¦w. Miko³aja, Biskupa i Wyznawcy [3 kl.]

Data: 2010-12-06 16:30:19
Autor: abc
¦w. Miko³aja, Biskupa i Wyznawcy [3 kl.]
Miko³aj urodzi³ siê w Patras w Grecji ok. 270 r. By³ jedynym dzieckiem
zamo¿nych rodziców, uproszonym ich gor±cymi mod³ami. Od m³odo¶ci wyró¿nia³
siê nie tylko pobo¿no¶ci±, ale tak¿e uczuleniem na niedolê bli¼nich.

Po ¶mierci rodziców, swoim znacznym maj±tkiem, chêtnie dzieli³ siê z
potrzebuj±cymi. Tak np. u³atwi³ zam±¿pój¶cie trzem córkom zubo¿a³ego
szlachcica, podrzucaj±c im skrycie pieni±dze.  [...]

Wybrany na biskupa miasta Miry (obecnie Demre) podbi³ sobie serca wiernych
nie tylko gorliwo¶ci± pastersk±, ale tak¿e troskliwo¶ci± o ich potrzeby
materialne. Cuda, które czyni³, przysparza³y mu wiêkszej jeszcze chwa³y.
[...]

Po d³ugich latach b³ogos³awionych rz±dów ¦wiêty odszed³ po nagrodê do
Pana 6 grudnia (sta³o siê to miêdzy rokiem 345 a 352).

O popularno¶ci ¶w. Miko³aja jeszcze dzisiaj ¶wiadczy piêkny zwyczaj
przebierania ludzi za ¶w. Miko³aja i rozdawanie dzieciom prezentów. Odbywa
siê to w ró¿nych formach: "¦w. Miko³aj" przychodzi w przebraniu biskupa do
domów, przyje¿d¿a na saniach.

Wiêcej http://www.brewiarz.pl/czytelnia/swieci/12-06.php3

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2010-12-06 12:10:04
Autor: Antenka
¦w. Miko³aja, Biskupa i Wyznawcy [3 kl.]
On 6 Gru, 16:30, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
Miko aj urodzi si w Patras w Grecji ok. 270 r. By jedynym dzieckiem
zamo nych rodzic w, uproszonym ich gor cymi mod ami. Od m odo ci wyr nia
si nie tylko pobo no ci , ale tak e uczuleniem na niedol bli nich.

Po mierci rodzic w, swoim znacznym maj tkiem, ch tnie dzieli si z
potrzebuj cymi. Tak np. u atwi zam p j cie trzem c rkom zubo a ego
szlachcica, podrzucaj c im skrycie pieni dze.  [...]

Wybrany na biskupa miasta Miry (obecnie Demre) podbi sobie serca wiernych
nie tylko gorliwo ci pastersk , ale tak e troskliwo ci o ich potrzeby
materialne. Cuda, kt re czyni , przysparza y mu wi kszej jeszcze chwa y.
[...]

Po d ugich latach b ogos awionych rz d w wi ty odszed po nagrod do
Pana 6 grudnia (sta o si to mi dzy rokiem 345 a 352).

O popularno ci w. Miko aja jeszcze dzisiaj wiadczy pi kny zwyczaj
przebierania ludzi za w. Miko aja i rozdawanie dzieciom prezent w. Odbywa
si to w r nych formach: " w. Miko aj" przychodzi w przebraniu biskupa do
dom w, przyje d a na saniach.

Wi cejhttp://www.brewiarz.pl/czytelnia/swieci/12-06.php3

--
Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w cz owieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pa stwa od Ko cio a jest sztuczny.

Data: 2010-12-06 18:03:06
Autor: abc
szatañski pomiot abc
Przecie¿ ko¶ció³ katolicki nie czci ¿adnego takiego ¶wiêtego!!!

Jak d³ugo jeszcze bêdziesz szydzi³, opluwa³ i próbowa³ oszukiwaæ katolików
na tej grupie, zaprzañcze?

Ile srebrników centrala w Econe p³aci za ka¿dy taki post?

--
Ave Wojewódzki&Figurski!
G.

Data: 2010-12-06 18:04:32
Autor: u2
szatañski pomiot abc
W dniu 2010-12-06 18:03, abc pisze:
Ile srebrników centrala w Econe p³aci za ka¿dy taki post?

Bzdura, robi to za darmochê podobnie jak kalecki z Radomia :)

Data: 2010-12-06 18:34:29
Autor: K.S.
Wstrêtnemu podszywaczowi i k³amcy

U¿ytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:14qycj0oqe2l0$.1u9jdkp02seyh$.dlg40tude.net...
[...]

Wstrêtnemu podszywaczowi:
Wiem ¿e nie zrezygnujesz z podszywania si e pod ABC, bo honor to dla ciebie co¶ kompletnie przestarza³ego i ¶miesznego (je¶li w ogóle o czym¶ takim s³ysza³e¶).
VIII Przykazanie (i pozosta³e) te¿ zapewne uwa¿asz za relgijn± bzdurê i zabobon ciemnego ¶redniowiecza.
S±dzê dalej ¿e i fa³szywe pieni±dze te¿ by¶ rozprowadza³ bez specjalnych zahanowañ - no i s³usznie::: w ¶redniowieczy takich bardzo surowo karano, a dzisiaj mamy XXI wiek. Postêp.

O jedno tylko ciê... proszê:
Nie za¶miecaj grupy g³upkowatym komentarzami.
Mimo woli wpadaj± mi one w oczy - kiedy chcê przeczytaæ Prawdziwego ABC.

A tutaj wstawi³e¶ porcjê ewidentnych k³amstw ma temat wypowiedzi Prawdziwego ABC.
Sprawd¼ ¿e VIII Przykazanie nie brzmi:
"Oczerniaj bli¼niego twego jak siebie samego"

Data: 2010-12-06 18:36:47
Autor: u2
Wstrętnemu podszywaczowi i kłamcy
W dniu 2010-12-06 18:34, K.S. pisze:
A tutaj wstawi³e¶ porcjê ewidentnych k³amstw ma temat wypowiedzi Prawdziwego ABC.
Sprawd¼ ¿e VIII Przykazanie nie brzmi:
"Oczerniaj bli¼niego twego jak siebie samego"

Dla mnie abc to alter ego abc. Wzajemnie się wspaniale uzupełniają :)

Data: 2010-12-06 18:46:24
Autor: K.S.
Czemu ubli¿asz ...?

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4cfd1f31$0$22813$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-12-06 18:34, K.S. pisze:
A tutaj wstawi3e? porcje ewidentnych k3amstw ma temat wypowiedzi Prawdziwego
ABC.
Sprawd? ?e VIII Przykazanie nie brzmi:
"Oczerniaj bli?niego twego jak siebie samego"

Dla mnie abc to alter ego abc. Wzajemnie siê wspaniale uzupe³niaj± :)

Czemu ubli¿asz Prawdziwemu ABC tym porównaniem?
Czy zrobi³ na tej grupie co¶ z³ego?
Czy kogo¶ oczerni³? Czy komu¶ ubli¿y³?

Data: 2010-12-06 18:50:26
Autor: u2
SÄ…dzisz innych po sobie
W dniu 2010-12-06 18:46, K.S. pisze:
Dla mnie abc to alter ego abc. Wzajemnie siê wspaniale uzupe³niaj± :)
Czemu ubli¿asz Prawdziwemu ABC tym porównaniem?
Czy zrobi³ na tej grupie co¶ z³ego?
Czy kogo¶ oczerni³? Czy komu¶ ubli¿y³?

Oczywiście, że ty i abc ubliżacie zdrowemu rozsądkowi oraz ogółowi tutaj
pisujÄ…cym.

Data: 2010-12-06 19:02:37
Autor: K.S.
S±dzisz innych po sobie
U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4cfd2263$0$22812$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-12-06 18:46, K.S. pisze:
Dla mnie abc to alter ego abc. Wzajemnie sie wspaniale uzupe3niaj? :)
Czemu ubli?asz Prawdziwemu ABC tym porównaniem?
Czy zrobi3 na tej grupie co? z3ego?
Czy kogo? oczerni3? Czy komu? ubli?y3?

Oczywi¶cie, ¿e ty i abc ubli¿acie zdrowemu rozs±dkowi > oraz ogó³owi tutaj pisuj±cym.

Pshaw. szczekasz jak pies.
Widzê ¿e jeste¶ bratem temu Podszywaczowi.
Mówcie do siebie per "psubracie"

Data: 2010-12-06 19:14:09
Autor: u2
SÄ…dzisz innych po sobie
W dniu 2010-12-06 19:02, K.S. pisze:
Oczywi¶cie, ¿e ty i abc ubli¿acie zdrowemu rozs±dkowi > oraz ogó³owi tutaj > pisuj±cym.
Pshaw. szczekasz jak pies.
Widzê ¿e jeste¶ bratem temu Podszywaczowi.
Mówcie do siebie per "psubracie"

Wychodzi z ciebie szydło z worka abc. Nie masz na szczęście licencji na
pouczanie innych, więc spadaj w podskokach :)

Data: 2010-12-06 23:47:02
Autor: Jaksa
Czemu ubli¿asz ...?
On Mon, 06 Dec 2010 18:46:24 +0100, K.S. <kochamspam@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

u2 to polglowek, jak sama nazwa wskazuje,
wiec nie wiem dlaczego sie dziwisz

Jaksa

Data: 2010-12-06 19:32:44
Autor: abc
G.

Wstrêtnemu podszywaczowi:

Przeczytaj jeszcze raz pierwsz± linijkê tego posta, po czym ³adnie przepro¶
pana, sekciarzu. Dobrze by by³o te¿, by¶ siê nauczy³ do czego s³u¿y grupa
p.s.r. a do czego p.s.p.

--
Ave Wojewódzki&Figurski!
G.

¦w. Miko³aja, Biskupa i Wyznawcy [3 kl.]