie sponsorowanej jeszcze przed d¿ejpitu, ale dotar³em tylko do Via della Conciliazione i wym?êk³em  ;-)

Pzdr

PS Módl siê ¿eby jakiego maratonu nie zmontowali w ten dzieñ  ;-)

Data: 2017-03-23 08:40:31
Autor: quent
Superstrady we WÅ‚oszech
On 22.03.2017 17:02, Cavallino wrote:
Zale¿y co kto lubi - po tej stronie by³em ju¿ chyba z 6 razy, od
Bibione, przez Ravennê i Riccione, a¿ po koniec buta prawie.
Czas na drug±.

Polecam Sardyniê. Te¿ niby W³ochy.
Zwiedzania zero wg. mnie ale walory turystyczne niesamowite.
Jaskinie, w±wozy (Su Gorroppu najg³êbszy w europie), pla¿e w zatoczkach przecudownej urody (ca³e Golfo di Orosei), du¿e piaszczyste plarze (ka¿da ma tam swoj± nazwê ;-), krystaliczna woda.
By³em pod wra¿eniem.

PS
I co mnie dodatkowo b. zaskoczy³o - tak wygl±daj± pla¿e na Sardynii:
http://www.keepcalmandtravel.com/wp-content/uploads/2013/01/baia-chia.jpg

a tak we w³oszech kontynentalnych:
https://vikisecrets.com/uploaded/2012/large/viareggio-beach-resort-7.jpg

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-07-02 19:27:43
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
On 2017-03-11 14:16, Cavallino wrote:
[...]

No wiêc w³a¶nie - nieprawda.
Dok³adnie od Pisy do Rzymu prowadzi droga SS1 , Via Aurelia - która na zdecydowanej wiêkszo¶ci tego odcinka jest dwupasmowa, czasem nawet w statusie niebieskiej autostrady.
Oczywi¶cie jest darmowa i bardzo fajnie siê ni± jecha³o.
Dopiero odcinek od Citavecchia do rzymskiej obwodnicy, gdzie nie do¶æ ¿e SS1 zrobi³a siê jednopasmowa, warto by³o pokonaæ autostrad±, koszt raptem 3,2 Eur, a alternatyw± by³o przeciskanie siê przez korki w nadmorskich podrzymskich kurortach - nie warto, lepiej te kilka Eur dorzuciæ.

S± te¿ dobre wie¶ci dla wielbicieli drogi SS675/SS3bis z Viterbo do Ravenny.
Gdy jecha³em ni± kilka lat temu, nawierzchnia by³a w fatalnym stanie, czê¶ciowo jazda jednym pasem.
Ju¿ nie ma o tym mowy - ca³y czas s± dwa pasy, na czê¶ci jest nowiutki asfalt, najgorsze dziury zosta³y za³atane.
Nie mo¿na powiedzieæ, ¿e jest równa jak stó³, ale zdecydowanie nadaje siê do spokojnej, wygodnej, w miarê szybkiej i darmowej jazdy z Rzymu na pó³noc.

Jako ¿e jad±c w drug± stronê, na autostradzie w okolicach Florencji trafili¶my na spore korki, obstawiam nawet ¿e mo¿e przejechaæ siê ni± szybciej ni¿ autostrad±, nawet bior±c pod uwagê ¿e jest d³u¿sza.

Co za tym idzie, wiêkszo¶æ trasy z Brenerro do Rzymu i z powrotem pokonamy bez op³at za autostrady i bez wiêkszych szkód dla komfortu i czasu.

Data: 2017-03-21 09:22:14
Autor: quent
Superstrady we WÅ‚oszech
On 11.03.2017 14:16, Cavallino wrote:
[...]

W Toscani masz dwupasmówki Fi-Pi-Li, Fi-Si. Dosyæ wygodnie siê tym przemieszcza z tym, ¿e widoki s±... w zasadzie ich nie ma w ogóle.
Po Sienie mo¿na te¿ zjechaæ ciut ni¿ej normalnymi drogami do Monatlcino, Montepulciano i np. Cortona gdzie krêcili "Pod S³oñcem Toscanii".

Ale wracaj±c polecam przejechaæ siê przez region Chianti tzw. Via Chiantigiana - nie jest to dwupasmówka ale za to mamy piêkne widoki po drodze - winnice w oddali, takty cyprysowe, gaje oliwne. Chce siê wysiadaæ i cykaæ foty non-stop. Ponoæ naj³adniejsza widokowa trasa widokowa w Toscanii.
http://www.elipsa.info/miejsca (gdzie¶ w ¶rodku jest co¶ stamt±d.)
Po drodze mo¿na siê zatrzymaæ w urokliwych miasteczkach jak Greve in Chianti (ponoæ Sting ma tam dom ;-), Castelina in Chianti aby kupiæ lokalne winko, jak kto¶ lubi ten szczep. Mo¿na te¿ zje¶æ z krzaka ;-)

Cinque Terre widzia³?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-03-21 18:32:12
Autor: mk4
Superstrady we W³oszech
On 2017-03-21 09:22, quent wrote:
[...]

Tylko tam to poci±g a nie samochód. Zreszt± ca³o¶æ i tak spokojnie zajmuje ca³y dzieñ wiêc nie ma siê co pchaæ samochodem nawet.

--
mk4

Data: 2017-03-21 19:23:46
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 21-03-2017 o 18:32, mk4 pisze:
On 2017-03-21 09:22, quent wrote:
[...]

T± pierwsz± ju¿ jecha³em, faktycznie tak by³o, ale pyta³em o dojazd, wiêc brak widoku nie przeszkadza.
W samej Toskanii podczas pobytu superstrady maj± mniejsze znaczenie - nie zamierzam siê specjalnie krêciæ samochodem, a je¶li nawet to zwyk³e drogi bêd± mia³y du¿o wiêcej klimatu.

Cinque Terre widzia³?

Nie, ale jako¶ ¶rednio mnie ci±gnie.
Nie lubiê klifowych wybrze¿y, raczej ich odwrotno¶æ.
Pewnie przyzwyczajenie znad Ba³tyku 0 na morzem ma byæ p³asko. ;-)

Tylko tam to poci±g a nie samochód. Zreszt± ca³o¶æ i tak spokojnie
zajmuje ca³y dzieñ wiêc nie ma siê co pchaæ samochodem nawet.

Tym bardziej.

Data: 2017-03-22 00:43:46
Autor: lpalczynski
Superstrady we W³oszech
W dniu wtorek, 21 marca 2017 19:23:45 UTC+1 u¿ytkownik Cavallino napisa³:

> [...]

Nie lubiê klifowych wybrze¿y, raczej ich odwrotno¶æ.
Pewnie przyzwyczajenie znad Ba³tyku 0 na morzem ma byæ p³asko. ;-)

Adriatyk na wysoko¶ci Ancony, Porto Recanati - super ¿wirek zamiast piachu i ekstra woda :-)

Polecam ;-)

Data: 2017-03-22 08:54:30
Autor: quent
Superstrady we WÅ‚oszech
On 22.03.2017 08:43, lpalczynski@gmail.com wrote:
[...]

Dok³±dnie to samo chcia³em napisaæ. Dla mi³o¶ników p³asko¶ci jak znalaz³.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-03-22 17:06:10
Autor: Cavallino
Superstrady we W³oszech
W dniu 22-03-2017 o 08:43, lpalczynski@gmail.com pisze:

[...]

¯wirku te¿ nie lubiê - ostatecznie w Chorwacji mogê go strawiæ.
Ciekaw jestem za to pla¿y w Vadzie, podobno kolory super.

Data: 2017-03-23 07:53:59
Autor: quent
Superstrady we WÅ‚oszech
On 22.03.2017 17:06, Cavallino wrote:
[...]

W Rimini masz piach i p³asko¶æ

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-03-21 22:31:54
Autor: quent
Superstrady we WÅ‚oszech
On 21.03.2017 18:32, mk4 wrote:
Cinque Terre widzia³?

Tylko tam to poci±g a nie samochód. Zreszt± ca³o¶æ i tak spokojnie
zajmuje ca³y dzieñ wiêc nie ma siê co pchaæ samochodem nawet.

Nic bardziej mylnego.

CT IMVHO najlepiej jest zwiedziæ zostawiaj±c auto w Lerici i stamt±d pop³yn±æ ³odk± najpierw do portovenere potem riomaggiore - manarola - vernazza - monterosso.

Równie ciekawie jest te¿ dojechaæ autem do monterosso i na piechotê do vernazzy i dalej do kolejnych ziem.

To s± zupe³nie inne wycieczki, równie ciekawe ale jednak kompletnie inne. Cudowne widoki!!!

A poci±giem to akurat najmniej ciekawa opcja, wrêcz odradzam.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-03-22 04:11:57
Autor: mk4
Superstrady we W³oszech
On 2017-03-21 22:31, quent wrote:
On 21.03.2017 18:32, mk4 wrote:
[...]

£ódka brzmi du¿o lepiej ni¿ samochód. Jednak czy by³e¶ tam w miarê w sezonie? Ale powiem tak, ¿e przeje¿d¿aj±c miêdzy tymi miasteczkami poci±giem (czyli bez ¿adnych strat czasowych praktycznie) ledwie uda³o siê te 5 miejscowo¶ci opêdziæ. Wraca³em o godzinie 22 czy co¶ ko³o tego.

My¶lisz, ¿e nie chcia³em jechaæ pocz±tkowo samochodem? Ale popatrzy³em na mapach jak to wygl±da i stwierdzi³em, ¿e tym razem chyba nic mi to nie da. Za to pó¼niej jak dotar³em na miejsce i zobaczy³em jak to wygl±da w praktyce (czyli, ¿e do miasteczek wjechaæ i tak siê nie da - wiêc trzeba by by³o zostawiaæ gdzie¶ naprawdê dalej i pó¼niej i tak i¶æ) to by³em wdziêczny, ¿e samochód zostawi³em jednak w La Spezia i dalej wybra³em siê poci±giem.

Oczywi¶cie to wszystko te¿ zale¿y co kto lubi lub kto nim steruje ;). Taki biurkowy wapniak jak ja po takim dniu by³ skonany. W nogach pewnie blisko 30km góra/dol w s³oñcu z plecakiem wype³nionym butelkami z wod±. Tylko dla mnie odnalezienie ka¿dego zau³ka opisanego w przewodniku to by³ swego rodzaju punkt honoru ;) Jednak z mniejszymi dzieæmi nie wyobra¿am sobie takiego trybu wcale.

--
mk4

Data: 2017-03-22 08:53:15
Autor: quent
Superstrady we WÅ‚oszech
On 22.03.2017 04:11, mk4 wrote:
£ódka brzmi du¿o lepiej ni¿ samochód. Jednak czy by³e¶ tam w miarê w
sezonie?

By³em tam i w sezonie i na skraju (pó¼ny wrzesieñ).
Zwiedzanie samych miejscowo¶ci jest urokliwe ale to jakie widoki czekaj± na Ciebie id±c po górach od jednej do drugiej wioski to g³owa ma³a.
Podobnie od strony wody.
Nie wiem co lepsze, chyba jednak wêdrówka piesza.
Nie szed³em jeszcze najbardziej popularn± tras± Riomaggiore-Manarola.
Fajnie jest te¿ pop³ywaæ w tych zatoczkach na Manaroli :-)
No i b. ciekawy jest te¿ cmentarz z kaplic± na szczycie za Monterosso i kafejki na pó³kach skalnych w pobli¿u.

Niestety z tego co czytam dostêp dla turystów jest tam ju¿ ograniczany - mieszkañcy siê buntuj±.
Trochê siê nie dziwiê choæ z drugiej strony maj± z turystów ogromn± bu³ê.
Kilka lat temu na Vernazzê zesz³a lawina b³otna i ca³e miasteczko by³o zrujnowane. Widzia³em zdjêcia i nie mog³em uwierzyæ, ¿e tak szybko uda³o im siê wstaæ z kolan. No ale w³a¶nie - gdyby nie to ¿e to turystyczna per³a to kto wie jak by by³o...

Jedno jest jednak intersuj±ce. Mimo zalewu turystów te wioski to wci±¿ enklawy normalno¶ci. Rybacy ³owi± ryby, rolnicy na zboczach uprawiaj± winoro¶la, ludzie susz± pranie na sznurkach miêdzy oknami. Soki z owoców na ulicach wyciskaj± w beczkach. W zatoczkach nie ma ¿adnych jachtów, na ulicach wypasionych aut.
Dok³adnie odwrotnie jak np. we francuskim St. Tropez :-)

No i poza CT jest jeszcze Portofino - by³?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Superstrady we W³oszech