Suport

Data: 2014-07-27 20:52:22
Autor: PeJot
Suport

Do tej pory sporo (dziesiątki tys. km) jeździłem rowerem z tradycyjnym
suportem, takim z miskami wciskanymi w rurę, kulkami i osią z wewnętrznymi
bieżniami dla kulek, i z końcówkami na kwadrat. To rozwiązanie ma wady a
największe to luzy już po paruset km i żywotność nie większa niż 5-10 tys.
km. Czy moglibyście zaproponować jakiś mechanizm czy rozwiązanie technicze
suportu dające się zaadoptować do tak starej ramy a o spodziewanej
żywotności  większej od 10 tys.?

Do tak starej ramy nie istnieją rozwiązania, które dostaniesz w SR na rogu ulicy. Pewnie dało by się wykombinować coś niestandardowego, ale to się zwyczajnie nie opłaca. Taniej kupisz ramę z mufą gwintowaną.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -

Data: 2014-07-28 05:35:31
Autor: Titus Atomicus
Suport
In article <lr3hp6$kaa$2@node1.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote:

> [...]

Do tak starej ramy nie istnieją rozwiązania, które dostaniesz w SR na rogu ulicy. Pewnie dało by się wykombinować coś niestandardowego, ale to się zwyczajnie nie opłaca. Taniej kupisz ramę z mufą gwintowaną.

A nie mozna po prostu nagwintowac tej mufy?
Tak tylko pytam, nie znam sie.
--
TA

Data: 2014-07-28 06:32:07
Autor: PeJot
Suport
W dniu 2014-07-28 05:35, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

A nie mozna po prostu nagwintowac tej mufy?
Tak tylko pytam, nie znam sie.

Można. Tyle że przy tej średnicy to gwint wypada w powietrzu.

--
P.Jankisz

Data: 2014-07-28 08:53:53
Autor: Czesław Wiśniak
Suport

Można. Tyle że przy tej średnicy to gwint wypada w powietrzu.

To wstawic nagwintowana rurke, zaspawac, splanowac itd. hehe. No co, jak ktos lubi ?

Data: 2014-07-28 09:25:03
Autor: Jacek Maciejewski
Suport
Dnia Mon, 28 Jul 2014 08:53:53 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

Można. Tyle że przy tej średnicy to gwint wypada w powietrzu.

To wstawic nagwintowana rurke, zaspawac, splanowac itd. hehe. No co, jak ktos lubi ?

Hm, to jest myśl. Muszę sprawdzić ile by kosztowało wystruganie takiej
rurki w moim grajdołku.
--
Jacek

Data: 2014-07-28 09:37:35
Autor: PeJot
Suport

[...]

Jak będziesz liczył, to pamiętaj że ramę, lepszą od posiadanej można mieć za sześciopak piwa.

--
P.Jankisz

Data: 2014-07-28 09:55:26
Autor: coaster
Suport
W dniu 2014-07-28 09:37, PeJot pisze:

[...]

"Lepszosc" nie zawsze liczy sie "materialnie". ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-07-28 12:38:23
Autor: Jacek Maciejewski
Suport
Dnia Mon, 28 Jul 2014 09:37:35 +0200, PeJot napisał(a):

Jak będziesz liczył, to pamiętaj że ramę, lepszą od posiadanej można mieć za sześciopak piwa.

Hej hej! A gdzie? :)
--
Jacek

Data: 2014-07-28 12:43:35
Autor: PeJot
Suport
Dnia Mon, 28 Jul 2014 09:37:35 +0200, PeJot napisał(a):

Jak będziesz liczył, to pamiętaj że ramę, lepszą od posiadanej można
mieć za sześciopak piwa.

Hej hej! A gdzie? :)

Zwykle w  większości serwisów. Mój ulubiony ostatnio pozbył się *kilkudziesięciu* używanych ram na pobliskim złomie.

--
P.Jankisz

Data: 2014-07-30 19:13:58
Autor: ToMasz
Suport
W dniu 28.07.2014 12:43, PeJot pisze:
[...]

nowa rama 28 stal z widelcem kosztuje 100zł. aluminiowa bez widelca 250

ToMasz

ps widziałem nową ramę stalową na 28 cali, ale bez piwotów, za 40zł!

Data: 2014-07-31 15:31:30
Autor: Jacek Maciejewski
Suport
Dnia Wed, 30 Jul 2014 19:13:58 +0200, ToMasz napisał(a):

nowa rama 28 stal z widelcem kosztuje 100zł. aluminiowa bez widelca 250

ToMasz

ps widziałem nową ramę stalową na 28 cali, ale bez piwotów, za 40zł!

Q...rna, w moim grajdole panowie z serwisu na pytanie o stare ramy zrobili
wielkie oczy i powiedzieli że ramę to mogą mi załatwić na zamówienie,
jakieś 2000zł :) To jakby ktoś miał na zbyciu albo wiedział coś więcej o źródle tanich ram,
to potrzebna jest stalowa rama z widelcem, do treka 28", z piwotami do
v-brejków, bez amortyzacji, nie skrzywiona i o długości rury podsiodłowej
jakieś 53 cm +- 2 cm, z poziomą rurą "poziomą" :), koloru i odrapania
obojętnego. Byle tanio :)

ps. jak gógluję to nic poniżej 500 zł nie widać :)
--
Jacek

Data: 2014-08-01 07:10:03
Autor: PeJot
Suport
W dniu 2014-07-30 19:13, ToMasz pisze:

nowa rama 28 stal z widelcem kosztuje 100zł. aluminiowa bez widelca 250
ps widziałem nową ramę stalową na 28 cali, ale bez piwotów, za 40zł!

28" jest zwykle droższe, bo mniej popularne. Sztywną stalową ramę MTB z 1" główką, widelcem i sterami w komplecie w stanie do użytku można znaleźć za 30-40 zł.

--
P.Jankisz

Data: 2014-08-01 11:34:07
Autor: coaster
Suport
W dniu 2014-08-01 07:10, PeJot pisze:
[...]

Ramy MTB do finezyjnych nie naleza ;-) Ja ten trend sie utrzyma, to wkrotce bedzie to np. "minus 30 zl" - :wez te rame to ci doplace trzy dychy..." ;-)

Data: 2014-08-01 14:46:00
Autor: Jacek Maciejewski
Suport
Dnia Wed, 30 Jul 2014 19:13:58 +0200, ToMasz napisał(a):

nowa rama 28 stal z widelcem kosztuje 100zł

Tomaszu, a gdzie widziałeś? Bo jestem właśnie po przeglądzie Allegro i OLX i jakoś nic takiego nie widziałem. Stare rupiecie potrafią kosztować drożej
:)
--
Jacek

Suport