Suszarka z pomp± ciepła a zużycie energii.

Data: 2015-10-20 18:10:29
Autor: Ikselka
Suszarka z pomp± ciepła a zużycie energii.
http://www.gorenje.pl/produkty/urzadzenia-gospodarstwa-domowego/pralki-i-suszarki/modeli/suszarki
Gdzie¶ czytałam, że zużycie energii jest tu o 50% mniejsze, niż w
klasycznych suszarkach klasy A. Czy kto¶ uważa to za prawdopodobne?
korzysta? potwierdza/zaprzecza?
--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-21 15:09:56
Autor: pw
Suszarka z pompą ciepła a zużycie energii.
Owszem, moja od Electroluxa zużywa na wysuszenie 7 kg bawełny 1,8 kWh.
Model "konwencjonalny" u Electroluxa zużywa bodajże 4,6 kWh na najbardziej energochłonny cykl z pełnym wsadem

Data: 2015-10-21 15:18:19
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 21 Oct 2015 15:09:56 +0200, pw napisał(a):

Owszem, moja od Electroluxa zużywa na wysuszenie 7 kg bawełny 1,8 kWh.
Model "konwencjonalny" u Electroluxa zużywa bodajże 4,6 kWh na najbardziej energochłonny cykl z pełnym wsadem

No łał! To chyba pomy¶lę o zakupie, bo zima idzie i z suszeniem bywa
problem (domu nie chcę zawilgocić, rozwieszaj±c pranie) :-)

Dzięki za informację! :-)
--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-21 15:46:36
Autor: pw
Suszarka z pompą ciepła a zużycie energii.

> Dzięki za informację! :-)

No nie ma sprawy, ale proponuję jak±¶ konkurencję jednak.
W obu moich Elektroluxach (pralka i suszarka) nawaliła elektronika.
Na szczę¶cie chwilkę przed upływem gwarancji.
¬le se bidoki wyliczyli czas życia produktu...

Data: 2015-10-21 15:17:13
Autor: pw
Suszarka z pompą ciepła a zużycie energii.
Trzeba też pamiętać, że warunkiem małej pr±dożerno¶ci suszarki jest korzystanie z pralki z wirowaniem przynajmniej 1400 obr/min

Data: 2015-10-21 22:22:22
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 21 Oct 2015 15:17:13 +0200, pw napisał(a):

Trzeba też pamiętać, że warunkiem małej pr±dożerno¶ci suszarki jest korzystanie z pralki z wirowaniem przynajmniej 1400 obr/min

To oczywiste - im mniej wody do odparowania, tym mniejsze zużycie energii.
--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-21 15:32:25
Autor: Miroo
W dniu 2015-10-20 o 18:10, Ikselka pisze:
[...]

A czy to cudo można postawić na pralce (lub nad pralk±)?
U mnie nie ma innej opcji :(
No i suszarka też musiałaby być w wersji "slim" :)

Pozdrawiam

Suszarka z pomp± ciepła a zużycie energii.