Suport Jubilata

Data: 2017-06-27 06:51:02
Autor: rmikke
Suport Jubilata
Kojarzy ktoś bez rozkręcania i oglądania, czy w starym Jubilacie (korby na klin) da się wymienić suport na coś współczesnego? Znaczy, jakiś standardowy na kwadrat. Razem z korbą, oczywiście.

Data: 2017-06-27 16:14:19
Autor: PeJot
Suport Jubilata
W dniu 2017-06-27 o 15:51, rmikke pisze:
Kojarzy ktoś bez rozkręcania i oglądania, czy w starym Jubilacie (korby na klin) da się wymienić suport na coś współczesnego? Znaczy, jakiś standardowy na kwadrat. Razem z korbą, oczywiście.

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne.

Gdzieś tam w odległej galaktyce widziano ośkę na kwadrat pod miski wciskane.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-06-28 09:58:12
Autor: cytawa
Suport Jubilata
PeJot pisze:

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne.

Gdzieś tam w odległej galaktyce widziano ośkę na kwadrat pod miski
wciskane.

Sa takie oski, wiec zamiana nie jest trudna. Problemem jest, ze istnieje tylko jeden rozmiar takiej osi i trudno znalesc korbe by linia lancucha byla prawidlowa. Moja zona jezdzi na polskiej Gazeli z takim samym suportem jak Jubilat. Musialem sie nieco nakombinowac by wykorzystac posiadana korbe Biopace.

Jan Cytawa

Data: 2017-06-28 14:36:13
Autor: Andrzej Ozieblo
Suport Jubilata
W dniu 2017-06-28 o 09:58, cytawa pisze:

Sa takie oski, wiec zamiana nie jest trudna. Problemem jest, ze istnieje
tylko jeden rozmiar takiej osi i trudno znalesc korbe by linia lancucha
byla prawidlowa.

Ośka ośką, ale czemu nie wymienić na suport zintegrowany? Są różne długości. Kiedyś wymieniałem klasyczny (miski, ośka) na zintegrowany. W starym góralu. Bez problemu.

Data: 2017-06-28 06:58:55
Autor: rmikke
Suport Jubilata
On Wednesday, 28 June 2017 14:36:18 UTC+2, Andrzej Ozieblo  wrote:
> [...]

Ośka ośką, ale czemu nie wymienić na suport zintegrowany? Są różne długości. Kiedyś wymieniałem klasyczny (miski, ośka) na zintegrowany. W starym góralu. Bez problemu.

Jeśli gwinty się zgadzają, to i zintegrowany jest do rozważenia,
choć nie jestem pewien, czy ma to sens ekonomiczno-użytkowy.

Data: 2017-06-28 16:29:40
Autor: PeJot
Suport Jubilata
W dniu 2017-06-28 o 14:36, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Bo ten zwykle jest osadzony na gwincie, zaś mufa Jubilata jest na miski wbijane. Chociaż, gdyby trafić na jakiegoś tokarza artystę, teoretycznie dało by się suport zintegrowany ( taki z demontowalnymi adapterami, np. na ł. maszynowych ) osadzić na dwóch ciasno pasowanych gładkich adapterach. Tymczasem google na to:

http://onemorebike.pl/kwadrat/1681-wklad-suportu-sunrace-40mm-wbijany.html

Brak na stanie, ale pomysł jest.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-06-29 03:23:53
Autor: rmikke
Suport Jubilata
On Wednesday, 28 June 2017 16:29:15 UTC+2, PeJot  wrote:

http://onemorebike.pl/kwadrat/1681-wklad-suportu-sunrace-40mm-wbijany.html

Brak na stanie, ale pomysł jest.

Dopsz. dzięki Wam wszystkim, wiem już czego się spodziewać i czego szukać.

Data: 2017-06-29 12:59:24
Autor: cytawa
Suport Jubilata
PeJot pisze:

[...]

Jak oni rozwiazali problem usztywnienia osi w miskach i w ramie.? Przeciez na osi nie widze zadnych zabezpieczen. Na osiach tego typu suportow sa gwinty.

Jan Cytawa

Data: 2017-06-29 20:06:57
Autor: PeJot
Suport Jubilata
W dniu 2017-06-29 o 12:59, cytawa pisze:

Jak oni rozwiazali problem usztywnienia osi w miskach i w ramie.? Przeciez na osi nie widze zadnych zabezpieczen.

Wygląda na to że wystarczy sama siła wtłoczenia wkładu w mufę. Mała ona nie jest - miałem kiedyś coś podobnego w rowerze MBK, tylko mufa miała mniej niż 40 mm. Wszystko działało całkiem OK, jak na tę półkę cenową roweru.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-06-30 08:44:56
Autor: cytawa
Suport Jubilata
PeJot pisze:

[...]

Nie sadze. Sa rozne ramy i czasami te miski wchodza dosyc lekko. Oska nie ma prawa miec mozliwosci ruchu. Musi byc jakies zabezpieczenie. Pamietam byly kiedys dobre suporty slowackie Kinexy. One mialy nie za dobre zabezpieczenie i zdarzalo sie, ze sie suport przesunal o 2 mm i robily sie klopoty. Mocniejsze stukniecie w przeciwna strone naprawialo problem doraznie. W koncu dokladalem dodatkowe podkladki, ktore uniemozliwialy poziomy ruch osi.

W takich suportach:
http://allegro.pl/korba-mtb-shimano-xt-fcm760-i6862466535.html#thumb/3

uniemozliwia sie poziomy ruch osi przez wkladanie podkladek o roznych szerosciach. A reszta jest prawie na wcisk.

Jan Cytawa

Data: 2017-06-30 03:22:14
Autor: Olivander
Suport Jubilata
po prostu w miarę pojawiania się luzów taki suport się dokręca,
dokladnie tak jak ośki kół i stery,
konusy trzymją całość dokupy

mam/miałem kilka rowerów tego dobrego systemu, nie chce mi się wierzyć, że taka prosta wiedza przepadła

na takim rowerze objechałem Bałtyk wkoło, z manelami,
i parę innych podobnie długich tras

Data: 2017-06-30 16:24:03
Autor: PeJot
Suport Jubilata
W dniu 2017-06-30 o 12:22, Olivander pisze:
[...]

Nie mówimy o kasowaniu luzów w suporcie z miskami wbijanymi, tylko o tym że to:

http://onemorebike.pl/kwadrat/1681-wklad-suportu-sunrace-40mm-wbijany.html

może się przesuwać w zbyt luźnej mufie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-06-30 16:21:46
Autor: PeJot
Suport Jubilata
W dniu 2017-06-30 o 08:44, cytawa pisze:
PeJot pisze:

[...]

Jasne, że może się zdarzyć że taki suport będzie za luźno osadzony, tym bardziej że ramy z taką mufą to raczej najniższa półka cenowa i zapewne jakościowa. Ale jak pisałem miałem rower z takim suportem i jakoś to działało.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-06-29 08:39:37
Autor: cytawa
Suport Jubilata
Andrzej Ozieblo pisze:

Ośka ośką, ale czemu nie wymienić na suport zintegrowany? Są różne
długości. Kiedyś wymieniałem klasyczny (miski, ośka) na zintegrowany. W
starym góralu. Bez problemu.

Bo w Jubilacie jest kompletnie inny system. Rama nie ma gwintu. Wbija sie w nia miski o srednicy ok. 40mm a gwint jest na osi.

Jan Cytawa

Data: 2017-06-27 17:38:13
Autor: Maciek
Suport Jubilata
[...]

Dawno temu chciałem przerobić Wigrusa, ogólnie z tego co pamiętam to dało się. Mniej więcej przy użyciu takiej ośki:
http://tnijurl.com/474983efd39c/

Suport Jubilata