Suport

Data: 2014-07-27 17:46:02
Autor: ToMasz
Suport
W dniu 27.07.2014 14:52, Jacek Maciejewski pisze:
Cześć
Do tej pory sporo (dziesiątki tys. km) jeździłem rowerem z tradycyjnym
suportem, takim z miskami wciskanymi w rurę, kulkami i osią z wewnętrznymi
bieżniami dla kulek, i z końcówkami na kwadrat. To rozwiązanie ma wady a
największe to luzy już po paruset km i żywotność nie większa niż 5-10 tys.
ile?!

km. Czy moglibyście zaproponować jakiś mechanizm czy rozwiązanie technicze
suportu dające się zaadoptować do tak starej ramy a o spodziewanej
żywotności  większej od 10 tys.?
jasne....
21 wiek mamy, nikt nie stawia na trwałość, wręcz przeciwnie. Jeśli coś po gwarancji działa dalej, to znaczy że można to było wykonać taniej. Shimano, taka rowerowa firma, kocha wręcz kasety suportu robić częściwo z plastiku. ZAufałbyś im? Konkurencja, nawet w postaci chińczyków no name, robi je z metalu, nawet te droższe (30zł) z aluminium. Jedyne co ja mogę polecić, ale realnie, z punktu widzenia mechanika, nie przedstawiciela hadlowego, to kup sobie dowolny wkład suportu na kwadrat, metalowy, z łożyskami maszynowymi. Jak umrze z przepracowania, co może nastąpić nawet po pierwszym tysiącu (zacznie klikać), rozbierz go i kup same łożyska, ale nie za 3.6 zł za sztukę, tylko jak po 25zł za sztukę, albo droższe. wtedy ma szansę wytrzymać 10 tyś.

ToMasz

Data: 2014-07-27 18:01:56
Autor: Jacek Maciejewski
Suport
Dnia Sun, 27 Jul 2014 17:46:02 +0200, ToMasz napisał(a):

żywotność nie większa niż 5-10 tys.
ile?!
Najdłużej do wymiany bieżni  jechałem na jednym suporcie 15 tys, ale ze 3
razy wymieniałem w nim kulki. Najkrócej- 3 tys.

[...]
No, dopóki plastyk jest tylko w koszykach na kulki :)  Te łożyska mają
jakąś dodatkową ochronę przez zabrudzeniem?  Jak takie coś się osadza w
gładkiej rurze? --
Jacek

Data: 2014-07-27 18:20:19
Autor: ToMasz
Suport
W dniu 27.07.2014 18:01, Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Sory, mój błąd. Nie doczytałem ze masz miski wciskane w mufę.
ToMasz

Suport