¦w. Obrazki czy armaty?

Data: 2018-08-16 10:03:29
Autor: Relatywizator rzeczywisto¶ci D±s
¦w. Obrazki czy armaty?
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 12:15:34 UTC+2 u¿ytkownik kha...@gazeta.pl napisa³:
Jeden ¶miesznie ubrany pan sugeruje ¿e w 1920r. Polskê przed nawa³± sowieck± obroni³a ¶w.Panienka. To na cholerê nam uzbrojenie?
Wystarcz± ¶w.Obrazki!

cyt.
 Matka £askawa nie doczeka³a siê od magistratu miasta i swojego ludu oficjalnego dowodu wdziêczno¶ci, dowodu pamiêci. Propaganda w³adzy sanacyjnej udowadnia³a, ¿e ¿adnego cudu, objawienia siê Matki Bo¿ej w Ossowie nie by³o, bo byæ nie mog³o.

Skoro wdziêczno¶ci nie by³o:
 cyt2. Fatima
Ale je¶li te warunki nie zostan± spe³nione, wybuchnie druga, jeszcze straszniejsza wojna. Aby temu zapobiec, Matka Bo¿a przyjdzie z ¿±daniem po¶wiêcenia Rosji Jej Niepokalanemu Sercu. Je¶li tak siê nie stanie, Rosja rozpowszechni swoje b³êdy po ca³ym ¶wiecie, wywo³uj±c wojny i prze¶ladowania Ko¶cio³a

Data: 2018-08-16 10:27:59
Autor: japanizer
¦w. Obrazki czy armaty?
On Thursday, August 16, 2018 at 5:03:30 PM UTC, Relatywizator rzeczywisto¶ci D±s wrote:
> [...]

 Matka £askawa nie doczeka³a siê od magistratu miasta i swojego ludu oficjalnego dowodu wdziêczno¶ci, dowodu pamiêci.

Tzn. jakie stawki "dowodu wdziêczno¶ci" wyznaczy³ wtedy Ko¶ció³? Teraz z Rydzykiem wspó³kieruj±cym Polsk± jest to równie nieprzejrzyste.

Data: 2018-08-16 12:22:04
Autor: Bruno Brunowski
¦w. Obrazki czy armaty?
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 19:28:01 UTC+2 u¿ytkownik japa...@japanizer.org napisa³:
> [...]

Tzn. jakie stawki "dowodu wdziêczno¶ci" wyznaczy³ wtedy Ko¶ció³? Teraz z Rydzykiem wspó³kieruj±cym Polsk± jest to równie nieprzejrzyste.

Nie s³ysza³e¶? Konstytucja to samo zuooo!!!
"gdy¿ bardzo bole¶nie, powróci³y w ostatnim czasie wypowiedzi ¿e w Polsce rz±dzi Konstytucja a nie ewangelia, ¿e Konstytucja ma i¶æ przed ewangeli±." abp Depo.
https://www.youtube.com/embed/TjceMmkEX4s  Wypisz wymaluj 1792r. "Na ¿yczenie Katarzyny II 6 wrze¶nia 1792 w Brze¶ciu nad Bugiem rozpoczê³y siê obrady generalno¶ci obu konfederacji - koronnej i litewskiej. 11 wrze¶nia dokona³o siê uroczyste po³±czenie obu konfederacji pod nazw± Najja¶niejszej Konfederacji Obojga Narodów. Akt ten pob³ogos³awi³ obecny na tej uroczysto¶ci by³y pomocniczy biskup przemyski Micha³ Sierakowski. Papie¿ Pius VI wystosowa³ specjalne b³ogos³awieñstwo dla dzie³a konfederacji targowickiej. Gor±cymi zwolennikami konfederacji byli: prymas Micha³ Jerzy Poniatowski, biskup che³mski Wojciech Skarszewski, biskup ¿mudzki Jan Stefan Giedroyæ, biskup poznañski Antoni Onufry Okêcki, biskup ³ucki Adam Naruszewicz i biskup wileñski Ignacy Jakub Massalski. Rozpoczê³a ona prace nad likwidacj± skutków zmian ustrojowych, wprowadzonych przez Konstytucjê 3 maja."
https://pl.wikipedia.org/wiki/Konfederacja_targowicka

--
Bruno

Data: 2018-08-16 21:48:10
Autor: u2
¦w. Obrazki czy armaty?
[...]

zapomnia³e¶ brutek o epilogu:)))))))

Epilog

      Zobacz te¿ kategoriê: Straceni w czasie powstania ko¶ciuszkowskiego.

Wiêkszo¶æ czo³owych przywódców konfederacji targowickiej zosta³o skazanych na ¶mieræ i powieszonych w czasie insurekcji ko¶ciuszkowskiej.

Po opanowaniu Wilna przez powstañców, s±d kryminalny skaza³ na powieszenie hetmana wielkiego litewskiego Szymona Kossakowskiego. Wyrok wykonano publicznie 25 kwietnia 1794 na placu przed tamtejszym ratuszem.

9 maja 1794 na Rynku Starego Miasta w Warszawie przed ratuszem powieszeni zostali publicznie przywódcy konfederacji skazani na karê ¶mierci przez S±d Kryminalny Ksiêstwa Mazowieckiego: hetman wielki koronny Piotr O¿arowski, marsza³ek Rady Nieustaj±cej Józef Ankwicz i hetman polny litewski Józef Zabie³³o. Czwarty skazany, biskup inflancki Józef Kazimierz Kossakowski, po zdjêciu ¶wiêceñ kap³añskich zosta³ powieszony przed ko¶cio³em ¶w. Anny[8][9].

28 czerwca 1794 wzburzony lud warszawski dokona³ samos±dów na cz³onkach konfederacji targowickiej pos±dzanych o zdradê. Przed ko¶cio³em ¶w. Anny przy Krakowskim Przedmie¶ciu powieszeni zostali: biskup wileñski Ignacy Massalski, kasztelan przemyski Antoni Czetwertyñski, pose³ do Turcji Karol Boscamp-Lasopolski, szambelan Stefan Grabowski, instygator królewski Mateusz Roguski, szpieg rosyjski Marceli Piêtka, adwokat Micha³ Wulfers i instygator s±dów kryminalnych Józef Majewski.

S±d Najwy¿szy Kryminalny skaza³ Stanis³awa Szczêsnego Potockiego, Franciszka Ksawerego Branickiego, Seweryna Rzewuskiego, Jerzego Wielhorskiego, Antoniego Polikarpa Z³otnickiego, Adama Moszczeñskiego, Jana Zagórskiego i Jana Suchorzewskiego na karê ¶mierci przez powieszenie, wieczn± infamiê, konfiskatê maj±tków i utratê wszystkich urzêdów. Wobec nieobecno¶ci skazanych, wyrok wykonano in effigie 29 wrze¶nia 1794.

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-08-16 13:31:15
Autor: Bruno Brunowski
¦w. Obrazki czy armaty?
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 21:48:25 UTC+2 u¿ytkownik u2 napisa³:
> [...]

S±d Najwy¿szy Kryminalny skaza³ Stanis³awa Szczêsnego Potockiego, Franciszka Ksawerego Branickiego, Seweryna Rzewuskiego, Jerzego Wielhorskiego, Antoniego Polikarpa Z³otnickiego, Adama Moszczeñskiego, Jana Zagórskiego i Jana Suchorzewskiego na karê ¶mierci przez powieszenie, wieczn± infamiê, konfiskatê maj±tków i utratê wszystkich urzêdów. Wobec nieobecno¶ci skazanych, wyrok wykonano in effigie 29 wrze¶nia 1794.

Oj, Kukury¼nik, Kukury¼nik. Gdyby¶ ty jeszcze rozumia³ co wklejasz...

--
Bruno

Data: 2018-08-16 22:47:00
Autor: u2
¦w. Obrazki czy armaty?
Oj, Kukury¼nik, Kukury¼nik. Gdyby¶ ty jeszcze rozumia³ co wklejasz...

brutu¶, ja tylko przestrzegam ciebie zaprzañcu:)))))))

Data: 2018-08-16 13:50:31
Autor: Bruno Brunowski
¦w. Obrazki czy armaty?
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 22:47:02 UTC+2 u¿ytkownik u2 napisa³:
> Oj, Kukury¼nik, Kukury¼nik. Gdyby¶ ty jeszcze rozumia³ co wklejasz...

brutu¶, ja tylko przestrzegam ciebie zaprzañcu:)))))))

Mnie? Biskupów raczej ostrzegaj.
W 1792 te¿ im siê wydawa³o, ¿e s± u szczytu potêgi.

--
Bruno

Data: 2018-08-16 22:55:02
Autor: u2
¦w. Obrazki czy armaty?
[...]

brutu¶ ja pokaza³em kogo moi przodkowie powiesili, nie duchownych tylko was zaprzañców:)))))))))))))

Data: 2018-08-16 14:21:33
Autor: Bruno Brunowski
¦w. Obrazki czy armaty?
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 22:55:47 UTC+2 u¿ytkownik u2 napisa³:
> [...]

"Przed ko¶cio³em ¶w. Anny przy Krakowskim Przedmie¶ciu powieszeni zostali: biskup wileñski Ignacy Massalski,"

A resztê albo wyratowa³ Ko¶ciuszko, albo byli po za zasiêgiem powstañców. Pod pa³acem prymasowskim ju¿ sta³y gotowe szubienice.

Bp Antoni Onufry Okêcki wywin±³ siê sprawiedliwo¶ci umieraj±c 1793 roku. Po zajêciu Warszawy przez wojska rosyjskie w ko¶cio³ach odczytywany by³ jego list wzywaj±cy Polaków do pos³uszeñstwa. Koñczy³ siê on wezwaniem, by Bóg pomaga³ w pracach konfederacji targowickiej "dla dobra Ojczyzny".

--
Bruno

Data: 2018-08-16 23:47:35
Autor: u2
¦w. Obrazki czy armaty?
[...]

no widzisz brutu¶, to lekcja dla ciebie, nawet jak bêdziesz udawaæ duchownego to mo¿na bêdzie ciebie powiesiæ po zdjêciu tych ¶wiêceñ:)))))))))))