Suworow: kluczem (do Smolenska) jest gaz

Data: 2011-01-16 02:09:39
Suworow: kluczem (do Smolenska) jest gaz
"- Gdy na początku ub. roku w Polsce zaczęto szukać gazu łupkowego na dużą
skalę, Moskwa przestraszyła się, że staniecie się dużym eksporterem tego
surowca - mówi Wiktor Suworow, b. agent sowieckiego wywiadu wojskowego GRU,
autor książek o historii Związku Sowieckiego.

- Gdybyście zaczęli produkować gaz i ropę na dużą skalę, relacje
polsko-rosyjskie zmieniłyby się diametralnie. Rosyjscy politycy od razu
zaczęliby mówić: "Jesteśmy dobrymi przyjaciółmi, wręcz braćmi, nieprawdaż?".
Gdyby Polska stała się dużym producentem gazu, uderzyłoby to w rosyjskie
interesy. Przecież większość dochodów rosyjskich to wpływy z eksportu ropy i
gazu. Gdyby wasz kraj przejął znaczną część udziału w zaopatrzeniu Europy w
gaz, Rosja musiałaby zmienić swoją politykę i stałaby się bardzo przyjazna.

- Odebranie przez Polskę rynku zbytu na rosyjskie surowce mogłoby nawet
doprowadzić do zniszczenia rosyjskiego systemu politycznego, ocenia Suworow. -
Oczywiście, że dla Rosji relacje z Polską jako krajem członkowskim Unii - ze
względu na potrzebę ułożenia dobrych relacji Moskwy ze Wspólnotą - są również
istotne. Jednak moim zdaniem, ważniejsze są tak naprawdę względy ekonomiczne i
perspektywa wydobycia w Polsce na dużą skalę gazu.

Zdaniem Suworowa wszyscy oligarchowie związani z Kremlem, i sam Putin, są
uzależnieni od dochodów z eksportu surowców energetycznych. Rosja tak naprawdę
produkuje jedynie karabiny kałasznikow, matrioszki i paliwa. Problem w tym, że
sprzęt wojskowy szybko się starzeje, a trzeba ponosić duże nakłady na
unowocześnianie go, aby zapewnić jego konkurencyjność na rynkach
zagranicznych. Obecnie rozwijane są głównie projekty broni i środków
militarnych, które powstały jeszcze w czasach Związku Sowieckiego. Ale wkrótce
okażą się przestarzałe i nikt nie będzie ich potrzebował. Matrioszek Europa
specjalnie nie potrzebuje... Jeśli więc jeszcze Polska przejęłaby nawet część
rynków zbytu na rosyjski gaz, Moskwa mocno by to odczuła. To jest - według
Suworowa - prawdziwa przyczyna zmiany polityki Kremla wobec Polski."

Data: 2011-01-16 01:02:08
Autor: robertbig
Suworow: kluczem (do Smolenska) jest gaz
On 16 Sty, 03:09, " " <kie...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
"- Gdy na

 Halo !!
Hop-hop !
Ktos tu potrafi dodac 1+1 ?
Ktoś tu potrafi kojarzyc dwa proste fakty ?

Pierwszy  -PRZECIEŻ POLSKA SPRZEDAŁA ( POZBYŁA SIE ,
ZDEFRAUDOWAŁA  ,WYDZIERŻAWIŁA ) SWOJE ZŁOŻA ZA PSI GROSZ !

Drugi - Tak więc MY  ŻADNEGO GAZU ŁUPKOWEGO NIE MAMY !

Dwa proste fakty

Teraz ZAGADKA -  Co Robił LECH KACZYŃSKI w tej sprawie ???

Data: 2011-01-16 10:28:01
Autor: u2
Suworow: kluczem (do Smolenska) jest gaz
W dniu 2011-01-16 10:02, robertbig pisze:
 Halo !!
Hop-hop !
Ktos tu potrafi dodac 1+1 ?

No ty cycek na pewno nie.

Data: 2011-01-16 23:16:35
robertbig <robertbig@wp.pl> napisał(a):
On 16 Sty, 03:09, " " <kie...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> "- Gdy na

 Halo !!
Hop-hop !
Ktos tu potrafi dodac 1+1 ?
Kto=B6 tu potrafi kojarzyc dwa proste fakty ?

Pierwszy  -PRZECIE=AF POLSKA SPRZEDA=A3A ( POZBY=A3A SIE ,
ZDEFRAUDOWA=A3A  ,WYDZIER=AFAWI=A3A ) SWOJE Z=A3O=AFA ZA PSI GROSZ !

Ale wiesz oczywiscie komu?

Drugi - Tak wi=EAc MY  =AFADNEGO GAZU =A3UPKOWEGO NIE MAMY !

Dwa proste fakty

Teraz ZAGADKA -  Co Robi=B3 LECH KACZY=D1SKI w tej sprawie ???

Staral na maxa wspierac sprzedanie naszych zloz gazu USA i innym z Nato, zeby
mieli jak najwiekszy interes chronic nas przed ruskimi? ;P

Data: 2011-01-16 23:35:26
Autor: robertbig
On 17 Sty, 00:16, " " <kie...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Staral na maxa wspierac sprzedanie naszych zloz gazu USA i innym z Nato, zeby
mieli jak najwiekszy interes chronic nas przed ruskimi? ;P

No nie jest zle ;-)

Dostaniemy ( państwo )za 1000m3 az   5zł   ;-o  !
Jak przyjdzie nam zapłacic za ten gaz to bedzie gdzies około  500-600
$ za 1000m3.
Po warunkiem ,ze zechca nam go sprzedac.
Bo jak "poland" nie bedzie leżała na kolanach przed US-manami ,to
zobaczycie jaka krótka bedzie ich rozmowa z nami.

Ogólnie to zajebisty ineres dla polski .
Pozbycie sie zasobów energetycznych. Surowców o strategicznym
znaczeniu dla kraju.
Wszystko zawarte pod niezłomnym lobbingiem L.K .

Data: 2011-01-16 08:36:16
Autor: Kontroler Ruchu

Użytkownik <kiepsk@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igtk12$7nf$1inews.gazeta.pl...
[...]

 I ty mu jełopie wierzysz! Przecież to Rusek! Agent KGB tak jak Putin! Jesteś aż tak głupi by wierzyć, że przez wydobycie kilku metrów sześciennych gazu ze skał staniemy się światowym mocarstwem mogącym zagrozić interesom Ruskich czy Arabów! Trzeba mieć zdrowo najebane we łbie by wierzyć w takie brednie. Ale to typowe dla pisowskich prowokatorów!

Data: 2011-01-16 23:11:37
Kontroler Ruchu <judwa@mazurskiezadupie.de> napisał(a):

> [...]
> surowca - mówi Wiktor Suworow, b. agent sowieckiego wywiadu wojskowego > GRU,
> autor książek o historii Związku Sowieckiego.

 I ty mu jełopie wierzysz!

Koles -myslisz ze ty wygladasz na bardziej wiarygodnego wiec mam uwierzyc
tobie? Kpisz czy o droge pytasz? ;P

[...]

To, w co ty wierzysz, nie uwierzy nikt o zdrowych zmyslach, a nawet rosjanie ;)

Data: 2011-01-16 23:18:29
  <kiepsk@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Kontroler Ruchu <judwa@mazurskiezadupie.de> napisał(a): > > Użytkownik <kiepsk@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości > news:igtk12$7nf$1inews.gazeta.pl...
> [...]

> To, w co ty wierzysz, nie uwierzy nikt o zdrowych zmyslach, a nawet rosjanie ;)

PS: nie pisz spodtego nicka, ten cie zbyt mocno dezawuuje, szachisto ;P

--

Suworow: kluczem (do Smolenska) jest gaz