[FOTO] Suwalszczyzna letnia

Data: 2010-08-18 09:32:05
Autor: Alfer_z_pracy
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
Wbrew różnym zapowiedziom, w okolicach Suwałk przez trzy dni świeciło na maksa słońce a woda w jeziorach była ciepła i idealna do orzeźwienia w trakcie wycieczek. Stacjonowaliśmy w Błaskowiźnie skąd robiliśmy pętle w okolice. Sporo terenu ale były też odcinki asfaltowe. Zapraszam na fotografie, co prawda robione bardziej dla osób obecnych na wyjeździe więc może dla osób postronnych będzie nieco nudnie, ale choć kilka z tych zdjęć powinno zachęcić do odwiedzenia tego przepięknego, choć z roku na rok nieco mniej dzikiego rejonu. A terenowcom zaręczam że można się tam zmęczyć, a nawet zamęczyć, zwłaszcza na długich szutrowych podjazdach.

www.alfer.pl

Pzdr
A.

Data: 2010-08-18 09:39:49
Autor: bans
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
W dniu 2010-08-18 09:32, Alfer_z_pracy pisze:

www.alfer.pl

http://www.alfer.pl/Suw10/imagepages/image20.html

"Idąc na spacer padał deszcz" ;)

Ale zdjęcia fajne.

--
bans

Data: 2010-08-18 09:42:54
Autor: Alfer_z_pracy
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
bans napisał:
http://www.alfer.pl/Suw10/imagepages/image20.html

"Idąc na spacer padał deszcz" ;)

Teraz lepiej? :-)

Data: 2010-08-18 09:56:13
Autor: Piotr F.
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
W dniu 2010-08-18 09:42, Alfer_z_pracy pisze:
bans napisał:
http://www.alfer.pl/Suw10/imagepages/image20.html

"Idąc na spacer padał deszcz" ;)

Teraz lepiej? :-)

No to pojechales. Dobrze bylo ja chce jeszcze. :-)

Data: 2010-08-18 10:01:02
Autor: bans
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
W dniu 2010-08-18 09:42, Alfer_z_pracy pisze:

Teraz lepiej? :-)

Znacznie, ale jak poradzisz sobie z tym?

http://www.alfer.pl/Suw10/imagepages/image65.html

"Cofnął się do tyłu, spadł w dół, wpadł do akwenu wodnego i zabił się na śmierć"

Ale musisz przyznać, że galerię przeglądam uważnie ;)

--
bans

Data: 2010-08-18 10:19:30
Autor: Alfer_z_pracy
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
bans napisał:
Znacznie, ale jak poradzisz sobie z tym?

http://www.alfer.pl/Suw10/imagepages/image65.html

"Cofnął się do tyłu, spadł w dół, wpadł do akwenu wodnego i zabił się na śmierć"

A wszystko to było oparte na faktach autentycznych! Poprawione.

Tak to jest, jak się tzw. "galerię" robi po 13-to godzinnym dniu pracy, o północy, po nieprzespanej nocy i przy bólu zęba. I tak dziwne, że się otwiera :) Na starość będę tylko jeździł, a galerie i opisy będzie robił zdolny student na umowę zlecenie.

Ale musisz przyznać, że galerię przeglądam uważnie ;)

Jak najbardziej. Pochwalam.

A.

Data: 2010-08-18 10:30:04
Autor: bans
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
W dniu 2010-08-18 10:19, Alfer_z_pracy pisze:

A wszystko to było oparte na faktach autentycznych! Poprawione.

Ty, tam faktycznie w koszyku jedzie jakieś zwierzę, z daleka wygląda jak szop ;)

--
bans

Data: 2010-08-18 10:41:51
Autor: kml
[FOTO] Suwalszczyzna letnia

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:i4g5sp$jen$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2010-08-18 10:19, Alfer_z_pracy pisze:

A wszystko to było oparte na faktach autentycznych! Poprawione.

Ty, tam faktycznie w koszyku jedzie jakieś zwierzę, z daleka wygląda jak szop ;)

Fotoszop :D

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-08-18 10:44:18
Autor: Piotr F.
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
W dniu 2010-08-18 10:30, bans pisze:
W dniu 2010-08-18 10:19, Alfer_z_pracy pisze:

A wszystko to było oparte na faktach autentycznych! Poprawione.

Ty, tam faktycznie w koszyku jedzie jakieś zwierzę, z daleka wygląda jak
szop ;)

A pewnie, ze jedzie. I to jak jechal. A do pracza szopa troche zblizone. Ale nich pozory nie myla. Jest niebezpiecznie niebezpieczny Alfer moze potwierdzic. ;-)

Data: 2010-08-18 10:51:26
Autor: Alfer_z_pracy
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
Piotr F. napisał:
A pewnie, ze jedzie. I to jak jechal. A do pracza szopa troche zblizone. Ale nich pozory nie myla. Jest niebezpiecznie niebezpieczny Alfer moze potwierdzic. ;-)

Ooo, jest o wiele groźniejszy od szopa. Był przyczyną pierwszej krwi na wyjeździe (dla ułatwienia, trzy osoby wróciły z Suwalszczyzny z poranionymi kolanami :-)

A.

Data: 2010-08-18 12:41:26
Autor: Piotr F.
[FOTO] Suwalszczyzna letnia

Ooo, jest o wiele groźniejszy od szopa. Był przyczyną pierwszej krwi na
wyjeździe (dla ułatwienia, trzy osoby wróciły z Suwalszczyzny z
poranionymi kolanami :-)

A.

I jedna rozwalona dentka. :-)
P.

Data: 2010-08-18 13:09:03
Autor: szewc
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
W dniu 2010-08-18 12:41, Piotr F. pisze:

I jedna rozwalona dentka. :-)
P.

No to ja dodam jeszcze jedną rozwaloną klamerkie od buta :-)

szewc.

Data: 2010-08-18 11:58:54
Autor: Jan Cytawa
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
Alfer_z_pracy napisał:

www.alfer.pl

Znow marudze. Mam ustawiona rozdzielczosc 1024x768 (na wieksza szkoda mi
oczu) i zdjecia nie mieszcza sie w ekranie przegladarki nie mowiac o
czytaniu podpisow. Suwalszyczna jest piekna. Bylem z cala rodzina prawie 20 lat temu nazad.

Jan Cytawa

Data: 2010-08-18 12:05:26
Autor: bans
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
W dniu 2010-08-18 11:58, Jan Cytawa pisze:

Znow marudze. Mam ustawiona rozdzielczosc 1024x768 (na wieksza szkoda mi
oczu) i zdjecia nie mieszcza sie w ekranie przegladarki nie mowiac o
czytaniu podpisow.

Wciśnij F11, trochę pomoże.
Zdjęcia mają 100x750, IMHO taka wielkość jest całkiem rozsądna.

--
bans

Data: 2010-08-18 12:11:31
Autor: MadMan
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
Dnia Wed, 18 Aug 2010 12:05:26 +0200, bans napisał(a):

Wciśnij F11, trochę pomoże.

Dalej nie widać podpisów. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-18 12:11:34
Autor: Alfer_z_pracy
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
Jan Cytawa napisał:
www.alfer.pl

Znow marudze. Mam ustawiona rozdzielczosc 1024x768 (na wieksza szkoda mi
oczu) i zdjecia nie mieszcza sie w ekranie przegladarki nie mowiac o
czytaniu podpisow.

W takim przypadku polecam włączyć protezę większego ekranu czyli wcisnąć F11 (pełen ekran), do następnego zdjęcia przechodzi się klikając w zdjęcie, a podpisy można zobaczyć przekręcając migiem kółko na myszce. Sprawdziłem przed chwilą na podanej przez Ciebie rozdzielczości, idealnie nie jest ale z pewnością wygodniej.

Suwalszyczna jest piekna. Bylem z cala rodzina prawie 20 lat temu nazad.

Ja tam bywam od co 2-3 lata, ta kraina zmienia się. Powoli, powolutku idzie w kierunku gwarnych Mazur: więcej "cywilizowanych" sklepów, gościńców, coraz więcej małych dróg zmienia się z typowo wiejskoleśnych w szutrowe a nawet asfaltowe. Unia, panie. No i ogólnie rozwój turystyki. Najjaskrawszym przykładem niech będzie sama Błaskowizna, gdzie bodaj 3 lata temu o tej samej porze roku bar o godzinie 18 się zamykał "bo panie koniec sezonu", a dziś działa do godz. 22 a obok sklep do 21 ze "wszystkim". Wszystko to ma swoje plusy, ale czuję przez skórę że za parę lat jeszcze zatęsknię za wycieczką z 2000 roku, kiedy jeżdżąc po okolicy przez cały dzień nie było niemal ani jednego sklepu i zajrzała nam w oczy śmierć głodowa :)

A.

Data: 2010-08-18 14:39:34
Autor: Paweł Pontek
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
Alfer_z_pracy pisze:

idzie w kierunku gwarnych Mazur

Moim zdaniem Mazury są gwarne tylko w _bezpośrednich_ okolicach
Wielkich Jezior oraz w tzw. kurortach. Poza tym jest bardzo pusto.
Bo i czego - wydawać by się mogło - tam szukać?

Bywałem wielokrotnie i na Mazurach i na Suwalszczyźnie i tak
sobie myślę, że chyba w interiorze to Suwalszczyzna jest bardziej
uturystyczniona (szlaki, agroturystyki, ilość turystów spotykanych
po drodze, itp.) niż Mazury.

PABLO

Data: 2010-08-18 14:52:05
Autor: Alfer_z_pracy
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
Paweł Pontek napisał:
Moim zdaniem Mazury są gwarne tylko w _bezpośrednich_ okolicach
Wielkich Jezior oraz w tzw. kurortach. Poza tym jest bardzo pusto.

Tak, miałem na myśli właśnie takie okolice. Ostatnio kręciliśmy się w okolicach Mrągowa, Reszla, Lipowa, Św. Lipki, także Mikołajek, zarówno autem jak i rowerami - i nawet odjeżdżając donikąd czyli w polne drogi, ani przez chwilę nie czułem się tak dziko, tak samotnie (w pozytywnym sensie tego słowa) jak na Suwalszczyźnie. Co chwilę jakieś gospodarstwo, ciągniki, sklep z lokalsami, sporo wpływów "cywilizacji". Nawet zgubić się nie było jak.

[...]

Uturystyczniona - pewnie tak, ale właśnie chodzi mi o tę dziewiczość terenu, swojskość pól, łąk... Może to kwestia akurat konkretnego rejonu M. i S., ale jednak dla mnie S. to (jeszcze) oaza spokoju i prawdziwej wsi, a M. to są bardziej przetworzone przez człowieka kapitalistycznego. W każdym razie, nawet jeśli obiektywnie nie mam racji, to na podstawie własnych doświadczeń wybieram S. gdzie zresztą nawet z mapką potrafię się zgubić w siatce polnych dróg... i bardzo mi to pasuje :)

A.

Data: 2010-08-18 12:13:19
Autor: Mariusz Kruk
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Cytawa"
Znow marudze. Mam ustawiona rozdzielczosc 1024x768 (na wieksza szkoda mi
oczu)

Na szklance, czy LCD?
Bo na LCD to właśnie na coś poniżej rozdzielczości fizycznej matrycy
szkoda oczu.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-08-18 12:30:16
Autor: MadMan
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
Dnia Wed, 18 Aug 2010 12:13:19 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

Bo na LCD to właśnie na coś poniżej rozdzielczości fizycznej matrycy
szkoda oczu.

Moje LCD ma 1024x768 jako rozdzielczość fizyczną. I co teraz? :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-18 12:41:22
Autor: Mariusz Kruk
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "MadMan"
Bo na LCD to właśnie na coś poniżej rozdzielczości fizycznej matrycy
szkoda oczu.
Moje LCD ma 1024x768 jako rozdzielczość fizyczną. I co teraz? :)

Nic. Janek pisał, że pracuje na 1024x768, bo nie chce ustawiać wyższej.
Co znaczy, że ma możliwość ustawienia wyższej.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-08-19 10:49:27
Autor: Jan Cytawa
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
Mariusz Kruk napisał:

>Moje LCD ma 1024x768 jako rozdzielczość fizyczną. I co teraz? :)

Nic. Janek pisał, że pracuje na 1024x768, bo nie chce ustawiać wyższej.
Co znaczy, że ma możliwość ustawienia wyższej.

Oczywiscie moge ustawic wieksza rozdzielczosc i do ogladania zdjec
bedzie dobrze ale literki w programach robia sie mniejsze. Niby wzrok
mam jeszcze dobry. Moge rowniez krecic kolkiem i czytac podpisy. Problem
w tym, ze nie mam za duzo czasu i przy takim klikaniu i kreceniu ciagle
cos nie tak nacisne. W zwiazku z tym w kncu sie poddaje i nie ogladam
wszystkiego. Nie o to chyba chodzi autorowi ciekawej strony :)

Jan Cytawa

Data: 2010-08-19 10:58:52
Autor: Mariusz Kruk
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
> [...]
Oczywiscie moge ustawic wieksza rozdzielczosc i do ogladania zdjec
bedzie dobrze ale literki w programach robia sie mniejsze.

Ustaw większe elementy ekranu. Od tego są właściwe mechanizmy w systemie
operacyjnym. (we windows XP - właściwości pulpitu, ustawienia,
zaawansowane, ogólne, ustawienie DPI; innych nie mam pod ręką w tej
chwili)
Przy wielkości ekranu innej niż fizyczna rozdzielczość wyświetlacza
(cały czas zakładam, że to LCD), obraz jest skalowany przez co jest
nieostry.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-08-20 10:05:02
Autor: Jan Cytawa
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
Mariusz Kruk napisał:

[...]

Wiem, ale wtedy mi sie inne rzeczy sypia w innych programach.

(cały czas zakładam, że to LCD), obraz jest skalowany przez co jest
nieostry.

Mylnie.
Wez pod uwage, ze jestem dinozaurem. Poza tym nie moge sie przyzwyczaic
do LCD i zmian kolorow i contrastow w zaleznosci od polozenia oczu.
Sporo zdjec przerzucam na papier i mam juz wszystko tak ustawione, ze co
na monitorze to i na papierze.

Jan Cytawa

Data: 2010-08-20 10:22:13
Autor: Mariusz Kruk
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
[...]

Niestety, niektóre kiepsko napisane programy (zwłaszcza starsze)
potrafią się rozjeżdżać, przyznam.

(cały czas zakładam, że to LCD), obraz jest skalowany przez co jest
nieostry.
Mylnie.

A to nie ma w ogóle problemu. :-)

Wez pod uwage, ze jestem dinozaurem. Poza tym nie moge sie przyzwyczaic
do LCD i zmian kolorow i contrastow w zaleznosci od polozenia oczu.

Niestety, dobre LCD jest drogie. A tanie są kiepskie i mają te wady, o
których piszesz.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-08-19 11:30:07
Autor: Alfer_z_pracy
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
Jan Cytawa napisał:
[...]

Masz rację. Sam też unikam stron, które wymagają jakichś specjalnych zabiegów żeby je obejrzeć. Z drugiej strony z biegiem czasu monitory są coraz większe i miałem głosy, że wcześniejsze rozmiary zdjęć były już za małe. Każdemu się nie da dogodzić. Zresztą za mało się znam na galeriach, może są jakieś sprytne mechanizmy pozwalające na automatyczne skalowanie fotek na pełen ekran niezależnie od rozdzielczości. Ale też nie mam czasu żeby się tego nauczyć :-)

Pzdr
A.

Data: 2010-08-19 12:16:40
Autor: kml
[FOTO] Suwalszczyzna letnia

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:4c6cf9cd$0$22811$65785112news.neostrada.pl...
Jan Cytawa napisał:
[...]

Niby monitory są większe, ale pomimo tego wróciłem z rozmiarm do 800x600. Swego czasu Zieluk miał podwójne galerie z 8x6 oraz 1024x768 (OIDP) tylko komu sie chce to robić podwójnie ;)

Data: 2010-08-19 14:13:15
Autor: Fabian
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
W dniu 19.08.2010 11:30, Alfer_z_pracy pisze:
Jan Cytawa napisał:
[...]

Współczesne przeglądarki potrafią pomniejszać i powiększać stronę razem
z grafiką na niej umieszczoną, może to jest jakieś rozwiązanie? ;)

Ja osobiście mam 1024x768 i mi pasuje, zdjęcia są na pełen ekran, a
przewinięcie dla opisu mnie nie boli ;)

Fabian.

Data: 2010-08-18 12:58:10
Autor: szewc
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
W dniu 2010-08-18 09:32, Alfer_z_pracy pisze:

[link do świetnych zdjęć]

Dorzucę do tego kilka fotek również.

pozdr.
szewc

Data: 2010-08-18 12:59:52
Autor: szewc
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
W dniu 2010-08-18 12:58, szewc pisze:
W dniu 2010-08-18 09:32, Alfer_z_pracy pisze:

[link do świetnych zdjęć]

Dorzucę do tego kilka fotek również.

http://tinyurl.com/2dztasm

pozdr.
szewc

Data: 2010-08-18 22:55:44
Autor: Jarek
[FOTO] Suwalszczyzna letnia

"szewc" <szewc@szewc.pl> wrote in message news:i4geg0$53n$2news.net.icm.edu.pl...
[...]

Play in Hintertux ???

Właśnie, Zillertal jest fajny na rowery górskie?

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-08-19 23:15:59
Autor: szewc
[FOTO] Suwalszczyzna letnia
W dniu 2010-08-18 22:55, Jarek pisze:

Play in Hintertux ???

Właśnie, Zillertal jest fajny na rowery górskie?

U mnie się nie nie wyświetla Hintertux. A czy jest fajny na rowery? Nie wiem.

pozdr.
szewc

[FOTO] Suwalszczyzna letnia