Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrów

Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrów

Data: 2011-08-14 19:13:15
Autor: SebastianG
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrów
Witam
Z góry chcialbym przeprosić jeżeli podobny (lub taki sam) temat już był, ale niestety nie doszukałem się

Mam pewien problem z moim motorkiem, a mianowicie po odpaleniu wszystko działa jak należy, ładnie i do¶ć regularnie chodzi. Ale po przejechaniu np 10km, gdzie silnik jest już do¶ć rozgrzany da się wyczuć zmiane w jego pracy - tzn do około 4000-5000rpm jest tak jakby osłabiony o jeden cylinder ( mona to łatwo wyczuć, no i przede wszystkim słychać całkiem inn± pracę silnika)
Po pewnym czasie moto całkowicie odmawia posłuszeństwa i coraz gorzej wchodzi na obroty. Dzisiaj miałem ten sam problem - musiałem się zatrzymać żeby poprostu ostygł - z ciekawo¶ci dotkn±łem (z wyczuciem i delikatnie) kolektora - pierwszy był ciepły a reszta gor±ca...
Gdy moto już ostygło (musiałem kontynuować jazde)ruszyłem ale słychać było że nie chodzi na wszystkich czterech cylindrach, po przejechaniu jaki¶ 2km znowu całkowity spadek mocy i po zatrzymaniu z ciekawo¶ci znowu zobaczyłem/dotkn±łem kolektor - tym razem pierwsze trzy były gor±ce a ostatni - 4 był ciepły. rozumiem że dopiero całkowity spadek zacz±ł się gdy kolejny cylinder ( zaraz po tym "najzimniejszym") przestał prawidłowo pracować. - jeżeli się mylę to bardzo proszę o poprawienie mnie

Z góry dziękuję za podpowiedĽ kolegów którzy s± obeznani z tym tematem co to może być i jeszcze raz przepraszam za post - jeżeli już był

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-08-14 22:44:03
Autor: Kuczu
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrĂłw
W dniu 2011-08-14 21:13, SebastianG pisze:
Witam
Z góry chcialbym przeprosić jeżeli podobny (lub taki sam) temat już był,
ale niestety nie doszukałem się

Mam pewien problem z moim motorkiem, a mianowicie po odpaleniu wszystko
działa jak należy, ładnie i dość regularnie chodzi. Ale po przejechaniu
np 10km, gdzie silnik jest już dość rozgrzany da się wyczuć zmiane w
jego pracy - tzn do około 4000-5000rpm jest tak jakby osłabiony o jeden
cylinder ( mona to łatwo wyczuć, no i przede wszystkim słychać całkiem
innÄ… pracÄ™ silnika)
Po pewnym czasie moto całkowicie odmawia posłuszeństwa i coraz gorzej
wchodzi na obroty. Dzisiaj miałem ten sam problem - musiałem się
zatrzymać żeby poprostu ostygł - z ciekawości dotknąłem (z wyczuciem i
delikatnie) kolektora - pierwszy był ciepły a reszta gorąca...
Gdy moto już ostygło (musiałem kontynuować jazde)ruszyłem ale słychać
było że nie chodzi na wszystkich czterech cylindrach, po przejechaniu
jakiś 2km znowu całkowity spadek mocy i po zatrzymaniu z ciekawości
znowu zobaczyłem/dotknąłem kolektor - tym razem pierwsze trzy były
gorące a ostatni - 4 był ciepły. rozumiem że dopiero całkowity spadek
zaczÄ…Ĺ‚ siÄ™ gdy kolejny cylinder ( zaraz po tym "najzimniejszym")
przestał prawidłowo pracować. - jeżeli się mylę to bardzo proszę o
poprawienie mnie

Z góry dziękuję za podpowiedź kolegów którzy są obeznani z tym tematem
co to może być i jeszcze raz przepraszam za post - jeżeli już był

Niech Ci ktos wyczysci i wyreguluje gazniki i przy okazji wymieni swiece.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-08-14 21:03:21
Autor: SebastianG
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrĂłw
Kuczunapisal

W dniu 2011-08-14 21:13, SebastianG pisze:
Witam
Z góry chcialbym przeprosić jeżeli podobny (lub taki sam) temat już
był,
ale niestety nie doszukałem się

Mam pewien problem z moim motorkiem, a mianowicie po odpaleniu wszystko
działa jak należy, ładnie i dość regularnie chodzi. Ale po przejechaniu
np 10km, gdzie silnik jest już dość rozgrzany da się wyczuć zmiane w
jego pracy - tzn do około 4000-5000rpm jest tak jakby osłabiony o jeden
cylinder ( mona to łatwo wyczuć, no i przede wszystkim słychać całkiem
innÄ… pracÄ™ silnika)
Po pewnym czasie moto całkowicie odmawia posłuszeństwa i coraz gorzej
wchodzi na obroty. Dzisiaj miałem ten sam problem - musiałem się
zatrzymać żeby poprostu ostygł - z ciekawości dotknąłem (z wyczuciem i
delikatnie) kolektora - pierwszy był ciepły a reszta gorąca...
Gdy moto już ostygło (musiałem kontynuować jazde)ruszyłem ale słychać
było że nie chodzi na wszystkich czterech cylindrach, po przejechaniu
jakiś 2km znowu całkowity spadek mocy i po zatrzymaniu z ciekawości
znowu zobaczyłem/dotknąłem kolektor - tym razem pierwsze trzy były
gorące a ostatni - 4 był ciepły. rozumiem że dopiero całkowity spadek
zaczÄ…Ĺ‚ siÄ™ gdy kolejny cylinder ( zaraz po tym "najzimniejszym")
przestał prawidłowo pracować. - jeżeli się mylę to bardzo proszę o
poprawienie mnie

Z góry dziękuję za podpowiedź kolegów którzy są obeznani z tym
tematem
co to może być i jeszcze raz przepraszam za post - jeżeli już był

Niech Ci ktos wyczysci i wyreguluje gazniki i przy okazji wymieni swiece.


z góry dziękuję za odpowiedĽ Kuczu, a czy mogłoby to być spowodowane niesprawnymi cewkami? (wiem że zadaje podstawowe pytania ale to jest moje pierwsze moto i chciałem się dowiedzieć jak najwięcej od ludzi którzy już się na tym znaj±)
dziękuję
Sebastian



--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-08-14 23:26:30
Autor: Kuczu
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrĂłw
W dniu 2011-08-14 23:03, SebastianG pisze:


z góry dziękuję za odpowiedź Kuczu, a czy mogłoby to być spowodowane
niesprawnymi cewkami? (wiem ĹĽe zadaje podstawowe pytania ale to jest
moje pierwsze moto i chciałem się dowiedzieć jak najwięcej od ludzi
ktĂłrzy juĹĽ siÄ™ na tym znajÄ…)
dziękuję
Sebastian


Teoretycznie moze to byc cewka ale w tym wypadku to watpliwe. Sam pisales ze pada jeden gar (jedno kolanko wyraznie chlodniesze od reszty). Cewki obsluguja po dwie swiece wiec jesli padnie cewka to przestaja palic dwa cylindry. Ja stawiam na gazniki i swiece. Przy czym zacznij od wymiany swiec. Mniejszy koszt i prostsza robota a jest duze prawdopodobienstwo ze pomoze.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-08-14 21:48:08
Autor: SebastianG
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrĂłw

Gdzie¶ na jakim¶ forum przeczytałem że cewka może byc nie sprawna i to też może byc przyczyn±. Tak - najpierw pada jeden gar a po pewnym czasie przestaje kolejny pracować i tak dalej aż do momentu kiedy już nie da się jechać, nie ma mocy i ga¶nie. PóĽniej nie da się odpalić (jak jest gor±cy). Po ostygnieciu pali jakby nigdy nic. Czyli w podróży muszę robić takie "nieprzyjemne" przystanki.
dzięki za odpowiedĽ, jutro to sprawdzę
sebastian

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-08-15 01:43:01
Autor: inż. Mamoń
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrĂłw
SebastianG wrote:
Gdzie¶ na jakim¶ forum przeczytałem że cewka może byc nie sprawna i
to też może byc przyczyn±. Tak - najpierw pada jeden gar a po pewnym
czasie przestaje kolejny pracować i tak dalej aż do momentu kiedy już
nie da się jechać, nie ma mocy i ga¶nie. PóĽniej nie da się odpalić
(jak jest gor±cy). Po ostygnieciu pali jakby nigdy nic. Czyli w
podróży muszę robić takie "nieprzyjemne" przystanki.

Czesc

Tak jak Kuczu napisal, zaczalbym od swiec i gaznikow. Jaki masz przebieg, ktory to rocznik i kiedy ostatnio bylo robione synchro gaznikow?
Ew. poszukaj jeszcze tu: http://polishbanditcrew.pl/
Dzial techniczny, to kopalnia wiedzy


--
--

Pozdrawiam
inż. Mamoń
GSF1200SK1

Data: 2011-08-15 08:38:31
Autor: Kuczu
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrĂłw
W dniu 2011-08-14 23:48, SebastianG pisze:

Gdzieś na jakimś forum przeczytałem że cewka może byc nie sprawna i to
teĹĽ moĹĽe byc przyczynÄ…. Tak - najpierw pada jeden gar a po pewnym czasie
przestaje kolejny pracować i tak dalej aż do momentu kiedy już nie da
się jechać, nie ma mocy i gaśnie. Później nie da się odpalić (jak jest
gorący). Po ostygnieciu pali jakby nigdy nic. Czyli w podróży muszę
robić takie "nieprzyjemne" przystanki.
dzięki za odpowiedź, jutro to sprawdzę
sebastian

Tak dla pewnosci: Sprobuj pojezdzicz otwartym korkiem paliwa. Jesli bedzie lepiej to masz niedrozne odpowietrzanie zbiornika paliwa. Objawy wlasciwie masz typowe dla tej usterki.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-08-15 07:37:29
Autor: SebastianG
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrĂłw
Moto dostałem w "spadku" więc nie mam pojęcia kiedy ostatnio była robiona synchronizacja. A jestt to 1997 rok i 31ty¶ przejechane.
dzięki za rady, Sebastian

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-08-15 10:06:59
Autor: Kuczu
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrĂłw
W dniu 2011-08-15 09:37, SebastianG pisze:
Moto dostałem w "spadku" więc nie mam pojęcia kiedy ostatnio była
robiona synchronizacja. A jestt to 1997 rok i 31tyĹ› przejechane.
dzięki za rady, Sebastian

Tak wiec zacznij od korka paliwa, potem swiece a jesli i to nie przyniesie rezultatu to umawiaj sie z jakims mechaniorem na wyciaganie gaznikow.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-08-15 18:29:52
Autor: SebastianG
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrĂłw
GaĽnik wyczyszczony i wyregulowany przez mechanika. wszystkie swiece wymienione. Pierwsz (tzn na pierwszym cylindrze) był czarna. Po odpaleniu motor chodził idealnie a po przejechaniu około 6-8km znowu charakterystyczny odgłos padniętego cylindra. Czy to może byc wina cewek?
z gory dziekuję za odpowiedĽ
Sebastian



--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-08-16 13:29:29
Autor: Kefir
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrĂłw
Elou!
On Aug 15, 8:29 pm, SebastianG <gorskisebastian@_NOSPAM_o2.pl> wrote:
GaĽnik wyczyszczony i wyregulowany przez mechanika. wszystkie swiece
wymienione. Pierwsz (tzn na pierwszym cylindrze) był czarna. Po odpaleniu
motor chodził idealnie a po przejechaniu około 6-8km znowu
charakterystyczny odgłos padniętego cylindra. Czy to może byc wina cewek?
z gory dziekuję za odpowiedĽ

Gdyby padala cewka to mialbys problem z dwoma cylindrami, 1-3 lub 4-2.
Wersja optymistyczna. Syf w zbiorniku - Suzupuki czesto tam koroduje +
przytkanie filtra paliwa? Dosc prawdopodobne.

Nalezy pamietac, ze przy ewentualnej wymianie filtra trzeba zapewnic
odpowiedni przeplyw paliwa - wazne przy zasilaniu grawitacyjnym, bez
pompy.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST955/XT660X/Tiger955i

Data: 2011-08-18 13:13:12
Autor: SebastianG
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrĂłw
tak jak wcze¶niej opisałem - gaĽnik wyczyszczony i wyreglowany u mechanika... No ale coż to za mechanik który rozkręca gaĽnik, czy¶ci go i próbuje regulować skoro nie widzi ze membrana na przepustnicach podci¶nieniowych jest pęknięta i nie pracuje jak należy. A dokładnie dwie membrany - na pierwszym i ostatnim. Zmiana mechanika i oczekiwanie na czę¶ci, mam nadzieję że to bedzie to
pozdrawiam
Sebastian

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-08-18 15:21:59
Autor: Roman Niewiarowski
Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrów
W dniu 2011-08-18 15:13, SebastianG pisze:

mechanika... No ale coż to za mechanik który rozkręca gaĽnik, czy¶ci go
i próbuje regulować skoro nie widzi ze membrana na przepustnicach

Jak to cozto ? Taki nasz, zwykly, polski!

pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Suzuki 600 GSF - dziwna praca cylindrów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona