Suzuki Grand Vitara

Data: 2011-08-08 18:43:18
Autor: PW
Suzuki Grand Vitara
Witam Was, i zapytuję, czy rozważaj±c auto 4x4 do codziennego użytku, bardziej jednak na drogi, ale czasem w całkiem sporym ¶niegu, błocie i w górkach, warto się zainteresować autkiem z tytułu. Chcę kupić mniej więcej czterolatka. Poszukuję opinii na temat psujno¶ci, wygody, spalania (raczej benzyna 2l, ale może się skończyć na dieslu 1.8), szeroko pojętych wad i zalet. Na co zwracać uwagę przy ewentualnym zakupie. A może jakie¶ ciekawe alternatywy z manualn± skrzyni± i możliwo¶ci± pojeżdżenia na pełnym 4x4 - bo Grand Vitara mogłaby być o te pół numeru większa, zwłaszcza w bagażniku... Grupo, pomóż :)

zdrówka, Piotr

Data: 2011-08-08 23:16:12
Autor: Sklavin
Suzuki Grand Vitara
Dnia Mon, 8 Aug 2011 18:43:18 +0200, PW napisał(a):

Grand Vitara mogłaby być o te pół numeru większa, zwłaszcza w bagażniku... Grupo, pomóż :)

Kia Sorento poprzedni model.

Data: 2011-08-09 00:25:01
Autor: Stefan Szczygielski
Suzuki Grand Vitara
W dniu 08.08.2011 18:43, PW pisze:
auto 4x4 do codziennego użytku,
Na co zwracać uwagę przy ewentualnym zakupie. A może jakie¶ ciekawe
alternatywy z manualn± skrzyni± i możliwo¶ci± pojeżdżenia na pełnym 4x4

Jeep Wrangler Rubicon. Albo cokolwiek do czego zamontujesz blokady mechanizmów różnicowych. :)

S.

Data: 2011-08-09 07:40:40
Autor: krzyss
Suzuki Grand Vitara
W dniu 2011-08-08 18:43, PW pisze:
[...]

Benzyna po wawie potrafi spalic 15L
Diesel 1,9 to konstrukcja z renault, wiec lubi pokaprysic dodatkowo ma DPFa. Raczej te auta sa solidne i sie nie psuja.

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2011-08-09 18:00:11
Autor: PW
Suzuki Grand Vitara

Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisał w wiadomo¶ci news:4e40c85b$1news.home.net.pl...

| Benzyna po wawie potrafi spalic 15L
| Diesel 1,9 to konstrukcja z renault, wiec lubi pokaprysic dodatkowo ma
| DPFa. Raczej te auta sa solidne i sie nie psuja.

Wła¶nie kwestii silnikowej obawiałem się najbardziej, dzięki :)

zdrówka, Piotr

Data: 2011-08-10 16:23:40
Autor: Dman-666
Suzuki Grand Vitara
Tak se patrze i patrze jak PW nawija makaron na uszy:

Witam Was, i zapytuję, czy rozważając auto 4x4 do codziennego użytku, bardziej jednak na drogi, ale czasem w całkiem sporym śniegu, błocie i w górkach, warto się zainteresować autkiem z tytułu. Chcę kupić mniej więcej czterolatka. Poszukuję opinii na temat psujności, wygody, spalania (raczej benzyna 2l, ale może się skończyć na dieslu 1.8), szeroko pojętych wad i zalet. Na co zwracać uwagę przy ewentualnym zakupie.

Z mojej lektury wynikaja głownie usterki przeniesienia napedu.
Wygody tam tyle co w suvach czyli osobowka z siedzeniem jak na taborecie. Lepsza alternatywa jest kupno RAV4, ale zaplacisz wiecej.

Jesli byl jezdzony w terenie jako auto bez specjalnego przygotowania to moze byc troche przykatowane (niektorym nadal sie wydaje ze Vitara drugiej generacji to auto nadal offroadowe).

Ja za tydzien kupuje wersje pierwsza GV (model do 2004) ;)

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-08-10 22:42:15
Autor: PW
Suzuki Grand Vitara

Użytkownik "Dman-666" <dman666topodpucha@torztofejk.o2.pl> napisał w wiadomości news:MPG.28acb2d63b0311ee9896a4news.onet.pl...
| Z mojej lektury wynikaja głownie usterki przeniesienia napedu.
| Wygody tam tyle co w suvach czyli osobowka z siedzeniem jak na
| taborecie. Lepsza alternatywa jest kupno RAV4, ale zaplacisz wiecej.

I serwis teĹĽ chyba droĹĽszy.

| Jesli byl jezdzony w terenie jako auto bez specjalnego przygotowania to
| moze byc troche przykatowane (niektorym nadal sie wydaje ze Vitara
| drugiej generacji to auto nadal offroadowe).

Poszukam czegoĹ› z Belgii czy Danii, tam nie ma terenu :)

| Ja za tydzien kupuje wersje pierwsza GV (model do 2004) ;)

To ta bardziej terenowa - rozważałbym, ale jednak więcej będę jeździł asfaltem, a w terenie krótkie choć częste kawałki po stromych zabłoconych polnych drogach, pod górkę albo w świeżym śniegu.

zdrĂłwka, PW

Data: 2011-08-11 16:27:34
Autor: Dman-666
Suzuki Grand Vitara
> [...]

| Wygody tam tyle co w suvach czyli osobowka z siedzeniem jak na
| taborecie. Lepsza alternatywa jest kupno RAV4, ale zaplacisz wiecej.

Serwis Toyoty IMO tanszy - wieksza podaz aut oraz znajomosc zagadnienia przez serwisy.

Poszukam czegoĹ› z Belgii czy Danii, tam nie ma terenu :)
I slusznie! ;)

To ta bardziej terenowa - rozważałbym, ale jednak więcej będę jeździł asfaltem, a w terenie krótkie choć częste kawałki po stromych zabłoconych polnych drogach, pod górkę albo w świeżym śniegu.

To zdecydowanie "dwojka" - jest mocno SUVowata. Jedynka jest autem z terenowym rodowodem, jezdzi sie tym jak taczka na zelaznym kole (co nie zmienia faktu, ze bede katowal w 90% po miescie - ot taki kaprys ;) ).

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2011-08-11 16:43:51
Autor: kamil
Suzuki Grand Vitara
On 11/08/2011 15:27, Dman-666 wrote:
Tak se patrze i patrze jak PW nawija makaron na uszy:

Użytkownik "Dman-666"<dman666topodpucha@torztofejk.o2.pl>  napisał w
wiadomo¶ci news:MPG.28acb2d63b0311ee9896a4news.onet.pl...
| Z mojej lektury wynikaja głownie usterki przeniesienia napedu.
| Wygody tam tyle co w suvach czyli osobowka z siedzeniem jak na
| taborecie. Lepsza alternatywa jest kupno RAV4, ale zaplacisz wiecej.

I serwis też chyba droższy.

Serwis Toyoty IMO tanszy - wieksza podaz aut oraz znajomosc zagadnienia
przez serwisy.

Poszukam czego¶ z Belgii czy Danii, tam nie ma terenu :)
I slusznie! ;)

Tam też wszyscy do ko¶cioła tylko? ;)

--
Pozdrawiam,