[NTG?] Suunto Viper świruje z pomiarem głębokości?

Data: 2012-05-22 12:25:35
Autor: qlphon
[NTG?] Suunto Viper świruje z pomiarem głębokości?
[nie jestem pewien, czy piszę na właściwą grupę - nie będę nikogo obrażać ani niczego udowadniać]

w temacie:
Mam juz poza gwarancją wspomnianego Vipera
i na ostatnim wypadzie majówkowym zauważyłem,
że sporo zaniżoną głębokość (czasami ok 4m, czasami mniej)

po pierwszej wpadce nurkowałem z dwoma viperami ;-)
stan ogólny bdb, prawie pełna - niedawno wymieniana bateria , styki czyste, brak jakichkolwiek oznak kamienia czy zabrudzeń...

czy to jest znany problem?
czy naprawialny?

Data: 2012-05-22 12:31:12
Autor: Pszemol
"qlphon" <qlphon@poczta.fm> wrote in message news:jpfpj1$5v2$1node2.news.atman.pl...
że sporo zaniżoną głębokość (czasami ok 4m, czasami mniej)

To zaniżanie można dwuznacznie zrozumieć... :-)
Prawdziwe 10 metrów głębokości zaniża do 14 metrów?
Czy zmniejsza do 6 metrów? :-)

Data: 2012-05-22 17:50:08
Autor: skc
[NTG?] Suunto Viper świruje z pomiarem głębokości?
czesc,

kiedys spotkalem sie z podobnym problemem. majac nie wlaczony komputer skakalo sie z nim do wody. woda aktywowala kontakty vyper'a, komputer sie wlaczal, ale jako punkt odniesienia dla powierzchni przyjmowal zla wartosc. wynikalo to prawdopodbnie z opoznienia kalibracji gdy nurek byl juz glebiej niz przy powierzchni. podobno dlatego przy skakaniu do wody zaleca sie wlaczyc komputer juz reczenie na powierzchni. wydaje mi sie ze to jednak dotyczylo sytuacji gdy od razu po skoku bylo robione zanurzenie bez "splawikowania" po powierzchni przed zanurzeniem.

pozdrawiam,
skc

Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jpfpj1$5v2$1node2.news.atman.pl...
[...]

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 7158 (20120522) __________

Wiadomoœć została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

Data: 2012-05-23 11:44:04
Autor: qlphon
[NTG?] Suunto Viper świruje z pomiarem głębokości?
na ostatnim wypadzie majówkowym zauważyłem,
że pokazuje sporo zaniżoną głębokość (czasami ok 4m, czasami mniej)

[...]

za długo używam tego sprzętu, żeby się załapać na taki znany myk...
zawsze aktywuje komputer przed wejściem do wody - z prostej przyczyny - sprawdzam czy działa ;-)

a wtedy nurkowałem z dwoma Viperami - swoim i żony - mój świrował, drugi nie...

jak suunciaki mierzą ciśnienie wody? może tylko sam czujnik się uszkodził albo rozkalibrował?
gdzie on jest? rozbieralne to to?

[NTG?] Suunto Viper świruje z pomiarem głębokości?