Suskiemu, Wojciechowskiemu i innym pisowskim oszo³omom.

Data: 2011-07-10 03:59:36
Autor: cirrus
Suskiemu, Wojciechowskiemu i innym pisowskim oszo³omom.
# Nad prawid³owym przebiegiem wyborów czuwa z³o¿ona z sêdziów Pañstwowa Komisja Wyborcza. Niezale¿ni od partii politycznych i uczestników w³adzy ustawodawczej oraz wykonawczej sêdziowie tworz± okrêgowe komisje wyborcze. Organizacj± wyborów zajmuje siê Krajowe Biuro Wyborcze. Prawo pozwala rozstrzygaæ konflikty i skargi w czasie kampanii wyborczej w specjalnym trybie. Wa¿no¶æ wyborów stwierdza na koñcu S±d Najwy¿szy.

I oto ustami pierwszego tupeciarza PiS pos³a Marka Suskiego kwestionuje wiarygodno¶æ PKW i ca³ego systemu organizacji wyborów oraz kontroli ich przebiegu. Neguje uczciwo¶æ licz±cych g³osy. I proponuje powo³anie w³asnych si³ wyborczych, tworz±c odrêbne struktury czuwaj±ce nad prawid³owo¶ci± najbli¿szych wyborów parlamentarnych. Jak zapowiada pose³ Marek Suski, nad prawid³owo¶ci± oddawania i liczenia g³osów bêdzie czuwaæ tzw. Korpus Ochrony Wyborów.

Ponadto partia Jaros³awa Kaczyñskiego ma stworzyæ "lotne brygady" z aparatami fotograficznymi, które bêdzie mo¿na wezwaæ dzwoni±c pod ogólnodostêpny numer telefonu. Dodatkowo prawnik, który ma je wspieraæ, bêdzie ekspresowo sk³ada³ skargi w razie nieprawid³owo¶ci w której¶ z komisji wyborczych. W projekt mo¿e zostaæ zaanga¿owanych nawet 30 tys. osób. Praca w Korpusie bêdzie wolontariatem, tak jak nieodp³atne jest pe³nienie funkcji mê¿a zaufania - informuje portal Onet.pl. Nikt jako¶ nie podaje, na kogo w szczególno¶ci PiS liczy: czy na moherowe panie, czy raczej na kiboli z grubymi karkami, na idealistyczne panienki z katolickich domów czy na ³ysog³owych pa³karzy.
Zwrócili¶my siê do Pañstwowej Komisji Wyborczej z pro¶b± o wyja¶nienie, kto mo¿e przebywaæ w lokalu wyborczym.

Oto odpowied¼:

"Stosownie do art. 42 § 4 ustawy z dnia 1 sierpnia 2011 r. ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112, z pó¼n. zm.) w dniu wyborów, w lokalu wyborczym podczas wszystkich czynno¶ci wykonywanych przez komisjê, poza cz³onkami obwodowej komisji wyborczej oraz g³osuj±cymi wyborcami, mog± byæ obecni - na podstawie za¶wiadczenia sporz±dzonego wed³ug wzoru Pañstwowej Komisji Wyborczej - mê¿owie zaufania wyznaczeni przez pe³nomocników wyborczych komitetów wyborczych, które zarejestrowa³y listê kandydatów na pos³ów lub kandydata na senatora w danym okrêgu wyborczym (lub upowa¿nione przez nich osoby). W czasie glosowania w lokalu mog± przebywaæ tak¿e dziennikarze posiadaj±cy wa¿ne legitymacje dziennikarskie oraz obserwatorzy miêdzynarodowi zaproszeni przez Pañstwow± Komisjê Wyborcz±. Obserwatorzy posiadaj± uprawnienia mê¿ów zaufania, z wyj±tkiem prawa do wnoszenia uwag do protoko³ów (art. 50 § 2 Kodeksu wyborczego). Nie mog± oni natomiast wykonywaæ ¿adnych czynno¶ci cz³onka komisji, pomagaæ wyborcom w g³osowaniu ani udzielaæ im wyja¶nieñ.

Przepisy prawa wyborczego nie przewiduj± natomiast mo¿liwo¶ci kontrolowania przebiegu glosowania przez inne ni¿ wymienione wy¿ej osoby lub podmioty np.: "mê¿a zaufania spo³ecznego", czy "korpus ochrony wyborów".

Pañstwowa Komisja Wyborcza jednocze¶nie zwraca uwagê, ¿e nad utrzymaniem porz±dku i spokoju w czasie g³osowania czuwa przewodnicz±cy obwodowej komisji wyborczej, który ma prawo za¿±daæ opuszczenia lokalu przez osoby naruszaj±ce porz±dek i spokój (art. 49 § 2 Kodeksu wyborczego), a w razie potrzeby zwróciæ siê do komendanta w³a¶ciwego miejscowo komisariatu Policji o zapewnienie koniecznej pomocy (art. 49 § 3 Kodeksu wyborczego)."

List podpisa³a pani Beata Tokaj, dyrektor Zespo³u Prawnego i Organizacji Wyborów.

Wyja¶nienie to dedykujemy Markowi Suskiemu i innym pos³om PiS, w szczególno¶ci Januszowi Wojciechowskiemu, który przestrzega na swoim blogu przed mo¿liwo¶ci± fa³szowania wyników wyborów. O ile pomys³ M. Suskiego nie mo¿e dziwiæ nikogo, o tyle kwestionowanie porz±dku konstytucyjnego przez europos³a PiS mo¿e niepokoiæ. W jego autobiografii czytam: "1980-93 - sêdzia S±du Rejonowego w Rawie Mazowieckiej, S±du Wojewódzkiego w Skierniewicach, S±du Apelacyjnego w Warszawie, sêdzia delegowany do S±du Najwy¿szego, cz³onek Krajowej Rady S±downictwa (1990-93). Specjalno¶æ - sprawy karne".

Negowanie porz±dku prawnego i konstytucyjnego jest najgorsz± rzecz±, jak± mo¿e zrobiæ polityk. Pó³ biedy, je¶li robi to figlarny perukarz, ale w wykonaniu sêdziego staje siê to niebezpieczne i trzeba zacz±æ my¶leæ o powo³aniu mo¿e jeszcze nie Korpusu Ochrony Pañstwa, ale na pewno Korpusu Ochrony Rozumu (KOR). #
Ze strony:
http://tiny.pl/hfvfn

--
stevep

Data: 2011-07-10 06:45:17
Autor: Niezalezny
Suskiemu, Wojciechowskiemu i innym pisowskim oszo³omom.

U¿ytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:ivb12b$sfb$1news.vectranet.pl...
[...]

Drogi Autorze czemu piszesz nie maj±c ¿adnego do¶wiadczenia w tym temacie.
Jestem niezale¿ny z do¶wiadczeniem, sk³ada³em skarge do S±du Okregowego
 bez skutku dlatego popieram PiS proponujac uzbrojenie "lotne brygady" w broñ maszynow±
Pozdrawiam.
[...]

List podpisa³a pani Beata Tokaj, dyrektor Zespo³u Prawnego i Organizacji Wyborów.

Data: 2011-07-10 08:10:31
Autor: Leprechaun
[...]

S±dzisz, ¿e te pisowskie oszo³omy co¶ z tego zrozumiej±? Oni wyobra¿aj± sobie, ¿e stoj± ponad prawem, a Najja¶niesza Rzeczpospolita to ich folwark.

BomBel

Data: 2011-07-10 11:30:13
Autor: [he®sk]
Suskiemu, Wojciechowskiemu i innym pisowskim oszo³omom.
On Sun, 10 Jul 2011 08:10:31 +0200, "Leprechaun"
<polityczne.brudy@pralnia.tw> wrote:

> [...]

S±dzisz, ¿e te pisowskie oszo³omy co¶ z tego zrozumiej±? Oni wyobra¿aj± sobie, ¿e stoj± ponad prawem, a Najja¶niesza Rzeczpospolita to ich folwark.

 to wszystko wskazuje, ze ci ludzie sa chorzy psychicznie.

--

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±

Suskiemu, Wojciechowskiemu i innym pisowskim oszo³omom.