Suport shimano - smarować czy nie?

Data: 2018-09-04 21:38:08
Autor: qrt
Suport shimano - smarować czy nie?
"Yogi\(n\)" <yogi_n@kwasorud.pl> Wrote in message:
Przepraszam za - być może większości z Was - głupie (o oczywistości)pytania, ale mam znów wątpliwość.
Nawiązując do wątku o smarowaniu sztycy i do mojego o linii łańcucha, chciałbym zapytać:
Czy miski suportu octalink należy smarować? W instrukcji shimano piszą, żeby smarować, ale na suporcie, tj. na gwincie jednaj z misek, oryginalnie zapakowanej, jest bladawy pasek, najwyraźniej kleju do gwintów (twardawe, nie rozsmarowuje się).
To jak, smarować (zawsze smarowałem, ale doświadczenia z octalinkiem nie mam), czy raczej uszanować bladą substancję na gwintach? A może to jednak smar (ale czemu tylko na jednej?).
Tak to wygląda:
https://0.allegroimg.com/original/01ed17/27bc15ea41e9b968476946b2b760

-- Yogi(n)

Smarowac i to mocno. Supporty to chyba potrafią byc natrudniejsza
 do odkręcenia częścią w rowerze. --

Data: 2018-09-05 10:42:55
Autor: ń
Suport shimano - smarować czy nie?
To białe to jest chyba właśnie specjalny smar (a nie klej) nałożony przez fabrykę.
Przynajmniej u mnie tak było na suportach octalink Deore (costam-51?) i XT (cośtam-71?), przy wkręcaniu rozsmarowywało się, ale było tego dość obficie.
Podobne smary spotkałem w samochodach, przykładowo do prowadnic foteli.

Suport shimano - smarować czy nie?