Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Suwak

Suwak

Data: 2019-12-05 20:12:02
Autor: 'TomN'
Suwak
J.F. w <news:5de94753$0$553$65785112news.neostrada.pl>:

A to juz jutro ... wchodzi w zycie.
I korytarz zycia tez.

To od soboty wpisujcie miasta ... dziala suwak czy nie :-)

Czy przepis o suwaku obowiązuje, gdy nie ma fizycznej przeszkody, tylko
drogowcy *żółto* pomalowali nagle i np. lewy pas bez wcześniejszego
ostrzeżenia kieruje w lewo         ?

--
'Tom N'

Data: 2019-12-06 00:34:15
Autor: FreyKol
Suwak. Przeszkoda.
Użytkownik "'TomN'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
news:191205.201202.pms.4273.54int.dyndns.org.invalid.191205.invalid...

Czy przepis o suwaku obowiązuje, gdy nie ma fizycznej przeszkody, tylko
drogowcy *żółto* pomalowali nagle i np. lewy pas bez wcześniejszego
ostrzeżenia kieruje w lewo         ?

-- 'Tom N'

Jeżeli pojazd zatrzyma się, bo nie chce jechać w lewo
to jest przeszkodą i suwak obowiązuje.

Data: 2019-12-05 23:54:49
Autor: mk4
Suwak. Przeszkoda.
On 2019-12-06 00:34, FreyKol wrote:
Użytkownik "'TomN'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
news:191205.201202.pms.4273.54int.dyndns.org.invalid.191205.invalid...

Czy przepis o suwaku obowiązuje, gdy nie ma fizycznej przeszkody, tylko
drogowcy *żółto* pomalowali nagle i np. lewy pas bez wcześniejszego
ostrzeżenia kieruje w lewo         ?

-- 'Tom N'

Jeżeli pojazd zatrzyma się, bo nie chce jechać w lewo
to jest przeszkodą i suwak obowiązuje.


Tak? A warunek znacznie zmniejszonej prędkości? Kiedy niby zachodzi?

--
mk4

Data: 2019-12-06 01:30:47
Autor: FreyKol
Suwak. Przeszkoda.
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsc5cc$3bld1$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 00:34, FreyKol wrote:
Użytkownik "'TomN'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
news:191205.201202.pms.4273.54int.dyndns.org.invalid.191205.invalid...

Czy przepis o suwaku obowiązuje, gdy nie ma fizycznej przeszkody, tylko
drogowcy *żółto* pomalowali nagle i np. lewy pas bez wcześniejszego
ostrzeżenia kieruje w lewo ?

-- 'Tom N'

Jeżeli pojazd zatrzyma się, bo nie chce jechać w lewo
to jest przeszkodą i suwak obowiązuje.


Tak? A warunek znacznie zmniejszonej prędkości? Kiedy niby zachodzi?

-- mk4

Gdy dojeżdżasz do przeszkody.

Data: 2019-12-06 01:14:46
Autor: mk4
Suwak. Przeszkoda.
On 2019-12-06 01:30, FreyKol wrote:
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsc5cc$3bld1$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 00:34, FreyKol wrote:
Użytkownik "'TomN'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
news:191205.201202.pms.4273.54int.dyndns.org.invalid.191205.invalid...

Czy przepis o suwaku obowiązuje, gdy nie ma fizycznej przeszkody, tylko
drogowcy *żółto* pomalowali nagle i np. lewy pas bez wcześniejszego
ostrzeżenia kieruje w lewo ?

-- 'Tom N'

Jeżeli pojazd zatrzyma się, bo nie chce jechać w lewo
to jest przeszkodą i suwak obowiązuje.


Tak? A warunek znacznie zmniejszonej prędkości? Kiedy niby zachodzi?

-- mk4

Gdy dojeżdżasz do przeszkody.

Tak? A przecież pas obok nie musi mieć wcale znacznie zmniejszonej prędkości? Skąd takie założenie, że ma?

--
mk4

Data: 2019-12-06 09:21:31
Autor: FreyKol
Suwak. Przeszkoda.
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsca29$3bu0h$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 01:30, FreyKol wrote:
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsc5cc$3bld1$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 00:34, FreyKol wrote:
Użytkownik "'TomN'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
news:191205.201202.pms.4273.54int.dyndns.org.invalid.191205.invalid...

Czy przepis o suwaku obowiązuje, gdy nie ma fizycznej przeszkody,
tylko
drogowcy *żółto* pomalowali nagle i np. lewy pas bez wcześniejszego
ostrzeżenia kieruje w lewo ?
-- 'Tom N'

Jeżeli pojazd zatrzyma się, bo nie chce jechać w lewo
to jest przeszkodą i suwak obowiązuje.

Tak? A warunek znacznie zmniejszonej prędkości? Kiedy niby zachodzi?
-- mk4

Gdy dojeżdżasz do przeszkody.

Tak? A przecież pas obok nie musi mieć wcale znacznie zmniejszonej
prędkości? Skąd takie założenie, że ma?
-- mk4

Bo dyskutujemy o warunkach jakie zakłada Ustawa o jeździe na zamek.

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Data: 2019-12-06 13:33:14
Autor: J.F.
Suwak. Przeszkoda.
Użytkownik "FreyKol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qsd33f$b14$1@gioia.aioe.org...
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
Jeżeli pojazd zatrzyma się, bo nie chce jechać w lewo
to jest przeszkodą i suwak obowiązuje.

Raczej kiepsko - bo wtedy samochody z prawego pasa beda musialy wpuscic drugie i nastepne auta z lewego pasa ... ale pierwszego nie.
A te drugie i nastepne wcale nie chca na prawy pas :-)

Tak? A warunek znacznie zmniejszonej prędkości? Kiedy niby zachodzi?
Gdy dojeżdżasz do przeszkody.
Tak? A przecież pas obok nie musi mieć wcale znacznie zmniejszonej
prędkości? Skąd takie założenie, że ma?

Chyba ma. Jakby na prawym pasie byl ruch luzniejszy, to by ten z lewego nie mial problemu zmienic pasa.

Choc akurat w miescie sie moze zdarzyc, ze na prawym akurat jada wszyscy 50 blisko siebie ...

Bo dyskutujemy o warunkach jakie zakłada Ustawa o jeździe na zamek.
PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Na jezdni. Jezdnia ma dwa pasy ruchu w jedna strone, wiec jak jeden z nich stoi.

Ale ... a jak to bedzie w umiarkowanym ruchu np na autostradzie ?
Ten z lewego konczacego sie, pomysli, ze maja go obowiazek wpuscic, wiec pociagnie do konca i zjedzie,
ten z prawego pomysli, ze nie musi wpuszczac, bo luzno  ... ale chyba kierowcy maja na tyle starego doswiadczenia, ze kolizji nie bedzie ...

J.

Data: 2019-12-06 16:06:17
Autor: mk4
Suwak. Przeszkoda.
On 2019-12-06 13:33, J.F. wrote:
Użytkownik "FreyKol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qsd33f$b14$1@gioia.aioe.org...
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
Jeżeli pojazd zatrzyma się, bo nie chce jechać w lewo
to jest przeszkodą i suwak obowiązuje.

Raczej kiepsko - bo wtedy samochody z prawego pasa beda musialy wpuscic drugie i nastepne auta z lewego pasa ... ale pierwszego nie.
A te drugie i nastepne wcale nie chca na prawy pas :-)

Tak? A warunek znacznie zmniejszonej prędkości? Kiedy niby zachodzi?
Gdy dojeżdżasz do przeszkody.
Tak? A przecież pas obok nie musi mieć wcale znacznie zmniejszonej
prędkości? Skąd takie założenie, że ma?

Chyba ma. Jakby na prawym pasie byl ruch luzniejszy, to by ten z lewego nie mial problemu zmienic pasa.

Choc akurat w miescie sie moze zdarzyc, ze na prawym akurat jada wszyscy 50 blisko siebie ...

Bo dyskutujemy o warunkach jakie zakłada Ustawa o jeździe na zamek.
PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Na jezdni. Jezdnia ma dwa pasy ruchu w jedna strone, wiec jak jeden z nich stoi.

Jak tylko jeden stoi to nie ma zdaje się znacznego zmniejszenia prędkości. Bo niby gdzie? Drugi przecież jedzie.

Wg mnie muszą stać lub prawie stać oba, żeby warunek był spełniony.

--
mk4.

Data: 2019-12-06 17:07:15
Autor: J.F.
Suwak. Przeszkoda.
Użytkownik "mk4"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qsdu9s$6on$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 13:33, J.F. wrote:
Użytkownik "FreyKol"  napisał w wiadomości grup
Bo dyskutujemy o warunkach jakie zakłada Ustawa o jeździe na zamek.
PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Na jezdni. Jezdnia ma dwa pasy ruchu w jedna strone, wiec jak jeden z nich stoi.

Jak tylko jeden stoi to nie ma zdaje się znacznego zmniejszenia prędkości. Bo niby gdzie? Drugi przecież jedzie.

Drugi jedzie, ale pierwszy stoi. A tu mamy "na jezdni".
Srednia wyciagnac z obu pasow ?

I predkosc spadla :-)

J.

Data: 2019-12-06 16:20:51
Autor: mk4
Suwak. Przeszkoda.
On 2019-12-06 17:07, J.F. wrote:
Użytkownik "mk4"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qsdu9s$6on$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 13:33, J.F. wrote:
Użytkownik "FreyKol"  napisał w wiadomości grup
Bo dyskutujemy o warunkach jakie zakłada Ustawa o jeździe na zamek.
PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Na jezdni. Jezdnia ma dwa pasy ruchu w jedna strone, wiec jak jeden z nich stoi.

Jak tylko jeden stoi to nie ma zdaje się znacznego zmniejszenia prędkości. Bo niby gdzie? Drugi przecież jedzie.

Drugi jedzie, ale pierwszy stoi. A tu mamy "na jezdni".
Srednia wyciagnac z obu pasow ?

I predkosc spadla :-)

No ale nie znaczaco. Znaczaco to jakies 5 km/h jak sie jedzie.

Zreszta tam jest na drodze - wiec na jednym pasie i na drugim.

Jak tylko na jednym to nie ;)

--
mk4

Data: 2019-12-06 17:35:35
Autor: J.F.
Suwak. Przeszkoda.
Użytkownik "mk4"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qsdv55$79c$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 17:07, J.F. wrote:
Użytkownik "mk4"  napisał w wiadomości grup
Bo dyskutujemy o warunkach jakie zakłada Ustawa o jeździe na zamek.
PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Na jezdni. Jezdnia ma dwa pasy ruchu w jedna strone, wiec jak jeden z nich stoi.

Jak tylko jeden stoi to nie ma zdaje się znacznego zmniejszenia prędkości. Bo niby gdzie? Drugi przecież jedzie.

Drugi jedzie, ale pierwszy stoi. A tu mamy "na jezdni".
Srednia wyciagnac z obu pasow ?

I predkosc spadla :-)

No ale nie znaczaco. Znaczaco to jakies 5 km/h jak sie jedzie.

Jeden pas stoi, to chyba znaczaco. o polowe.

No chyba, zeby tak srednia wazona - jeden, dwa, trzy samochody stoja, a kilkadziesiat jedzie ...

Zreszta tam jest na drodze - wiec na jednym pasie i na drugim.
Jak tylko na jednym to nie ;)

Na jezdni. Jesli jezdnia dwukierunkowa, to wystarczy, ze w przeciwna strone korek :-)

No ale moze nasz ustawodawca nie taki glupi, i nie chce zmuszac szybko jadacego pasa do hamowania, bo sie jakiemu jednemu zachcialo wyprzedzac z nieprzepisowa predkoscia :-)

J.

Data: 2019-12-06 19:46:57
Autor: FreyKol
Suwak. Przeszkoda.
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsdu9s$6on$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 13:33, J.F. wrote:
Użytkownik "FreyKol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qsd33f$b14$1@gioia.aioe.org...

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Jak tylko jeden stoi to nie ma zdaje się znacznego zmniejszenia prędkości.
Bo niby gdzie? Drugi przecież jedzie.

Wg mnie muszą stać lub prawie stać oba, żeby warunek był spełniony.

-- mk4.

Sytuacja jest taka, że na jednym pasie jadą 50 km/h, bo tyle dozwolone,
a na pasie obok stoją, bo jest przeszkoda.
To co ? zamek nie obowiązuje ? czy o to chodziło Ustawodawcy ?
Wg mnie jazda na suwak obowiązuje.
Jest "znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni", bo jeden pas
należy do jezdni.

Data: 2019-12-09 20:30:19
Autor: mk4
Suwak. Przeszkoda.
On 2019-12-06 19:46, FreyKol wrote:
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsdu9s$6on$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 13:33, J.F. wrote:
Użytkownik "FreyKol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qsd33f$b14$1@gioia.aioe.org...

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Jak tylko jeden stoi to nie ma zdaje się znacznego zmniejszenia prędkości.
Bo niby gdzie? Drugi przecież jedzie.

Wg mnie muszą stać lub prawie stać oba, żeby warunek był spełniony.

-- mk4.

Sytuacja jest taka, że na jednym pasie jadą 50 km/h, bo tyle dozwolone,
a na pasie obok stoją, bo jest przeszkoda.
To co ? zamek nie obowiązuje ? czy o to chodziło Ustawodawcy ?
Wg mnie jazda na suwak obowiązuje.
Jest "znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni", bo jeden pas
należy do jezdni.

A wg mnie nie obwiązuje - bo jazda odbywa się normalnie po jednym pasie.
Wg mnie chodzi tylko i wyłącznie o sytuacje kiedy oba się toczą prawie równo i jeden z nich się kończy.

--
mk4

Data: 2019-12-09 22:29:04
Autor: FreyKol
Suwak.
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsmat0$23f0s$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 19:46, FreyKol wrote:
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsdu9s$6on$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 13:33, J.F. wrote:
Użytkownik "FreyKol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qsd33f$b14$1@gioia.aioe.org...

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej
niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Sytuacja jest taka, że na jednym pasie jadą 50 km/h, bo tyle dozwolone,
a na pasie obok stoją, bo jest przeszkoda.
To co ? zamek nie obowiązuje ? czy o to chodziło Ustawodawcy ?
Wg mnie jazda na suwak obowiązuje.
Jest "znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni", bo jeden pas
należy do jezdni.

A wg mnie nie obwiązuje - bo jazda odbywa się normalnie po jednym pasie.
Wg mnie chodzi tylko i wyłącznie o sytuacje kiedy oba się toczą prawie
równo i jeden z nich się kończy.

-- mk4

W Ustawie nic nie jest napisane o "normalnym ruchu na jednym pasie".
W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
jezdni ".
Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
do jezdni.
Jazda na suwak obowiązuje.

Data: 2019-12-10 17:25:39
Autor: mk4
Suwak.
On 2019-12-09 22:29, FreyKol wrote:
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsmat0$23f0s$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 19:46, FreyKol wrote:
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsdu9s$6on$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 13:33, J.F. wrote:
Użytkownik "FreyKol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qsd33f$b14$1@gioia.aioe.org...

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej
niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Sytuacja jest taka, że na jednym pasie jadą 50 km/h, bo tyle dozwolone,
a na pasie obok stoją, bo jest przeszkoda.
To co ? zamek nie obowiązuje ? czy o to chodziło Ustawodawcy ?
Wg mnie jazda na suwak obowiązuje.
Jest "znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni", bo jeden pas
należy do jezdni.

A wg mnie nie obwiązuje - bo jazda odbywa się normalnie po jednym pasie.
Wg mnie chodzi tylko i wyłącznie o sytuacje kiedy oba się toczą prawie
równo i jeden z nich się kończy.

-- mk4

W Ustawie nic nie jest napisane o "normalnym ruchu na jednym pasie".
W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
jezdni ".
Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
do jezdni.
Jazda na suwak obowiązuje.

poczytaj interpretacje policji i rożnych guru. Wg niech nie oznacza, ze jest wtedy znaczne zmniejszenie. Jeśli ma zachodzić zasada suwaka to oba pasy do których się odnosi muszą się poruszać z e znacznie zmniejszona prędkością a nie tylko jeden z nich.

Zresztą nawet biorąc na logikę ma to sens. Inaczej przepis byłby po prostu niebezpieczny gdyby zezwalał z pasa który stoi albo ledwie jedzie pakować się pod pojazdy pędzące pasem obok.

To ma rozładowywać korki i zatory. A korek jest wtedy kiedy na żadnym pasie w jedną stronę się nie jedzie.

--
mk4

Data: 2019-12-10 19:34:43
Autor: FreyKol
Suwak.
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsokeo$2p1tk$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-09 22:29, FreyKol wrote:
Użytkownik "FreyKol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qsd33f$b14$1@gioia.aioe.org...

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej
niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

W Ustawie nic nie jest napisane o "normalnym ruchu na jednym pasie".
W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
jezdni ".
Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
do jezdni.
Jazda na suwak obowiązuje.

poczytaj interpretacje policji i rożnych guru.

-- mk4

link poproszę.

Data: 2019-12-10 20:48:40
Autor: Cavallino
Suwak.
W dniu 10-12-2019 o 18:25, mk4 pisze:
On 2019-12-09 22:29, FreyKol wrote:
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsmat0$23f0s$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 19:46, FreyKol wrote:
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsdu9s$6on$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 13:33, J.F. wrote:
Użytkownik "FreyKol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qsd33f$b14$1@gioia.aioe.org...

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej
niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Sytuacja jest taka, że na jednym pasie jadą 50 km/h, bo tyle dozwolone,
a na pasie obok stoją, bo jest przeszkoda.
To co ? zamek nie obowiązuje ? czy o to chodziło Ustawodawcy ?
Wg mnie jazda na suwak obowiązuje.
Jest "znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni", bo jeden pas
należy do jezdni.

A wg mnie nie obwiązuje - bo jazda odbywa się normalnie po jednym pasie.
Wg mnie chodzi tylko i wyłącznie o sytuacje kiedy oba się toczą prawie
równo i jeden z nich się kończy.

-- mk4

W Ustawie nic nie jest napisane o "normalnym ruchu na jednym pasie".
W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
jezdni ".
Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
do jezdni.
Jazda na suwak obowiązuje.

poczytaj interpretacje policji i rożnych guru. Wg niech nie oznacza, ze jest wtedy znaczne zmniejszenie. Jeśli ma zachodzić zasada suwaka to oba pasy do których się odnosi muszą się poruszać z e znacznie zmniejszona prędkością

No i będą, bo zastosowaniu zamka.

  a nie tylko jeden z nich.

Zresztą nawet biorąc na logikę ma to sens. Inaczej przepis byłby po prostu niebezpieczny gdyby zezwalał z pasa który stoi albo ledwie jedzie pakować się pod pojazdy pędzące pasem obok.

To ma rozładowywać korki i zatory. A korek jest wtedy kiedy na żadnym pasie w jedną stronę się nie jedzie.

Nie - korek jest też wtedy, gdy jednym pasem nie można jechać, tyle że wtedy jest korek na jednym pasie.
I to jak najbardziej kwalifikuje się do zastosowania zamka, żeby korek upłynnić.

Data: 2019-12-23 17:14:13
Autor: Cavallino
Suwak.
W dniu 22-12-2019 o 21:04, mk4 pisze:
On 2019-12-10 20:48, Cavallino wrote:
W dniu 10-12-2019 o 18:25, mk4 pisze:
On 2019-12-09 22:29, FreyKol wrote:
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsmat0$23f0s$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 19:46, FreyKol wrote:
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsdu9s$6on$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 13:33, J.F. wrote:
Użytkownik "FreyKol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qsd33f$b14$1@gioia.aioe.org...

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej
niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Sytuacja jest taka, że na jednym pasie jadą 50 km/h, bo tyle dozwolone,
a na pasie obok stoją, bo jest przeszkoda.
To co ? zamek nie obowiązuje ? czy o to chodziło Ustawodawcy ?
Wg mnie jazda na suwak obowiązuje.
Jest "znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni", bo jeden pas
należy do jezdni.

A wg mnie nie obwiązuje - bo jazda odbywa się normalnie po jednym pasie.
Wg mnie chodzi tylko i wyłącznie o sytuacje kiedy oba się toczą prawie
równo i jeden z nich się kończy.

-- mk4

W Ustawie nic nie jest napisane o "normalnym ruchu na jednym pasie".
W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
jezdni ".
Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
do jezdni.
Jazda na suwak obowiązuje.

poczytaj interpretacje policji i rożnych guru. Wg niech nie oznacza, ze jest wtedy znaczne zmniejszenie. Jeśli ma zachodzić zasada suwaka to oba pasy do których się odnosi muszą się poruszać z e znacznie zmniejszona prędkością

No i będą, bo zastosowaniu zamka.

  a nie tylko jeden z nich.

Zresztą nawet biorąc na logikę ma to sens. Inaczej przepis byłby po prostu niebezpieczny gdyby zezwalał z pasa który stoi albo ledwie jedzie pakować się pod pojazdy pędzące pasem obok.

To ma rozładowywać korki i zatory. A korek jest wtedy kiedy na żadnym pasie w jedną stronę się nie jedzie.

Nie - korek jest też wtedy, gdy jednym pasem nie można jechać, tyle że wtedy jest korek na jednym pasie.
I to jak najbardziej kwalifikuje się do zastosowania zamka, żeby korek upłynnić.

No nie.


No tak.
Ale zgadzam się, że napisali to katastrofalnie źle.
Zresztą jak wszystko za co PIS się weźmie.

Bo na takiej zasadzie to by mozna wymagać, że na skrzyzowaniu ten na głownej też ma przepuscić jak na podporządkowanej kolejka.

Na zasadzie zamka?
W sensie że jezdnie miały być w liczbie mnogiej?
Teraz to już trollujesz.....

Data: 2019-12-10 21:40:28
Autor: Tomasz Pyra
Suwak.
W dniu 2019-12-10 o 18:25, mk4 pisze:
W Ustawie nic nie jest napisane o "normalnym ruchu na jednym pasie".
W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
jezdni ".
Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
do jezdni.
Jazda na suwak obowiązuje.

poczytaj interpretacje policji i rożnych guru. Wg niech nie oznacza, ze jest wtedy znaczne zmniejszenie. Jeśli ma zachodzić zasada suwaka to oba pasy do których się odnosi muszą się poruszać z e znacznie zmniejszona prędkością a nie tylko jeden z nich.

Należy założyć ze gdyby ustawodawca chciał żeby oba pasy były spowolnioneto napisałbym że oba pasy mają być spowolnione.

Napisał "na jezdni" i tak należy to zinterpretować.
Gdyby ustawodawca napisał "zwierzęta na jezdni", to miałby na myśli zwierzęta na którejkolwiek części jezdni, czy koniecznie na wszystkich pasach jednocześnie? ;)

Natomiast co do intencji to zgaduję że to Ty masz rację, a piszący ustawę po prostu nie znał znaczenia pojęć "jezdnia", "pas" itp.
Np. to że jezdnia może być dwukierunkowa (np. 2+2 pasy) zupełnie go przerosło i w tej sytuacji zarówno definicje zamka jak i korytarza dla pojazdów uprzywilejowanych są zupełnie bez sensu.

Do tego oczywiście dochodzi problem z odpowiedzią ile to jest "znaczne spowolnienie", zwłaszcza że dobór słowa jest o tyle niefortunny że dużo
łatwiej wyobrazić sobie "nieznaczne" i uznać znaczne jako każde które nie
jest nieznaczne.
I jak ma się "znaczne spowolnienie" do "istotnej zmiany prędkości"?


Zresztą nawet biorąc na logikę ma to sens. Inaczej przepis byłby po prostu niebezpieczny gdyby zezwalał z pasa który stoi albo ledwie jedzie pakować się pod pojazdy pędzące pasem obok.

No ja bym powiedział że niebezpieczny to jest teraz skoro uważasz że pozwala
pędzić obok zatkanego pasa, którego kierujący _być może_ nie mają obowiązku
ustępować pierwszeństwa przy zmianie pasa...


To ma rozładowywać korki i zatory. A korek jest wtedy kiedy na żadnym pasie w jedną stronę się nie jedzie.
Nawet na pasie do jazdy w przeciwną stronę znajdującym się na tej samej jezdni? ;)

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-12-24 08:39:22
Autor: FreyKol
Suwak. Pierwszeństwo rozmyte.
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
news:5df002bd$0$499$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2019-12-10 o 18:25, mk4 pisze:

Jeśli ma zachodzić zasada suwaka to oba pasy do których się odnosi muszą
się poruszać z e znacznie zmniejszona prędkością a nie tylko jeden z
nich.

Zresztą nawet biorąc na logikę ma to sens. Inaczej przepis byłby po
prostu niebezpieczny gdyby zezwalał z pasa który stoi albo ledwie jedzie
pakować się pod pojazdy pędzące pasem obok.

To ma rozładowywać korki i zatory. A korek jest wtedy kiedy na żadnym
pasie w tą samą stronę się nie jedzie.

Należy założyć ze gdyby ustawodawca chciał żeby oba pasy były
spowolnioneto napisałbym że oba pasy mają być spowolnione.

Natomiast co do intencji to zgaduję że to Ty masz rację,

W drugą stronę też to zachodzi :
Należy założyć, że gdyby ustawodawca chciał, żeby jeden pas był
spowolniony, to napisałbym że jeden pas ma być spowolniony.

Napisał "na jezdni" i tak należy to zinterpretować.

Interpretacja może być dwojaka :
1. znacznie zmniejszona prędkość na jednym pasie - bo to jest "na jezdni",
2. znacznie zmniejszona prędkość na większej ilości pasów - bo to też jest
"na jezdni"

I tu jest niebezpieczeństwo, bo chodzi o PIERWSZEŃSTWO przejazdu
przez zwężenie jezdni.
Pierwszeństwo przejazdu zależy od tego co to znaczy "znacznie zmniejszona
prędkość" i od tego co to znaczy "na jezdni", bo od tego zależy,
czy suwak obowiązuje, czy nie obowiązuje.

Najprawdopodobniej intencją autorów było ucywilizowanie
przejazdu przez zwężenie jezdni, czyli w sytuacji, gdy pojazdy poruszają się
w żółwim tempie na wszystkich pasach w tym samym kierunku.

Każda inna interpretacja najprawdopodobniej będzie nadinterpretacją.
Zobaczymy jak Sądy będą to rozstrzygać.

Data: 2019-12-18 14:23:27
Autor: Liwiusz
Suwak.
W dniu 2019-12-09 o 22:29, FreyKol pisze:

W Ustawie nic nie jest napisane o "normalnym ruchu na jednym pasie".
W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
jezdni ".
Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
do jezdni.
Jazda na suwak obowiązuje.

Pozwoliłem sobie przeredagować w duchu twojego toku rozumowania:

  Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy, że nie ma znacznego zmniejszenia prędkości na drugim pasie. Skoro nie ma znacznego zmniejszenia prędkości na drugim pasie, to znaczy, że nie ma znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni, bo drugi pas należy do jezdni.
  Jazda na suwak nie obowiązuje.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-18 15:30:46
Autor: FreyKol
Suwak.
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5dfa2851$0$517$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2019-12-09 o 22:29, FreyKol pisze:

W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
jezdni ".
Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
do jezdni.
Jazda na suwak obowiązuje.

Pozwoliłem sobie przeredagować w duchu twojego toku rozumowania:

 Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy, że
nie ma znacznego zmniejszenia prędkości na drugim pasie. Skoro nie ma
znacznego zmniejszenia prędkości na drugim pasie, to znaczy, że nie ma
znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni, bo drugi pas należy do jezdni.

-- Liwiusz

Przeredagowałeś i przy tym zmieniłeś treść Ustawy,
czyli zmanipulowałeś Ustawę.

Wg twojego rozumowania Ustawa ma treść : W warunkach braku znacznego
 zmniejszenia prędkości na  jezdni ". Treść Ustawy jest inna - jak wyżej.

Data: 2019-12-18 08:01:08
Autor: sczygiel
Suwak.
W dniu środa, 18 grudnia 2019 08:31:22 UTC-6 użytkownik FreyKol napisał:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5dfa2851$0$517$65785112news.neostrada.pl...
>W dniu 2019-12-09 o 22:29, FreyKol pisze:
>
>> W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
>> jezdni ".
>> Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
>> że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
>> do jezdni.
>> Jazda na suwak obowiązuje.
>
> Pozwoliłem sobie przeredagować w duchu twojego toku rozumowania:
>
>  Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy, że
> nie ma znacznego zmniejszenia prędkości na drugim pasie. Skoro nie ma
> znacznego zmniejszenia prędkości na drugim pasie, to znaczy, że nie ma
> znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni, bo drugi pas należy do jezdni.
>
> -- > Liwiusz

Przeredagowałeś i przy tym zmieniłeś treść Ustawy,
czyli zmanipulowałeś Ustawę.

Wg twojego rozumowania Ustawa ma treść : W warunkach braku znacznego
 zmniejszenia prędkości na  jezdni ". Treść Ustawy jest inna - jak wyżej.

Hint:

Jak na pasie zjazdowym pojawi sie korek i czesc samochodow na nim stoi badz porusza sie wolno to jest znaczne zmniejszenie predkosci na jezdni czy nie? Cyz na reszcie pasow powinno stosowac sie suwak nawet jak samochody poruszaja sie po nich z predkosciami 50+?

Ta ustawa jest bzdurnie napisana, spierac sie o jej zapisy nie ma sensu. Problem jest w tym ze jest nieprecyzyjna i wasza dyskusja jest znakomitym przykladem na to jak glupia ta ustawa jest.

Dobrze ze roznice zdan sa tu a nie za kierownica.

Data: 2019-12-18 17:19:49
Autor: J.F.
Suwak.
Użytkownik sczygiel  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c80f6568-8a39-4a9e-ac94-e28313ae6673@googlegroups.com...
W dniu środa, 18 grudnia 2019 08:31:22 UTC-6 użytkownik FreyKol napisał:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
Przeredagowałeś i przy tym zmieniłeś treść Ustawy,
czyli zmanipulowałeś Ustawę.

Wg twojego rozumowania Ustawa ma treść : W warunkach braku znacznego
 zmniejszenia prędkości na  jezdni ". Treść Ustawy jest inna - jak wyżej.

Hint:

Jak na pasie zjazdowym pojawi sie korek i czesc samochodow na nim stoi badz porusza sie wolno to jest znaczne zmniejszenie predkosci na jezdni czy nie? Cyz na reszcie pasow powinno stosowac sie suwak nawet jak samochody poruszaja sie po nich z predkosciami 50+?

Ta ustawa jest bzdurnie napisana, spierac sie o jej zapisy nie ma sensu. Problem jest w tym ze jest nieprecyzyjna i wasza dyskusja jest znakomitym przykladem na to jak glupia ta ustawa jest.

Jesli jeden pas skreca w prawo, drugi jedzie prosto, a trzeci prosto ale zanika, to nic zlego sie nie stanie, jesli wpuscisz kogos z tego trzeciego.
Gorzej, jesli nie wpuscisz, a on pomysli, ze miales obowiazek :-)

Dobrze ze roznice zdan sa tu a nie za kierownica.

Akurat trafilem za kierownica.
Na jednym z dwoch pasow zaparkowala ciezarowka czy autobus, wiec przeszkoda sie zrobila.
Na szczecie ruch nie byl duzy ... no i za ciezarowka ze dwa pojazdy stoja i migaja, a na lewym pasie "normalna" predkosc, ktora akurat w tym miejscu niewielka.

I prawde mowiac to mnie zaskoczyla sytuacja, i nie pamietam - wpuscilem czy nie wpuscilem, musialem czy nie musialem ... bo refleksja przyszla juz za.

J.

Data: 2019-12-18 19:10:56
Autor: Cavallino
Suwak.
W dniu 18-12-2019 o 17:19, J.F. pisze:


Jesli jeden pas skreca w prawo, drugi jedzie prosto, a trzeci prosto ale zanika, to nic zlego sie nie stanie, jesli wpuscisz kogos z tego trzeciego.
Gorzej, jesli nie wpuscisz, a on pomysli, ze miales obowiazek :-)

Bo miałeś.

Data: 2019-12-18 19:26:32
Autor: t-1
Suwak.
W dniu 2019-12-18 o 19:10, Cavallino pisze:
W dniu 18-12-2019 o 17:19, J.F. pisze:


Jesli jeden pas skreca w prawo, drugi jedzie prosto, a trzeci prosto ale zanika, to nic zlego sie nie stanie, jesli wpuscisz kogos z tego trzeciego.
Gorzej, jesli nie wpuscisz, a on pomysli, ze miales obowiazek :-)

Bo miałeś.

Miał gdy stał w korku.
Jak jechał, nie miał.

Data: 2019-12-18 22:54:43
Autor: Cavallino
Suwak.
W dniu 18-12-2019 o 19:26, t-1 pisze:
W dniu 2019-12-18 o 19:10, Cavallino pisze:
W dniu 18-12-2019 o 17:19, J.F. pisze:


Jesli jeden pas skreca w prawo, drugi jedzie prosto, a trzeci prosto ale zanika, to nic zlego sie nie stanie, jesli wpuscisz kogos z tego trzeciego.
Gorzej, jesli nie wpuscisz, a on pomysli, ze miales obowiazek :-)

Bo miałeś.

Miał gdy stał w korku.
Jak jechał, nie miał.

Oczywiście że miał - na tym właśnie polega zamek.
Rzecz jasna nie mówimy o przypadku, że jeden pas stoi, a drugi jedzie pełną parą - ale tak w ogóle nie powinno się zdarzyć.

Data: 2019-12-19 13:21:13
Autor: t-1
Suwak.
W dniu 2019-12-18 o 22:54, Cavallino pisze:


Oczywiście że miał - na tym właśnie polega zamek.
Rzecz jasna nie mówimy o przypadku, że jeden pas stoi, a drugi jedzie pełną parą - ale tak w ogóle nie powinno się zdarzyć.


Zamek polega na tym, że w KORKU należy wpuszczać innych, ustępując swojego pierwszeństwa wynikającego z zasady ogólnej jazdy po swoim pasie.
Gdy jedzie blisko siebie tylko kilka samochodów i kończy się jeden z pasów to żadnego zamka nie ma.
Oj będzie się działo.

Data: 2019-12-19 14:48:12
Autor: J.F.
Suwak.
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qtfpve$a9q$1@gioia.aioe.org...
W dniu 2019-12-18 o 22:54, Cavallino pisze:
Oczywiście że miał - na tym właśnie polega zamek.
Rzecz jasna nie mówimy o przypadku, że jeden pas stoi, a drugi jedzie pełną parą - ale tak w ogóle nie powinno się zdarzyć.

Zamek polega na tym, że w KORKU należy wpuszczać innych, ustępując swojego pierwszeństwa wynikającego z zasady ogólnej jazdy po swoim pasie.

A jak korka na tym jednym pasie nie ma, za to jest na pasie obok ?

Gdy jedzie blisko siebie tylko kilka samochodów i kończy się jeden z pasów to żadnego zamka nie ma.
Oj będzie się działo.

Bedzie.

J.

Data: 2019-12-19 15:08:02
Autor: t-1
Suwak.
W dniu 2019-12-19 o 14:48, J.F. pisze:

A jak korka na tym jednym pasie nie ma, za to jest na pasie obok ?


Jak nie ma korka na jakimś pasie to co za problem wjechać w normalnym trybie?   Że trzeba chwile poczekać?

Data: 2019-12-19 16:24:24
Autor: Cavallino
Suwak.
W dniu 19-12-2019 o 15:08, t-1 pisze:
W dniu 2019-12-19 o 14:48, J.F. pisze:

A jak korka na tym jednym pasie nie ma, za to jest na pasie obok ?


Jak nie ma korka na jakimś pasie to co za problem wjechać w normalnym trybie?   Że trzeba chwile poczekać?

No taki, że ta chwila może trwać długo, skoro na tym niekończącym się i przejezdnym pasie, jedzie jedno auto za drugim.
Po to jest wtedy zamek, żeby jechały oba pasy.

Data: 2019-12-19 19:42:19
Autor: J.F.
Suwak.
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qtg07n$18cd$1@gioia.aioe.org...
W dniu 2019-12-19 o 14:48, J.F. pisze:
A jak korka na tym jednym pasie nie ma, za to jest na pasie obok ?

Jak nie ma korka na jakimś pasie to co za problem wjechać w normalnym trybie?   Że trzeba chwile poczekać?

Dluzsza chwile. A nawet calkiem dlugi czas.
A w miedzyczasie dojezdzaja nowi i korek rosnie
A przeciez w przepisie chodzilo o to, zeby nie trzeba bylo czekac.

Spojrz chocby na film Przemka i wybraz sobie, ze to zanikajacy pas.
https://www.youtube.com/watch?v=DRNF9uWm1aQ

Nadzieja w tym, ze jak kolejka na jednym pasie juz urosnie, to znajdzie sie jeden kulturalny czy powolny, i spowolni sie ruch takze na tym jadacym pasie.
I suwak pieknie ruszy ... ale jak natezenie ruchu bedzie umiarkowane, to sie moze rozladowac i powtorka z rozrywki :-)

J.

Data: 2019-12-19 20:28:54
Autor: t-1
Suwak.
W dniu 2019-12-19 o 19:42, J.F. pisze:

Nadzieja w tym, ze jak kolejka na jednym pasie juz urosnie, to znajdzie sie jeden kulturalny czy powolny, i spowolni sie ruch takze na tym jadacym pasie.
I suwak pieknie ruszy ... ale jak natezenie ruchu bedzie umiarkowane, to sie moze rozladowac i powtorka z rozrywki :-)

J.


Jakby to był zanikający pas to wjechał bym z prawego na lewy bez problemu już po 3 po 5, 7, lub 9 samochodzie.
A swoją drogą, film pokazuje problemy które wystąpią po zmianie przepisów. Może być podobnie tylko pieszy wlezie na przejście będąc pewny, że samochody się zatrzymają. Daj Boże, że będzie patrzył co się dzieje.
Z drugiej strony gdyby prawy samochód się nie zatrzymał (mógł według obecnych przepisów) sytuacja była by ogólnie bezpieczniejsza.
Z trzeciej strony w pokazanej sytuacji ja bym wszedł na prawy pas i markował nogą wejście na lewy. Myślę, że już pierwszy z lewego by się zatrzymał i miałby wiele do przemyślenia bez tragicznych konsekwencji.
Chyba, że następny walnął by go w zadek myśleli by obaj.

Data: 2019-12-19 20:32:55
Autor: J.F.
Suwak.
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qtgj1b$4ae$1@gioia.aioe.org...
W dniu 2019-12-19 o 19:42, J.F. pisze:
Nadzieja w tym, ze jak kolejka na jednym pasie juz urosnie, to znajdzie sie jeden kulturalny czy powolny, i spowolni sie ruch takze na tym jadacym pasie.
I suwak pieknie ruszy ... ale jak natezenie ruchu bedzie umiarkowane, to sie moze rozladowac i powtorka z rozrywki :-)

Jakby to był zanikający pas to wjechał bym z prawego na lewy bez problemu już po 3 po 5, 7, lub 9 samochodzie.

No chyba, ze akurat tirem jedziesz, autobusem czy zaladowany, dostawczakiem, albo ruch jest nieco wiekszy i odstepy nieco mniejsze.

J.

Data: 2019-12-19 20:44:03
Autor: t-1
Suwak.
W dniu 2019-12-19 o 20:32, J.F. pisze:

No chyba, ze akurat tirem jedziesz, autobusem czy zaladowany, dostawczakiem, albo ruch jest nieco wiekszy i odstepy nieco mniejsze.


Przy takim ruchu jak na filmie po co w ogóle miałbym stawać na prawym?
Nawet tirem wjechał bym z marszu wcześniej na lewy.

Data: 2019-12-20 21:40:42
Autor: J.F.
Suwak.
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qtgjto$8gn$1@gioia.aioe.org...
W dniu 2019-12-19 o 20:32, J.F. pisze:
No chyba, ze akurat tirem jedziesz, autobusem czy zaladowany, dostawczakiem, albo ruch jest nieco wiekszy i odstepy nieco mniejsze.

Przy takim ruchu jak na filmie po co w ogóle miałbym stawać na prawym?
Nawet tirem wjechał bym z marszu wcześniej na lewy.

Moze bys i wjechal, ale nie wiesz, ze drogowcy remont robia i pas zamkneli.
Albo ktos tam awaryjnych stoi.

I nagle sie musisz zatrzymac, a korek za toba rosnie ...

J.

Data: 2019-12-22 12:34:54
Autor: FreyKol
Suwak.
Użytkownik "t-1" <t-1@todlaspamu.pl> napisał w wiadomości
news:qtfpve$a9q$1gioia.aioe.org...

Gdy jedzie blisko siebie tylko kilka samochodów i kończy się jeden z pasów
to żadnego zamka nie ma.

Co za bzdury wypisujesz.
Oczywiście, że zamek jest.
Co drugi samochód z pasa kończącego się ma pierwszeństwo
wjazdu na sasiedni pas.
W Ustawie nic nie jest napisane jak dużo pojazdów ma jechać.

Data: 2019-12-22 13:51:57
Autor: FreyKol
Suwak.
Użytkownik "FreyKol" <oilkaser@srop.pl> napisał w wiadomości
news:qtnke4$1m55$1gioia.aioe.org...
Użytkownik "t-1" <t-1@todlaspamu.pl> napisał w wiadomości
news:qtfpve$a9q$1gioia.aioe.org...

Gdy jedzie blisko siebie tylko kilka samochodów i kończy się jeden z
pasów
to żadnego zamka nie ma.

Oczywiście, że zamek jest.
Co drugi samochód z pasa kończącego się ma pierwszeństwo
wjazdu na sasiedni pas.
W Ustawie nic nie jest napisane jak dużo pojazdów ma jechać.

Korekta :
Z powyższego wykreślić  "ma pierwszeństwo"
i zastąpić "ma możliwość".

Data: 2019-12-22 13:59:58
Autor: Budzik
Suwak.
Użytkownik FreyKol oilkaser@srop.pl ...

Oczywiście, że zamek jest.
Co drugi samochód z pasa kończącego się ma pierwszeństwo
wjazdu na sasiedni pas.
W Ustawie nic nie jest napisane jak dużo pojazdów ma jechać.

Korekta :
Z powyższego wykreślić  "ma pierwszeństwo"
i zastąpić "ma możliwość".

Ano własnie, nie ma pierwszenstwa.
Natomiast ten z pierwszenstwem ma wpuscic co drugiego.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))

Data: 2019-12-22 15:14:00
Autor: t-1
Suwak.
W dniu 2019-12-22 o 14:59, Budzik pisze:
Użytkownik FreyKol oilkaser@srop.pl ...

Oczywiście, że zamek jest.
Co drugi samochód z pasa kończącego się ma pierwszeństwo
wjazdu na sasiedni pas.
W Ustawie nic nie jest napisane jak dużo pojazdów ma jechać.

Korekta :
Z powyższego wykreślić  "ma pierwszeństwo"
i zastąpić "ma możliwość".

Ano własnie, nie ma pierwszenstwa.
Natomiast ten z pierwszenstwem ma wpuscic co drugiego.


Rzeczywiście strach na trzeźwo jeździć skoro tylu mądrali i każdy ma swoją rację.
Ciekawe kto z was przeczytał ze zrozumieniem zmieniony artykuł w Ustawie.
Noże ten opis pozwoli zrozumieć zasadę jazdy na suwak:

http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25533493,jazda-na-suwak-kto-ma-pierwszenstwo-kiedy-przepis-nie-obowiazuje.html

Data: 2020-01-06 01:03:40
Autor: Lort
Suwak.
Kto: Budzik Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 22.12.2019, 14:59:58
Użytkownik FreyKol oilkaser@srop.pl ...
Korekta :
Z powyższego wykreślić  "ma pierwszeństwo"
i zastąpić "ma możliwość".
Ano własnie, nie ma pierwszenstwa.
Natomiast ten z pierwszenstwem ma wpuscic co drugiego.

Ale masz świadomość, że poważnie traktujesz tęgie rozkminy na temat PoRD
gościa, który nie jest w stanie ogarnąć dużo prostszego tekstu, jakim
jest netykieta?

Data: 2019-12-22 17:59:59
Autor: Budzik
Suwak.
Użytkownik t-1 t-1@todlaspamu.pl ...

Rzeczywiście strach na trzeźwo jeździć skoro tylu mądrali i każdy ma
swoją rację.
Ciekawe kto z was przeczytał ze zrozumieniem zmieniony artykuł w
Ustawie. Noże ten opis pozwoli zrozumieć zasadę jazdy na suwak:

http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25533493,jazda-na-suwak-kto-ma-pierwsze
nstwo-kiedy-przepis-nie-obowiazuje.html
Chcesz powiedziec, ze w sytuacji idealnego zamka, jezeli jade pasem zanikajacym a gosc koło mnie nie chce ustapic i jedzie w miare blisko samochodu jadacego przed nim to właczam kierunkowskaz, zaczynam skrecac i w razie kolizji ja miałem pierwszenstwo a on płaci?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2019-12-22 22:45:27
Autor: FreyKol
Suwak. Zmieniający pas na suwak ma pierwszeństwo.
Użytkownik "FreyKol" <oilkaser@srop.pl> napisał w wiadomości
news:qtnou5$b5e$1gioia.aioe.org...
Użytkownik "FreyKol" <oilkaser@srop.pl> napisał w wiadomości
news:qtnke4$1m55$1gioia.aioe.org...
Użytkownik "t-1" <t-1@todlaspamu.pl> napisał w wiadomości
news:qtfpve$a9q$1gioia.aioe.org...

Gdy jedzie blisko siebie tylko kilka samochodów i kończy się jeden z
pasów
to żadnego zamka nie ma.

Oczywiście, że zamek jest.
Co drugi samochód z pasa kończącego się ma pierwszeństwo
wjazdu na sasiedni pas.
W Ustawie nic nie jest napisane jak dużo pojazdów ma jechać.

Korekta :
Z powyższego wykreślić  "ma pierwszeństwo"
i zastąpić "ma możliwość".

Korekta do korekty : Wykreślić powyższą korektę.

Teraz zauważyłem, że pojazd zmieniający pas na suwak
ma jednak pierwszeństwo. Wynika to z tresci Ustawy :
Art. 22 PoRD
"4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
wjechać, Z WYJĄTKIEM ust. 4a i 4b,

czyli zmieniający pas na suwak nie jest obowiązany ustępować pierwszeństwa.

Data: 2019-12-22 16:47:02
Autor: FreyKol
Suwak.
Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości
news:c80f6568-8a39-4a9e-ac94-e28313ae6673googlegroups.com...
W dniu środa, 18 grudnia 2019 08:31:22 UTC-6 użytkownik FreyKol napisał:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5dfa2851$0$517$65785112news.neostrada.pl...
>W dniu 2019-12-09 o 22:29, FreyKol pisze:
>
>> W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości
>> na jezdni ".
>> Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
>> że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
>> do jezdni.
>> Jazda na suwak obowiązuje.

Jak na pasie zjazdowym pojawi sie korek
Czy na reszcie pasow powinno stosowac sie suwak ?

Jeżeli bedzie przeszkoda na jednym z reszty pasów, to jazda na suwak
obowiązuje.

Data: 2019-12-22 17:16:50
Autor: FreyKol
Suwak.
Użytkownik "FreyKol" <oilkaser@srop.pl> napisał w wiadomości news:qto36b$1pvl$1gioia.aioe.org...
Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości
news:c80f6568-8a39-4a9e-ac94-e28313ae6673googlegroups.com...
W dniu środa, 18 grudnia 2019 08:31:22 UTC-6 użytkownik FreyKol napisał:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5dfa2851$0$517$65785112news.neostrada.pl...
>W dniu 2019-12-09 o 22:29, FreyKol pisze:
>
>> W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości
>> na jezdni ".
>> Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
>> że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
>> do jezdni.
>> Jazda na suwak obowiązuje.

Jak na pasie zjazdowym pojawi sie korek
Czy na reszcie pasow powinno stosowac sie suwak ?

Jeżeli bedzie przeszkoda na jednym z reszty pasów, to jazda na suwak
obowiązuje.

Oczywiście, jednocześnie z przeszkodą, musi wystąpić znaczne zmniejszenie
prędkości na jezdni, co zazwyczaj ma miejsce w razie przeszkody.

Data: 2019-12-18 17:16:55
Autor: t-1
Suwak.

Oj będzie się działo.
A wystarczy zrozumieć że suwak nie jest normalnym zachowaniem a działa wyjątkowo i tylko w przypadku klasycznego korka na końcu zanikającego pasa.   Oba zjawiska (zanik pasa i korek) muszą zajść łącznie.

Więc nie działa w normalnym ruchu bez korka, gdy samochody poruszają się płynnie.
Nie działa nawet przy korku:
Przy chęci zmiany pasa w dowolnym miejscu.
Na rozbiegówce lub skrzyżowaniu z drogą podporządkowaną.
Gdy pas zmienia się na pas do skrętu.
Przy wyjeździe z parkingu.
itp.

Data: 2019-12-22 19:42:16
Autor: FreyKol
Suwak.
Użytkownik "t-1" <t-1@todlaspamu.pl> napisał w wiadomości news:qtdjdf$3d5$1gioia.aioe.org...

 suwak działa tylko w przypadku klasycznego korka na końcu zanikającego pasa.

Nie tylko.
Suwak działa także, gdy jest przeszkoda na jezdni
i występuje znaczne zmniejszenie prędkości.

Data: 2019-12-18 17:39:05
Autor: andal
Suwak.
On Wed, 18 Dec 2019 14:23:27 +0100, Liwiusz wrote:

W dniu 2019-12-09 o 22:29, FreyKol pisze:

W Ustawie nic nie jest napisane o "normalnym ruchu na jednym pasie".
W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości
na jezdni ".
Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
do jezdni.
Jazda na suwak obowiązuje.

Pozwoliłem sobie przeredagować w duchu twojego toku rozumowania:

  Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
że nie ma znacznego zmniejszenia prędkości na drugim pasie. Skoro nie ma
znacznego zmniejszenia prędkości na drugim pasie, to znaczy, że nie ma
znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni, bo drugi pas należy do
jezdni.
  Jazda na suwak nie obowiązuje.

a tera udowodnij ze tak jest

Data: 2019-12-06 07:54:51
Autor: Marcin N
Suwak. Przeszkoda.
W dniu 2019-12-06 o 00:54, mk4 pisze:
Tak? A warunek znacznie zmniejszonej prędkości? Kiedy niby zachodzi?

Wtedy, gdy pojazdy znacznie mniejszą prędkość.

A warunek 'pada deszcz' zachodzi, gdy pada deszcz.
A warunek 'zjadłem obiad' zachodzi, gdy zjadłeś obiad.


--
MN

Data: 2019-12-06 16:08:15
Autor: mk4
Suwak. Przeszkoda.
On 2019-12-06 07:54, Marcin N wrote:
W dniu 2019-12-06 o 00:54, mk4 pisze:
Tak? A warunek znacznie zmniejszonej prędkości? Kiedy niby zachodzi?

Wtedy, gdy pojazdy znacznie mniejszą prędkość.

A warunek 'pada deszcz' zachodzi, gdy pada deszcz.
A warunek 'zjadłem obiad' zachodzi, gdy zjadłeś obiad.

Czy z 90 do 30 to jest znacznie? Gdzieś w necie była interpretacja, ze nie. Więc? Ile to jest znacznie wg ciebie?

No i było też, że nie wystarczy, ze jeden pas ma znacznie zmniejszoną. Muszą mieć przynajmniej dwa.

--
mk4

Data: 2019-12-06 21:08:12
Autor: FreyKol
Suwak.
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsdudh$6on$2portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 07:54, Marcin N wrote:
W dniu 2019-12-06 o 00:54, mk4 pisze:

Wtedy, gdy pojazdy znacznie zmniejszą prędkość.

Czy z 90 do 30 to jest znacznie? Gdzieś w necie była interpretacja, ze
nie. Więc? Ile to jest znacznie wg ciebie?

znacznie, czyli dość dużo.
Ile to jest dokładnie to powie ci policjant, lub Sąd.

No i było też, że nie wystarczy, ze jeden pas ma znacznie zmniejszoną.
Muszą mieć przynajmniej dwa.

-- mk4

Nigdzie nie jest napisane, że zmniejszona prędkość na dwóch pasach.
Jest napisane, że " w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni".
Jeden pas z zmniejszoną prędkością też jest na jezdni.

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Data: 2019-12-06 22:06:04
Autor: kk
Suwak.
On 2019-12-06 21:08, FreyKol wrote:
....

Ile to jest dokładnie to powie ci policjant, lub Sąd.

"Sąd" to rzeczownik pospolity

Data: 2019-12-10 17:28:30
Autor: mk4
Suwak.
On 2019-12-06 21:08, FreyKol wrote:
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qsdudh$6on$2portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-06 07:54, Marcin N wrote:
W dniu 2019-12-06 o 00:54, mk4 pisze:

Wtedy, gdy pojazdy znacznie zmniejszą prędkość.

Czy z 90 do 30 to jest znacznie? Gdzieś w necie była interpretacja, ze
nie. Więc? Ile to jest znacznie wg ciebie?

znacznie, czyli dość dużo.
Ile to jest dokładnie to powie ci policjant, lub Sąd.

No i było też, że nie wystarczy, ze jeden pas ma znacznie zmniejszoną.
Muszą mieć przynajmniej dwa.

-- mk4

Nigdzie nie jest napisane, że zmniejszona prędkość na dwóch pasach.
Jest napisane, że " w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni".
Jeden pas z zmniejszoną prędkością też jest na jezdni.

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Czy ludzie w tym kraju nie potrafią już myśleć i do wszystkiego potrzebny jest sąd i policjant. No zastanów się pan nad sensem przepisu i przestań bić piane. Ewentualnie dołącz do grupy niezadowolonych, którzy uważają, że należy to lepiej zapisać. Ale nie siej fermentu!

--
mk4

Data: 2019-12-10 20:46:55
Autor: Cavallino
Suwak.
W dniu 10-12-2019 o 18:28, mk4 pisze:

Nigdzie nie jest napisane, że zmniejszona prędkość na dwóch pasach.
Jest napisane, że " w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni".
Jeden pas z zmniejszoną prędkością też jest na jezdni.

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Czy ludzie w tym kraju nie potrafią już myśleć i do wszystkiego potrzebny jest sąd i policjant. No zastanów się pan nad sensem przepisu i przestań bić piane. Ewentualnie dołącz do grupy niezadowolonych, którzy uważają, że należy to lepiej zapisać. Ale nie siej fermentu!

Ale akurat ma rację.
To że jeden pas chciałby sobie szybko jechać, nie oznacza że drugi ma stać. Jezdnia ma być z przynajmniej dwoma pasami, a nie że ruch ma być spowolniony na więcej niż jednym pasie.
Jeśli jest korek na jednym, kończącym się, to drugi ma z nim tworzyć zamek.

Data: 2019-12-19 19:46:06
Autor: mk4
Suwak.
On 2019-12-10 20:46, Cavallino wrote:
W dniu 10-12-2019 o 18:28, mk4 pisze:

Nigdzie nie jest napisane, że zmniejszona prędkość na dwóch pasach.
Jest napisane, że " w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni".
Jeden pas z zmniejszoną prędkością też jest na jezdni.

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

Czy ludzie w tym kraju nie potrafią już myśleć i do wszystkiego potrzebny jest sąd i policjant. No zastanów się pan nad sensem przepisu i przestań bić piane. Ewentualnie dołącz do grupy niezadowolonych, którzy uważają, że należy to lepiej zapisać. Ale nie siej fermentu!

Ale akurat ma rację.
To że jeden pas chciałby sobie szybko jechać, nie oznacza że drugi ma stać. Jezdnia ma być z przynajmniej dwoma pasami, a nie że ruch ma być spowolniony na więcej niż jednym pasie.
Jeśli jest korek na jednym, kończącym się, to drugi ma z nim tworzyć zamek.

Nie, bo jezdnia jest przejzdna w ogolnosci bez problemów. To ze na jednym pasie stanela pipa i utworzyl sie za nia zator na 10 czy 20 pojazdow nic nie oznacza. No moze tyle ze panstwo musza poczekac az beda mogli zmienic pas i pojechac dalej albo pipa sie ruszy czy usunie.

Zamek zadziala wtedy jak juz oba pasy (z jakichkolwiek przyczyn zaczynaja pelzac i poruszac sie ze zblizona i znacznie ograniczona predkoscia). Wtedy mozemy mowic o znacznie zmniejszonej predkosci na drodze.

Zreszta jest to dobrze wyjasniane na drogach o nie 2 ale 3 czy 4 pasach ruchu w jedna strone. Gdzie zamek dziala tylko na pasach, ktore sasiaduja i do tego jako oba wykazuja znaczne spowolnienie ruchu, a nie na wszystkich 4 tylko dlatego, ze na jednym z nich chwilowo utworzyl sie jakis przejsciowy zator.

No i na tym polega dramat tych przepisów - ze nawet tutaj ludzie nie bardzo wiedza do czego i kiedy to stosowac. Nie mowiac juz jak.

--
mk4

Data: 2019-12-20 21:38:53
Autor: J.F.
Suwak.
Użytkownik "mk4"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qtgk23$12j9r$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-10 20:46, Cavallino wrote:
W dniu 10-12-2019 o 18:28, mk4 pisze:
Czy ludzie w tym kraju nie potrafią już myśleć i do wszystkiego potrzebny jest sąd i policjant. No zastanów się pan nad sensem przepisu i przestań bić piane. Ewentualnie dołącz do grupy niezadowolonych, którzy uważają, że należy to lepiej zapisać. Ale nie siej fermentu!

Ale akurat ma rację.
To że jeden pas chciałby sobie szybko jechać, nie oznacza że drugi ma stać. Jezdnia ma być z przynajmniej dwoma pasami, a nie że ruch ma być spowolniony na więcej niż jednym pasie.
Jeśli jest korek na jednym, kończącym się, to drugi ma z nim tworzyć zamek.

Nie, bo jezdnia jest przejzdna w ogolnosci bez problemów. To ze na jednym pasie stanela pipa i utworzyl sie za nia zator na 10 czy 20 pojazdow nic nie oznacza. No moze tyle ze panstwo musza poczekac az beda mogli zmienic pas i pojechac dalej albo pipa sie ruszy czy usunie.

Ale przeciez zamek ma odwrotnie wygladac.
To po co byloby wprowadzac taki przepis, gdyby nic nie mialo sie zmienic :-)

Zamek zadziala wtedy jak juz oba pasy (z jakichkolwiek przyczyn zaczynaja pelzac i poruszac sie ze zblizona i znacznie ograniczona predkoscia). Wtedy mozemy mowic o znacznie zmniejszonej predkosci na drodze.

Ale przepis mowi o predkosci na jezdni, nie na pasie.

Zreszta jest to dobrze wyjasniane na drogach o nie 2 ale 3 czy 4 pasach ruchu w jedna strone. Gdzie zamek dziala tylko na pasach, ktore sasiaduja i do tego jako oba wykazuja znaczne spowolnienie ruchu, a nie na wszystkich 4 tylko dlatego, ze na jednym z nich chwilowo utworzyl sie jakis przejsciowy zator.

Zaraz sie pewnie okaze ze ci drugiego pasa zjezdzaja na trzeci, skoro na drugim tez jest korek.

A potem zdziwienie, ze to to byl korek do prawoskretu, w ktory chcieli za kilometr zjechac :-)

No i na tym polega dramat tych przepisów - ze nawet tutaj ludzie nie bardzo wiedza do czego i kiedy to stosowac. Nie mowiac juz jak.

Albo bardzo prosto - wiedza ze trzeba jezdzic na zamek i beda.

Tylko czasem bedzie stluczka, jak jeden pomysli ze korka nie ma, predkosc normalna, a drugi pomysli, ze pierwszy ma go obowiazek wpuscic - takze przy 120 na autostradze :-)

J.

Data: 2019-12-22 18:19:29
Autor: Marcin N
Suwak.
W dniu 2019-12-22 o 11:54, FreyKol pisze:
To ze na jednym pasie stanela pipa i utworzyl sie za nia zator na 10 czy
20 pojazdow nic nie oznacza.

Nie masz racji.
Jest przeszkoda i obowiązuje jazda na zamek.

Przekonaj się na własnej skórze.

--
MN

Data: 2019-12-22 19:54:00
Autor: mk4
Suwak.
On 2019-12-22 11:54, FreyKol wrote:
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qtgk23$12j9r$1portraits.wsisiz.edu.pl...

Nigdzie nie jest napisane, że zmniejszona prędkość na dwóch pasach.
Jest napisane, że " w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
jezdni".
Jeden pas z zmniejszoną prędkością też jest na jezdni.

PoRD art. 22
,,4a. W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej
niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

To ze na jednym pasie stanela pipa i utworzyl sie za nia zator na 10 czy
20 pojazdow nic nie oznacza.

Nie masz racji.
Jest przeszkoda i obowiązuje jazda na zamek.

Oczywiście, ze nie. Bo to byłby absurd. Z wielu powodów. Choćby takich, ze ten pędzący po swoim pasie musiałby rozważać co się dzieje na pasie obok i czy aby nie powinien zwolnić do zera bo jakieś "zero" zechce wjechać na jego pas. Dlatego to działa jak już oba pasy pełzną. To elementarne.

Zobaczmy zresztą:

"W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na sąsiedni, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy."

Dla jezdni - czyli dla całej jezdni (a wg interpretacji dla dwóch sąsiednich pasów - o czym też ustawa "nie mówi"). To ma regulować jazdę na suwak, w momencie gdy jest taka potrzeba i warunki ruchu temu sprzyjają a nie powodować wypadki i groźne sytuacje.
Zresztą to też wynika z tekstu - że pojazd, który miałby ustąpić też musi się poruszać, że znacznie zmniejszoną prędkością. No i tylko wtedy ma to sens.

--
mk4

Data: 2019-12-23 08:48:20
Autor: mk4
Suwak. Zmieniający pas na suwak pierwsze ństwo.
On 2019-12-22 22:56, FreyKol wrote:
Użytkownik "FreyKol" <oilkaser@srop.pl> napisał w wiadomości
news:qtomcf$jds$1gioia.aioe.org...
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qtohl0$372l6$1portraits.wsisiz.edu.pl...

Art. 22.4a PoRD
"W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie
istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia
przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem
poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed
miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu
umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym
się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na sąsiedni, którym
istnieje możliwość kontynuacji jazdy."

Dla jezdni - czyli dla całej jezdni (a wg interpretacji dla dwóch
sąsiednich pasów - o czym też ustawa "nie mówi"). To ma regulować jazdę
na suwak, w momencie gdy jest taka potrzeba i warunki ruchu temu
sprzyjają a nie powodować wypadki i groźne sytuacje.
Zresztą to też wynika z tekstu - że pojazd, który miałby ustąpić też musi
się poruszać, że znacznie zmniejszoną prędkością. No i tylko wtedy ma to
sens.
-- mk4

Część kierowców na pasie bez przeszkód będzie uważać,
że nie mają obowiązku wpuszczać, bo jadą wystarczająco szybko,
czyli nie ma "znacznego zmniejszenia prędkości".

Pojazd z pasa kończącego się nie ma szans
wjechać na pas obok i musi czekać.
Pasem obok jadą gęsto pojazdy z maksymalną dozwoloną prędkością,
bo to są miejscowi kierowcy i oni wcześniej wjechali na właściwy
pas.
Cała idea suwaka poszła się Zenkować.

Wniosek:
Zamek jest dobry dla kierowców znających trasę.
Nie znający mają pecha i muszą czekać,
lub wpychać się, lub liczyć na uprzejmość innych.

Oj będzie się działo, bo zmieniający pas na suwak
MA PIERWSZEŃSTWO, czyli nie ma obowiązku
czekać, to jadący sąsiednim pasem ma obowiązek
go wpuścić.

Teraz zauważyłem, że pojazd zmieniający pas na suwak
ma jednak pierwszeństwo. Wynika to z tresci Ustawy :
Art. 22 PoRD
"4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
wjechać, Z WYJĄTKIEM ust. 4a i 4b,

czyli zmieniający pas na suwak nie jest obowiązany ustępować pierwszeństwa.

No nie musi - o ile pojazd który ma mu ustąpić porusza się ze znacznie zmniejszona prędkością :)

--
mk4

Data: 2019-12-23 10:10:25
Autor: FreyKol
Suwak. Zmieniający pas na suwak ma pierwszeństwo.
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qtpv0q$3qmc1$1portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2019-12-22 22:56, FreyKol wrote:

Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości
news:qtohl0$372l6$1portraits.wsisiz.edu.pl...

Art. 22.4a PoRD
"W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie
istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia
przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem
poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio
przed
miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu
umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym
się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na sąsiedni, którym
istnieje możliwość kontynuacji jazdy."

Dla jezdni - czyli dla całej jezdni (a wg interpretacji dla dwóch
sąsiednich pasów - o czym też ustawa "nie mówi"). To ma regulować jazdę
na suwak, w momencie gdy jest taka potrzeba i warunki ruchu temu
sprzyjają a nie powodować wypadki i groźne sytuacje.
Zresztą to też wynika z tekstu - że pojazd, który miałby ustąpić też
musi
się poruszać, że znacznie zmniejszoną prędkością. No i tylko wtedy ma
to
sens.

Oj będzie się działo, bo zmieniający pas na suwak
MA PIERWSZEŃSTWO, czyli nie ma obowiązku
czekać, to jadący sąsiednim pasem ma obowiązek
go wpuścić.

pojazd zmieniający pas na suwak
ma pierwszeństwo. Wynika to z tresci Ustawy :
Art. 22 PoRD
"4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
zamierza
wjechać, Z WYJĄTKIEM ust. 4a i 4b,

czyli zmieniający pas na suwak nie jest obowiązany ustępować
pierwszeństwa, czyli zmieniający pas na suwak ma pierwszeństwo.

No nie musi - o ile pojazd który ma mu ustąpić porusza się ze znacznie
zmniejszona prędkością :)

-- mk4

Ciekawe jak sobie Sądy z tym poradzą ?
Jeden kierowca bedzie mówił, że obaj jechali z znacznie
zmniejszoną prędkością i miał pierwszenstwo, bo suwak,
a drugi będzie twierdził, że tamten nie miał pierwszeństwa,
bo jechał (ten drugi) z większą prędkością, nie przekraczając
dopuszczalnej, czyli suwak nie obowiązuje.

Data: 2019-12-23 17:11:42
Autor: Cavallino
Suwak.
W dniu 22-12-2019 o 20:54, mk4 pisze:

Dla jezdni - czyli dla całej jezdni

Jakiś przepis na poparcie tej tezy?
Bo jeden pas również jest na jezdni....

Interpretacja rozszerzająca nie jest tutaj uprawniona.

Data: 2019-12-23 17:53:49
Autor: FreyKol
Suwak. Wszystkie pasy na jezdni.
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:qtqovs$roe$1$Cavnews.chmurka.net...
W dniu 22-12-2019 o 20:54, mk4 pisze:

Dla jezdni - czyli dla całej jezdni

Jakiś przepis na poparcie tej tezy?
Bo jeden pas również jest na jezdni....

Gdyby im chodziło o jeden pas, to napisaliby :

 "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jednym pasie,
 na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ....

W Ustawie jest napisane :
 W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż
 jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, ...

to znaczy, że chodzi o wszystkie pasy na jezdni, a nie tylko o jeden pas.

Suwak

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona