Suszenie pianki

Data: 2010-04-26 01:07:02
Autor: Tomasz Smereczyński
Suszenie pianki
Witam wszystkich :)

Jak się zapatrujecie na suszenie pianki na słońcu ?? Czy wpływa to w
jakiś sposób na żywotność pianki ? ??

Data: 2010-04-26 10:11:56
Autor: SHARMDIVER.PL
Suszenie pianki
On 2010-04-26 10:07, Tomasz Smereczyński wrote:
Witam wszystkich :)

Jak się zapatrujecie na suszenie pianki na słońcu ?? Czy wpływa to w
jakiś sposób na żywotność pianki ? ??

Witamy na kursie Scuba Diver pierwszy dzień :-)
Nie suszymy pianki na słońcu a w cieniu  w suchym  :-) przewiewnym miejscu.
Słońce BARDZO niszczy materiał pianki.

Na kursy nurkowania zaprasza:

www.sharmdiver.pl

Data: 2010-04-26 01:13:41
Autor: Tomasz Smereczyński
Suszenie pianki
On 26 Kwi, 10:11, "SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl> wrote:
On 2010-04-26 10:07, Tomasz Smereczyński wrote:

> [...]

Witamy na kursie Scuba Diver pierwszy dzień :-)
Nie suszymy pianki na słońcu a w cieniu  w suchym  :-) przewiewnym miejscu.

Dzięki wielkie za odpowiedź :)

Data: 2010-04-26 01:24:07
Autor: neuro
Suszenie pianki
On Apr 26, 10:11 am, "SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl>
wrote:

Witamy na kursie Scuba Diver pierwszy dzień :-)

     "Scuba Diver"? Masz na mysli ów kurs dla rozumnych inaczej?
http://www.cdnn.info/news/editorial/o050620.html

p.

Data: 2010-04-26 10:36:32
Autor: SHARMDIVER.PL
Suszenie pianki
wrote:

Witamy na kursie Scuba Diver pierwszy dzień :-)

      "Scuba Diver"? Masz na mysli ów kurs dla rozumnych inaczej?
http://www.cdnn.info/news/editorial/o050620.html

p.

Świetne.

Ztego artykułu:

"To those of you who are thinking about getting into diving, if you do NOT have enough time to learn to safely use underwater life support equipment, FORGET ABOUT DIVING."

Data: 2010-04-26 10:14:58
Autor: SHARMDIVER.PL
Suszenie pianki
On 2010-04-26 10:07, Tomasz Smereczyński wrote:
Witam wszystkich :)

[...]

Dodatkowo:

http://waterski.about.com/od/wetsuitcar1/a/wetsuit_storage.htm

i oczywiście www.supermemo.pl :-)

Data: 2010-04-27 08:19:50
Autor: jacekplacek
Suszenie pianki
SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
On 2010-04-26 10:07, Tomasz Smereczyński wrote:
> [...]

Witamy na kursie Scuba Diver pierwszy dzień :-)
Nie suszymy pianki na słońcu a w cieniu  w suchym  :-) przewiewnym miejscu.

Czy pianki do kite/wind/surfingu są wykonane z innego materiału niż nurkowe? Pytam, bo w tych sportach raczej trudno o cień a pianki są drogie i martwię się, że się zniszczy... A słona woda nie szkodzi?

Data: 2010-04-27 07:12:36
Autor: Pszemol
Suszenie pianki

On 2010-04-26 10:07, Tomasz Smereczyński wrote:
> [...]

Pytam, bo w tych sportach raczej trudno o cień a pianki są drogie i martwię
się, że się zniszczy... A słona woda nie szkodzi?

Słona woda nie szkodzi, ale UV ze słońca szkodzi. Nie tylko kolory bledną
ale i plastiki się dezintegrują. Taka pianka do surfingu będzie się krócej
trzymać kupy niż pianka nurkowa.
Zresztą piankę do surfingu po godzinie surfowania możesz suszyć
w cieniu aby ograniczyć ekspozycję na UV.

Data: 2010-04-27 09:38:10
Autor:
Suszenie pianki
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Czy pianki do kite/wind/surfingu są wykonane z innego materiału niż nurkowe? Pytam, bo w tych sportach raczej trudno o cień a pianki są drogie i martwię się, że się zniszczy... A słona woda nie szkodzi?

Tak są tresowane, żeby nie miały morderczych skłonności.
Te nurkowe są grubsze i bardziej oporne w tresurze, dlatego w nich mordercze
skłonności są poważnym zagrożeniem (jaja).

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-26 18:27:57
Autor: Daniel Kowalski
Suszenie pianki
Tomasz Smereczyński pisze:
Witam wszystkich :)

Jak się zapatrujecie na suszenie pianki na słońcu ?? Czy wpływa to w
jakiś sposób na żywotność pianki ? ??

Lekko OT z mojej strony; Susz na lewej stronie i zrób sobie koniecznie wieszak z rury PCV i sznurków, pianka będzie wtedy "odparowywać" większą powierzchnią niż zawieszona na jakimś płocie. Słońce niewskazane, ale czasem tryb "turbo" jest konieczny ;-)

Data: 2010-04-27 07:15:46
Autor: Pszemol
Suszenie pianki
"Daniel Kowalski" <bountykiller@gazeta.pl> wrote in message news:4BD5BF0D.2050008gazeta.pl...
Tomasz Smereczyński pisze:
[...]

Można też sobie kupić albo zmajstrować wieszak z cyrkulacją powietrza
wymuszaną wiatraczkiem od zasilacza komputerowego na 12V, jak ten:
http://www.leisurepro.com/Prod/AQUHNG.html
Mam taki wieszak i sprawuje się wyśmienicie. Pianka 7mm jest całkiem
sucha (naprawdę sucha) następnego dnia rano, gotowa do pakowania.

Data: 2010-04-26 19:35:30
Autor: WiesiekUMPC
Suszenie pianki

Użytkownik "Tomasz Smereczyński" <yarim83@gmail.com> napisał w wiadomości news:b4361183-3268-42fe-9fa3-3073d909a2f3z3g2000yqz.googlegroups.com...
Witam wszystkich :)

Jak się zapatrujecie na suszenie pianki na słońcu ?? Czy wpływa to w
jakiś sposób na żywotność pianki ? ??

Na żywotnośc pianki najbardziej wpływa .... używanie pianki.
Nie przejmuj się susz jak Ci wygodnie.
Kupisz sobie nową - nowszy model.

Wiesiek

Data: 2010-04-27 00:38:06
Autor: Tomasz Smereczyński
Suszenie pianki
On 26 Kwi, 19:35, "WiesiekUMPC" <wlopataNOS...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Tomasz Smereczyński" <yari...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:b4361183-3268-42fe-9fa3-3073d909a2f3z3g2000yqz.googlegroups.com...
[...]

Wiadomo że użytkowanie wpływa w znaczny sposób na jej stan :) a co do
suszenia to zawsze na wewnętrznej stronie. Jednak doszły do mnie
słuchy że jak się suszy na słońcu to pianka parcieje i dla tego
chciałem to potwierdzić.

Jednak widzę, że co ludzi to opinii :)

Dzięki

Data: 2010-04-27 07:16:58
Autor: Pszemol
Suszenie pianki
"Tomasz Smereczyński" <yarim83@gmail.com> wrote in message news:23319759-5c2e-4925-9574-0695d19a78e7u34g2000yqu.googlegroups.com...
Jednak widzę, że co ludzi to opinii :)

Bo niektórzy mają rację, inni błądzą nie znając prawdy :-)

Data: 2010-04-27 11:17:16
Autor: SHARMDIVER.PL
Suszenie pianki
On 2010-04-27 09:38, Tomasz Smereczyński wrote:

[...]

Witaj,
tylko, że jedni doradcy wykonują coś pod tysiąc nurkowań rocznie w kraju o bardzo dużym nasłonecznieniu i w profesjonalnej bazie w której pianki są wymieniane mniej więcej co pół roku a inni maksimum kilkadziesiąt w rejonie o dużo słabszym :-)

www.sharmdiver.pl

Data: 2010-04-27 11:37:15
Autor: Wiesiek
Suszenie pianki

[...]

A teraz bardziej poważnie.
Dawno, dawno, dawno temu jak jeszcze były w użyciu pianki bez obszycia materiałem (mówiło się dżersejem) to ten problem suszenia na słońcu miał (może) duze znaczenie bo słońce z ultrafioletem potrafiło w szybko zniszczyć piankę.

Przy dzisiejszej technologii i dwustronnym obszyciu na pianke ma wpływ tylko temperatura. Nawet żywotnośc pianki w Egipcie (0.5 roku jak pisze Janek) nie wynika z suszenia i użytkowania na słońcu tylko z niewłaściwego obchodzenia sie z pianka przy zakładaniu, zdejmowaniu i inne. Obowiazuje zasada - bo nie moje i zapłaciłem.
Przy starannym obchodzeniu sie z pianką (własną), zakładając ze większośc nurkowań odbywamy w Polsce nie zaszkodzi jej (jak zajdzie taka potrzeba) intensywne suszenie na Polskim słońcu.

Może kursantów warto by było nauczać większego szacunku do sprzętu.
Ja na obozach za porzuconą na pomoście klubowa pianke karałem dodatkowym myciem garów.

Wiesiek

--

Suszenie pianki