Sutannowi pedofile rozwalają kościół!

Data: 2011-07-29 19:18:19
Autor: Przemysław W
Sutannowi pedofile rozwalają kościół!
Ponad 180 tys. wiernych wystąpiło w 2010 roku z Kościoła katolickiego w Niemczech - podała dziś Niemiecka Konferencja Biskupów na swoich stronach internetowych. Liczba katolików, którzy opuścili Kościół, przekroczyła liczbę ochrzczonych w 2010 roku.

Według oficjalnych statystyk episkopatu Niemiec w zeszłym roku na wystąpienie z Kościoła katolickiego zdecydowały się 181 193 osoby. To prawie o połowę więcej niż w 2009 roku, kiedy taką decyzję podjęło 123 585 katolików.

Tak znaczny wzrost jest dużej mierze konsekwencją ujawnienia w zeszłym roku skandali związanych z molestowaniem seksualnym w szkołach i innych instytucjach podległych Kościołowi katolickiemu, a także reakcji hierarchów na te skandale.

Spadają też inne wskaźniki

Do Kościoła katolickiego w Niemczech należało w 2010 roku 24,651 mln wiernych, nieco mniej niż rok wcześniej (24,9 mln) osób. Nieznacznie spadł także odsetek katolików, którzy uczestniczą w mszach świętych - z 13 proc. w 2009 r. do 12,6 proc. w zeszłym roku.

W zeszłym roku niemiecki episkopat naliczył 170 tys. chrztów. 11 tys. osób przystąpiło do Kościoła katolickiego.

Oficjalne statystyki episkopatu Niemiec potwierdzają wyliczenia publikowane w minionych miesiącach przez niemieckie media oraz obawy związane z konsekwencjami afery pedofilskiej.

Najpoważniejszy skandal w Kościele

Na początku zeszłego roku w niemieckim Kościele katolickim wybuchł najpoważniejszy w jego historii skandal. Ujawniono wówczas, że w internacie elitarnego jezuickiego gimnazjum im. Piotra Kanizego w Berlinie dochodziło w latach 70. i 80. do seksualnego wykorzystywania uczniów. W następnych tygodniach zgłaszały się ofiary nadużyć w kolejnych szkołach katolickich w Niemczech, w tym w przyklasztornej szkole w Ettal w Bawarii oraz w internacie chóru chłopięcego w Ratyzbonie.

Jednocześnie hierarchii kościelnej zarzucano tuszowanie przypadków molestowania w przeszłości oraz niewłaściwe podejście do problemu.

Trzeba rozluźnić celibat księży

Skandal zaowocował dyskusją na temat reform w Kościele, w tym rozluźnienia celibatu księży. Grupa polityków chadecji, w tym przewodniczący Bundestagu Norbert Lammert, wystąpiła z apelem, by Kościół rozważył możliwość wyświęcania także żonatych mężczyzn, którzy cieszą się szczególnym poważaniem w lokalnych społecznościach, tzw. viri probati.

Na początku lipca biskupi i organizacje katolików zainicjowały proces dialogu na temat reform w Kościele katolickim. Oprócz takich problemów jak molestowanie seksualne, wzrost liczby wystąpień z Kościoła i brak księży dyskusja ma objąć też sporne tematy, w tym apele o zniesienie celibatu, wyświęcanie kobiet czy stosunek do homoseksualizmu.

Jednocześnie episkopat powierzył naukowcom zbadanie przyczyn i skali molestowania seksualnego dzieci przez duchownych w minionych dekadach. W tym celu po raz pierwszy w historii Kościół udostępni niezależnym naukowcom swoje akta personalne od 1945 roku.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,10031884,Niemcy__ponad_180_tys__katolikow_wystapilo_z_Kosciola.html

Przemek

--

"W białej księdze z rewelacji, którymi karmiono nas przez rok,
nie zostało nic.  Nie ma magnesu, nie ma helu, nie ma sztucznej mgły.

http://www.youtube.com/watch?v=HEl_8eBXmtI&NR=1

Data: 2011-07-30 07:30:23
Autor: [HeÂŽSk]
Sutannowi pedofile rozwalają kościół!
On Fri, 29 Jul 2011 19:18:19 +0200, Przemysław W <Brońmy RP przed
pisem@...pl> wrote:

[...]

 no i?

http://dadrl.pl/?page=aktualnosci
http://www.prokapitalizm.pl/swietlny-przekret.html

Data: 2011-07-30 08:03:42
Autor: Przemysław W
pisem@...pl> wrote:

[...]

To i:

[...]

To jest konsekwencja postaw takich "katolików" jak ty.

 Przemek

Data: 2011-07-30 13:00:13
Autor: [HeÂŽSk]
Sutannowi pedofile rozwalają kościół!
On Sat, 30 Jul 2011 08:03:42 +0200, Przemysław W <Brońmy RP przed
pisem@...pl> wrote:

Użytkownik ""[HeRSk]"" <?uro.bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:9447375tnl7l7grqsr2g60jhj0ogj114834ax.com...

> no i?

To i:

[...]

 czujesz sie zerzniety?

To jest konsekwencja postaw takich "katolików" jak ty.

 nie mieszkam w niemczech i gie mnie obchodzi czy koloratkowy  hans zerznal dupsko jurgenowi w krotkich majtkach czy odwrotnie.
 co ci sie nie podoba w mojej "postawie"? --