Sutannowi ³owcy skór

Data: 2013-02-28 12:47:55
Autor: Grzegorz Z.
Sutannowi ³owcy skór
Rodziny zmar³ych, którzy maj± byæ pochowani na cmentarzach parafialnych,
musz± korzystaæ z us³ug tylko wybranych firm pogrzebowych, które
administruj± cmentarzami. Maj± one umowy z duchownymi na wy³±czno¶æ. Jedna
z firm ma monopol na siedemna¶cie cmentarzy, druga na trzy - ujawni³o Radio
Gdañsk.

Proceder trwa od lat. Proboszczowie zarz±dzaj±cy dwudziestoma nekropoliami,
naganiaj± klientów firmom pogrzebowym. Wysy³aj± rodziny zmar³ych do
"zaprzyja¼nionej" firmy, z zastrze¿eniem, ¿e nikt inny zmar³ego na tym
cmentarzu nie pochowa.

- To jest przyziemna, albo ju¿ podziemna paranoja - komentowa³ w audycji
Mariusza Nowaczyñskiego, dziennikarz tygodnika Angora Tomasz Gawiñski.

Na parafialnych rz±dz± proboszczowie

Inne firmy bezskutecznie próbuj± walczyæ z lokalnym monopolem, pisz± skargi
na dzia³alno¶æ duchownych do kurii w Pelplinie i Koszalinie. Monopoli¶ci
dzia³aj± w najlepsze i dyktuj± ceny us³ug na cmentarzach. O sprawie
poinformowa³ RG pracownik jednej z "wykluczonych" firm:

Reporter RG, Przemek Wo¶: Czy mo¿ecie korzystaæ ze wszystkich cmentarzy w
okolicach S³upska i ¶wiadczyæ tam us³ugi?

Anonimowy pracownik firmy pogrzebowej: W okolicach S³upska i samym S³upsku
mo¿emy wykonywaæ us³ugi pogrzebowe tylko na cmentarzach komunalnych.

A dlaczego na parafialnych nie?

- Na parafialnych rz±dz± proboszczowie. I proboszczowie maj± uk³ady z
innymi firmami ze S³upska i po prostu naszej firmy nie wpuszczaj± tam.

Je¶li przyjdê do was i powiem, ¿eby np. w Kobylnicy by³ pochowany mój
bliski, to co siê stanie?

- No stanie siê to, ¿e rodzina pójdzie do ksiêdza proboszcza i ksi±dz
powie, je¶li nie pochowacie w tej firmie, z któr± ja mam podpisan± umowê,
nie odbêdzie siê msza lub nie pozwolê wpu¶ciæ zmar³ego do ko¶cio³a. Musi
byæ zmar³y pochowany przez firmê, z któr± ja mam umowê.

Ksi±dz na to pozwoli³?

Reporter Radia Gdañsk próbowa³ zleciæ pochówek innej firmie. Kiedy zapyta³
o koszt pogrzebu w Kobylnicy, od pracowniczki us³ysza³ jedynie: "A ksi±dz
na to pozwoli³?".

Reporter: A jakbym siê z pañstwem umówi³, to co? Bêdzie jaki¶ k³opot?

Pracownica: No, ksi±dz nie zezwoli... ja powiem panu tak. Je¶li jaka¶ firma
administruje cmentarzem, chce mieæ co¶ z tego. Czyli tak zwan± wy³±czno¶æ.
Na si³ê, to móg³by cz³owiek co¶ pomy¶leæ, ale pó¼niej na pogrzebie mo¿e nie
byæ fajnie, jak ksi±dz zacznie swoje trele-morele... Po co w czasie
pogrzebu s³uchaæ ksiêdza p...

Reporter: A takie rzeczy siê zdarzaj± w ogóle?

Pracownica: No zdarzaj± siê.

Administrowanie cmentarzem = wy³±czno¶æ

Monopoli¶ci, maj± podpisan± umowê na administrowanie cmentarzem, czyli
czyszczenie, kopanie. Za to, wed³ug pozosta³ych firm pogrzebowych,
otrzyma³y wy³±czno¶æ na pochówki.

- Naszym zdaniem wynika to z tego, ¿e firmy maj± z duchownymi uk³ady i siê
im op³acaj± - mówi Radiu Gdañsk, anonimowy pracownik.

- To bardzo przedsiêbiorczy ksiê¿a, tutaj mo¿na to by³o rozwi±zaæ zupe³nie
inaczej. Wiadomo ksi±dz, parafia musi zarobiæ, bo z czego¶ trzeba utrzymaæ
cmentarz, bo nie jest miejscem, które siê samo finansuje. Tutaj
rozwi±zaniem by³oby np., ¿eby ka¿da firma p³aci³a ksiêdzu np. 10 proc. i
wszystko by³oby jasne - proponowa³ w studio RG, fotoreporter Agencji KFP
Maciej Kosycarz.

Fakt istnienia monopolu potwierdza reporterowi tak¿e anonimowy pracownik
przedsiêbiorstwa, które ma wy³±czno¶æ na pochówki. - Dlatego, ¿e my
jeste¶my administratorem cmentarza w Kobylnicy. Wyznaczamy miejsca, my siê
opiekujemy cmentarzem, sprz±tamy itd. Wszystkim co zwi±zane jest z tym
cmentarzem, my siê zajmujemy, jako firma. Jedni drugim nie chcemy wchodziæ
w paradê.

Co na to kuria?

W 2005 roku Kuria Diecezjalna w Pelplinie, odpowiedzia³a przedsiêbiorcy,
zarzucaj±cemu innym monopol, ¿e nie dopatrzy³a siê ¿adnych uchybieñ ze
strony parafii w zakresie zarz±du nad cmentarzami. Swoj± decyzjê t³umaczy³a
faktem, ¿e to parafie s± w³a¶cicielami swoich cmentarzy. W zwi±zku z tym
maj± swobodê w wyborze osoby lub zak³adu obs³uguj±cego cmentarz. Swoj±
odpowied¼ przys³a³a równie¿ Kuria Koszaliñsko-Ko³obrzeska, tu stanowisko
nie by³o tak stanowcze. - Nikt nie ma prawa narzucaæ komukolwiek firmy
pogrzebowej - informowa³ w komunikacie z 2005 roku ks. dr Leszek Wódz. -
Jest chyba rzecz± zrozumia³±, ¿e zarz±dca cmentarza nie mo¿e udostêpniæ
terenu cmentarza innym firmom, które mog³yby ¶wiadczyæ us³ugi typu: wybór
miejsca, wykopanie grobu itp. Wydaje siê jednak niew³a¶ciwe zabranianie
wstêpu na teren cmentarza innym firmom, które zosta³y wybrane przez
rodzinê. http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,13469035,Nowa_afera_z_firmami_pogrzebowymi__Proboszczowie_naganiaja.html

--
"We are controlling the transmission"

Data: 2013-02-28 12:56:51
Autor: Grzegorz Z.
Sutannowi ³owcy skór
"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Tak, ja i mój partner."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a50eb25dd7f6ac48?hl=pl
"Wespól w zespól z moim partnerem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/41d9cacf48e44dea?hl=pl

"zrob mi laske "
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7d1d01735b978bc6?hl=pl
"Grzesia" zamów sobie na telefon.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/73a10437251c4fe5?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

" Jestem prawnikiem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c5466853818aaf10?hl=pl

"Masz cos nie tak z tym lbem!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/ec882cfb6109439a?hl=pl

"Za kazdy taki post powinno ci sie wyrywac pare tysiecy wlosów i wybijac
jeden zab."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6f969fb2ae0ae03d?hl=pl

"Zajebiemy dzisiaj mkarwana"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3abdd1aa0c174ac3?hl=pl

"Co za skurwysyn"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/6eed6f87eb6c04a0?hl=pl

"stado moherskiego bydla wychodzacego z kosciola"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/342e7d3b837d07b3?hl=pl

"Watykanskie totemy won z Polski!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a472c27183b8834e?hl=pl

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"i huj :)"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6064ad8733dd4618?hl=pl

"O kurwa!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/13170d7cc479cda3?hl=pl

"Rozjebalo mnie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0da237172c7c09a5?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta i na ten wasz kosciól"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

"Huj i dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0604810f57bf3c1a?hl=pl

"huj i dupa. Huj i dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/aab27b11aa3a4651?hl=pl

"A teraz wykurwiaj w podskokach"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/4d3fe7f2c006b740?hl=pl

"Jak bêdziesz spierdalal"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/aadf7078fef1ca5d?hl=pl
 "Cos ci sie popierdolilo?"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9eb4d53ef6e1bbd6?hl=pl

Data: 2013-02-28 13:06:56
Autor: PesTYcyD
Sutannowi ³owcy skór
[...]

Nihil novi

Data: 2013-02-28 15:02:53
Autor: Yogi
Sutannowi ³owcy skór
Dnia Thu, 28 Feb 2013 12:47:55 +0100, Grzegorz Z. napisa³(a):

Rodziny zmar³ych, którzy maj± byæ pochowani na cmentarzach parafialnych,
musz± korzystaæ z us³ug tylko wybranych firm pogrzebowych

Monika Olejnik: Czy mê¿czyzna mo¿e zaj¶æ w ci±¿ê?
Robert Biedroñ: Takie próby trwaj± bez przerwy na ca³ym ¶wiecie.

Data: 2013-02-28 22:08:56
Autor: Grzegorz Z.
Sutannowi ³owcy skór
Yogi napisał:

Dnia Thu, 28 Feb 2013 12:47:55 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

Rodziny zmarłych, którzy mają być pochowani na cmentarzach parafialnych,
muszą korzystać z usług tylko wybranych firm pogrzebowych

Monika Olejnik: Czy mężczyzna może zajść w ciążę?
Robert Biedroń: Takie próby trwają bez przerwy na całym świecie.

"When the Pope met the Queen of England, they both said the same thing to
each other: 'Nice hat.'" – Jay Leno

--
"We are controlling the transmission"

Data: 2013-02-28 15:11:32
Autor: Yogi
Sutannowi ³owcy skór
Dnia Thu, 28 Feb 2013 22:08:56 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

Yogi napisał:

[...]

- Co mają ze sobą wspólnego papuga i pedał?
- Dokładnie tak samo osrany drążek.

Data: 2013-02-28 22:18:02
Autor: Grzegorz Z.
Sutannowi ³owcy skór

Yogi napisał:

[...]

"There's a lot of tension in the world. Over the weekend, Pope Benedict
apologized to the muslims. Altar boys, on the other hand, are still waiting
for their apology." -- David Letterman --
"We are controlling the transmission"

Data: 2013-02-28 15:26:29
Autor: Yogi
Sutannowi ³owcy skór

Yogi napisał:

[...]

- Mamo, mamo mam już 14 lat! Czy mogę zacząć nosić stanik?
- Nie zawracaj mi teraz głowy Grzesiu

Data: 2013-03-01 13:31:28
Autor: Grzegorz Z.
Sutannowi ³owcy skór

http://antyreligijni.pl/666/000814911304111203.jpg

--
"We are controlling the transmission"

Data: 2013-03-01 16:05:56
Autor: Grzegorz Z.
Sutannowi łowcy skór
[...]

"A żebys kurwa"
[...]

"Jak bedziesz spierdalal"

Data: 2013-02-28 22:59:59
Autor: Grzegorz Z.
Sutannowi łowcy skór
[...]

"Jak bedziesz spierdalał"

Data: 2013-03-02 08:27:12
Autor: Przemys³aw M.
Sutannowi ³owcy skór
Dnia Thu, 28 Feb 2013 15:02:53 -0600, Yogi napisa³(a):

[...]

I jako¶ nic. Najwyra¼niej nie ta dziura! ;-))))))

--
"Jedn± z zalet demokracji jest to, ¿e nikt kto zosta³ wybrany
nie jest g³upszy ni¿ ci co go wybrali. Im g³upszy jest ten wybrany, tym g³upsi s± ci co go wybierali..."

Data: 2013-02-28 17:34:02
Autor: matusm
Sutannowi ³owcy skór

U¿ytkownik "Grzegorz Z." <torri@higginson.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:kgng33$g7l$1dont-email.me...
[...]

W tym Gdañsku wszystko jest mozliwe wylegarnia konfidentw Bolków a ciagle,,,,,,,,,,,,,,
--
-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby
czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace

Data: 2013-02-28 17:44:20
Autor: Przemys³aw M.
Sutannowi ³owcy skór
[...]

Nie wiem czego siê czepaisz. Cmentarz jest w³asno¶ci± parafii i to jej
w³odarz decyduje, kto bêdzie zasypywa³ do³y po barankach. Smiecie te¿
odbieraj± wybrane firmy, a nie przypadkowy Franek z furmank±.

--
"Na nich jest lekarstwo, ci którzy chc± aby by³ spokój niech pisz± do
abuse. Im wiêcej takich donosów tym szybciej bêdzie spokój. Samo siê nie

Data: 2013-02-28 18:21:00
Autor: Grzegorz Z.
Sutannowi ³owcy skór
Przemys³aw M. napisa³:

[...]

"W miejscowo¶ciach, w których nie ma cmentarzy komunalnych, zarz±d
cmentarza wyznaniowego jest obowi±zany umo¿liwiæ pochowanie na tym
cmentarzu, bez jakiejkolwiek dyskryminacji, osób zmar³ych innego wyznania
lub niewierz±cych."

http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-31-stycznia-1959-r-o-cmentarzach-i-chowaniu-zmarlych/

--
"We are controlling the transmission"

Data: 2013-02-28 19:23:46
Autor: Grzegorz Z.
Sutannowi ³owcy skór
[...]

 "Co¶ ci sie popierdolilo?"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9eb4d53ef6e1bbd6?hl=pl

Data: 2013-03-02 08:26:13
Autor: Przemys³aw M.
Sutannowi ³owcy skór
Dnia Thu, 28 Feb 2013 18:21:00 +0100, Grzegorz Z. napisa³(a):

Przemys³aw M. napisa³:

Mamy rok 2013.

Data: 2013-03-02 09:10:27
Autor: Artur Kosmal
Sutannowi łowcy skór
On Sat, 2 Mar 2013 08:26:13 +0100
Przemysław M. <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> wrote:

Dnia Thu, 28 Feb 2013 18:21:00 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

> cmentarza wyznaniowego jest obowiązany umożliwić pochowanie na tym
> cmentarzu, bez jakiejkolwiek dyskryminacji, osób zmarłych innego wyznania
> lub niewierzÄ…cych."

Mamy rok 2013.

No i ? Kodeks cywilny jest z 1964 a nadal obowiazuje.

--
Katolicy wierzą, że można wafelek zamienić w mięsko.

Sutannowi ³owcy skór